همه چیز درباره سند باکس گوگل (Google Sandbox)

Everything about Google Sandbox

گوگل چگونه به وب سایت های جدید اعتماد می کند؟ سند باکس چیست و آیا وجود خارجی دارد؟ این ها رایج ترین سؤالات سایت های نوپایی هستند که دغدغه سئو شدن سایت خود دارند. این یک واقعیت است که گوگل سایت های جدید را به راحتی رتبه بندی نمی کند! حتی تا مدتی این سایت‌ها را به طور کل در لیست نتایج جست و جوی خود نشان نمی دهد. دلیل این امر فقط عدم اطمینان گوگل به محتوا، لینک ها و منابع این سایت هاست. پس گوگل چطور می تواند کم کم به سایت های جدید اعتماد؟ به کمک سند باکس. اینجا شما را با هر آنچه که باید از سند باکس ها بدانید آشنا می کنیم.

فهرست

اول از همه؛ سند باکس چیست؟

سند باکس در دنیای خارج از گوگل، یک باکس پر از شن برای بچه هاست. والدین این باکس را برای کودکانشان که تا به حال در ساحل بازی نکرده اند تهیه می کنند تا این کودک فضای ساحل را تجربه کرده و برای رفتن به یک ساحل واقعی آماده شود.

سند باکس گوگل (Google Sandbox) هم تقریباً همان کار را می کند. یعنی قبل از اینکه سایت های جدید را رسماً رتبه بندی کند، آنها را در یک فضای آزمایشی قرار می دهد. به عبارتی دیگر سند باکس یک فیلتر است که مانع از رتبه بندی سایت های نوپا توسط گوگل می شود.

پس می توانید پیشبینی کنید که یک سایت جدید (هر اندازه هم که قدرتمند باشد و محتوای خوبی داشته باشد) باید مدتی را در سند باکس بگذراند و بعد وارد لیست نتایج جست و جوی گوگل شود. البته زمان این سند باکس برای سایت های مختلف متغیر است (بین چند هفته تا چند ماه) که در پایین تر بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم.

لازم به ذکر است که سایت های جدید توسط گوگل ایندکس می شوند (یعنی شناسایی می شوند)؛ اما زمینه رتبه بندی نمی شوند. به طوری که حتی در مورد کلمات کلیدی مشابه هم در کنار رقبای بسیار ضعیف تر خود نشان داده نمی شوند.

نکته: باید اشاره کنیم که خود گوگل هیچ وقت به طور رسمی وجود این سند باکس را تأیید نکرده! اما سئوکاران از وجود آن کاملاً مطمئن هستند و دائماً سعی در کاهش زمان رتبه بندی سایت های خود دارند.

نکته دیگر این که طبق تجربه، این سند باکس فقط مختص گوگل است. بنابراین در موتورهای جست و جوی دیگر، مانند بینگ و یاهو و … خبری از سند باکس نیست.

آیا سند باکس واقعا وجود خارجی دارد؟

اما دلیل اثبات وجود سند باکس چیست؟ و اگر وجود دارد، آیا می توانیم از سند باکس شدن وب سایت خود جلوگیری کنیم؟ چگونه؟

ما برای پاسخ به این سؤالات، به سراغ نظر چند سئوکار متخصص و حرفه ای رفته ایم که پاسخ آنها را در ادامه این راهنما می‌ بینیم. اما قبل از آن می توانید اینجا با این متخصصین سئو بیشتر آشنا شوید.

بیل سبالد.6
– Bill Sebald : صاحب اصلی نمایندگی بازاریابی دیجیتالی گیرین لین

ادوارد استورم.7

-Edward Sturm : مدیر بازاریابی World of Ether   که متخصص سابق سئوی  iProspect

اریک ساچز.8

– Eric Sachs : متخصص و مشاور سئو و مدیر عامل Sachs Marketing Groupاندی کرستودینا.9

-Andy Crestodina : بنیانگذار Orbit Media ( این فرد به قدری علاقه به این مبحث داشت که بر روی حدود   1000 پروژ هی وبسایتی در بیشتر از 18 سال کار کرد و آنها را به اشتراک گذاشت .

مختصری از تاریخچه ی سندباکس گوگل

برای درک بهتر اینکه سند باکس چیست و چگونه وجودآن اثبات شد، بد نیست نگاهی به تاریخچه سند باکس بیندازیم.

