راه های افزایش بازدید سایت در گوگل

راه های افزایش بازدید سایت در گوگل

اگر بخواهیم ترافیک زیادی را وارد سایت خود کنیم، معتبرترین و بهترین راه این است که رتبه خوبی در گوگل بگیریم. اما خب رسیدن به صفحه اول گوگل چندان کار راحتی نیست. درواقع این روزها که رقابت بر سر رسیدن به رتبه اول گوگل خیلی تنگاتنگ شده، تقریباً همه به این باور رسیده اند که برای رسیدن به رتبه اول گوگل راهی نداریم جز اجرای تک به تک فاکتورهایی که گوگل تعیین کرده است. به همین خاطر هم در این مقاله 10 روش را به شما همراهان معرفی خواهیم کرد با آنها می توانید افزایش بازدید سایت خود را تجربه کنید.

چرا باید به فکر افزایش بازدید سایت در گوگل باشیم؟

شاید یک سایت فروشگاهی، خدماتی و … دارید و به این فکر می کنید که چرا باید برای تبلیغات روی گوگل حساب کنم؟ چرا نباید تمام تمرکز خود را بر روش های تبلیغاتی دیگر بگذارم؟

خب روش های مختلفی برای تبلیغات برای سایت وجود دارد. از روش هایی مانند سوشال مارکتینگ گرفته تا حتی تبلیغات سایت به کمک گرافیک های چاپی مانند پوستر، بروشور و … . اما طبق بررسی هایی که روش نتایج این روش ها انجام شده، هیچ کدام از آنها نمی توانند به اندازه تبلیغات در گوگل مؤثر باشند.

البته منظور از تبلیغات در گوگل، همه روش های مربوط به آن است؛ مثل استفاده از گوگل ادز، PPC، سئو و … .

لازم به ذکر است که هرچند که اینجا منظور از جذب ترافیک، بیشتر کاربرانی است که قرار است برای بار اول به سایت شما سر بزنند؛ اما اگر در گوگل رتبه خوبی داشته باشید، دائماً خود را با کاربران قدیمی هم یادآوری می کنید. یادتان باشد که اثر کاربران ترجیح می دهند که محصول یا خدمات خود را از سایتی دریافت کنند که قبلاً یک بار با آن تعامل داشته اند. چون قطعاً اعتماد کردن به این سایت ها برایشان راحت تر است. البته طبیعی است که وقتی چشم مشتریان قبلی به سایت شما می خورد، اگر تجربه خوبی از شما در ذهنشان باشد دوباره به سراغتان می آیند. در غیر این صورت قطعاً این فرصت را به رقبایتان می دهند!

سئو، نقطه عطفی برای افزایش ترافیک سایت

سئو بهینه سازی موتورهای جستجو

بالاتر گفتیم که همه روش های تبلیغاتی مرتبط با گوگل، نتیجه بخش تر از روش های تبلیغاتی دیگر هستند. اما بین همین روش های گوگل کدام می تواند ترافیک بیشتری را به سایت را سوق دهد؟ قطعاً سئو کردن سایت.

وقتی شما سایتتان را سئو می کنید، سایتتان در ویترین گوگل در بهترین جا قرار می گیرد، جایی که بیشتر در معرض دید کاربران است. خب چه تبلیغی بهتر از این که سایت شما دقیقاً همانجا که کاربر نیاز دارد جلوی نگاه او ظاهر شود و نیازش را برطرف کند؟

برای افزایش بازدید سایت از گوگل از کجا شروع کنیم؟

حالا به نقش برجسته گوگل و سئو کردن سایت برای گرفتن ترافیک بیشتر واقف اید، وقت آن است که شما را با چند روش ساده برای بهره گیری از این فرصت آشنا کنیم.

1- استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی

شما نمی توانید یک محتوای خوب تولید کنید و به این امید بنشینید که کاربران خودشان محتوای خوب شما را پیدا کنند. بله؛ سئو کردن سایت و سئو کردن خود محتوا کاربران را با محتواهای شما آشنا می کند؛ اما اگر وقت و انگیزه دارید که یک قدم طلایی برای افزایش ترافیک سایت بردارید، به سراغ رسانه های اجتماعی بروید.

برای مثال توییتر، اینستاگرام و پینترست می تواند به دیده شدن هر چه بیشتر محتوایی که برای تولید آن تلاش های فراوانی کرده اید، کمک کند. بنابراین صفحه کسب و کار خود را در این رسانه ها (یا فقط در محبوب ترین آنها که فعلاً اینستاگرام است) بسازید و برای آن هم محتوا تولید کنید. این محتواها قرار است به کاربران انگیزه دهد که صفحه شما را دنبال کنند. بعد هم می توانید لینک محتواهای سایت را در استوری، پست و … قرار دهید.

2- تولید محتوای اصولی و وسوسه کننده

هیچ چیزی مانند محتوای جذاب نمی تواند کاربران را درگیر سایت شما کند و آنها را برای مطالعه بیشتر و حتی خرید محصول یا خدمات شما ترغیب کند. یادمان نرود که کاربران برای چیزی وقت می گذارند که از نظرشان یا جذاب باشد یا بار علمی داشته باشد و پاسخ سؤالات آنها را بدهد. بنابراین اگر به فکر افزایش بازدید سایت خود هستید، باید بدانید که بدون تولید محتواهای استاندارد و باکیفیت، نمی توانید به هدفتان برسید.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، نگاهی به مراحل زیر بیندازید:

  • پیدا کردن موضوعات محبوب کاربران (موضوعاتی که حتماً به حوزه کاری شما مربوط اند)
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای این موضوعات
  • شروع تولید محتوا (محتوای یونیک و منحصر به فردی که به طور اختصاصی برای سایت شما تولید شده باشند)
  • سئو کردن محتوا
  • انتشار محتوا بر اساس زمانبندی
  • لینک دادن به سایر محتواها و محصولات و خدمات برای هدایت کاربران در مسیر ایدئال (یعنی رساندن مشتری از محتوا به خرید)

اگر برای تولید محتواهای یونیک و اختصاصی نیاز به کمک دارید، تیم ریراکو آماده است تا خدمات تولید محتوا خود را در اختیار شما قرار دهد.

محتوا داریم تا محتوا! درست است که یونیک بودن و کیفیت بالای محتواها می توانند کاربران را راضی نگه دارند؛ اما باز هم می توانیم انگیزه های بیشتری به کاربران بدهیم که ما را بین رقبا انتخاب کنند و باز هم به ما سر بزنند. چگونه؟ در ادامه 4 ترفند را باهم می بینیم.

1# اکتفا نکردن به محتواهای متنی:

تنها به محتوای متنی اکتفا نکنید

بله؛ محتوای متنی می تواند تمام و کمال نیاز کاربر را برطرف کند. اما تصور کنید یک کاربر به تازگی تصمیم گرفته که طناب زنی را شروع کند و نحوه درست طناب زدن را در اینترنت سرچ می کند. حالا تصور کنید وارد یک سایت می شود که محتوای بلند بالایی در حدود ۳۰۰۰ کلمه از نحوه صحیح طناب زدن به صورت جامع تولید کرده و این کاربر با اسکرول کردن صفحه، تنها کلمات را می بیند که پشت هم چیده شده اند. از طرفی سایت دیگری را باز می کند که تنها به محتوای متنی اکتفا نکرده و این آموزش را در قالب عکس، اینفوگرافی یا ویدئو و به صورت پله به پله ارائه داده است. مسلماً شما برای آموزش سایت دوم را انتخاب می کنید. خب چرا شما این سایت دوم نباشید؟

سعی کنید در کنار محتواهای متنی و تصاویر معمولی آنها، اینفوگرافی هایی را هم برای محتواهایتان طراحی کنید (به خصوص وقتی صحبت از یک سری مراحل یا سلسله مراتب پشت سر هم است). همینطور اگر محتوایتان آموزشی است، سعی کنید این آموزش را در کنار متن، در قالب یک ویدئو هم ارائه دهید.

2# ترکیب کردن انواع محتواها:

در محتوای تبلیغاتی همه چیز را با هم مخلوط کنید

باید بدانید که هیچ فرمول جادویی در تولید محتوای تبلیغاتی وجود ندارد. از طرفی این که همیشه از یک روش یا یک نوع محتوا استفاده کنید هم چندان فکر خوبی نیست. گاهی لازم است که یک میکس کوچک از تمام آنچه در تولید محتوا می تواند برای شما کارساز باشد، داشته باشید. مثل وجود یک محتوای متنی به همراه عکس، ویدئو، پادکست و… . با این کار درواقع سلیقه همه کاربران را پوشش داده اید.

3# استفاده از تیترهایی که نشود از آنها چشم پوشی کرد!!!

تیترها یا عنوان ها بدون شک مهم ترین بخش کل محتوای شما برای افزایش بازدید سایت محسوب می شوند! چون اولین چیزی هستند که به چشم کاربر می خورند و به تنهایی می تواند کاربر را جذب یا دفع کنند.
بنابراین باید عناوینی را انتخاب کنید که کاربر راهی به جز خواندن ادامه محتوا نداشته باشد. مثلاً طبق تجربه، چند عنوان زیر می توانند به نسبت بقیه جذاب تر باشند:

  • ذکر کردن سال جاری (مثلاً تکنیک های جذب فالوور در سال 1401)
  • طرح یک سؤال (مثل چگونه سایتمان را سئو کنیم؟)
  • آوردن تعداد (مثل 5 راه برای داشتن محتوای خوب)

پیشنهاد می دهیم که از انتخاب تیتر محتوا سرسری رد نشوید و اگر در این راه تخصص ندارید حتما این امر مهم را به تیم های محتوانویس باتجربه بسپارید. یک محتوانویس حرفه ای گاهی تا ۲۰ تیتر برای یک محتوای چهار یا پنج خطی خود در نظر می گیرد و از میان آنها یک تیتر را به عنوان تیتر نهایی انتخاب می کند. توجه به تیترها از مهم ترین اصول در استراتژی تولید محتوا است.

4# کلمات کلیدی طولانی را طعمه قرار دهید

می دانیم که در محتوانویسی انتخاب کلمه کلیدی مناسب از مواردی است که چشم پوشی کردن از آن نمی تواند عواقب خوبی برای ما داشته باشد. از طرفی یکی از ترفندهایی که حرفه ای ترها از آن بهره می گیرند، انتخاب کلمات کلیدی طولانی به جای کلمات کلیدی معمولی است.
برای مثال اگر می خواهید در خصوص “رژیم” مقاله ای تولید کنید به جای استفاده از واژه “رژیم”، از عبارت “رژیم غذایی کاهش وزن” استفاده کنید. به این کلمات کلیدی طولانی، Long tail keywords یا کلمات کلیدی دُم بلند می گویند. می توانید درباره این که “کلمات کلیدی Long tail چه هستند و چه امتیازاتی دارند” در وبلاگ ریراکو بیشتر بخوانید.

سئوی On-Page

سئوی On-Page یا داخلی، از مهم ترین عوامل افزایش بازدید سایت است. منظور از سئو داخلی، پیاده سازی استانداردهای سئو داخل خود سایت است؛ مثل:

  • سئو کردن محتواها
  • بهینه سازی کدها
  • فشرده سازی فایل تصاویر و ویدئوها
  • لینک سازی داخلی و … .

لینک سازی داخلی یکی از مهم ترین گام ها در سئو محسوب می شود.

فعالیت در بلاگ های مهمان

می دانیم که برای برند سازی و افزایش بازدید سایت نیاز به تبلیغات داریم. این تبلیغات در هر کسب و کاری می تواند متفاوت باشد؛ اما یکی از راه های تبلیغات می تواند انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر باشد.

وقت آن رسیده که در بلاگ سایت های مختلف به عنوان مهمان محتوایی منتشر کنید تا به این واسطه بتوانید بازدید سایت خود را افزایش دهید. به این ترتیب هم کاربران بیشتری با سایتتان آشنا می شوید و هم برای سایت خود بک لینک ساخته اید که این یک روش فوق العاده برای جلب اعتماد موتورهای جست جوست.

ضمناً شما هم می توانید در سایت خود این امکان را قرار دهید تا سایت های دیگر نیز محتوای خود را در صفحات شما به اشتراک بگذارند و میزبانی برای آنها باشید.

نحوه همکاری با سایت های رپوتاژ آگهی نیز معمولاً به این شکل است که در ازای پرداخت هزینه ای مشخص، محتوای شما آنجا منتشر شده و به سایت شما لینک داده می شود. اگر برای سایت خود نیاز به انتشار رپورتاژ دارید، می توانید برای این پروسه از خدمات مدیریت کمپین های رپورتاژ ریراکو استفاده کنید.

به دنبال Referral Traffic باشید

به دنبال referral traffic بروید

ترافیک ارجاعی یا Referral Traffic به این معناست که کاربران به سایت شما بدون سرچ در موتورهای جستجو دست پیدا کنند. این نوع ترافیک درواقع راهی کاملاً مستقیم برای افزایش بازدید سایت است. چطور چنین ترافیکی داشته باشیم؟ با لینک سازی در سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی. منظور از لینک سازی در سایت ها، همان چاپ رپورتاژ در آن سایت هاست. همچنین می توانید با صفحات دیگر شبکه های اجتماعی همکاری کنید و از آنها بخواهید که به سایت شما لینک بدهند.

روش دیگر جذب ترافیک ارجاعی هم کامنت مارکتینگ است. در این روش شما در بخش کامنت های سایت های دیگر یا پیج های پلتفرم های دیگر، یک کامنت معنادار می نویسید و سایت خود را معرفی می کنید. یا می توانید دقیقاً لینک یک محتوای خاص را در کامنت خود قرار دهید. مثلاً سایتی را پیدا کنید که نحوه طراحی پوستر در فتوشاپ را آموزش داده است. بعد شما در بخش نظرات این آموزش بنویسید که “برای مشاهده تکنیک های بیشتر سال 2022 طراحی پوستر، می توانید از مقاله X دیدن کنید”. این نظر را به همان مقاله X که قبلاً در سایتتان منتشر کرده اید، لینک دهید.

در لینکدین فعال باشید

در لینکدین فعال باشید

دیگر لینکدین تنها مکانی برای یافتن شغل جدید نیست. امروز این پلتفرم به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی حرفه ای و بیزنسی شناخته شده است. این بدان معناست که تولید محتوا برای این رسانه که امروزه از سراسر دنیا همه آن را می شناسند و در داخل آن فعالیت دارند، می تواند سبب افزایش بازدید کاربران از سایت شما شود.

لینک سازی داخلی

ما همیشه شما را به داشتن لینک های خارجی دعوت می کنیم و معتقدیم که استفاده از لینک های خارجی می تواند به سئوی سایت شما و در نهایت ارتقای رتبه سایتتان کمک های فراوانی کند. اما روی دیگر لینک سازی هم لینک های داخلی هستند که جزو پایه های سئو سایت محسوب می شوند.
منظور از لینک سازی داخلی این است که صفحات داخلی سایت را به یکدیگر لینک دهید. مثلاً از متن یک محتوا به یک محتوای دیگر خود لینک بدهید. یا از متن محتوا به صفحه یک محصول یا خدمات لینک بدهید. حتی همین که شما از صفحه یک دسته محصول (مثلاً صفحه محصولات موبایل) به صفحه ویژه هر یک از این محصولات (مثل صفحه موبایل سامسونگ S21) لینک می دهید هم لینک سازی داخلی است.
لینک سازی داخلی به طور کلی دو دستاورد مهم دارد:
کاربران زمان بیشتری را در سایت می مانند؛ چون شما مسیر هدایت آنها را از یک صفحه به صفحه دیگر مشخص کرده اید.
مهم تر این که وقتی ربات های گوگل وارد سایت شما می شوند، می توانند همین لینک ها را ردیابی کنند تا تمام صفحات سایت را رصد کنند. این که صفحه ای از سایت از چشم این ربات های دور بماند، باعث می شود که آن صفحه در صفحه نتایج گوگل نمایش داده نشود. اما لینک سازی داخلی خاطرتان را از این بابت راحت می کند.

ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید

بازاریابی از طریق ایمیل را فراموش نکنید

امروزه آنقدر راه های بازاریابی و مارکتینگ زیاد شده که دیگر راه های قدیمی و البته سنتی از یاد اکثر افراد رفته اند. اما باید دانست که تعادل برقرار کردن بین این راه های سنتی و متدهای جدید می تواند شما را از سایر کسب و کارها متمایز کند.
یکی از روش های بازاریابی سنتی که هنوز بر قوت خود باقیست، ایمیلی مارکتینگ است. پس به سمت بازاریابی و مارکتینگ از طریق ایمیل بروید و مشتریان سابق خود یا افراد جدیدی که پتانسیل مشتری شدن را دارند را هدف قرار داده و برای آنها ایمیل ارسال کنید. توجه کنید که محتوای این ایمیل می تواند به صورت مستقیم بر دستیابی شما به هدفتان تأثیر بگذارد.

