خدمات تدوین استراتژی لینک سازی

    تدوین استراتژی لینک سازی خود را در سال 2022 به افراد مجرب و کارازموده بسپارید

    لینک سازی خارجی، گامی حذف نشدنی از فرآیند سئو محسوب می شود. به کمک لینک های خارجی، می توانید سایت خود را به عضوی از خانواده سایت های مورد اعتماد گوگل تبدیل کنید. به همین خاطر نیز خدمات لینک سازی خارجی، ازجمله خدماتی است که توسط تیم متخصص ریراکو برای همه سایت ها در هر حوزه ای ارائه می شوند. در ادامه با لینک سازی خارجی و خدماتی که مربوط به این جنبه سئو می شوند، بیشتر آشنا می شویم.

    • خدمات تدوین استراتژی لینک سازی خارجی
تصویر-بکگراند-خدمات-تدوین-استراتژی-لینک-سازی-ریراکو-سئو

اهداف تدوین استراتژی لینک سازی

تدوین استراتژی لینک سازی می تواند به هر وب سایتی کمک کند تا رتبه های بالاتری را در موتورهای جستجو با قیمت های بسیار مناسب کسب کند. برخلاف برخی از رقبای، ارائه خدمات تدویت استراتژی لینک سازی مدیریت شده با رویکردی شخصی سازی شده برای هر یک از مشتریان ایجاد می شود. قبل از تدوین استراتژی، یکی از کارشناسان وب سایت شما را به طور کامل تجزیه و تحلیل می کند و بر اساس یافته استراتژی را تدوین می کند.

آیکن-بهبود-رتبه-سایت-در-تدوین-استراتژی-لینک-سازی

افزایش ترافیک سایت

پیروی و تبعیت از استراتژی لینک سازی می توانید ترافیک سایتتان را .باتوجه به بهبود جایگاه در نتایج جستجو متحول کند یک ماراتن است، تا زمانی که off-pageسئوی به آرامی و پیوسته بر روی کسب بک لینک تمرکز کنید، رتبه بندی موتور .جستجوی شما به تدریج بهبود می یابد

آیکن-افزایش-ترافیک-سایت-تدوین-استراتژی-لینک-سازی

بهبود رتبه سایت در کلمات رقابتی

ساخت لینک یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو است، اما اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند..اگر به دستورالعمل‌های خاصی پایبند نباشید، لینک سازی ها می‌توانند پرهزینه باشند و به ضررتان تمام شود.

آیکن-رعایت-اصول-لینکسازی-در-تدوین-استراتژی-لینک-سازی

رعایت تمامی اصول لینک سازی

لینک سازی آسان نیست، به خصوص اگر می خواهید درست انجام شود (یعنی مطابق با دستورالعمل های وب مستر گوگل باشید). با این وجود، اگر هدف شما جذب ترافیک ارگانیک بیشتر از طریق رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو است، مطالعه پیچیدگی های سئو کلاه سفید مدرن بسیار مهم است. که با برون سپاری تدوین استراتژی لینک سازی به تیم ریراکو سئو دیگر نگران پنالتی گوگل نباشید

چه فاکتورهایی در کیفیت لینک سازی خارجی دخیل اند؟

دریافت بک لینک های بیش از حد در مدت کوتاه، یک خط قرمز برای گوگل است. اما مدیریت تعداد بک لینک ها، فقط یکی از موضوعاتی است که در ساخت لینک های خارجی باید مواظب آن باشیم. 3 فاکتور مهم دیگر هم هستند که در کیفیت لینک سازی خارجی ما تعیین کننده اند.

تصویر-بکگراند-کیفیت-سایت-در-تدوین-استراتژی-لینک-سازی
  • 1
  • کیفیت سایت ها، اولویت اصلی گوگل

    چه وقتی از سایت خود به یک سایت دیگر لینک می دهیم و چه وقتی می خواهیم بک لینک دریافت کنیم، باید کیفیت سایت دوم را مد نظر قرار دهیم. در هر دو نوع لینک های خارجی، اگر یک سایت بی کیفیت و نامعتبر را انتخاب کنیم، این لینک ها نه تنها هیچ ارزشی برای گوگل ندارند، بلکه حتی گوگل را ترغیب به مجازات شما می کند! درواقع تعامل با سایت های ضعیف، یک زنگ خطر برای گوگل است.