اولین بار سال 2005 بود که متخصصین سئو به این نتیجه رسیدند که وب سایت های تازه کار، در ماه های اولیه توسط گوگل رتبه بندی نمی شوند. این در حالی بود که این افراد تلاش های استاندارد و قدرتمندی برای سئو کردن این سایت ها داشتند. از همان زمان بود که وجود یک فضای آزمایشی به نام سند باکس بر دنیای سئو روشن شد.

نقطه شروع اثبات سند باکس زمانی بود که Rand Fishkin در سال 2005 اعلام کرد که سایت “SEOmoz” در شروع کار خود دارای بک لینک های دقیق و قوی بوده است؛ اما علیرغم این حدود ۹ ماه اولیه را در سند باکس سپری کرده است. Fishkin می گوید که SEOmoz بالاخره بعد از ۹ ماه از سند باکس خارج شد. سرانجام بعد از این که گوگل به کیفیت این سایت پی برد، آن را رتبه بندی کرد و زحمات سئوکاران این سایت با دریافت ۱۲۰۰۰ بک لینک طبیعی پاسخ داده شد.

بعد از این سایت نیز خود Fishkin وجود سند باکس را در مورد سایت های دیگری مثل Grader.com مورد بررسی قرار داد. او رتبه این سایت را در موتورهای گوگل، یاهو و MSN/Live بررسی کرد و متوجه شد که رتبه این سایت در گوگل به مراتب پایین تر از رتبه آن در دو موتور جست و جوی دیگر است. همین موضوع باعث شد که “فیشکین” مهر تأیید نهایی خود را بر وجود سند باکس بزند.

چرا گوگل وبسایت های تازه کار را به کاربران معرفی نمیکند؟

اولویت گوگل جلب رضایت کاربران وب است. گوگل تمام تلاشش را می کند که سایت های باکیفیت و مفید را به کاربران نشان دهد و در مقابل، سایت های بی کیفیت و غیر معتبر را از لیست خود خارج کند. طبیعی است که یک سایت جدید که هنوز اعتبار خود را به گوگل ثابت نکرده، جایی در این مجموعه از سایت های معتبر نخواهد داشت.

نگرانی ها ما در خصوص سند باکس

 در جواب به سوال  “سند باکس چیست ؟” حتی فرضیه ای وجود دارد که معتقد است گوگل برای تمام کسانی که پول و هزینه صرف PPC میکنند جریمه و مجازات در نظر می گیرد . در سال 2014 موج بسیاری از صاحبان سایت و سئو کاران نگرانی خود را در خصوص کند شدن زمان رتبه بندی سایت های نو پایشان، نسبت به قبل اظهار کردند و در مورد آن در  black hat forums بحث کردند و دلیل این اتفاق را تعریف یک فیلترآنتی اسپمی جدید توسط گوگل پنداشتند .

سؤالات رایج در خصوص سند باکس گوگل

اما رایج ترین سؤالات پیرامون سند باکس چیست؟ در ادامه این سؤال ها را همراه با پاسخی که از متخصصین سئو داریم مرور می کنیم.

سؤال اول: آیا ادعای سند باکس نشدن وب سایت های نوپا صحت دارد؟

با وجود توضیحات بالا، هنوز هم افرادی مدعی می شوند که وب سایت تازه تأسیس آنها رتبه بندی قابل ملاحظه ای در گوگل داشته است. اما از دیدگاه متخصصان سئو، در وب سایت های جدید عواملی وجود دارند که مانع از رتبه بندی درست آنها می شود.

پاسخ Edward Sturm:

من به وجود سند باکس ها اعتقاد ندارم! اما مطمئناً الگوریتم های دیگری شبیه به سند باکس وجود دارند که وضعیت سایت را قبل از رتبه بندی آن را رصد می کنند.

پاسخ Eric Sachs:

من معتقدم که به طور قطعی برای دامنه های جدید قبل از اینکه بتوانند شانسی در دیده شدن ارگانیکی گوگل SERPS داشته باشند، یک دوره زمانی ثابت وجود دارد که ما آن را با عنوان سند باکس می شناسیم.

