سئو سایت شرکتی

سئو یا همان بهینه سازی موتور جست و جو، فرآیندی تحلیلی و خلاقانه برای بالا بردن ترافیک یک سایت از طریق موتورهای جست و جو است. حال این فرآیند بسته به نوع و اندازه وب سایت تا حد زیادی متغیر است. سئو سایت شرکتی هم یکی از انواع سئو محسوب می شود که نیازمند استراتژی های سئوی هوشمندانه و هدفمند است.

بکگراند-سئو-سایت-شرکتی-وبسایت-ریراکو-سئو

تاثیر سئو سایت شرکتی در سایت شما چیست ؟

چرا باید به فکر سئو کردن سایت شرکتی خود باشیم؟

همانطور که می دانید منظور از سایت شرکتی، سایتی است که متعلق به یک شرکت است و فقط برای معرفی آن شرکت و خدماتی که ارائه می دهد طراحی شده است. یعنی در این سایت خدمات ویژه ای ارائه نمی شود؛ بلکه فقط دو هدف دارد: نمایش اطلاعات مربوط به شرکت (مثل اطلاعات تماس با ما، درباره ما، سوابق و …) و آگاهی مخاطبان از وجود این شرکت

حالا تصور کنید که اگر چنین سایتی در رتبه های نخست گوگل جایی نداشته باشد، چطور می تواند مخاطبانی را جذب کند که از وجود شرکت شما خبر ندارند؟ بنابراین با سئو کردن سایت شرکتی، می توانید سایت خود را در همان صفحه اول گوگل، به کاربرانی که به شما نیاز دارند نمایش دهید. به این ترتیب به مرور زمان شاهد رونق گرفتن کسب و کار خود خواهید بود

تصویر-بکگراند-مراحل-سئو-سایت-شرکتی-وبسایت-ریراکو-سئو

مراحل سئو سایت شرکتی چیست؟

واقعیت این است که الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی سایت ها برای هیچ کس واضح و مشخص نیست و در طول زمان نیز همواره در حال تغییر و بهبود است. اما با این حال، نکاتی در مورد استانداردهای گوگل وجود دارند که سئوکارها بنا به تجربه و منطقی که همیشه از گوگل دیده اند، به آنها آگاه هستند.

ز طرف دیگر، وقتی صحبت از سئو کردن سایت هاست، اقدامات مختلفی باید با هم تلفیق شوند تا نهایتاً بتوانند سطح سئو سایت را به میزان استانداردی برسانند.

در ادامه مهم ترین مراحل سئو سایت شرکتی را مرور می کنیم. لازم به ذکر است که طراحی دقیق استراتژی سئو یک سایت شرکتی، به اهداف آن سایت، اندازه شرکت و … بستگی دارد. ضمناً لازم است اشاره کنیم که همه این خدمات در مجموعه ریراکو، توسط یک تیم متخصص و باتجربه به سایت های شرکتی ارائه می شوند.

1

تولید و انتشار محتواهای سئو شده

به این فکر کنید که بُن مایه سایت های شرکتی چیست؟ بله؛ فقط محتوا! درواقع این سایت ها نه محصولی دارند، نه خدماتی، نه آموزشی و نه … . بلکه فقط شامل دو نوع محتوا هستند:

  • محتواهای معرفی شرکت هستند (درباره شرکت، تماس با شرکت و …)
  • محتواهای دیگری که مربوط به حوزه کاری شرکت هستند و در بخش مجله یا بلاگ سایت قرار می گیرند (این محتواها می توانند آموزشی یا خبری باشند).

بنابراین بخش عمده سئو ی این نوع سایت ها، وقت گذاشتن روی محتواهای سایت و همینطور اِلِمان هایی است که به محتواها مرتبط هستند (مثل عناوین یا توضیحات مِتا که در ادامه درباره آنها صحبت می کنیم).

اما این محتواها زمانی واقعاً به سئو سایت کمک می کنند که در آنها از کلمه کلیدی مناسبی استفاده کنیم. بنابراین فرآیند Keyword researching و برنامه ریزی برای استفاده از این کلمات محبوب، می تواند فوت کوزه گری موفقیت سایت های شرکتی باشد.

تصویر-بکگراند-تولید-و-انتشار-محتواهای-سئو-شده-وبسایت-ریراکو-سئو

2

انتخاب عناوین درست و استاندارد برای صفحات

عنوان صفحات در سئو سایت شرکتی نقش پررنگی را ایفا می کند. چراکه این عنوان است که به موتورهای جست و جو می فهماند که سایت شما و محتوای هر صفحه درباره چیست.

عنوان باید کمتر از ۷۰ کاراکتر داشته باشد و شامل نام برند و کلمات کلیدی انتخاب شده (کلمات کلیدی محبوب که با Keyword Researching به دست آمده اند) باشد.

تصویر-بکگراند-انتخاب-عناوین-درست-صفحات-وبسایت-ریراکو-سئو

3

تیتربندی استاندارد محتواها

موتورهای جست و جو طبق الگوریتم های خود می دانند که کاربران تمایل دارند در یک نگاه، لُب کلام یک محتوا یا یک پاراگراف را دریابند. به همین دلیل تیتربندی هایی که بین متن انجام می شود و مقدار مطلبی که در هر زیرعنوان جای داده می شود، از جمله پارامترهای مهم در رتبه بندی سایت خواهد بود.

نکته

برجسته کردن قسمتی از متن برای جلب توجه کاربران نیز یکی از اقدامات مطلوب برای موتورهای جست و جو است. البته زیادی روی در این مورد (مثل همه موارد دیگر) نتیجه معکوس خواهد داشت.

تصویر-بکگراند-تیتر-بندی-استاندارد-محتواها-در-وبسایت-ریراکو-سئو

4

نوشتن توضیحات مِتای سئو شده

توضیحات متا را در یک تعریف مختصر و مفید، می توان خلاصه ای از محتوای صفحه دانست که در همان صفحه نتایج جست و جوی گوگل به کاربر نشان داده می شود. کاربر این توضیح متا (یا Meta Description) را می خواند و بر اساس آن تصمیم می گیرد که آیا این محتوا ارزشش را دارد که وارد سایت شما بشود یا نه

توضیح متا علاوه بر این که مستقیماً بر جذب یا دفع کاربران تأثیر دارد، برای موتورهای جست و جو هم بسیار مهم است. چرا؟ چون یکی از مواردی که این موتورها بررسی می کنند تا موضوع و کیفیت یک محتوا را بسنجند، همین توضیح متاست.

بنابراین برای نوشتن توضیحات متا باید دو نکته را مد نظر داشت

  • روان و شفاف نوشتن این توضیحات برای قانع کردن مخاطبان
  • استفاده از کلمه کلیدی در توضیح متا برای آگاهی دادن به موتورهای جست و جو از موضوع محتوا.
تصویر-بکگراند-نوشتن-توضیحات-متای-سئو-شده-در-وبسایت-ریراکو-سئو

5

لینک سازی داخلی و خارجی

لینک سازی نیز یکی دیگر از اقدامات مهم برای سئو کردن سایت های شرکتی است. لینک سازی دو نوع دارد: داخلی و خارجی

لینک سازی داخلی به معنی لینک دادن از صفحات یک سایت به صفحات دیگر همان سایت است. هدف از این کار این است که وقتی ربات های موتورهای جست و جو وارد سایت می شوند تا آن را بررسی کنند، بتوانند از طریق این لینک های داخلی، ساختار سایت را بهتر و سریع تر درک کنند. به این ترتیب فرآیند ارزیابی سایت شما توسط این ربات ها و بعد ارتقای رتبه سایت نیز سریع تر پیش خواهد رفت

اما لینک سازی خارجی چیست؟ در این نوع لینک سازی، یک سایت با سایت های دیگر در ارتباط است و به آنها لینک می دهد یا از آنها لینک می گیرد (که این لینک گرفتن، همان بک لینک است). مهم ترین هدف لینک سازی خارجی این است که بتوانید بک لینک هایی را برای سایتتان ایجاد کنید. هر یک بک لینک یک مُهر تأیید برای سایت شما محسوب می شود و برای گوگل نیز بسیار ارزشمند است. بنابراین لینک سازی خارجی می تواند گوگل را ترغیب کند که به شما پاداش داده و رتبه سایتتان را افزایش دهد

تصویر-بکگراند-لینک-سازی-داخلی-و-خارجی-در-وبسایت-ریراکو-سئو

چند نکته درباره سئو سایت شرکتی

چند نکته

اول این که غیر از موارد بالا، اقدامات دیگری هم هستند که در حوزه سئو سایت ها و همینطور سئوسازی سایت های شرکتی قرار می گیرند. اقداماتی مانند:

  • ارتقای تجربه کاربری سایت
  • ارتقای سرعت سایت (که در حوزه تجربه کاربری قرار می گیرد)
  • ارزیابی ساختار سایت و کدها و بهینه سازی آنها

بنابراین استراتژی سئو سایت هایی از نوع شرکتی، فقط به مواردی که بالاتر ذکر کردیم محدود نمی شوند و شامل تکنیک ها و مراحل دیگری هم هستند

نکته بعدی این که طبق قانون طلایی سئو، هر یک از اقدامات سئو باید دقیقاً به اندازه انجام شوند؛ نه بیشتر و نه کمتر. چراکه اگر در استفاده از تکنیک های سئو زیاده روی شود، باز هم سایت از چشم موتورهای جست و جو خواهد افتاد. این امر تا حدی حائز اهمیت است که گوگل نوعی جریمه برای بهینه سازی های اغراق گونه در نظر گرفته است. این امر در مورد سئو سایت های شرکتی هم صادق است. بنابراین تمامی قدم های بهینه سازی سایت، باید آهسته و پیوسته برداشته شوند.

تصویر-بکگراند-بهینه-سازی-سایت-های-شرکتی-در-ریراکو-سئو

خدمات ریراکو

بهینه سازی سایت های شرکتی در ریراکو

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، تیم ریراکو آماده است تا تمامی خدمات بالا را برای سئو سایت های شرکتی با بهترین کیفیت ارائه دهد. لازم است اشاره کنیم که اگر شما هم یک سایت شرکتی دارید، می توانید به دو طریق از ریراکو کمک بگیرید. اول این که اگر یک تیم برای سئو سایت دارید، اما برای هدایت این تیم نیاز به کمک دارید، از

مشاوره سئو ریراکو

استفاده کنید. دوم این که اگر تیمی برای انجام کارهای سئو ندارید، می توانید در صفر تا صد سئو سایت شرکتی خود، از خدمات سئو ریراکو بهره بگیرید. همینطور این امکان را دارید که فقط بخشی از سئو سایت خود را به این مجموعه بسپارید؛

بخشی از مراحل سئو سایت شرکتی

  • تولید محتوا
  • آنالیز سئو
  • برنامه ریزی برای کمپین های رپورتاژ آگهی

ما برای ارتقای سئو و رتبه سایت شما، هر کاری که لازم است را انجام خواهیم داد و شما را از طریق گزارش های ماهانه، در جریان روند کار نیز قرار خواهیم داد