    تصویر-بکگراند-حوزه-کاری-سایت-ها-در-تدوین-استراتژی-لینک-سازی
  • 2
  • حوزه کاری سایت ها

    علاوه بر کیفیت سایت ها، حوزه کاری آنها هم برای گوگل است. به این معنی که گوگل علاقه دارید شما با سایت هایی تعامل کنید که موضوع مرتبطی دارید. بنابراین حالت ایدئال لینک سازی خارجی، انتخاب سایت های باکیفیت است که حوزه فعالیت و محتواهای آنها به نوعی با شما مرتبط است.

    تصویر-بکگراند-انتخاب-انکر-تست-در-تدوین-استراتژی-ریراکو-سئو
  • 3
  • انکر تکستی که انتخاب می شود

    ، آن عبارتی است که برای لینک دادن انتخاب می کنیم. مثلاً اگر در یکی از محتواهای خود، ازAnchor text عبارت “سایت دانلود تصاویر رایگان” به یک سایت دیگر لینک دهید، این عبارت انکر تکست این لینک محسوب می شود. همینطور مثلاً اگر یک سایت دیگر از متن “سایت خدمات سئو” به سایت شما لینک بدهد، این عبارت .انکر تکست بک لینک شما خواهد بود

    بهترین انکر تکست، عبارتی است که به صفحه مقصد مرتبط است و اطلاعاتی را راجع به آن می دهد. مثلاً در هر دو مثال بالا، انکر تکست به گوگل می گوید که محتوای صفحه ای که به آن لینک داده شده چیست. اما در مقابل،.انتخاب کلمه هایی مثل “اینجا” برای لینک دادن، از بدترین انکر تکست هاست

    خدمات لینک سازی شامل چه اقداماتی است؟

    خدمات لینک سازی، فقط یکی از خدماتی است که توسط تیم ریراکو سئو ارائه می شوند. در این پکیج، هر آن چه که شما برای لینک سازی خارجی (و در صورت تمایل لینک سازی داخلی) نیاز دارید، روی سایت شما پیاده خواهد شد. در ادامه مهم ترین اقدامات این مسیر را باهم می بینیم تا با این دسته از خدمات ریراکو بیشتر آشنا شوید.

    1

    مدیریت کمپین های ساخت بک لینک

    طبیعی ترین راه دریافت بک لینک، انتشار محتواهای باکیفیت و کاربردی است. وقتی شما به یک منبع موثق در حوزه کاری خود تبدیل شوید، منابع دیگر هم به طور خودکار به شما بک لینک هایی خواهند داد.

    اما برای ساخت بک لینک، روش های دیگر هم داریم؛ مثل چاپ رپورتاژ، کامنت مارکتینگ و … . هم این روش ها (تا جایی که از حد نرمال خارج نشوند) می توانند برای سایت شما بک لینک بسازند. بنابراین وقتی همکاری خود را با تیم ریراکو سئو شروع می کنید، کمپین هایی مختص سایت شما طراحی خواهند شد که در آن از روش های مختلف دریافت بک لینک بهره گرفته می شود.

    تصویر-بکگراند-مدیریت-کمپین-ساخت-بک-لینک

    2

    تدوین استراتژی لینک سازی خارجی

    این بُعد تدوین استراتژی سئو هم مثل همه ابعاد دیگر آن، نیاز به برنامه ریزی دارد. چرا؟ چون ممکن است به دلیل حجم کارهای مربوط به سئو و سایت از این لینک سازی غافل شویم. همینطور در مقابل، شاید تعداد این لینک را از حد استاندارد بگذرانیم و با مشکلاتی که بالاتر اشاره کردیم مواجه شویم.

    اما در تدوین لینک سازی خارجی برای چه چیزهایی برنامه ریزی می شود؟ در یک استراتژی کامل و جامع، پاسخ همه سؤالات زیر روشن می شود.