سؤال دوم: آیا در وب سایت های نوپای خود تأثیر سند باکس (یا هر آن چه که مشابه به سند باکس عمل می کند) را احساس می کنیم؟

پاسخ Bill Sebald:

بله در ابتدا در سایت های جدید که به تازگی برای آنها دامنه ای تعریف و ایجاد  شده، شاهد جدالی بین صاحب سایت و سند باکس گوگل خواهیم بود. این ماجرا تا زمانی که اهمیت وب سایت شما به گوگل ثابت نشود ادامه خواهد داشت.

پاسخ Andy Crestodina:

بله؛ دامنه های جدید آنقدری اعتبار ندارند که بتوانند با دامنه های رقیبی که از قبل موجود بوده اند رقابت کنند. با این حال باید گفت که عملیات ایندکس سازی در همین مرحله به منظور رتبه سازی بهتر سایت انجام شده است.

گوگل سایت های نوپا را به رسمیت نمی شناسد و حتی اگر الگوریتمی سند باکسی هم وجود نداشته باشند. به هر حال گوگل این سایت ها را به کاربران نشان نخواهد داد.

سؤال سوم: چه مقدار طول می کشد تا سایت ما از حالت سند باکس خارج شود؟

پاسخ Edward Sturm:

من به قانون ۱۳ ماه برای خارج شدن از سند باکس (برای وب سایت های تازه ای که کاربران زیادی ندارند و بک لینکی هم ندارند) اعتقاد دارم. در مورد این سایت ها حدود یک سال طول می کشد که الگوریتم های موجود حضور بلند مدت این سایت را تأیید کنند و آن زمان است که بازبینی های وب سایت افزایش خواهد یافت.

پاسخ Eric Sachs:

این موضوع بستگی به فاکتورهای متفاوتی دارد. نمی توان گفت که شما فقط نیاز به یک بار تنظیم سازی دارید و بعد از آن نیاز به انجام هیچ کاری نیست. هر چه فعالیت های فرد در زمینه سئو توسعه یافته تر باشد (در بخش های محتوا، لینک ها، فهرست راهنما، کنسول های جستجو، سیگنال های اجتماعی، فهرست راهنماهای محلی، استناد ای محلی و … ) می تواند موفقیت بیشتری در این زمینه کسب کند. به عنوان یک قانون کلی این اتفاق در یک بازه زمانی ۴ تا ۶  هفته ای اتفاق میفتد.

پاسخ Bill Sebald:

اگر خارج شدن از سند باکس به معنی رتبه بندی وب سایت شما به عنوان اولین جستجو برای کاربر باشد، پاسخ این سؤال به کیفیت این سایت به نسبت رقبا بستگی دارد. این زمان ممکن است روزها، ماه ها و حتی سال ها به طول بینجامد.

بیرون آمدن شما از این مخمصه به طور مستقیم به آنچه شما در سایتتان قرار داده اید بستگی دارد. اما اگر خروج از سند باکس برای شما به معنی آغاز مرحله ایندکسینگ است، باید بدانید که این حالت بیش از چند روز نباید طول بکشد و اگر این بازه بیشتر از چند روز به طول انجامید باید مطمئن شوید که یک مشکل اساسی وجود دارد.

نکته: منظور از ایندکسینگ (Indexing) این است که گوگل سایت شما را بشناسد و ارزیابی سایت را شروع کند. اما منظور از رتبه بندی این است که گوگل سایت شما را در لیست نتایج جست و جو نشان دهد و رتبه ای را برای آن در نظر بگیرد.

پاسخ Andy Crestodina:

وب سایت های جدید به راحتی ایندکس شده و به سختی رتبه بندی می شوند. نکته مهم این است که باید توقعات عاقلانه ای در این زمینه داشته باشیم. به طور کلی مدت زمان لازم برای خروج از سند باکس بستگی به عوامل زیر دارد:

  • کراول شدن سایت (ارزیابی سایت توسط ربات های گوگل به نام کراولر): برای اطمینان از این امر، ابزار وب مستر را نصب کرده و کراولینگ را در همان ساعات ابتدایی نصب انجام دهید.
  • ایندکس سازی: به دنبال URL خود در گوگل باشید. بعد از حدود یک تا دو روز از عملیات ایندکس سازی، قادر به دیدن URL خود خواهید بود.
  • رتبه بندی برای برند: اگر برند شما خیلی معروف و سرشناس نیست، احتمالاً می توانید رتبه بندی کلمه کلیدی برندتان توسط گوگل را در حدود یک هفته بعد ببینید.

لازم به ذکر است که اگر از کلمات کلیدی طولانی (Long tail) برای سئو کردن سایت استفاده کنید (به خصوص اگر این کلمات را در عنوان ها و هدرها قرار دهید)، وضعیت بهتری به نسبت رقبا خواهید داشت و کل این پروسه در یک ماه اتفاق میفتد.

تاثیر سندباکس بر روی وب سایت تازه تاسیس :

پاسخ Bill Sebald :

بله در ابتدا در سایت های جدید که به تازگی برای آنها دامنه تعریف و ایجاد  شده شاهد جدالی ما بین صاحب سایت و سندباکس گوگل خواهیم بود و این معضل تا زمانی که اهمیت وبسایت شما برای گوگل ثابت نشود ادامه خواهد داشت .

پاسخ Eric Sachs:

این موضوع بستگی به فاکتورهای متفاوتی دارد نمی توان گفت که شما فقط نیاز به یکبارتنظیم سازی دارید و بعد از آن نیاز به انجام هیچ کاری نیست هر چه فعالیت های فرد در زمینه سئو توسعه یافته تر باشد ( محتوا، لینک ها، فهرست راهنما،کنسول های جستجو، سیگنالهای اجتماعی، فهرست راهنماهای محلی، استناد های محلی و … ) میتواند موفقیت بیشتری در این زمینه کسب کند. به عنوان یک قانون کلی این اتفاق در یک بازه ی زمانی 4 تا 6  هفته ای اتفاق می افتد.

تاثیر سندباکس بر روی وب سایت تازه تاسیس :

پاسخ Edward Sturm : من به وجود سندباکس ها اعتقاد ندارم اما مطمئنا الگوریتم های دیگری مانند سندباکس وجود دارد که به صورت اختصاصی کیفیت وبمستر ها را نسبت به پوشش SERP مشخص میکند.

پاسخ Eric Sachs : من معتقدم که به طور قطعی برای دامنه های جدید قبل از اینکه بتوانند شانسی در دیده شدن ارگانیکی گوگل SERPS داشته باشند، یک دوره زمانی ثابت وجود دارد که ما آن را با عنوان سندباکس میشناسیم.

پاسخ Andy Crestodina :

در سیستم های جستجو ای، دامنه های جدید می تواند اشکالات فراوانی را برای ما به وجود آورد این دامنه های جدید آنقدری اعتبار ندارند که بتوانند با دامنه های رقیبی که از قبل موجود بوده اند رقابت کند با این حال باید گفت که عملیات ایندکس سازی در همین مرحله به منظور رتبه سازی بهتر سایت انجام شده است.

دقیقا همانطور که شما از یک بچه ی تازه به دنیا آمده هیچگاه نصیحتی نمی خواهید ،سایت های تازه متولد شده هم همینطور اند شما هیچ گاه نمیتوانید به آنها به طور کامل اعتماد کنید و گوگل به هیچ وجه این سایت  ها را به شما پیشنهاد نخواهد کرد حتی اگر هیچ الگوریتمی سندباکسی هم وجود نداشته باشد .

چرا نظریه ی سندباکس یک نظریه ی معقول است ؟

نمودار ارگانیک ترافیک چرا نظریه ی سندباکس یک نظریه ی معقول است ؟قبل تر در جواب به اینکه سند باکس چیست، دلیل وجود سند باکس ها به طور کامل شرح داده شد. اما در ارتباط با صحت وجود سند باکس ها، باید گفت که به تعویق انداختن رتبه بندی وب سایت شما به گوگل اجازه می دهد که کیفیت وب سایت شما را سنجیده و با اسپم ها مبارزه کند.

ماه عسل گوگل چیست؟

دوره ماه عسل (honeymoon period) نیز یک بازه زمانی دیگر است که سایت های تازه کار درواقع بعد از سند باکس در آن قرار می گیرند. بعد از این سایت ها سند باکس خود را بگذرانند، بعضی از محتواهای آنها بالای نتایج جست و جوی گوگل قرار می گیرند تا گوگل ببیند کاربران چه قدر این محتواها را می پسندند.

در دوره ماه عسل، چند فاکتور با حساسیت ویژه ای توسط گوگل بررسی می شوند:

  • نرخ کلیک
  • نرخ پرش
  • زمان حضور کاربران در وب سایت
  • و … .

بعد با توجه به نتیجه این ارزیابی ها، اگر سایت ها توانسته باشد کاربران را راضی نگه دارد (مثلاً نرخ پرش کمی داشته باشید و کاربران مدت زمان زیادی در سایت شما مانده باشند)، گوگل رتبه شما را به رسمیت می شناسند و آن رتبه خوب را رسماً از آن شما می کند.

آیا گوگل نشانه های وجود سندباکس را انکار میکند؟

در پاسخ به اینکه سند باکس چیست و آیا  گوگل وجود آن را انکار می کند یا خیر باید گفت که گوگل تا به امروز وجود سند باکس را قبول نکرده است. اما همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، نشانه های محکمی برای وجود سند باکس داریم.

ˮبه عنوان یک نظریه قطعی می توان گفت که گوگل الگوریتم هایی متعددی دارد که تلاش می کنند سطح عملکرد وب سایت های تازه را نسبت رقبای قدیمی تر درک کند.ˮ

در فوریه ی سال 2018 John Mueller در خصوص تاثیر سندباکس برای وبمستر Hangout اعلام داشت :

در خصوص سند باکس ها باید گفت که این مسئله در سال گذشته ذهن افراد مختلفی را درگیر کرده ، در واقع باید دانست که ما الگوریتم هایی متعددی داریم که به سند باکس شبیه میمانند که اساسا فقط الگوریتمی هستند که تلاش می کنند تا چگونگی عملکرد وب سایت شمارا نسبت به  بقیه وب سایت های در پاسخ به سرچ کاربر، درک کنند. یقینا این موضوع در ابتدا برای شما گمراه کننده است و شما در ابتدا نمیدانید که چه محتوایی باید در داخل سایت نوپای خود قرار دهید

آیا قدمت یک دامنه در رتبه بندی گوگل اثرگذار است؟

منظور از قدمت دامنه این است که مثلاً دامنه ای از یک سال قبل ثبت و فعال شده؛ اما تازه یک ماه است که فرآیند سئو خود را شروع کرده است. حالا سؤال این است که آیا عمری که این دامنه قبل از شروع سئو داشته در مدت زمان سند باکس مؤثر است؟ Matt Cutts در ۲۰۱۰ در پاسخ این سؤال چنین گفت:

ˮبه نظر من در این باره زیاد نباید نگران بود. تفاوت میان دامنه ۱ ساله و ۶ ماهه آنچنان قابل لمس نیست. چراکه بدر هر صورت احتمالاً بعد از چند ماه در نتایج گوگل نشان داده خواهید شد.ˮ

چه چیزی سبب می شود که یک وب سایت توسط گوگل رتبه بندی نشود؟

یک وب سایت خوب وب سایتی است که تخصص، اعتبار و اعتماد داشته باشد (که به این سه فاکتور به اختصار E‑A-T می گویند). ولی در کنار این ها باید اهمیت بک لینک ها و فاکتورهای مهم دیگری که در ادامه می بینیم را هم در نظر بگیرید.

فاکتورهای مهمی که سبب جلوگیری از رتبه بندی توسط گوگل می شود

1- کمبود محتوا:

وقتی گوگل نمی تواند تعداد صفحات کافی ای را در وب سایت شما ببیند، پس نمی تواند رابطه دقیق بین موضوعات شما را هم درک کند. درواقع گوگل نیاز به اطلاعات بیشتری دارد تا بداند محتوای شما به چه کلمه کلیدی ای مربوط است.

2- کمبود سیگنال های کاربردی:

CTR و میزان جستجو و زمان حضور کاربر از فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل است. به کمک همین شاخص هاست که گوگل می تواند رفتار سایت را آنالیز کند. اما اگر اطلاعات زیادی در این موارد از سایت شما موجود نباشد، کار گوگل سخت و سخت تر خواهد شد.

3- عدم وجود بک لینک های قوی:

عدم وجود بک لینک ها ی قوی

اهمیت بک لینک ها در رتبه بندی سایت ها هرگز قابل انکار نبوده و نیست. بنابراین اگر در سایت شما بک لینکی وجود نداشته باشد، چرا باید گوگل شما را در رتبه بندی بالاتری نسبت به دیگر وب سایت ها قرار دهد؟ تحقیقات ما نشان داده که یک همبستگی میان دامنه های ارجاع دهنده و رتبه بندی سایت وجود دارد.

دقت کنید که می توانید بک لینک های قدرتمندی را در طول یک ماه بسازید؛ اما باید بدانید که بک لینک های فاقد ارزش نیز توسط گوگل نادیده گرفته می شوند. از طرفی رشد سریع بک لینک ها می تواند به محتوای شما صدمه زده و برای شما مجازاتی را به همراه داشته باشد.

4- صنعت و رقابت :

نقش رقبا در رتبه بندی سایت و مدت زمان سند باکس چیست؟ Bill Sebald در جواب این سؤال می گوید:

مسلماً گوگل با توجه به سیگنال های خاصی در صنایع مختلف اقدام به رتبه بندی می کند. به همین خاطر هم به هیچ وجه یک نوع رتبه بندی برای تمام زمینه ها وجود ندارد! ˮ

Edward Sturm نیز در این باره می گوید:

ˮسند باکس ها در زمینه های مختلف به صورت متفاوت عمل می کنند. برای مثال در وب سایت های حقوقی یا وب سایت های پزشکی، باید زمان بیشتری را صرف کیفیت بک لینک ها کرد.ˮ

چطور می توانیم مدت زمان سند باکس را کاهش دهیم؟

Bill Sebald در پاسخ به این سؤال گفت که تعداد بک لینک ها، کلمات کلیدی و میزان تقاضا برای آن کلمات کلیدی می تواند مدت زمان سند باکس را تحت تأثیر قرار دهد.

به عنوان سایت Sparktoro.com را در نظر می گیریم. تصویر زیر از Ahrefs  را برای بک لینک های این سایت نشان می دهد.

اسکرین شات زیر از Ahrefs  بک لینک پروفایلی

تصویر زیر نیز شامل تعداد کلمات کلیدی ارگانیک و جستجوی ترافیک در این زمینه است.

تعداد کلمات کلیدی ارگانیک و جستجوی ترافیک در این زمینه

عکس بالا به نظر آمار چشمگیری را نشان می دهد؛ اما توجه کنید می بینید که Sparktoro  کلمات کلیدی با حجم بالا را در ۱۰ رتبه اول رتبه بندی قرار نمی دهد ( صرف نظر از کلمات کلیدی تجاری).

گزارش کلمات کلیدی ارگانیک وب سایت فرضی

چند عامل مهم که زمان رتبه بندی سایت  توسط گوگل را کاهش میدهد.

1- اطمینان از عدم وجود موانع برای رتبه بندی سایت

موانع موجود برای تمام شدن سند باکس چیست؟ شاید سایت شما مشکلی دارد که باعث می شود گوگل در رتبه بندی آن به مشکل بربخورد. حتی شاید گوگل در ایندکس کردن سایت شما هم چندان موفق نبوده باشد. بنابراین قبل از هر چیزی به کمک ابزارهای وب مستر چک کنید که آیا صفحات سایت ایندکس شده اند؟ آیا صفحات سایت به اندازه ای استاندارد هستند که بتوانند بعد از سند باکس رتبه خوبی بگیرند؟

به عنوان مثال می توانید ابزار WebSite Auditor را با سایت خود ادغام کنید. این ابزار وضعیت سئو سایت را آنالیز می کند و گزارشی از مشکلات فنی را به شما ارائه می دهد

2- تولید و انتشار محتواهای تخصصی

بله؛ محتوا همه جا می تواند گره گشا باشد. در مورد کوتاه تر کردن مدت سند باکس هم یکی از اقداماتی که بسیار کمک کننده است، انتشار محتواهای اختصاصی است. منظور از محتواهای اختصاصی، موضوعاتی است که به طور ویژه به حوزه فعالیت شما مربوط می شوند. با این کار می توانید حوزه کاری و محتواهای کلی سایت خود را هر چه سریع تر به گوگل معرفی کنید.

دقت کنید که در این فرآیند، هرگز به سراغ محتواهای کپی شده یا بی کیفیت نروید. از طرفی به جای از این شاخه به آن شاخه پریدن، یک حوزه مشخص را انتخاب کنید و در چندین محتوا، آن موضوع را از زوایای مختلف بررسی کنید.

مثلاً اگر فروشنده دوچرخه هستید، موضوع “دوچرخه کوهستانی” را انتخاب کنید. بعد در چند محتوا، موضوعاتی مثل قیمت، ویژگی ها، نحوه خرید و … دوچرخه کوهستانی را پوشش دهید. گوگل عاشق سایت هایی است که محتواهای جامع و کاملی را در حوزه هایی مشخص منتشر می کنند.

3- دریافت بک لینک های بیشتر

بعد از محتوا، هیچ چیز به اندازه بک لینک نمی تواند اعتماد گوگل را جلب کند. بنابراین سعی کنید در همین مدتی که در سند باکس هستید، از روش های مختلف بک لینک بگیرید. مثلاً رپورتاژهایی را در سایت های دیگر منتشر کنید و در آنها بک لینک سایت خود را قرار دهید. همینطور می توانید در سایت ها یا پلتفرم های دیگر به کامنت مارکتینگ بپردازید.

4- شبکه های مجازی را برای دریافت بک لینک دست کم نگیرید

Edward Sturm به اهمیت شبکه های اجتماعی در حوزه سند باکس اشاره می کند و می گوید:

ˮبلاخره به این واقعیت پی بردم که چطور می توان از اثرات سند باکس با ذکاوت پیشگیری کرد؟ اگر سایتی بتواند وایرال شود، به راحتی می تواند صدها یا هزاران کاربر را به این سایت شما بیاورد. برای این کار می توانید از شبکه های اجتماعی بهره بگیرید. بهترین کار این است که سعی کنید در این پلتفرم ها برای خود بک لینک جمع کنید. در این صورت گوگل مدت زمان سند باکس شما را کاهش می دهد و در نهایت شما را به رتبه ۱ خود می رساند.ˮ

5- به منابع معتبر لینک دهید

در کنار دریافت بک لینک، این که خودتان هم به سایت های معتبر لینک دهید می تواند به کوتاه کردن مدت سند باکس کمک کند. هر چند که این روش به اندازه بک لینک ها قدرتمند نیست؛ اما باز هم می تواند برای شروع راه، کمک زیادی برایتان باشد.

بنابراین سعی کنید از محتواهای خود به منابع خارجی با اعتبار بالا لینک بدهید. لینک دادن از یک کلمه به ویکی پدیا، یکی از راحت ترین روش های این کار است.

آیا میتوان مدت انتظار سندباکس  را کاهش داد؟

Eric Sachs اعتقاد دارد که به طور کامل نمیتوان از مدت زمان انتظار سندباکس اجتناب کرد اما راه هایی برای تسریع این پروسه وجود دارد Andy Crestodina گفت در حقیقت احداث یک وبسایت تازه و جدید یک موقعیت مناسب برای PR و لینک بیلدینگ هاست .

برای ارتقا وبسایت نوپای خود نظریه های دیگری هم وجود دارد ، باید دانست که میلیون ها راه وجود دارد که به راحتی میتواند وبسایت نوپای شما را به یک منبع خوب برای اخبار و لینک ها و ترافیک ها باشد .برای جمع بندی تمام آنچه تا به الان گفتیم  و پاسخ به این سوال که سند باکس چیست باید دانست که تمام آنچه باعث بالارفتن کیفیت در white-hat stuff میشود میتواند برای بلاگ شما مفید واقع شود .

در اخر

حالا که می دانید سند باکس چیست، شاید کمی از رتبه بندی سایت خود دلسرد شده باشید. اما مطمئن باشید که سند باکس و همه الگوریتم دیگر گوگل، به ضرر شما نخواهند بود. از طرفی اگر در مدتی که در سند باکس قرار دارید روی سئو سایتتان کار کنید، این پروسه خیلی سریع تمام می شود و بعد از آن شاهد رتبه بالای خود در گوگل خواهید بود.

اگر در مورد سئوی سایت نوپای خود سؤالی دارید، می توانید از مشاوره سئو تیم ریراکو استفاده کنید. همینطور اگر مایل اید که وضعیت سئو سایت خود را در سطح حرفه ای ارتقا دهید، می توانید از خدمات سئو چندبعدی ریراکو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *