سئو سایت گردشگری

یکی از بهترین راه ها برای شناخته تر شدن شرکت های گردشگری، سئو گردشگری است. چراکه امروزه اکثر افرادی که به دنبال خدمت گردشگری هستند، قبل از هر کاری، اول در موتوری مثل گوگل درباره تور مد نظرشان جست و جو می کنند. اینجاست که اگر سایت شما سئو خوبی داشته باشد، جزو گزینه های اول به آنها نمایش داده خواهد شد

اما بدون داشتن درک درستی از فرآیند سئو، وقت و انرژی افراد صرف کاری بی نتیجه خواهد شد. به همین دلیل است که انتخاب یک شرکت سئو با نمونه کارهای موفق بسیار مهم است.

بکگراند-سئو-سایت-گردشگری-در-وبسایت-ریراکو-سئو
 

چرا باید به فکر سئو سایت گردشگری خود باشیم؟

سئو (یا بهینه سازی موتورهای جست و جو) یک راه مستقیم است برای این که سایت ها در موتورهایی مثل گوگل، بینگ و یاهو در معرض دید بیشتری قرار بگیرند. درواقع همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، یک سایت گردشگری مهم ترین مشتریان خود را می تواند از جستجوهایی که در اینترنت انجام می شود پیدا کند.

در نهایت نیز اگر استراتژی های سئو درست پیش بروند، این سایت می تواند خود را به صفحه اول گوگل و حتی به رتبه یک آن برساند. در این صورت بیشترین تعداد کلیک و میزان ترافیک، متعلق به این سایت خواهد بود.

بکگراند-نتیجه-جستجو-در-گوگل-سئو-سایت-سایت-گردشگری-وبسایت-ریراکو-سئو

به صفحه دوم گوگل قانع نباشید!

فرض کنید سایت گردشگری شما در حد متوسط سئو شده و در لیست نتایج گوگل ایندکس شده است (یعنی گوگل سایت شما را شناخته و در صفحه نتایج خود به کاربران نشان می دهد). اما این کافی نیست! باید ببینید سایت شما در صفحه چندم گوگل نمایش داده می شود.

اگر سایتتان در صفحه اول است (حتی اگر اولین گزینه نباشید)، می توانیم بگوییم سئو سایت شما خوب است. اما اگر سایتتان در صفحه دوم یا دوم به بعد است، این سئو کمک چندانی به رونق گرفتن کسب و کارتان نخواهد کرد! چرا؟

طبق جدیدترین بررسی های انجام شده، 92% از کاربران فقط از صفحه اول گوگل دیدن می کنند و برای پیدا کردن هدف خود به صفحه دوم گوگل نمی روند! بنابراین کمتر از 8% از کاربران صفحه دوم گوگل را خواهند دید (طبیعتاً این عدد در مورد صفحات سوم و سوم به بعد گوگل بسیار کمتر است). بنابراین اگر بتوانید با یک سئو خوب خود را به صفحه اول گوگل برسانید، شانس جذب 96% از کاربران را دارید.

نگران نباشید! رسیدن به این جایگاه و حتی تبدیل شدن به رتبه یک گوگل غیرممکن نیست؛ فقط باید روی سئو سایت گردشگری خود سرمایه گذاری کنید و صبر داشته باشید.

 

نکته طلایی در سئو سایت گردشگری

توریست ها و گردشگران، جست و جوهای خود را براساس مناطق جغرافیایی مشخص انجام می دهند. دقیقاً به همین دلیل هم یک سایت گردشگری باید بتواند دست کم در محدوده جغرافیایی مورد نظر بیشترین بازدید را از آن خود کند

 

مراحل سئو سایت گردشگری چیست؟

هدف اصلی از سئو کردن همه سایت ها دو چیز است: جلب رضایت گوگل و جذب کاربران بیشتر. البته اگر رضایت گوگل را داشته باشیم، رضایت کاربران را نیز به دنبال آن خواهیم داشت. چراکه تمام الگوریتم ها و استانداردهای گوگل طبق خواسته ها و نیازهای کاربران طراحی شده اند و می شوند.

اما مهم ترین مراحل فرآیند سئو سایت گردشگری کدام اند؟

1

بررسی ساختار سایت و بهینه سازی آن

اولین کاری که یک تیم سئو برای بهینه سازی سایت گردشگری انجام می دهند، بررسی ساختار سایت است. مثلاً شاید:

  • کدهای سایت شما بهینه نباشند یا قالبی که برای سایت وردپرسی خود انتخاب کرده اید SEO Friendly (سئو دوستانه) نباشد
  • موانعی برای سرعت سایت وجود داشته باشند
  • محتواهایی که قبلاً برای سایت تولید شده اند، به اندازه کافی سئو نشده باشند
  • تورها و سایر گردشگری به خوبی دسته بندی نشده باشند

تیم متخصص سئو تمام این موارد را ارزیابی کرده و اصلاحات لازم را روی آنها اعمال می کنند. این اصلاحات می توانند شامل اقدامات زیر باشند:

  • خلاص شدن از لینک های شکسته
  • اطمینان از درست بودن تگ ها و عنوان صفحات
  • انجام ممیزی های لازم برای رفع مشکلات فنی
  • و …

شرکت ریراکو نیز در خدمات سئو خود تمامی این اقدامات را انجام می دهد. به همین خاطر نیز با دریافت این خدمات، سایت گردشگری شما به یک بستر ایدئال برای رونق دادن به کسب و کارتان تبدیل خواهد شد.

بکگراندبررسی-ساختار-سایت-در-جهت-بهینه-سازی-در-وبسایت-ریراکو-سئو

2

تهیه لیستی از کلمات کلیدی برتر در حوزه گردشگری

مهم ترین بخش سایت که در آن از کلمات کلیدی استفاده می کنیم، محتواهای بلاگ هستند. اما کاربرد کلمات کلیدی وسیع تر از این است!

  • قسمت Head در کدهای HTML
  • عناوین صفحات
  • نامک صفحات
  • توضیحات متا

از طرفی این کلمات کلیدی باید دقیقاً مطابق با مخاطبان هدف و نیازهای کسب و کار انتخاب شوند. در این صورت است که می توانید به روشی راحت و سریع به موتورهای جست و جو بگویید که در چه حوزه ای فعالیت می کنید.

بکگراند-تهیه-لیست-کلمات-کلیدی-حوزه-گردشگری-وبسایت-ریراکو-سئو

3

تولید محتواهای سئو شده

اگر بپرسید چه چیزی بیشترین تأثیر را برای سئو کردن یک سایت گردشگری دارد، می گوییم “محتواهای بخش بلاگ یا مجله”. این محتواها هستند که می توانند کاربران را قانع کنند که به جای درستی مراجعه کرده اند و می توانند همینجا خدمات مطلوب خود را دریافت کنند. به علاوه گوگل جایگاه بسیار ویژه ای برای سایت های با محتوای باکیفیت قائل است. بنابراین می توان گفت بهینه سازی یک سایت گردشگری بدون داشتن یک بلاگ یا مجله فعال، بسیار سخت و شاید حتی غیرممکن خواهد بود!

البته این محتواها در صورتی می توانند رسالت خود را انجام دهند که باکیفیت باشند و با کلمات کلیدی محبوب سئو شده باشند. بنابراین اولین کاری که باید در زمینه تولید محتوا انجام شود، تدوین یک استراتژی محتوا بر اساس کلمه کلیدی هاست.

در “استراتژی محتوا” چند چیز تعیین می شود:

  • عناوین محتواها
  • کلمه کلیدی هر محتوا
  • نوع محتوا (متنی/تصویری/ویدئویی)
  • تاریخ انتشار محتوا

در قدم بعدی نیز محتواها مطابق با اصول سئو، تولید و منتشر می شوند. هر چه کلمات کلیدی بهتری را انتخاب کنیم و اصول سئو محتوا را هم بیشتر رعایت کنیم، احتمال این که به رتبه یک گوگل برسیم بیشتر خواهد بود.

لازم به ذکر است که اگر مایل به تولید محتواهای سئو شده برای سایت گردشگری خود هستید، می توانید این مراحل را به تیم باتجربه و متخصص ریراکو بسپارید و با مراجعه به صفحه خدمات تولید محتوا، محتوا خود براساس تعداد مقالات و تعداد کلمات سفارش دهید.

بکگراند-تولید-محتواهای-سئو-شده-در-وبسایت-ریراکو-سئو

4

استفاده از KPI ها برای طراحی استراتژی های پیش رو

KPI به معنی شاخص کلیدی عملکرد است که میزان موفقیت استراتژی ها را تعیین می کند. یک تیم متخصص سئو، در بازه های زمانی مختلف، KPIهای به دست آمده را کنترل می کنند و آنها را در تصمیم گیری های آینده به کار می گیرند. به این ترتیب استراتژی های سئو شما همیشه به روز و ایدئال باقی خواهند ماند.

تیم سئو ریراکو نیز از KPIهای وب سایت شما به عنوان ابزاری قدرتمند برای رونق دادن به کسب و کار شما بهره خواهد گرفت.

بکگراند-طراحی-استراتژی-سئو-در-وبسایت-ریراکو-سئو

5

لینک سازی

لینک سازی گام حذف نشدنی فرآیند سئو کردن سایت هاست. بنابراین بدون شک سئو سایت گردشگری شما هم بدون لینک سازی ناقص خواهد بود.

اما لینک سازی دو نوع دارد. اول لینک سازی داخلی است که به معنی لینک کردن صفحات مختلف یک سایت به یکدیگر است. هدف از این کار این است که وقتی ربات های گوگل وارد سایت شدند، راحت تر بتوانند ساختار سایت را درک کنند. این کار سبب می شود که رتبه بندی سایت توسط گوگل نیز سریع تر انجام شود.

اما نوع دیگر لینک سازی، لینک سازی خارجی است. بهترین راه برای شبکه سازی در فضای وب نیز همین لینک سازی خارجی است. در این نوع لینک سازی، سایت شما با سایت های دیگر در ارتباط است و از آنها لینک می گیرد (یعنی دریافت بک لینک) یا به آنها لینک می دهد.

درست است که لینک دادن به سایت های معتبر هم می توانند به سئو شدن سایت ما کمک کنند؛ اما بک لینک ها برای ما بسیار مهم تر اند! چراکه هر یک بک لینک، یک رأی اعتماد به سایت ما محسوب می شود و در افزایش رتبه سایت تأثیر مثبت خواهد داشت.

بکگراند-لینک-سازی-در-سئو-گردشگری-وب-سایت-ریراکو-سئو
بکگراند-راه-اندازی-کمپین-رپورتاژ-آگهی-وبسایت-ریراکو-سئو

راه اندازی کمپین های رپورتاژ آگهی، بهترین راه برای دریافت بک لینک

رپورتاژها محتواهایی هستند که برای تبلیغ سایت شما در سایت های دیگر منتشر می شوند. چاپ این رپورتاژها از دو جهت حائز اهمیت اند

نکاتی برای درج رپورتاژ آگهی برای سایت های گردشگری

  • کاربران سایت های دیگر با شما آشنا می شوند و افزایش ترافیک را خواهید داشت
  • در این محتواها به سایت شما بک لینک داده می شود

به دلیل همین اهمیت نیز شرکت ریراکو خدمات ویژه ای را برای راه اندازی و مدیریت کمیپن های رپورتاژ ارائه می دهد که شما همراهان گرامی نیز می توانید برای سایت گردشگری خود از این خدمات بهره ببرید.