    تصویر-بکگراند-تدوین-استراتژی-لینک-سازی-خارجی

    3

    آنالیز وضعیت لینک سازی خارجی

    همه لینک های خارجی سایت، باید هر سه ماه یک بار (یا به هر حال در بازه های زمانی منظم)، چک و مشکلات احتمالی شناسایی شوند. چه مشکلاتی؟ مثلاً شاید صفحه مقصد لینک خارجی شما دیگر فعال نباشد. پس این یک لینک شکسته محسوب می شود که آفَتی برای سئو سایت خواهد بود. همینطور شاید محتوای صفحه مقصد مدت هاست آپدیت نشده و حالا دیگر عملاً کاربرد ندارد.

    اما علاوه بر تأثیر منفی مستقیم لینک های خارجی خراب برای سئو سایت، کاربران هم وقتی با یک لینک مشکل دار مواجه می شوند، این را نشانه ای بر تجربه کاربری بد سایت شما می دانند. بنابراین احتمالاً اشتیاق چندانی برای مراجعه دوباره به سایت شما نخواهند داشت.

    برای بررسی وضعیت این لینک ها، ابزارهایی حرفه ای طراحی شده اند؛ مانند “Check My Links”. یک تیم متخصص سئو می توانند به کمک این ابزارها زیر و بم لینک سازی سایت ها را آنالیز کنند.

    تصویر-بکگراند-آنالیز-وضعیت-لینک-سازی-خارجی

    ۴

    غنی سازی لینک سازی خارجی سایت با ریراکو سئو

    اگر به دنبال یک سکوی پرتاب برای سئو سایت خود هستید، رسیدگی به لینک سازی خارجی، می تواند این نقش را برایتان ایفا کند. همه مراحل و اقداماتی که بالاتر اشاره کردیم، گوشه ای از خدمات لینک سازی خارجی تیم ریراکو سئو هستند. لازم به ذکر است که تمام گام های این مجموعه، در حوزه سئو کلاه سفید برداشته می شوند. بنابراین هیچ کدام از این اقدامات، جریمه موتورهای جست و جو را برای سایت شما نخواهند داشت.

    تصویر-بکگراند-غنی-سازی-لینک-سازی-خارجی

    لینک سازی خارجی چیست؟

    لینک سازی خارجی به طور کلی به معنی ایجاد پیوندهایی بین شما و سایت های دیگر است. حالا این لینک ها می توانند دو نوع باشند:

    • لینک هایی که شما از بخشی از محتواهای خود به سایت های دیگر می دهید.
    • لینک هایی که سایت های دیگر به شما می دهند ( که به آن”بک لینک” می گوییم ).

    هر دو نوع لینک های خارجی، یک قدم مثبت برای سئو سایت محسوب می شوند؛ اما بک لینک ها ارزش بیشتری دارند و یک دستاورد بزرگ و ارزشمند برای شما محسوب می شوند.

    لینک هایی که شما به سایت های دیگر می دهید

    در نگاه اول، اینطور به نظر می رسد که لینک دادن به سایت های دیگر، کاربران را از سایت شما دور کرده و به آن منابع هدایت می کند. اما اگر نگاهی عمیق تر به این لینک ها داشته باشید، شبکه ای را می بینید که بین شما و سایت های دیگر ایجاد شده است.

    بک لینک ها

    شاید بپرسید چرا بالاتر گفتیم که بک لینک ها بیشتر از نوع دیگر لینک های خارجی اهمیت دارند؟ وقتی سایتی به شما لینک می دهد، درواقع اعتبار و کیفیت شما را تأیید می کند. به عبارتی دیگر، با دریافت بک لینک سایت شما به عضوی از شبکه سایت های مورد اعتماد تبدیل می شود. گوگل با مشاهده هر یک بک لینکی که به سایت شما داده شده، اعتبار شما را یک پله بالاتر می برد. پس گوگل تعداد و نوع بک لینک های سایت ها را رصد می کند تا از این طریق از اعتبار سایت های مطمئن شود.

    تصویر-بکگراند-ساخت-لینک-خارجی-در-تدوین-استراتژی-لینک-سازی

     

    انواع لینک های خارجی

    لینک های خارجی می توانند دو نوع باشند: follow و nofollow. follow به این معنی است که این لینک اعتبار سایت مقصد را تأیید می کند. اما در لینک های nofollow، سایت مبدأ تضمینی بابت کیفیت سایت مقصد نمی دهد.

     

    آیا بک لینک های nofollow برای سئو سایت ارزشمند هستند؟

    جواب کوتاه این سؤال این است: “بله؛ اما نه به اندازه بک لینک های follow”. اما بیایید این موضوع را کمی عمیق تر بررسی کنیم.

    وقتی یک لینک خارجی از نوع nofollow ساخته می شود، سایت مقصد به ربات های گوگل می گوید که این لینک را دنبال نکرده و سایت مقصد را رصد نکنند. از طرفی همانطور که اشاره کردیم، در بک لینک های nofollow، اعتبار سایت شما تأیید نمی شود. بنابراین بدون شک آن بک لینک هایی بیشترین ارزش را برای سئو دارند، که از نوع follow باشند.

    اما صبر کنید! بک لینک های nofollow برای سئو بی ارزش و بیهوده نیستند. چرا؟ چون به هر حال می توانند کاربران سایت مورد نظر را به سایت شما هدایت کنند. لینک سایت شما (حتی اگر از نوع Nofollow) باشد، در معرض دید کاربران آن سایت قرار دارد. پس درصدی از این کاربران وارد سایت شما می شوند و این باعث افزایش ترافیک شما خواهد شد.

     

    آیا لینک سازی خارجی بیش از حد، برای سئو سایت خطرناک است؟

    در مورد لینک هایی که شما به سایت های دیگر می دهید، محدودیت ویژه ای وجود ندارد. تعداد این پیوندها، می تواند حداقل یک لینک به ازای هر محتوا باشد. اما در مورد حداکثر آن قانون خاصی وجود ندارد. البته که نباید محتواهای خود را غرق در لینک کنید؛ با این کار مخاطبان را به راحتی دفع خواهید کرد.

    اما در مورد بک لینک ها، یک محدودیت جدی داریم! سایت شما هرگز نباید در یک بازه زمانی کوتاه تعداد زیادی بک لینک دریافت کند. چراکه این اتفاق از نظر گوگل مشکوک است. بنابراین اگر سیل زیادی از بک لینک ها به سمت سایت شما روانه شوند، گوگل این را نشانه ای می داند تا شما را متهم به دور زدن قوانین و وارد شدن به حریم سئو کلاه سیاه کند.

    از آنجایی که هر بی قانونی، با یک مجازات از طرف گوگل همراه است، دریافت بک لینک های زیادی در مدت زمان کوتاه هم مجازات هایی برایتان خواهد داشت (در بدترین حالت، سایت شما پنالتی شده و از لیست نتایج گوگل خارج می شود).

    “لینک های خارجی، پُلی برای رسیدن به صفحه اول گوگل است؛ اما به شرط این که طبق برنامه ریزی و درست و اصول پیش برود! در غیر این صورت حتی سئو سایت را با مشکلات جدی هم رو به رو خواهد کرد”

     

    بهترین انکر تکست، عبارتی است که به صفحه مقصد مرتبط است و اطلاعاتی را راجع به آن می دهد. مثلاً در هر دو مثال بالا، انکر تکست به گوگل می گوید که محتوای صفحه ای که به آن لینک داده شده چیست. اما در مقابل، انتخاب کلمه هایی مثل “اینجا” برای لینک دادن، از بدترین انکر تکست هاست.

     

    استراتژی لینک های خارجی:

    • به چه سایت هایی لینک بدهیم؟
    • از چه انکر تکستی به سایت های دیگر لینک بدهیم؟
    • در هر محتوا چند لینک خارجی داشته باشیم؟
    • لینک های خارجی از نوع follow باشند یا nofollow؟

     

    استراتژی بک لینک ها:

    • از کدام روش های سئو کلاه سفید برای خود بک لینک بسازیم؟
    • با چه سایت هایی برای دریافت بک لینک همکاری کنیم؟
    • چه محتواهایی را با چه موضوعاتی برای دریافت بک لینک آماده کنیم؟
    • در هر بازه زمانی، برای چند بک لینک برنامه ریزی کنیم؟
    • چه محتواهایی را منتشر کنیم که سایت های دیگر را به ایجاد بک لینک طبیعی ترغیب کنیم؟