سئو سایت وردپرسی

سئو سایت در وردپرس یک راه اثبات شده برای داشتن یک کسب و کار آنلاین موفق است. البته شرط این موفقیت طراحی استراتژی های استاندارد و استمرار در پیاده سازی آنهاست. چراکه سئو تنها در کلمات کلیدی یا لینک دادن خلاصه نمی شود! بلکه شامل اقدامات گسترده و تودرتویی است که دائماً نیز به نسبت آپدیت الگوریتم های گوگل، در حال تغییر است. اما جایی برای نگرانی نیست! ریراکو تیمی متخصص و باتجربه از سئوکاران را گرد هم آورده تا سئو سایت وردپرسی را برای کسب و کارهای متنوع راحت تر از همیشه کند.

تصویر اصلی

 

دستاوردهای سئو سایت وردپرسی چیست؟

  • آگاهی کاربران بیشتر از کسب و کار

  • افزایش ترافیک

  • افزایش نرخ تبدیل و رسیدن به فروش بیشتر

  • کاهش نرخ پرش

  • افزایش سرنخ ها برای طراحی استراتژی های تجاری

آیا سایت های وردپرسی برای سئو مناسبند؟

38.03% از 10 هزار سایت برتر گوگل وردپرسی هستند! اما هنوز هم بسیاری از کسب و کارهایی که می خواهند از وردپرس برای راه اندازی سایت خود استفاده کنند، یک سؤال مشترک دارند: آیا این CMS سئو دوست است؟ پاسخ مثبت است. از همان زمانی که وردپرس به عنوان یک پلتفرم برای وبلاگ نویسی معرفی شد، پایه های قدرتمندی برای سئو داشت. همین امر نیز باعث پیشرفت خیره کننده این سیستم مدیریت محتوا بین کسب و کارهای آنلاین شد.

کدهای خام خود وردپرس برای موبایل بهینه هستند، امنیت بالایی دارند و استانداردهای گوگل را در دل خود گنجانده اند. بنابراین بدون تردید این CMS یک بستر ایدئال برای طراحی یک سایت سئوشده و بهینه است. حالا این که سرنوشت هر یک از وب سایت های وردپرسی چه باشد، به نوع قالب و افزونه ها و سایر تصمیماتی بستگی دارد که برای سایت گرفته می شود.

تصویر وردپرس

آیکون

آیا گوگل به سایت های وردپرسی رتبه بالاتری می دهد؟

آماری که بالاتر در رابطه با سئو سایت در وردپرس ذکر کردیم این ابهام را به وجود می آورد که شاید گوگل به صرف وردپرسی بودن یک سایت، رتبه بالاتری به آن می دهد. اما این یک تصور اشتباه است! وردپرسی بودن سایت ها به خود خودی برای گوگل امتیاز محسوب نمی شوند. اما اگر بتوانید از پتانسیل فوق العاده وردپرس استفاده کنید و یک سایت سئوشده بسازید، آن وقت است که گوگل به دلیل بهینه بودن سایتتان رتبه خوبی را به شما خواهد داد.

آیکون

آیا سئو سایت وردپرسی راحت تر از بهینه سازی سایت های دیگر است؟

فرآیند سئو به دو بخش کلی تقسیم می شود:

  • پیاده سازی تکنیک های سئو

  • تحلیل و ارزیابی وضعیت سئو

هر دوی این کارها به طور مستمر در طول بهینه سازی وب سایت ها انجام می شوند. به این ترتیب که یک سری اقدامات برای سئو سایت شکل می گیرند. سپس به کمک ابزارهای تحلیلی و با در نظر گرفتن KPIهای مختص هر کسب و کار، میزان اثربخشی این اقدامات ارزیابی می شود. استراتژی های بعدی سئو سایت نیز بر اساس همین نتایج به دست آمده طراحی می شوند.

حالا نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که مرحله تحلیل وضعیت سئو در سئو سایت وردپرسی تفاوتی با سایت های دیگر ندارد! اما پیاده سازی بسیاری از تکنیک های سئو در سایت های وردپرسی راحت تر از سایت های دیگر است. این راحتی نیز به لطف وجود افزونه ها، قالب ها و امکانات پیشخوان وردپرس است. بنابراین در یک جمله می توان گفت اجرای مراحل سئو در سایت های وردپرسی راحت تر است؛ اما بررسی وضعیت سئو در این نوع وب سایت ها تفاوتی با انواع دیگر سایت ها ندارد.

آیکون

آیا می توان از افزونه های سئو وردپرس به جای مشاوره سئو استفاده کرد؟

بعضی از افزونه های وردپرس که مختص سئو هستند، اطلاعات ارزشمندی را درباره وضعیت سئو سایت ارائه می دهند. همینطور اگر متوجه مشکلی جدی در سئو شوند، اعلان هایی را نمایش می دهند تا بتوانید در اسرع وقت به آنها رسیدگی کنید. اما آیا این افزونه ها می توانند جای مشاوره سئو را بگیرند؟ یا به عبارت دیگر، آیا این افزونه برای بهینه سازی سایت کافی هستند؟

پاسخ این سؤال قطعاً منفی است! سئو فقط پیاده سازی اصول کلی و رسیدگی به مشکلات اساسی نیست. سئو یک فرآیند مستمر است که در تار و پود تمام تصمیماتی که برای سایت می گیرید بافته می شود. به علاوه شروع سئو بدون استراتژی و برنامه ریزی، فقط پول و زمان شما را تلف خواهد کرد.

هیچ افزونه ای نمی تواند وضعیت سایت، اهداف آن، میزان منابع مالی و زمانی و پارامترهای دیگر را بسنجد و اولویت ها را بر اساس آنها تعیین کند. بنابراین می توان گفت کمک گرفتن از بعضی افزونه های سئو می تواند کار را راحت تر کند؛ اما هرگز برای رسیدن به صفحه اول گوگل کافی نیست.

مراحل سئو سایت در وردپرس

  1. بررسی قالب نصب شده

    وقتی سایت وردپرسی خود را به یک تیم سئو تحویل می دهید، احتمالاً از قبل روی آن یک قالب نصب کرده اید. اما باید بدانید که همه قالب ها سئودوست نیستند! به خصوص وقتی صحبت از سرعت بالاست، بعضی از تم هایی که کدهای بهینه نشده و سنگینی دارند، مانعی جدی برای آن محسوب می شوند.

    در همین راستا اولین قدم سئو سایت وردپرسی توسط متخصصین سئو این است که زیروبم سایت وردپرسی شما را رصد می کنند تا چنانچه مشکلی برای بهینه سازی آن وجود دارد، به اصلاح آن بپردازند. به علاوه اگر نیاز به تغییر قالب سایت باشد، یکی از سئودوست ترین قالب های بازار را که متناسب با کاربری سایت باشد را انتخاب می کنند.

    بررسی قالب
  2. بررسی افزونه ها

    افزونه ها هم درست مثل قالب ها نیاز به بررسی دارند. بعضی از افزونه ها سنگینند و به اندازه حجمشان کارایی ندارند. همچنین گاهی چند افزونه باهم سازگار نیستند و عملکرد سایت را دچار اختلال می کنند. تیم سئو افزونه هایی را که از قبل روی وردپرستان نصب شده اند چک می کنند تا مطمئن شوند هیچ یک از آنها روند سئو را کُند نمی کنند.

    علاوه بر این بعضی افزونه های قدرتمند سئو می توانند مثل یک دستیار هوشمند پروسه بهینه سازی را تسریع کنند. سئوکاران باتجربه این پلاگین ها را می شناسند و بهترین آنها را روی سایت نصب و تنظیمات لازم را برای آن انتخاب می کنند.

    بررسی افزونه ها
  3. بهینه سازی ساختار URLها

    یکی از بهترین قابلیت های وردپرس برای سئو، امکان شخصی سازی ساختار URLهاست. یعنی می توان یک ساختار کلی را برای لینک های صفحات تعریف کرد تا از این به بعد خود وردپرس لینک ها را بر اساس همان استاندارد بسازد. از آنجایی که لینک های کوتاه و ساختارمند هم برای کاربران جذاب تر هستند و هم برای موتورهای جست و جو، تیم سئو یک ساختار مناسب را برای لینک ها انتخاب می کنند تا یک قدم برای بهینه سازی سایت بردارند.

    بهینه سازی
  4. ایجاد SItemap

    Sitemap یا نقشه سایت لیستی از تمام صفحات و محتواهای سایت است که در یک سلسله مراتب خاص مرتب شده است. اما کاربرد اصلی سایت مپ چیست؟ وقتی ربات های گوگل وارد سایت شما می شوند، می توانند از این نقشه کمک بگیرند تا هم سایت را سریع تر پیمایش کنند و هم گوشه ای را از قلم نیندازند.

    مزیت طلایی سایت مپ این است که به اطمینان از ایندکس شدن «تمام» صفحات سایت کمک زیادی می کند.

    دقت کنید که اگر صفحه ای ایندکس نشود، به این معنی است که رتبه بندی نمی شود! بنابراین استفاده از Sitemap می تواند قدم مهمی برای جلوگیری از این مشکل باشد. تیم سئو بعد از ساخت نقشه سایت، در صورت لزوم آن را به صورت دستی در اختیار موتورهای جست و جو قرار می دهند تا مطمئن شوند فرآیند ایندکسینگ خوب پیش می رود.

    SItemap
  5. تحقیق کلمات کلیدی

    فرقی نمی کند که سایت شما از چه نوعی باشد (وردپرسی یا غیر وردپرسی)؛ تحقیق کلمات کلیدی پای ثابت سئو در همه سایت هاست. کلمات کلیدی به ما می گویند که کاربران بیشتر چه مطالبی را دوست دارند. همینطور وقتی از آنها در سایتمان استفاده می کنیم، به موتورهای جست و جو می گویند که حوزه فعالیت ما چیست و محتواهایمان در چه موردی است.

    در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی از ابزارهای متنوعی استفاده می شود. سپس از عبارات به دست آمده یک Road map یا نقشه راه طراحی می شود که کلمات کلیدی را دسته بندی و آنها را برای استفاده در سایت و محتواها آماده می کند.

    کلمات کلیدی
  6. تولید محتوا

    سئو سایت در وردپرس و در هر نوع سایت دیگری بدون محتوا تقریباً نشدنی است. البته منظورمان هر محتوایی نیست؛ بلکه این فقط محتواهای باکیفیت و کاربردی هستند که می توانند سکوی پرتاب سئو باشند. به همین خاطر نیز تیم سئو بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی ایدئال، باقی کار را به گروه محتوا می سپارند.

    تیم تولید محتوا، مقالات (و در صورت لزوم تصاویر، ویدئوها و …) منحصر به فرد و سئو شده ای را به صورت اختصاصی برای سایت مورد نظر تولید می کنند. توجه به تراکم مناسب کلمه کلیدی، تیتربندی استاندارد، نگارش صحیح جملات و … از مواردی است که کارشناسان محتوا همواره روی آنها تأکید و تمرکز دارند.

    ذکر این نکته نیز ضروری است که گاهی آپدیت محتواهای قبلی، می تواند به اندازه تولید محتواهای جدید و حتی بیشتر از آن مؤثر باشد. به همین خاطر کارشناسان ریراکو آپدیت محتواها را نیز در استراتژی های خود می گنجانند و از این طریق نقاط قوت شما را پررنگ تر می کنند.

    تولید محتوا
  7. لینک سازی داخلی و خارجی


    لینک سازی
    هم مثل استفاده از کلمات کلیدی و سایر مراحل سئو، نیاز به استراتژی فکرشده دارد. لینک سازیِ بدون برنامه یا بیش از حد، می تواند آفَت سئو باشد و جلوی پیشرفتتان را بگیرد.

    لینک سازی داخلی، به منظور ایجاد یک شبکه بین صفحات داخلی وب سایت شکل می گیرد. با این کار هم یک نقشه راه برای پیمایش کاربران تعیین می کنید و هم ربات های موتورهای جست و جو را بهتر هدایت می کنید.

    در مورد لینک سازی خارجی نیز باید بدانید که گوگل و سایر موتورهای جست و جو، سایت های منزوی را نمی پسندند و برایشان مهم است که سایت شما چه ارتباطی با سایت های دیگر دارد. از این جهت هم شما باید به وب سایت های دیگر لینک دهید و هم آنها به شما.

    همانطور که می توانید حدس بزنید، چالش لینک سازی خارجی، «دریافت بک لینک» است. البته این چالش قطعاً ارزش صرف وقت و هزینه را دارد. چراکه گوگل روی این بک لینک ها حساب کرده و آنها را نشانه ای از اعتبار شما می داند. خوشبختانه تیم های سئو به کمک راهکارها و استراتژی های مختلف، برای دریافت تعداد مشخصی بک لینک در یک بازه زمانی خاص، برنامه ریزی می کنند. مهم ترین این راهکارها نیز راه اندازی کمپین های رپورتاژاست. 

    لینک سازی
  8. در نظر گرفتن سئو موبایل

    اگر فقط نسخه دسکتاپ یک وب سایت کاربرپسند باشد، اما طراحی ریسپانسیوی برای موبایل نداشته باشد، این سایت احتمالاً بیشی از کاربران خود را از دست خواهد داد! چراکه طبق آمارهای به دست آمده، بالای 50% کاربران وب از موبایل استفاده می کنند. فاکتور ریسپانسیو بودن سایت برای موبایل به اندازه ای مهم است که گوگل رسماً آن را به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه بندی اعلام می کند. به همین خاطر است که بهینه سازی وب سایت برای موبایل، از مهم ترین گام های سئو سایت در وردپرس است.

    اولین قدم برای داشتن یک نسخه ایدئال موبایل در وردپرس، انتخاب یک قالب مناسب است. بسیاری از قالب ها یک نسخه ویژه برای کاربران موبایل و تبلت دارند. انتخاب چنین قالب هایی می تواند بخش زیادی از مسیر سئو را برایتان طی کند.

    سئو موبایل
  9. ارتقای سرعت وب سایت

    افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت، فقط یک مرحله نیست! بلکه باید در طول پیاده سازی سایر مراحل سئو سایت وردپرسی نیز همواره مورد توجه باشد. انتخاب قالب، افزونه ها، نوع محتواها، تعداد صفحات و … همگی تصمیماتی هستند که بر سرعت سایت تأثیر می گذارند.

    از طرفی سرعت لود شدن صفحات با پارامترهای متنوعی از طرف گوگل اندازه گیری می شود. طبق گفته خود گوگل، سایت های کُند جایی در میان رتبه های برتر نخواهند داشت. درست به همین خاطر است که سئوکاران باتجربه، فاکتور سرعت را در تصمیمات خود لحاظ می کنند.

    علاوه بر این در سئو سایت در وردپرس می توان به کمک بعضی افزونه ها جدیدترین تکنولوژی های روز را برای ارتقای سرعت پیاده سازی کرد. این که کدام افزونه ها ضروری هستند، کدام تکنولوژی ها باید روی هر یک از سایت ها پیاده شوند و … سؤالاتی هستند که سئوکاران ریراکو پاسخ آنها را می دانند و بهترین تصمیم را برای سایت شما می گیرند.

    توجه: اگر خودتان نمی توانید سرعت سایتتان را بهبود دهید توصیه می کنیم از خدمات بهینه سازی سرعت سایتریراکو سئو استفاده نمایید تا سرعت سایتتان توسط متخصصین این حوزه با رعایت اصول و بدون اسیب رسیدن به سایتتان انجام شود.

    ارتقای سرعت وب سایت

آیکون

چند نکته

  1. علاوه بر کیفیت محتوا، طول متن محتوا هم از فاکتورهایی که باید برای آن فکر شود. محتواهای متنی نباید خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشند. هرچند که گوگل شیفته محتواهای طولانی و جامع است؛ اما هرگز نباید برای طولانی کردن یک متن، از هجویات و مطالب تکراری استفاده کنید. با این کار شاید نظر گوگل را جلب کنید؛ اما کاربر را دفع خواهید کرد.

  2. تصاویر محتواهایی ارزشمند و طلایی هستند که بسیار راحت تر از متن ها با کاربران ارتباط برقرار می کنند. اما از آنجایی که حجم آنها چندین برابر محتواهای متنی است، در صورت بهینه نبودن می توانند سایتتان را سنگین کرده و به پارامترهای مرتبط با سرعت به شدت آسیب بزنند. بنابراین بهینه سازی تصاویر و البته ویدئوها نیز باید در صدر لیست امور سئو سایت وردپرسی باشد. در وردپرس این کار را می توان به راحتی به کمک افزونه های مرتبط انجام داد.

  3. مورد دیگری که باید در سئو سایت وردپرسی به آن توجه شود این است که پیوندهای از دست رفته سبب می شوند موتورهای جست و جو رتبه بندی یک سایت را پایین بیاورند. به همین علت باید گوش به زنگ باشید تا چنین لینک هایی را به سرعت اصلاح کنید.

  4. در مورد استفاده از کلمات کلیدی، بهتر است آنها را در محدوده ۱۰۰ واژه اول بگنجانید. درواقع کلمات کلیدی باید حتماً در مقدمه متن بیایند. همینطور باید در بدنه محتوا نیز با تراکم مناسبی استفاده شوند.

  5. افزودن محتوای جدید به صورت پیوسته و منظم نیز یکی از نکات سئو در سات وردپرسی است. گوگل اولویت رتبه بندی را به سایت هایی می دهد که به صورت منظم محتوا تولید می کنند و همواره به روز هستند.

سئو سایت وردپرسی با ریراکو

اگر برای سئو سایت وردپرسی خود نیاز به کمک دارید، می توانید تمام مراحل بالا و سایر اقدامات لازم را به ریراکو بسپارید. سئوکاران ریراکو با تکیه بر تجربه و دانش قبلی خود، بهترین تصمیم ها را برای بهینه سازی وب سایت شما خواهند گرفت. به علاوه گزارش هایی را از روند پیشرفت سئو نیز به صورت ماهانه آماده کرده و در اختیارتان قرار می دهند تا شما هم بتوانید همراه پروژه حرکت کنید.

تفاوتی ندارد که کسب و کارتان در کجای دنیاست! ریراکو برای همکاری با مشتریان خود محدودیتی ندارد. تمام هماهنگی ها و جلسات لازم نیز در بستر فضای آنلاین پیش می روند. بنابراین مشکلی از بابت دور بودن از تیم ریراکو نخواهید داشت.

برای شروع همکاری با ریراکو برای سئو سایت در وردپرس کافی است فرم بالای صفحه را پر کنید و اطلاعات اساسی کسب و کارتان را در اختیار کارشناسان ما قرار دهید. ما نیز در اسرع وقت با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی های لازم، همکاری خود را شروع می کنیم. افتخار ما این است که نام شما نیز در میان مشتریان ریراکو بدرخشد.