چگونگی انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای کسب و کار شما

How to choose a keyword in SEO

یکی از ابتدایی ترین مسائلی که در سئو مورد توجه است انتخاب کلمه کلیدی مناسب و ازرشمند و استفاده از آن است که می تواند به موفقیت سایت شما کمک کند، شناسایی بهترین نام و بهترین صفت برای وب سایت شما می تواند ضمانتی برای موفقیت شما در فرآیند بهینه سازی موتور های جستجو تلقی شود، حتما باید قبل از تایین کلمه کلیدی نسبت به پروسه ی سئو آشنایی داشته باشد چرا که فاکتور های موجود در سئو به یکدیگر مرتبط هستند و تنها توجه به تمام فاکتور ها می تواند شما را در رسیدن به یک سئو ی موفق یاری رساند.

فهرست

تهیه ی لیستی از کلمات کلیدی

تهیه لیستی از کلمات کلیدی
تهیه لیستی از کلمات کلیدی

شما به عنوان یک سئو کار ضروری ست که مانند مشتری ها ی خود بی اندیشید. موتور های جستجو با توجه به کوئری های درخواستی از جانب کاربران محصولات، خدمات و یا پاسخ هایی را در اختیار کاربران قرار می دهد، برداشت های که از پیش در ذهن خود متصور بوده اید را از ذهن خود خارج کنید، کاربران و مشتریان برای سرچ کردن از کلمات و جملات خاصی استفاده می کنند تا  به هدف خود برسند در نتیجه شناخت این کلمات و عبارات که می تواند در نتایج جستجوی کاربر نشان داده شود از ابتدایی ترین اصولی ست که برای داشتن یک سئو ی موفق باید به آن توجه کرد.

مشورت گیری برای انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب

یکی از ابتدایی ترین کارهایی که برای انتخاب کلمه کلیدی می توان انجام داد این است که به این موضوع فکر کنید که برای پیدا کردن محصولات شما از چه کلماتی می توان استفاده کرد؟ حال این سوال را از افراد مختلف بپرسد، با تیم بازرگانی و یا هرکسی که نسبت به محصولات و خدمات شما آشنایی دارد نشستی داشته باشید تا بتوانید یک لیست خوب در خصوص کلمات کلیدی مرتبط با محصولات خود تهیه نمایید، مشورت گیری از افرادی که با محصولات و یا خدمات شما آشنایی دارند می تواند برای شما را در زمینه ی انتخاب کلمه کلیدی راهنمایی کند.

ویژگی های اصلی لیست کلمه ی کلیدی  کدام است؟

لیست شما در خصوص انتخاب کلمه کلیدی باید شامل 20تا 40 کلمه ی کلیدی باشد و این عبارات ترکیبی از 2 تا 4 کلمه باشند، ترکیب کلمات بیشتر از تعداد 2 تا 4 می تواند به مشتریان کمک دقیق تری نماید، اما باید دانست که این کلمات کلیدی طولانی کمتر مورد سرچ کاربران قرار می گیرند. در نتیجه می توان گفت که انتخاب کلمه ی کلیدی که هم قابل سرچ باشد و هم دارای جذابیت باشد تنها توسط افرادی که با  قوانین سئو آشنایی داشته باشد امکان پذیر می باشد.

لیست کلمات کلیدی خود را در اکسل ایجاد کنید

لیست کلمات کلیدی خود را در اکسل ایجاد کنید
لیست کلمات کلیدی خود را در اکسل ایجاد کنید

استفاده از برنامه هایی مانند اکسل برای تهیه لیست  انتخاب کلمه کلیدی مناسب، به شما کمک می کند تا  در نهایت به کلمات کلیدی طولانی تر و پر ارزش تری در پروسه ی بهینه سازی موتور های جستجو برسید. در ابتدا ردیف هایی با کلمات کلیدی مد نظر خود تهیه کرده و ستون های برای پیج رنک ها، کلیک ها، هزینه ی پرداخت شده به ازای هر کلیک، نرخ تبدیل، نرخ رتبه بندی و …  تعبیه کنید، این ستون ها باید به تدریج در طول پروسه ی شکل گیری سایت و سئو تکمیل شوند، توجه به این فایل اکسل برای متخصصان سئو لازم و ضروری ست .