اهمیت ریسپانسیو بودن سایت

اهمیت ریسپانسیو بودن سایت

دیگر آن روزها گذشته که همه ما تنها یک راه برای حضور در دنیای اینترنتی داشتیم و اون راه چیزی نبود جز روشن کردن یک کامپیوتر رومیزی غول پیکر. امروز کاربران در هر جایی که باشند و در هر ساعت از شبانه روز، با دستگاه های مختلفی می توانند به اینترنت وصل شوند و نیازهای خود را برطرف کنند. حالا این نیاز می تواند خرید یک قهوه برای عصر جمعه باشد یا اطلاع از نحوه زندگی در فضا!
پس طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که در تمامی دستگاه ها با هر صفحه نمایشی، به خوبی به کاربر نمایش داده شود. در غیر این صورت کاربران موبایل سایت خود (که طبق تجربه احتمالاً حتی بیشتر از 50% کل کاربران را تشکیل می دهد) را از دست خواهید داد

سرعت !سرعت! سرعت !

هیچ کاربری دوست ندارد وارد سایتی شود که سرعت پایینی دارد. چراکه حس می کند دارد وقتش را هدر می دهد و همه ما می دانیم که انسان ها از تلف شدن وقتشان بیزارند. از آنجایی که تقریباً همه سایت ها این واقعیت را می دانند، سرعت لود شدن صفحات را در اولویت قرار می دهند. بنابراین باید بدانید که اگر سایت شما سریع لود نشود، هستند رقبای سریعی که کاربران شما را جذب خود می کنند.

فعالیت در سایت های پرسش و پاسخ

آیا در سایت های پرسش و پاسخ فعالیت دارید؟ اگر پاسخ شما منفی است بهتر است در روند کاری خود تجدید نظری داشته باشید. فعالیت در این نوع سایت ها و پاسخ به سؤال کاربران در خصوص مطلبی خاص، تنها متوجه فرد پرسش کننده نیست؛ بلکه و کاربران دیگر هم این پرسش و پاسخ ها را مشاهده خواهند کرد و در صورت کاربردی بودن پاسخ شما این احتمال وجود دارد که کاربران به سایت شما مراجعه کنند.

 چشم از رقبای خود بر ندارید

مهم نیست شما برای سایت خود چقدر تلاش می کنید؛ همیشه باید این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است رقبای شما دو برابر شما تلاش کنند و شما کم کم در بازار رقابتی کم رنگ و کم رنگ تر شوید. توصیه ما به شما این است که چشم از روی رقبای خود بر ندارید و تمام حرکات آنها را ریز به ریز مشاهده کنید و با آنالیز آنها راهی برای پیشی گرفتن از آنها پیدا کنید. ابزارهای آنلاین “Moz” و “SEMRush” از بهترین ابزارهای آنالیز و ردیابی رقبا به شمار می روند.
در آخر
افزایش بازدید سایت از طریق گوگل نه کار راحتی است و نه کار سختی! فقط باید الگوریتم ها و اصول به روز آن را بدانیم، انواع سئو را بشناسیم و برای پیاده سازی این اصول، برنامه ریزی داشته باشیم. لازم است اشاره کنیم که اگر تیمی برای پیاده سازی این اصول دارید و برای هدایت این تیم نیاز به یک نقشه راه دارید، می توانید از صفحه مشاوره سئو فرم موجود را پر کرده و با مشاوران ریراکو در این خصوص مشورت داشته باشید. اگر هم تیم لازم را برای سئو کردن سایت ندارید، می توانید صفر تا صد این مسیر را به خدمات سئو این شرکت بسپارید.

4 نظر در مورد “راه های افزایش بازدید سایت در گوگل

    • benyaminkhalili

      سلام وقتتون بخیر
      معمولا رقابت در کلمات کوتاه بیشتره ولی استثنا نیز وجود دارد. در برخی کلمات، کسب جایگاه در long tail keyword ها سخت تر هست

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *