آپدیت الگوریتم های گوگل

به زبان ساده باید گفت بحث سئو از جایی شروع شد که کاربران با سرچ کلمه ی کلیدی خاص نیاز داشتند تا به آنچه مورد نیاز است دسترسی پیدا نمایند و برای گوگل دسترسی پیدا کردن کاربر در حداقل زمان به آنچه مد نظر دارد و پاسخ دهی به تمامی سوالات کاربر توانست اولین الویت شناخته شود. بعد از آن گوگل توانست با ایجاد الگوریتم گوگل و به روز رسانی آنها به صورت مستمر، بر اساس ورودی کاربر (عبارات جستجو) خروجی ها (نتایج) مربوط را ایجاد کند و به رضایت هر چه بیشتر کاربران خود نزدیک تر شود .

برخورد صاحبان سایت ها در برابر بروز آپدیت ها

صاحبان وب سایت ها با اعلام گوگل نسبت به آپدیت های جدید الگوریتم گوگل دچار تنش می شوند چرا که این آپدیت ها می تواند برای آنها چالش آفرین باشد. گوگل سالانه صدها آپدیت الگوریتمی ارائه می دهد که در نهایت هدف اصلی تمامی این الگوریتم ها رضایت کاربران نسبت به آن چیزی است که سرچ کرده اند، که در ادامه این آپدیت ها را در طول سالیان اخیر برخواهیم شمرد .


02 دسامبر 2021

آپدیت بررسی محصول

در روز اول دسامبر، گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که آپدیت بررسی محصول دسامبر 2021 منتشر شده است. یک روز پس از اعلام انتشار این آپدیت از سوی گوگل، سطح نوسانات در رتبه بندی تا 5 روز بعد ادامه یافت. در 5 دسامبر، بری شوارتز از میزگرد موتورهای جستجو در مورد سطوح بالای نوسانات و آپدیت منتشر شده جزئیاتی را ارائه کرد.

18 نوامبر 2021

آپدیت هسته ای

گوگل در 17 نوامبر اعلام کرد که قرار است یک روز به روز رسانی هسته ای را منتشر کند. در 18 نوامبر، نوسانات رتبه بندی در موبایل و دسکتاپ شروع شدند و روز بعد به سطح عادی بازگشتند. این آپدیت سومین آپدیت اصلی در هسته گوگل از شروع سال 2021 بود.

04 نوامبر 2021

آپدیت اسپم

از تاریخ 3 نوامبر، شاهد جهش نسبی در رتبه بندی نتایج موبایل و دسک تاپ بودیم. روز بعد، گوگل در توییتر اعلام کرد که آپدیت اسپم منتشر شده است. در 4 نوامبر، بری شوارتز از میزگرد موتورهای جستجو، در مورد این آپدیت توضیحاتی را ارائه کرد.

26 ژوئیه 2021

آپدیت Link Spam

در 26 جولای، گوگل اعلام کرد که شروع به انتشار آپدیت Link Spam کرده است. این به‌روزرسانی برای شناسایی و حذف هرزنامه ها در چندین زبان طراحی شده است. سه روز پس از اعلام این به روز رسانی توسط گوگل نوساناتی در نتایج اولیه مشاهده شد که پس از یک روز ناپدید شدند.

01 ژوئیه 2021

آپدیت هسته ای جولای

در اول روز از ماه جولای، گوگل در توییتر اعلام کرد که به‌روزرسانی اصلی جولای 2021 منتشر شده است. این دومین آپدیت هسته ای در سال 2021 بود. روز بعد و پس از کامل شدن آپدیت هسته ای، نوسانات چشمگیری در دسکتاپ و موبایل گزارش داده شد که روز بعد کاهش یافت. در 2 ژوئیه، بری شوارتز از میزگرد موتورهای جستجو در مورد ماهیت منحصر به فرد به روز رسانی گزارش داد.

28 ژوئن 2021

قسمت دوم آپدیت مقابله با اسپم

در 28 ژوئن، گوگل در توییتر اعلام کرد که قسمت دوم آپدیت اسپم را منتشر کرده است، گوگل همچنین تایید کرد که تکمیل به روز رسانی یک روز طول کشیده است، با این وجود نغییرات محسوسی در رتبه بندی مشاهده نشد.

23 ژوئن 2021

آپدیت مقابله با اسپم

از 23 ژوئن، نوسانات متوسطی در رتبه بندی دسکتاپ و موبایل شروع شد. در همان روز، گوگل در توییتر اعلام کرد که یک آپدیت برای مقابله با محتواهای اسپم منتشر کرده است که تا پایان روز تکمیل خواهد شد. در 24 ژوئن، بری شوارتز از میزگرد موتورهای جستجو در مورد این آپدیت گزارش هایی را ارائه کرد.

15 ژوئن 2021

آپدیت تجربه صفحه گوگل

در 15 ژوئن، گوگل در توییتر اعلام کرد که به روزرسانی تجربه صفحه به مرور اعمال خواهد شد. گوگل در این توییت اعلام کرد که این به روز رسانی تا پایان ماه اوت تکمیل می شود. با توجه به ماهیت آهسته این آپدیت، نوسانات رتبه بندی به مرور تغییر در نتایج اولیه جس و جو را نشان دادند.

04 ژوئن 2021

به‌روزرسانی هسته‌ای ژوئن

در 3 ژوئن، گوگل در توییتر اعلام کرد که به‌روزرسانی هسته‌ای ژوئن 2021 منتشر شد. یک روز بعد، رتبه بندی ها نوسانات شدیدی را تجربه کردند که تا 6 ژوئن ادامه داشت. در 7 ژوئن، بری شوارتز از میزگرد موتورهای جستجو در مورد مورد جزئیات این آپدیت توضیحاتی را ارائه داد.

30 آوریل 2021

به روز رسانی تایید نشده 30 آوریل

در 30 آوریل، شاخص ریسک رتبه یک افزایش بزرگ در نوسانات رتبه را گزارش کرد. نوسانات روز بعد به اوج خود رسید و نوسانات از دوم می به حالت عادی بازگشت، با توجه به این نوسانات پیش بینی میشد که احتمالا آپدیتی رخ داده باشد و یا آپدیتی در روزهای آینده منتشر شود، اما این موضوع تایید نشد.

09 آوریل 2021

آپدیت بررسی محصول

در 8 آوریل، گوگل انتشار آپدیت بررسی محصولات را اعلام کرد که به طور خاص بر محتوای بررسی محصول متمرکز است. از 9 آوریل، شاخص ریسک رتبه‌بندی افزایش چشمگیری در نوسانات رتبه‌بندی در موبایل و دسکتاپ گزارش داد. این نوسانات تا 11 آوریل ادامه یافت و تا 12 آوریل در دسکتاپ برطرف شد. در تلفن همراه، نوسانات تا 13 آوریل ادامه یافت. نوسانات در 15 آوریل از سر گرفته شد و در 18 آوریل در هر دو دسکتاپ و موبایل متوقف شد.

17 فوریه 2021

به روز رسانی تایید نشده 17 فوریه

در هفدهم فوریه، جهش نسبتا بزرگی در رتبه بندی ها دیده شد و به تدریج افزایش یافت. با توجه به آپدیت رتبه بندی passage می توان گفت این تغییر در رتبه بندی نیز حاصل اصلاحات مجموعه‌ای از اصلاحات باشد که برای پشتیبانی از یافته ‌های پس از به‌روزرسانی رتبه‌بندی passage طراحی شده اند و به همین دلیل آپدیت رسمی دیگری از سوی گوگل در ماه فوریه منتشر نشده است.

10 فوریه 2021

آپدیت رتبه بندی

از 9 فوریه، یک جهش عظیم در نوسانات رتبه در دسک‌تاپ و موبایل مشاهده شد که تا 10 فوریه ادامه یافت. گوگل در توییتر تأیید کرد که رتبه‌بندی passage در تاریخ 10 فوریه برای درخواست ها در ایالات متحده به زبان انگلیسی فعال شده است. در 12 فوریه، بری شوارتز از میزگرد موتورهای جستجو نیز گزارش کرد که این بروزرسانی رتبه بندی در تاریخ 10 فوریه برای ایالات متحده منتشر شده است.


17 دسامبر 2020

آپدیت رتبه بندی

در 17 دسامبر، تنها یک روز پس از اینکه گوگل در توییتر اعلام کرد که انتشار به‌روزرسانی هسته‌ای در 3 دسامبر 2020 کامل شده است، نوساناتی در رتبه بندی دیده شد که احتمالا به دلیل کامل شدن آپدیت اصلی بود و آپدیت دیگری پس از 3 دسامبر در سال 2020 تایید نشد.

3 دسامبر 2020

آپدیت هسته ای دسامبر 2020

گوگل تایید کرده است که در این تاریخ یک‌ به روزرسانی اصلی در الگوریتم های خود داشته است. این سومین آپدیت هسته ای الگوریتم از شروع سال 2020 بوده و می توان گفت در مقایسه با میانگین نرخ آپدیت های سال گذشته، زمان نسبتاً زیادی از آخرین آپدیت اصلی گذشته است.

15 آگوست 2020

تغییرات در رتبه بندی دسکتاپ و موبایل

برخی از محققین سئو با استناد بر نوساناتی که در رتبه بندی صفحات موبایل و دسکتاپ رخ داده بود اذعان کردند که احتمالا آپدیت هایی در الگوریتم های گوگل رخ داده که این موضوع تایید نشد.

17 ژوئن 2020

مشاهده نوساناتی در الگوریتم گوگل

از تاریخ 9 ژوئن تا روز بعد نوساناتی در نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل دیده شد اما پس از سه روز این نوسانات به حالت عادی خود بازگشت، در 16 ژوئن موج جدیدی از نوسانات رویت شد که توجه بسیاری از متخصصین سئو را به خود جلب کرد که شاید آپدیتی در الگوریتم های گوگل رخ داده باشد که در نهایت توسط گوگل تایید نشد.

4 می 2020

آپدیت هسته ای

الگوریتم هسته ای گوگل در این تاریخ، آخرین آپدیت خود را داشت و این آپدیت به صورت رسمی نام ” آپدیت هسته ای می ۲۰۲۰″ را به خود تعلق داد. این آپدیت دومین آپدیت رسمی و به تایید رسیده از جانب گوگل در سال ۲۰۲۰ می باشد. آپدیت جدید هسته ای گوگل به منظور ارتقای نتیجه ی جستجو در تمامی کشور ها و در تمامی زبان ها در نظر گرفته شد و توانست تاثیر چشم گیری در این زمینه داشته باشد. در نتیجه این امر سایت ها به ناچار کاهش و یا افزایش رتبه بندی در سایت را تجربه خواهند کرد. می توان گفت که تغییرات رتبه بندی به صورت کلی انعکاسی است از مرتبط بودن محتوای موجود در یک سایت. از این رو می توان گفت که با تولید محتوای مرتبط می توان رتبه ی سایت را افزایش داد.

17 مارس 2020

به روز رسانی الگوریتم COVID-19

در 17 مارس، رتبه بندی ها یک سری بی سابقه از نوسانات شدید رتبه کرد که تا اوایل آوریل ادامه داشت. در طول این مدت 12 روز افزایش سطوح نوسان رتبه مشاهده شد. خارج از به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی، چنین دوره طولانی افزایش نوسانات در دو سال گذشته رخ نداده است. به نظر می رسد طول کشیدن این نوسانات با همه گیری ویروس کرونا مرتبط باشد. علاوه بر این، یک الگوی واضح و قابل توجه در برابر «کلیدواژه‌های COVID-19» وجود داشت که با به‌روزرسانی‌های مختلف در این دوره مشابهت داشت. همین الگو در زیر مجموعه های کلیدواژه دیگر مشهود نبود، با همه این ها گوگل انتشار آپدیت را تایید نکرد.

22 ژانویه 2020

معیار Featured Snippet از نتایج ارگانیک حذف شد

در 22 ژانویه، رابط جستجوی گوگل، دنی سالیوان، تفاوت عمده‌ای با شیوه‌های قدیمی Featured Snippet گوگل اعلام کرد. به طور سنتی، گوگل URL مورد استفاده در یک قطعه ویژه را در میان نتایج ارگانیک برتر و همچنین بخشی از خود قطعه ویژه نشان می دهد. گوگل دیگر نشانی‌های اینترنتی Featured Snippet را در میان نتایج ارگانیک صفحه اول قرار نمی دهد. با این حال، چنین URLهایی ممکن است در صفحاتی فراتر از صفحه اول ظاهر شوند.

14 ژانویه 2020

آپدیت هسته ای هسته ژانویه

در 14 ژانویه، و طبق اطلاعیه پیشرفته گوگل، به‌روزرسانی هسته ای ژانویه 2020 منتشر شد. سطوح اولیه نوسانات رتبه بندی، سطوح شدیدی از نوسان رتبه را هم در دسکتاپ و هم در تلفن همراه نشان می دهد. همانطور که به روز رسانی در روزهای آینده ادامه یافت، رتبه بندی به آرامی شروع به تثبیت کرد و سرانجام در 19 ژانویه به سطح عادی بازگشت.


24 سپتامبر 2019

الگوریتم هسته مرکزی (Broad Core Algorithm )

یکی از آخرین آپدیت های الگوریتم گوگل Broad Core Algorithm در تاریخ 24 سپتامبر 2019 صورت گرفته است. به زبان ساده باید گفت که در این آپدیت های هسته مرکزی در حقیقت وزن و میزان فاکتور های موثر در رتبه بندی سایت ها در گوگل دستخوش تغییر خواهند شد و سال ها است که به صورت مداوم شاهد این تغییرات و آپدیت ها هستیم.

2 ژوئن 2019

آپدیت هسته ای

خبر این آپدیت را اولین بار Danny Sullivan توئیت کرد و در روز بعد گوگل این خبر را تایید نمود و مانند هر آپدیت هسته ای دیگری این به روز رسانی مورد خاصی را اصلاح نکرد و تنها طیف گسترده ای از عوامل را به روز رسانی نمود.

12 مارس 2019

آپدیت هسته ای مارس ( فلوریدای 2)

این آپدیت هسته ای یکی از مهم ترین آپدیت های سال 2019 شناخته شد.

13 فبریه 2019

آپدیت ولنتاین

این آپدیت تایید نشده توسط گوگل باقی ماند ولی بعد از این تاریخ شاهد تغییراتی مثبتی بودیم که نشان از اینآپدیت ها داشت.

25 اکتبر 2019

آپدیت الگوریتم BERT

در تاریخ 25 اکتبر 2019 گوگل آپدیتی از الگوریتمی به نام BERT اعلام داشت که ظهور این الگوریتم توانست بزرگترین تحول در زمینه ی سرچ در 5 سال گذشته شناخته شود، به گفته ی گوگل این الگوریتم هم بر روی رتبه بندی های حاصل از سرچ و هم بر اسنیپز ها تاثیر گذار خواهد بود.
این الگوریتم به بار معنایی کلمات می پردازد، الگوریتم BERT می تواند تفاوت های ظریف بین کلمات را متوجه شود. این الگوریتم گوگل در ابتدا تنها زبان انگلیسی را متوجه بود اما در حال حاضر به 70 زبان زنده ی دنیا تسلط دارد به زبان ساده باید گفت این الگوریتم توسط گوگل طراحی شده است تا قصد و نیت اصلی کاربر از کوئری مورد نظر را درک کرده و به بهترین نحوه به کاربر کمک نماید تا به آنچه نیاز دارد دسترسی پیدا نماید.


31 اکتبر 2018

آپدیت تایید نشده ی هالووین

برخی از وب مستر ها در حوالی تاریخ هالووین مدعی شدند که گوگل آپدیت هایی را صورت داده است که این ادعا توسط گوگل تایید نشد اما شواهد کوچکی مشاهده شد که نشانی از آپدیت الگوریتم گوگل می بود.

27 سپتامبر 2018

یک آپدیت کوچک

در این تاریخ که مصادف با تولد 20 سالگی گوگل بود شرکت سئو شاهد تغییرات کاهشی و افزایشی میزان ترافیک ها شدند که این موضوع برای این جامعه نشانی از آپدیت ها داشت، برخی از سایت ها در این تاریخ تحت تاثیر آپدیت های قبلی یعنی آپدیت های گسترده ی هسته ای گوگل بودند ولی این آپدیت های کوچک چیزی جدا از آن آپدیت ها بودند.

1 آگوست 2018

آپدیت الگوریتم گسترده ی هسته ای

این آپدیت برای سومین بار در سال 2018 توسط گوگل در توییتر تایید شد. برخی از افراد معتقد بودند که این آپدیت توانست بر سئوی سایت های پزشکی تاثیر بیشتری گذارد اما این امر توسط گوگل تایید نشد و گوگل این آپدیت را موثر بر رتبه بندی کلی تمامی سایت ها دانست.

16 آپریل 2018

آپدیت الگوریتم گسترده ی هسته ای

این آپدیت در توییتر به واسطه ی گوگل تایید شد و در حقیقت این آپدیت مشابه آنچه در 9 مارس اتفاق افتاد می بود، این آپدیت در واقع در ارتباط با محتوای سایت ها بود.

9مارس 2018

آپدیت الگوریتم گسترده ی هسته ای

در تاریخ 12 مارس گوگل تایید کرد که در هفته ی گذشته آپدیت هایی در الگوریتم گسترده ی هسته ای اعمال داشته است و به همگان گوشزد کرد که تلاش خود را برای داشتن محتوای بهتر داشته باشند .

12 دسامبر 2018

آپدیت Maccabees

برخی از افراد اعلام داشتند که بین تاریخ 12 تا 14 دسامبر سایت هایشان مورد تاثیرات آپدیت گوگل قرار گرفته است که این آپدیت Maccabees نام داشت.


8 سپتامبر 2017

آپدیت Fall Flux

صاحب نظران این جامعه بر این باورند که در این تاریخ آپدیت هایی توسط گوگل صورت گرفته است که این ادعا تا به امروز توسط گوگل به تایید نرسیده است.

19 آگوست 2017

آپدیت کیفیت

وب مستران نوسانات متعددی را در تاریخ 19 تا 20 آگوست که عوامل موثر در رتبه بندی سئو می بود مشاهده کردند که این آپدیت نیز توسط گوگل تایید نشد. صفحاتی که دارای تبلیغات تهاجمی، محتوای بی کیفیت و ناکافی و نشانه های دیگر ناشی از نارضایتی کاربران بودند مورد تاثیر منفی این آپدیت قرار گرفت .

9 آگوست 2017

آپدیت کیفیت

در این تاریخ نوساناتی در رتبه بندی سایت ها دیده شده ولی توسط گوگل این تغییراتو آپدیت ها تایید نگردید.

25 ژوئن 2017

آپدیت 25 ژوئن

ابزارهای متعدد ردیابی مرتبط با سئو، آپدیت هایی در گوگل را در این تاریخ شناسایی کردند هرچند که این آپدیت ها نیز نتوانست مورد تایید گوگل قرار گیرد.

17 می 2017

آپدیت کیفیت

این آپدیت در تاریخ 17 می 2017 شروع شد و به مدت یک هفته به طول انجامید، ابزارهای ردیابی سئو اعلام داشتند که نوساناتی در SERP به وجود آمد ولی باید گفت که میزان این نوسانات بیش از اندازه و به صورت چشمگیر نبود.

17 مارس 2017

آپدیت Fred

این آپدیت در ابتدا به صورت یک شوخی توسط Gary Illyes نام گذاری شد و این نام توانست بر روی این آپدیت باقی بماند، اما تاثیر این به روز رسانی برای افرادی که مورد تاثیر آن بودند اصلا امری شوخی بردار نبود، این الگوریتم گوگل به عنوان الگوریتمی پایه ای و اساسی شناخته شد که محتواهای بی کیفیت را مورد تاثیر قرار می داد.

7 فوریه ی 2017

آپدیت فوریه

این آپدیت که توسط گوگل نیز تایید نشد توانست تاثیرات زیادی بر تغییر رتبه بندی سایت ها گذارد در این آپدیت سایت هایی که دارای محتوای مرتبط به سایت بودند و سایت های با کیفیت توانستند رتبه ی بالاتری در گوگل پیدا نمایند.

1 فوریه ی 2017

آپدیت 1 فوریه

این آپدیت، آپدیتی کوچک و تایید نشده از جانب گوگل بود و تاثیر آن بیشتر بر وبلاگ ها و سایت های شخصی بود که در آنها از لینک بیلدینگ های اسپمی استفاده شده بود.

10 ژانویه 2017

آپدیت Intrusive Interstitials

در 23 اگوست 2016 گوگل اعلام کرد که عواملی مانند پاپ آپ ها که تاثیرگذار بر تجربه ی کاربری به هنگام استفاده از موبایل می شود مورد تغییر قرار خواهند گرفت، اما این آپدیت ها از قبل قول آنها داده شده بود توانست در تاریخ 10 ژانویه2017به صورت نهایی اعمال شود و تاثیرات مینیمالی بر سایت ها گذارد.


10 نوامبر 2016

آپدیت بی نام

این آپدیت توسط افرادی که در سئو فعالیت داشته اند و ابزارهای ردیابی سئو شناسایی شد ولی باز هم مانند آپدیت های دیگر مورد تایید گوگل قرار نگرفت به همین دلیل نامی برای این به روز رسانی در نظر گرفته نشد.

23 سپتامپر 2016

آپدیت پنگوئن 4.0 و ادغام آن با الگوریتم هسته ای

در آپدیت نهایی الگوریتم پنگوئن شاهد یکپارچه سازی این الگوریتم در الگوریتم هسته ای بودیم به زبان ساده تر باید گفت که الگوریتم پنگوئن به صورت واقعی وب سایت ها و لینک ها را مورد ارزیابی قرار داد.

1 ژانویه ی 2016

آپدیت کیفیتی

این آپدیت در خصوص کیفیت محتوای موجود در هر سایتی صورت گرفت، اما مانند خیلی از آپدیت های دیگر مورد تایید گوگل قرار نگرفت.

12 می 2016

آپدیت موبایل فرندلی (#2)

آپدیت دوم موبایل فرندلی (Mobilegeddon 2) در تاریخ 12 می 2016 در ادامه ی آپدیت اول صورت گرفت که در حقیقت تاثیر مستقیم بر افزایش سیگنال های رتبه بندی داشت.

11 ژانویه 2016

الحاق و ترکیبی از الگوریتم پاندا و الگوریتم هسته ای

گوگل تایید کرد که در این تاریخ الگوریتم پاندا با الگوریتم هسته ای ادغام شده استو در نهایت این الگوریتم گوگل به عنوان پاندای 4.2 شناخته شد. گوگل مدعی شد که پاندا با الحاق به الگوریتم هسته ای، دیگر تنها یک فیلتر بعد از اعمال الگوریتم ها نخواهد بود و می تواند عاملی برای رتبه بندی یک سایت باشد که با سیگنال های رتبه بندی هسته ای تلفیق شده است. در حقیقت در نتیجه ی این آپدیت بدین معنا برداشت شد که باید با پاندای قدیمی خداحافظی شود این آپدیت در 11 ژانویه ی 2016 صورت گرفت.


26 اکتبر 2015

الگوریتم RankBrain

RankBrain در واقع یک نام برای گوگل می باشد، RankBrain یک سیستم هوش مصنوعی در حال یادگیری و ارتقاء به صورت ماشینی می باشد که برای کمک به پردازش نتایج جستجو ای در نظر گرفته شده است، این الگوریتم توسط Bloomberg گزارش شده و در نهایت توسط Google به تأیید رسید. این آپدیت در 26 اکتبر 2015 صورت گرفت و این الگوریتم در تلاش است که جواب و پاسخ بهتری به جستجوی کاربران بدهد. در ابتدا RankBrain تنها 15 درصد از کوئری ها در بر می گرفت اما به مرور این درصد افزایش یافت و در حال حاضر هر کوئری که وارد گوگل می شود از این الگوریتم استفاده می کند، الگوریتم RankBrain از نظر اهمیت به عنوان سومین سیگنال موثر در رتبه بندی شناخته شده است.

17 جولای 2015

آپدیت پانادا 4.2 (#28)

گوگل اعلام کرد که آپدیت پاندا ماه ها به طول خواهد انجامید و اثر آن بر 2 تا 3 درصد از کوئری های زبان انگلیسی خواهد بود، به دلیل مدت زمان زیادی که طول کشید تا این آپدیت اعمال شود به طور دقیق نمی توان اثر آن را بر سایت ها سنجید اما در نهایت باید دانست که این آپدیت توسط گوگل مورد تایید قرار گرفت.

3 می 2015

آپدیت کیفیت

این آپدیت که با عنوان آپدیت Phantom هم آن را می شناسیم مورد تایید قرار گرفت که توانست الگوریتم رتبه بندی هسته ای را دستخوش تغییر قرار دهد، وب سایت هایی کهدارای مشکلات کیفیتی در محتوا مانند تبلیغات بیش از حد هستندبیشتر از سایت های دیگر مورد تاثیر این آپدیت قرار گرفتند .

21 آپریل 2015

الگوریتم موبایل فرندلی

این الگوریتم تنها به منظور موبایل فرندلی بودن سایت ها طراحی شده است و برای سایت هایی که هنوز هم از فاکتور های مرتبط با موبایل فرندلی بودن سایت استفاده نمی کنند دارای عواقبی خواهد بود، این الگوریتم در 21 آپریل 2015 برای اولین بار توسط گوگل معرفی شد که در حقیقت الگوریتمی بود که رتبه بندی سایت ها را به نسبت میزان موبایل فرندلی بودن آنها مورد تغییر قرار می داد. در 16 مارس 2016 گوگل اعلام داشت که این الگوریتم آپدیت دیگری انجام داده است و اهمیت این عامل (موبایل فرندلی بودن سایت) برای رتبه بندی سایت افزایش یافته است. گوگل معتقد است که وسیله ی دسترسی کاربر به اینترنت نباید اهمیتی داشته باشد و کاربر باید با هر امکاناتی که در اختیار دارد بالاترین و بهترین نتیجه را از سرچ خود در گوگل داشته باشد و همواره از این سرچ خود رضایت داشته باشد، این آپدیت بر تمام زبان های موجود در دنیا تاثیر داشت.


17 اکتبر 2014

آپدیت پنگوئن 3.0

این آپدیت در ادامه ی آپدیت قبلی پنگوئن صورت گرفت و برای سایت هایی مورد استفاده قرار گرفت که تحت تاثیر آپدیت قبلی پنگوئن بودند و توانستند نسبت به آن بهبود یابند، اعمال این الگوریتم سه روز به طول انجامید و توانست کمتر از 1 درصد از کوئری های زبان انگلیسی را در برگیرد.

23 سپتامبر 2014

آپدیت پاندا 4.1 (#27)

گوگل اعلام داشت که این آپدیت سیگنال هایی را داراست که قادر است وب سایت هایی که دارای محتوای فاقد ارزش هستند را شناسایی نماید، این الگوریتم توانست 3 تا 5 درصد از کوئری ها را تحت شعاع قرار دهد.

24 جولای 2014

آپدیت کبوتر

آپدیت الگوریتم کبوتر یکی از مهم ترین آپدیت های اعلام شده توسط گوگل است این الگوریتم در واقع یک آپدیت سرچ محلی می باشد. الگوریتم کبوتر بر پایه ی موقعیت مکانی پایه گذاری شده است و به این گونه عمل می نماید که بعد از سرچ کاربر به نسبت موقعیت جغرافیایی که فرد در آن به سرچ در گوگل پرداخته است بهترین و نزدیک ترین پیشنهادات به فرد داده می شود. این الگوریتم در تاریخ 24 جولای 2014 معرفی گردید که با ظهور آن پیشرفت چشمگیری در پارامتر های رتبه بندی در خصوص مسافت و لوکیشن دیده شد.

12 ژوئن 2014

آپدیت الگوریتم Payday Loan Update 3.0

هدف اصلی از تشکیل این الگوریتم این است که کوئری های اسپمی شناخته شوند و مانع از تغییر رتبه بندی سایت های متشکل از اسپم ها شوند. این کوئری ها غالبا مخرب بوده اند و بر اعتبار سایت لطمه وارد می نمایند به طور کلی می توان مدعی بود که این نوع الگوریتم بر علیه تمامی حمله های منفی سئو در نظر گرفته شده است. این الگوریتم در 12 ژوئن 2014 مطرح شد.

20 می 2014

آپدیت پاندا 4.0 (#26)

به گفته ی Matt Cutts این آپدیت توانست بر 7.5 درصد از کوئری های زبان انگلیسی تاثیر گذارد.

16 می 2014

آپدیت Payday Loan Update 2.0

این آپدیت در تاریخ 16 می 2014 صورت گرفت و آن را به عنوان نسل جدیدی از الگوریتم هایی که وظیفه ی شناسایی کوئری های اسپمی را دارند شناخته شد .

6 فبریه 2014

رفرش کردن چیدمان صفحات

این آپدیت توسط Matt Cutts معرفی گردید که این به روز رسانی به ایندکس سازی پرداخت.


4 اکتبر 2013

آپدیت پنگوئن 2.1

به گفته ی Matt Cutts این آپدیت توانست 1 در صد از سرچ ها در بر گیرد .

26 سپتامبر 2013

آپدیت مرغ مگس خوار

این آپدیت توانست تغییرات اساسی در تکنولوژی هسته ای سرچ گوگل بی آفریند، گوگل نیاز به راه هایی بهتر برای به دست آوردن نتیجه در جستجو های پیچیده تر داشت، الگوریتم مرغ مگس خوار توانست چیزی در حدود 90 درصد از سرچ ها را مورد تاثیر قرار دهد.

11 ژوئن 2013

آپدیت Payday Loan

این آپدیت بر روی کوئری های اسپمی که صنعت های غیر قانونی و یا غیر اخلاقی را به نمایش می گذارند مانند کازینو ها، صنعت های مرتبط به پورن، صنایع دارو سازی غیر قانونی و … را تحت تاثیر قرار داد. این آپدیت بین 1 تا 2 ماه به طول انجامید و توانست 0.3 درصد از کوئری های ایالت متحده امریکا را در بر گیرد.

22 می 2013

آپدیت پنگوئن 2.0

این آپدیت نسل جدیدی از آپدیت های الگوریتمی پنگوئن بود، این ورژن توانایی جستجو فراتر از در صفحه ی اصلی را داشت و به دنبال اسپم ها در قسمت های مختلف سایت بود.

14 مارس 2013

آپدیت پاندا (#25)

این بروزرسانی توسط Google به تأیید نرسید اما ابزارهای موجود نشانی از برخی تغییرات داشتندو به نظر می رسید کهMatt Cutts بر این عقیده بود که این آپدیت آخرین به روز رسانی پاندا قبل از ترکیب مستقیم آن با الگوریتم هسته ای گوگل خواهد بود و در عوض شواهدی وجود داشت که نشان از این داشت که پاندا در یک بازه ی زمانی 10 روزه در ماه به آپدیت رسید و اما این امر هیچ گاه توسط گوگل مورد تایید قرار نگرفت .

22 ژانویه 2013

آپدیت پاندا (#24)

در این آپدیت پاندا، گوگل اعلام داشت کهاین آپدیت بر 1.2 درصد از کوئری های به زبان انگلیسی تاثیر گذاشت.


21 دسامبر 2012

آپدیت پاندا(#23)

گوگل مدعی شد که این آپدیت بر 1.3 درصد از کوئری های گوگل تاثیر گذار بوده است.

21 نوامبر 2012

آپدیت پاندا(#22)

این آپدیت توانست 0.8 درصد از کوئری های به زبان انگلیسی را مورد تاثیر قرار دهد.

5 نوامبر 2012

آپدیت پاندا(#21)

گوگل تایید نمود که این آپدیت بر 0.4 درصد از کوئری های جهانی و 1.1 درصد از کوئری های ایالت متحده ی امریکا تاثیر گذاشت.

9 اکتبر 2012

آپدیت Page Layout #2

این آپدیت به گفته ی Matt Cutts 0.7 درصد از کوئری های انگلیسی را مورد تاثیر قرار داد، این به روز رسانی این موقعیت را برای وب سایت ها فراهم کرد تا نسبت به الگوریتم های اولیه ی گوگل بازیابی شوند.

5 اکتبر 2012

آپدیت پنگوئن 1.2

دومین آپدیت پنگوئن توانست چیزی در حدود 0.3 درصد از کوئری های انگلیسی را تحت تاثیر قرار دهد .

28 سپتامبر 2012

آپدیت تطبیق دقیق دامنه ها

این آپدیت تمرکز بر رهایی SERP ها از اسپم ها و تطبیق دقیق دامنه هایی با کیفیت پایین داشته است .

27 سپتامبر 2012

آپدیت پاندا (#20)

این آپدیت توانست 2.4 درصد از کوئری های مورد سرچ را تحت تاثیر قرار دهد.

27 سپتامبر 2012

آپدیت پاندا (#20)

این آپدیت توانست 2.4 درصد از کوئری های مورد سرچ را تحت تاثیر قرار دهد.

18 سپتامبر 2012

آپدیت پاندا (#19)

این آپدیت توانست 0.7 درصد از کوئری های مورد سرچ را تحت تاثیر قرار دهد.

20 آگوست 2012

آپدیت پاندا 3.9.1 (#18)

این نسخه از آپدیت پاندا یک درصد از کوئری ها را در تحت تاثیر قرار داد.

24 جولای 2012

آپدیت پاندا 3.9 (#17)

این آپدیت هم مانند آپدیت قبل یک درصد از کوئری ها را در تحت تاثیر قرار داد.

25 ژوئن 2012

آپدیت پاندا 3.8 (#16)

این نسخه از آپدیت پاندا توانست یک درصد از کوئری ها را در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

8 ژوئن 2012

آپدیت پاندا 3.7 (#15)

گوگل اعلام داشت که در این تاریخ آپدیتی در پاندا صورت خواهد گرفت که بر کمتر از 1 درصد ازکوئری های امریکا و 1 درصد از کوئری های کل جهان تاثیر خواهد گذاشت، ابزار ها بر این باور بودند که این آپدیت بزرگ تر از دیگر آپدیت های پاندا خواهد بود .

26 می 2012

آپدیت پنگوئن 1.1

این آپدیت پنگوئن به گفته ی Matt Cutts بر 0.1 درصد از کوئری ها تاثیر گذاشت، وب سایت هایی که رتبه بندی آنها به واسطه ی آپدیت اولیه ی پنگوئن افت یافته بود در این آپدیت فرصت هایی برای ریکاوری یافتد .

27 آپریل 2012

آپدیت پاندا 3.6 (#14)

این آپدیت در تاریخ 27 آپریل صورت گرفت.

24 آپریل 2012

آپدیت پنگوئن

جریمه ی نهایی در خصوص بیش از اندازه بهینه سازی سایت ها در این تاریخ اجرا شد، گوگل اعلام کرد این الگوریتم برای پایین آوردن رتبه ی وب سایت هایی در نظر گرفته شده است که از اسپم ها استفاده می نمایند، مثلا صفحات خود را پر از کلمات کلیدی می نمایند و از لینک های غیر طبیعی استفاده می نمایند و یا مواردی دیگری که در دستور العمل های وب مستر ها نقص شده اند. در ابتدا این الگوریتم گوگل نامی نداشت و تنها دو روز بعد با نام پنگوئن به عموم معرفی گردید، گوگل اعلام داشت این بروزرسانی 3.1 درصد از کوئری های به زبان انگلیسی را تحت تأثیر قرار می دهد.

19 آپریل 2012

آپدیت پاندا 3.5 (#13)

این آپدیت توسط Matt Cutts در این تاریخ به تایید رسید.

23 مارس 2012

آپدیت پاندا 3.4 (#12)

تحت تاثیر قرار گرفتن 1.6درصد از کوئری ها به واسطه ی گوگل در این آپدیت مورد تایید قرار گرفت.

27 فوریه 2012

آپدیت پاندا 3.3 (#11)

این آپدیت نسبت به آپدیت های دیگر از حساسیت و دقت بیشتری برخوردار بود.

27 فوریه 2012

آپدیت Venice

پس از به روز رسانی الگوریتم و نیز، Google شروع به یافتن نتایج جستجو براساس موقعیت فیزیکی جستجوگر یا آدرس IP کرد. همچنین، گوگل بعد از این آپدیت توانست بهتر و راحت تر تشخیص دهد که اهمیت یک پرس و جو و یا یک کوئری و یا یک صفحه به صورت محلی یا ارتباط محلی تا چه میزان است.

19ژانویه 2012

آپدیت Page Layout

این آپدیت بر سایت هایی تاثیر گذاشت که دارای تبلیغات زیادی هستند و کاربران برای دیدن محتوای اصلی نیاز داشتند که صفحه را اسکرول نمایند، گوگل اظهار داشت که این الگوریتم توانست کمتر از 1 درصد بر وب سایت ها تاثیر گذارد.

18 ژانویه 2012

آپدیت پاندا 3.2 (#10)

این به روز رسانی الگوریتم پاندا در تاریخ 18 ژانویه 2012 صورت گرفت.


18 نوامبر 2011

آپدیت پاندا30.1 (#9)

گوگل اظهار داشت که این آپدیت بسیار کوچک بود و توانست به کمتر از 1 درصد از سرچ های گوگل را تحت تاثیر قرار دهد.

3 نوامبر 2011

آپدیت Freshness

این آپدیت توانست 35 درصد نتایج سرچ گوگل را تحت تاثیر قرار دهد.

19 اکتبر 2011

آپدیت پاندا 3.0 (#8)

گوگل سیگنال های جدیدی به الگوریتم پاندا در این تاریخ اضافه نمود و محاسباتی را در این خصوص که این الگوریتم چه تاثیراتی بر وب سایت ها خواهد گذاشت انجام داد.

28 سپتامبر 2011

آپدیت پاندا 2.5 (#7)

تکراری دیگر در آپدیت پاندا در این تاریخ صورت گرفت خبر این آپدیت چند هفته قبل از این تاریخ توسط Matt Cutts اعلام شد.

12 آگوست 2011

آپدیت پاندا 2.4 (#6)

این آپدیت در الگوریتم پاندا برای تمامی افراد انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان در نظر گرفته شد تنها ژاپنی ها ، چینی ها و کره ای ها نتوانستند از این آپدیت ها بهره برند.

23 جولای 2011

آپدیت پاندا 2.3 (#5)

در این تاریخ آپدیت دیگری در الگوریتم پاندا صورت گرفت.

21 ژوئن 2011

آپدیت پاندا2.2(#4)

در این تاریخ شاهد آپدیتی دیگر در الگوریتم پاندا بودیم.

9 می 2011

آپدیت پاندا 20.1 (#3)

افراد این صنعت در ابتدا نام این آپدیت را Panda 3.0 نامیدند، اما گوگل در دسته بندی خود اعلام کرد این تنها به روز رسانی در داده ها بود و آن را آپدیت 2.1 نامید.

11 آپریل 2011

آپدیت پاندا 2.0(#2)

آپدیت اولیه ی الگوریتم پاندا در تاریخ 11 آپریل سال 2011 صورت گرفت.

23فوریه2011

آپدیت پاندا

اولین به روزرسانی این الگوریتم گوگل، در ابتدا نامی ناشناس داشت و توانست 12 درصد از کوئری ها را تحت تأثیر قرار دهد، این آپدیت توانست صنعت سئو و بسیاری از بزرگان این صنعت را شوکه نماید. نام پاندا برگرفته از نام مهندسی است که با ایده ی اولیه ی این الگوریتم توانست تحولاتی را در گوگل حاصل شود.


28 آپریل 2010

الگوریتم MayDay

این الگوریتم در تاریخ 28 آپریل 2010 اتفاق افتاد. با مطرح شدن این الگوریتم گوگل تغییری در نحوه ی ارزیابی خود اعلام داشت که در آن نشان داده می شد که کدام سایت ها بهترین نتیجه برای نمایش کوئری های بلند دارند.

10 آگوست 2009

الگوریتم Caffeine

این الگوریتم در تاریخ 10 آگوست 2009 صورت گرفت، این آپدیت به منظور ایندکس سازی وب ها به صورت یک سیستم جدید عمل کرد و به گوگل اجازه داد تا به راحتی اطلاعات را ویرایش و ذخیره سازی نماید و در نهایت 50 درصد نتایج بهتری به هنگام سرچ حاصل شود.

18 ژانویه 2009

آپدیت Vince

به روزرسانی Vince در گوگل در حقیقت یک تغییر سریع و قابل توجه در کلمات کلیدی به صورت رقابتی بود که در میزان رتبه بندی تاثیر گذار بود.

15 دسامبر 2005

آپدیت Big Daddy

الگوریتم Big Daddy به صورت تدریجی به آپدیت زیرساخت های گوگل پرداخت و این به روز رسانی از تاریخ 15 دسامبر 2005 شروع به فعالیت نمود و در مارس 2006 به پایان رسید. این به روز رسانی در حقیقت نحوه ی هدایت مشکلات تکنیکی مانند کانونی سازی URL و ریدایرکت ها بود.

1 سپتامبر 2005

آپدیت Jagger

این آپدیت در سه فاز اتفاق افتاد:
1- آپدیت Jagger یک
2- آپدیت Jagger دو
3- آپدیت Jagger سه
این آپدیت ها در 1 سپتامبر 2005 که فاز اول با آپدیت بک لینک ها آغاز شد و بک لینک های غیر مجاز و انواع اسپم را ردیابی کرد به اجرا در آمد.

16 نوامبر 2003

آپدیت فلوریدا

این آپدیت سیگنال هایی در زمینه ی سئو به روز رسانی کرد. این آپدیت الگوریتم گوگل توانست وب سایت هایی که از تکنیک های اسپمی برای بالا رفتن رتبه ی خود استفاده کرده اند را مورد تاثیر قرار دهد.