تحقیق در خصوص کلمات کلیدی با پتانسیل

تحقیق در خصوص کلمات کلیدی با پتانسیل
تحقیق در خصوص کلمات کلیدی با پتانسیل

باید توجه کرد که کلمه ی کلیدی شما باید دارای این پتانسیل باشد که بتواند نظر مخاطب را جلب نماید شما می توانید در این راه از گوگل کمک گیرید و با استفاده از پیشنهاداتی که گوگل در اختیار شما قرار می دهد عبارات کلیدی خود را گسترش دهید. از اکسل خود استفاده کرده هر عبارت کلیدی موجود در لیست خود را در گوگل سرچ نمایید بعد از تایپ عبارت به سرعت بر گزینه ی سرچ کلیک نکنید منتظر بمانید تا عملکرد  تکمیل خودکار عمل کند و تا زمانی که کلماتی پیشنهادی دیگر به شما پیشنهاد شود صبر نمایید این کلمات پیشنهادی نسخه های طولانی تر از آنچه کلمه ی کلیدی شماست که کاربران آن ها را سرچ کرده اند، این عبارات طولانی تر را به لیست خود در اکسل اضافه کنید.

ابزارهای رایگان تحقیقاتی در خصوص یافتن کلمه ی کلیدی

شما می توانید به سایت WordStream.com رفته و از ابزارهای رایگان تحقیقاتی در خصوص یافتن کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید، تمام عبارات موجود درلیست خود را در آن جا تایپ نمایید تا بتوانید عبارات نزدیک به آن کلمه ی کلیدی مد نظر خود را با پیج رنک بالا را مشاهده نمایید و آنها را به لیست موجود در اکسل خود که حاوی کلمات کلیدی شما هستند اضافه نمایید . یک صفحه ی مجزای دیگر در صفحه ی اکسل خود تهیه نمایید و کلمات کلیدی که در تحقیقات شما به نظرتان با ارزش و کارآمد بود را در این صفحه قرار دهید، این لیست در آینده به شما در انتخاب کلمه کلیدی مناسب در زمینه های کمک خواهد کرد  .

تجزیه و تحلیل آنلاین وب سایت به چه منظور است ؟

تجزیه و تحلیل آنلاین وبسایت به چه منظور است
تجزیه و تحلیل آنلاین وبسایت به چه منظور است

به تجزیه و تحلیل وب سایت آنلاین خود بپردازید هر سایت حرفه ای لازم است که نتایج سرچ ارگانیکی که سبب افزایش ترافیک سایت و افزایش بازدید وبسایت شده است را مورد تحلیل و بررسی قراردهد. اگر برای پیدا کردن آنها مشکل دارید از برنامه نویس وب سایت خود تقاضا کنید تا به شما در این زمینه کمک کند، اگر برنامه ی تحلیلی داخلی ندارید می توانید اکانتی در Google Analytics به صورت رایگان برای خود بسازید و از خدمات این وبسایت بهره ببرید. با نصب ردیاب لینک بر روی وب سایت خود نیز می توانید اطلاعاتی در خصوص منشاء ترافیک وب سایت بیابید .

کاربران از چه موتورهای جستجویی برای رسیدن به وب سایت شما استفاده می کنند ؟

یکی از راههای ارتقاء و  بهبود سئو سایت این است که شما عباراتی که برای کاربران محبوبیت بیشتری داشته و از طریق آن عبارات و یا کلمات کاربران توانسته اند به واسطه گوگل، بینگ و یاهو دسترسی به سایت شما پیدا کنند را به سایت خود با اصول خاص اضافه کرده و آنهایی که در نرخ تبدیل با ارزش تر هستند را برای تبلیغات PPC انتخاب نمایید. این عمل به شما نشان خواهد داد که کاربران شما از چه موتور های جستجویی برای یافتن شما استفاده می کنند .

کلمات کلیدی پوچ کدام اند ؟

کلمات کلیدی پوچ کدام اند
کلمات کلیدی پوچ کدام اند

در ابتدا لازم است کلمات کلیدی پوچ را حذف نمایید این کلمات کلیدی غالبا کلمه هایی هستند که از یک کلمه تشکیل شده اند که معمولا نام محصول شما و یا توصیف کلی از محصول شماست که در مبحث انتخاب کلمه کلیدی مناسب باید از آنها دوری کرد، برای مثال اگر شما یک کمپین سیاسی را اداره می کنید استفاده از کلمه کلیدی”سیاست”، “مجلس”،” انتخابات” نمی تواند ارزش تبلیغات کلیکی(pay per click) داشته باشد و فقط در صورتی که شما دارای یک دپارتمان بازرگانی سرمایه دار باشید می تواند با کمپین های رقیب رقابت داشته باشید و اگر نه تنها راه رقابت استفاده از کلمه ی کلیدی مناسب می باشد، به جای استفاده از “مجلس” از کلمه ی کلیدی “نماینده ی مجلس تهران” استفاده نمایید .

عبارات طولانی تر را جایگزین کلمات کلیدی یک بخشی کنید

برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب نباید روی کلمات کلیدی یک بخشی تمرکز کنید، باید توجه داشت که مردم اقدام به سرچ در خصوص عباراتی بیش از یک کلمه ی کلیدی یک بخشی می کنند. یک عبارات کلیدی گسترده تر و طولانی تر صلاحیت بیشتری نسبت به یک کلمه ی کلیدی یک بخشی دارد برای مثال باید گفت که به جای استفاده از کلمه کلیدی ” طبیعت” از عبارت کلیدی ” پیاده روی در طبیعت بکر” استفاده نمایید .

آیا استفاده از عبارات کلیدی طولانی و خیلی خاص مفید خواهد بود ؟

از کلمات کلیدی بسیار خاص و ویژه استفاده نکنید و اگر از این کلمات طولانی و خاص استفاده کردین و در نهایت این عبارات نتوانست به پیج رنک شما کمکی بکند باید دانست که هزینه ای صرف تبلیغات نشود و از این عبارت برای اسم عکس های موجود در صفحه ی شما استفاده نشود و همچنین استفاده از این عبارت در meta description، URL و عنوان مقاله هوشمندانه و کارآمد نخواهد بود .

آزمایش کلمه کلیدی در سئو به چه صورت انجام می شود؟

آزمایش کلمه کلیدی در سئو به چه صورت انجام میشود
آزمایش کلمه کلیدی در سئو به چه صورت انجام میشود

لیست کلمه های کلیدی خود را در نظر داشته باشید این لیست باید حاوی کلمات و عباراتی باشد که در WordStream آزمایش شده و در نهایت توسط شما تجزیه و تحلیل شده باشند، این عبارات باید به واسطه ی شما نسبت به ارزشی که دارند  بعد از تحقیقات گسترده ی شما در خصوص انتخاب کلمه کلیدی مناسب، رتبه بندی شوند .

عبارات کلیدی و خرید تبلیغات کلیکی

عبارات کلیدی و خرید تبلیغات کلیکی
عبارات کلیدی و خرید تبلیغات کلیکی

شما می توانید نسبت به خرید تبلیغات کلیکی که می تواند ترافیک قابل ملاحظه ای را برای شما به ارمغان آورد اقدام نمایید، برای شروع از Google Adwords و Microsoft AdCenter استفاده نمایید. 5 کلمه ی اولیه از لیست شما می تواند در این زمینه استفاده شود، باید توجه داشت که هرچه کلمه ی کلیدی شما کوتاه تر و عمومی تر باشد می تواند در تبلیغات کلیکی هزینه ی بیشتری برای شما داشته باشد.

چرا باید به روند تکاملی کلمات کلیدی توجه کرد ؟

روند تکاملی کلمات کلیدی خود را ردیابی نمایید، توجه به تعداد کلیک ها، تعداد فروش و نرخ تبدیل می تواند به شما این اجازه را دهد که متوجه شوید استفاه از این کلمات کلیدی بعد از دو هفته چه نتایجی مثبت و یا منفی ای بر روی سایت شما داشته است، تبلیغات کلیکی که نتوانسته ترافیک قابل توجهی را برای شما فراهم آورد را متوقف نمایید و در لیست کلمات کلیدی خود این عبارات را به عنوان کلماتی با هزینه ی بالا و کم ترافیک شاخص کنید، توجه به تبلیغات کلیدی می تواند به شما نشان دهد که آیا کلمه ی کلیدی درستی را انتخاب کرده اید یا خیر .

منظور از بهینه سازی ساز توسط یک مشاور سئو چیست ؟

وب سایت خود را با استفاده از کلمات کلیدی ارزشمند بهینه سازی نمایید اگر نمی دانید که چگونه URL ، نام تصویر، توضیحات متا و پیوندها را در وب سایت خود تغییر دهید یک مشاور سئو استخدام کنید. باید تک تک مقالات موجود در وب سایت شما دارای کلمات کلیدی با ارزش و تبلیغات کلیکی مناسب و برچسب های متا و توضیحات متا باشد .

نقش یک نویسنده ی سئو چیست ؟

برای ایجاد محتوای باکیفیت برای وب سایت خود، یک نویسنده سئو را استخدام کنید. از نویسنده بخواهید که  از کلمات کلیدی با ارزش و ترکیب کلمات کلیدی را در عنوان و محتوای مقاله استفاده نماید. ایجاد یک محتوای قوی و جذاب برای کاربر از مقوله ای مهم در سئو می باشد که در مقاله ی نکات سئو در نویسندگی آن را به طور کامل شرح دادیم، استفاده از کلمات کلیدی برای وبسایت های نوپا می تواند بسیار مهم و حیاتی تلقی شود .

آدرس های  URL و نام تصاویر موجود در سایت چگونه باید در نظر گرفته شود ؟

آدرس های URl و نام تصاویر موجود در سایت چگونه باید در نظر گرفته شود
آدرس های URl و نام تصاویر موجود در سایت چگونه باید در نظر گرفته شود

یک نکته ی حائز اهمیت در سئو حرفه ای سایت این است که آدرس های URL و نام تصویر را ساده در نظر گیرید چرا که آدرس های URL آسان در نتایج جستجو به آسانی ظاهر می شوند و این امر در حقیقت برای شما مفید واقع خواهد شد. نام عکس های موجود در وبسایت خود را بهینه سازی کنید تا بتوان آنها را در قسمت عکس های گوگل مشاهده کرد .

نقش بک لینک در سئو

علاوه بر انتخاب کلمه کلیدی مناسب عوامل دیگری هستند که به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کند ایجاد بک لینک ها یکی از این عوامل حائز اهمیت است. محتوای وب سایت خود را با توضیحاتی که حاوی کلمات کلیدی هستند در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، نظرات وبلاگ و در فهرست های مقاله ارسال کنید .

تهیه ی گزارش هفتگی به منظور ارتقاء سئو

تهیه گزارش هفتگی به منظور ارتقا سئو
تهیه گزارش هفتگی به منظور ارتقا سئو

به عنوان نکته ی آخر در مبحث انتخاب کلمه کلیدی مناسب  به منظور ارتقای سئوی سایت به شما پیشنهاد می دهیم که هر هفته یک گزارش جدیدی درباره ترافیک وب، کلیک ها  و نرخ تبدیل فراهم آوردید و این گزارشات را با زمانی که از کلمات کلیدی مناسب استفاده نمی کردید مقایسه نمایید تا بتوانید نقش کلمات کلیدی را در محتوا و سئو ی خود مشاهده کنید .

منبع: wikihow

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *