سئو سایت رستوران

سئو سایت رستوران همان مهره گمشده ای است که می تواند رستوران شما را به یک گزینه معتبر و شناخته شده تبدیل کند. شاید یک رستوران فیزیکی دارید و می خواهید علاوه بر تبلیغ برای آن، به فروش آنلاین غذا هم بپردازید، یا شاید محل فیزیکی ندارید و مایلید در قالب یک تهیه غذا خدمات مورد نظر را فقط به صورت آنلاین ارائه دهید؛ در هر صورت با سئو کردن سایتتان می توانید به اهداف تجاریتان برسید. تیم ریراکو سئو نیز با طراحی و پیاده سازی صفر تا صد استراتژی های سئو، شما را در این مسیر همراهی خواهند کرد.

تصویر اصلی

 

منظور از سئو سایت رستوران چیست؟

سئو به طور کلی به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جوست. این بهینه سازی بر اساس استانداردها و قواعدی انجام می شود که خود موتورهای جست و جو ارائه می دهند. هر چه یک سایت به این استانداردها نزدیک تر باشد، رتبه بالاتری در صفحه نتایج موتورهای جست و جو خواهد داشت. منظور از رتبه های بالا نیز سایت هایی هستند که در صفحه اول نتایج نشان داده می شوند.

چرا باید به فکر سئو سایت رستوران خود باشم؟

سئو به دیده شدن، برندسازی و فروش بیشتر شما کمک می کند. چگونه؟ از طریق نمایش سایت شما در صفحه اول نتایج موتورهای جست و جو و به خصوص گوگل. باید اشاره کنیم که صفحه ای که اولین جایگاه را دارد و بالای همه سایت های دیگر نشان داده می شود، حدود 31.7% از کل کلیک ها را دریافت می کند! حالا هر چه به رتبه های پایین تر برویم، این عدد کمتر می شود؛ اما کل سایت های صفحه اول (که در حال حاضر 10 سایت هستند) کلیک های فوق العاده ای می گیرند.

حالا اگر از صفحه اول خارج شویم و در صفحه دوم و دوم به بعد قرار بگیریم، این عدد بسیار کمتر می شود. هر چند که بودن در صفحه دوم هم امتیازاتی دارد و بهتر از صفحات دوم به بعد است؛ اما مزایای ویژه سئو در صفحه اول نهفته است. بنابراین اگر بتوانیم سایت را به این صفحه برسانیم، تبلیغات بی نظیری را برای سایتمان رقم زده ایم.

موبایل

سئو یک تیر است با دو نشان!

هدف اصلی سئو، دریافت ترافیک بیشتر از طریق موتورهای جست و جوست. اما سایت های سئوشده فقط همین امتیاز را ندارند! اگر نگاهی به چهارچوب های موتورهای جست و جو بیندازید، می بینید که تأکید آنها بر طراحی روان، سریع و جذاب سایت است. از طرفی توجه بسیار زیادی هم بر کیفیت محتوا دارند.

بنابراین سایتی که سئو شود، درواقع رابط و تجربه کاربری خوبی هم خواهد داشت. همینطور محتواهای آن هم بدون تردید مفید و کاربردی هستند. به عبارت دیگر، با پیاده سازی قوانین سئو روی سایت خود، هم رتبه خوبی در موتورهای جست و جو می گیرید و هم هر آنچه را که کاربران را راضی می کند در سایتتان فراهم می کنید.

سئو

مراحل سئو سایت رستوران

  1. شناخت کسب و کار و آنالیز سایت

    برای تدوین استراتژی سئو، چندین و چند گزینه مختلف پیش رو داریم. اما تنها در صورتی بهترین نتیجه را از سئو می گیریم که بهترین گزینه ها را انتخاب کنیم. لازمه این انتخاب درست نیز دو چیز است: 1- دانش کافی، 2- شناخت دقیق و درست کسب و کار. متخصصین ریراکو با تکیه بر دانش و تجربه ای که در حوزه سئو دارند، نیاز اول را کاملاً مرتفع می کنند. از طرفی برای رسیدگی به نیاز دوم، یعنی شناخت کسب و کار، کار را با برگزاری یک جلسه شروع می کنند.

     

    شناخت
  2. تحقیق کلمات کلیدی

    از کجا باید بدانیم که مخاطبانِ هدفِ ما دقیقاً چه عباراتی را در موتورهای جست و جو وارد می کنند؟ بعد از آن چطور به گوگل بگوییم که خدمات و محتوای سایت ما هم پیرامون همان عبارات محبوب است؟ پاسخ ساده است، به کمک کلمات کلیدی.

    بدون تردید تحقیق کلمات کلیدی را می توان یکی از مهم ترین مراحل سئو سایت رستوران و البته سئوی هر سایت دیگری دانست. اگر کلمات کلیدی را درست شناسایی نکنیم، بخش زیادی از زحماتمان در مسیر اشتباهی پیش خواهند رفت.

    به همین دلیل است که تیم ریراکو نیز تحقیق کلمات کلیدی را با دقت و تمرکز ویژه ای انجام می دهند. سپس این کلمات را در یک ترکیب و چینش استاندارد در صفحات مختلف سایت پخش می کنند تا گوگل را از خدمات و محتوای صفحات آگاه کنند.

    کلمات کلیدی
  3. تولید محتوا

    خدمات تولید محتوا | بعد از کلمات کلیدی، این محتواها هستند که توجه گوگل را جلب می کنند. حالا این محتوا می تواند به صفحات اصلی سایت متعلق باشد (مثل خدمات، درباره ما، صفحه اصلی و …) یا می تواند به محتوای بخش مجله یا بلاگ مربوط باشد.

    بسیاری از سایت ها فقط به محتوای صفحات اصلی بسنده می کنند؛ اما نباید فراموش کرد که همه کاربران فقط با عباراتی مثل «سفارش آنلاین غذا» یا «رستوران ایتالیایی غرب تهران» به شما نمی رسند. درصد زیادی از کاربران با عباراتی مثل «رِسِپی پیتزا سبزیجات»، «انواع سس ها برای پیتزا» و … شما را پیدا می کنند.

    علاوه بر این اگر محتواهای باکیفیت و جدیدی داشته باشیم، گوگل ارزش بیشتری برایمان قائل خواهد بود و رتبه های بالاتری را به ما می دهد؛ بنابراین بدون شک ترافیک بیشتری خواهیم گرفت. تیم سئوی ریراکو نیز در همکاری با تیم محتوا، بخش محتوای سایت شما را با مقالات، تصاویر و … که سئوشده و منحصر به فرد هستند غنی خواهند کرد.

    تولید محتوا
  4. بهره گرفتن از قدرت لوکال سئو

    Local SEO به دسته خاصی از تکنیک های سئو اشاره دارد که هدف آنها بهینه سازی کردن سایت برای کاربران یک موقعیت جغرافیایی خاص است. برای مثال می توانیم سایتمان را برای کاربرانی که در شهر تبریز به دنبال رستوران می گردند سئو کنیم. حالا این موقعیت جغرافیایی می تواند دقیق تر و محدودتر هم باشد؛ مثلاً برای کاربرانی که در غرب تهران یا در خیابان سعادت آباد به دنبال رستوران می گردند.

    اما بعد از این که لوکال سئو یا سئوی محلی را به درستی روی سایت پیاده کنیم چه اتفاقی میفتد؟ وقتی کاربران برای همان موقعیت جغرافیایی جست و جو می کنند، گوگل سایت ما را جزو اولویت ها قرار می دهد و این فوق العاده است.

    بنابراین اگر خدمات شما محدود به یک شهر خاص باشد یا یک رستوران فیزیکی داشته باشید که می خواهید مشتریان بیشتری به رستورانتان بیایند، تیم ریراکو تکنیک های Local SEO را در استراتژی های سئو سایت رستوران می گنجانند.

    بهره گرفتن
  5. بهینه سازی سرعت سایت

    اگر سایتتان مملوء از محتواهای جذاب باشد و خدماتتان هم کاملاً باکیفیت و به صرفه باشند، تا زمانی که سرعت خوبی نداشته باشید نمی توانید از این پتانسیل استفاده بهینه ای ببرید. چرا؟ چون کاربران قبل از این که متوجه خدمات و محتواهای خوب شما شوند، سایت را ترک می کنند! درواقع طبق آمارهای به دست آمده، حدود 25% از کاربران، سایت هایی را که در طول 4 الی 6 ثانیه لود نمی شوند رها می کنند.

    موانع مختلفی می توانند سایت را کُند کنند و در ازای آن، تکنیک های زیادی هم برای رفع این مشکلات وجود دارند. تیم ریراکو بنا به ظرفیت و نیازهای وب سایت شما، بهترین روش ها را برای بهینه سازی سرعت سایت گلچین خواهند کرد.

    بهینه سازی
  6. بهینه سازی سایت برای موبایل

    طبق گزارش ها، بیش از 50% کل کاربران وب با گوشی موبایل خود وارد موتورهای جست و جو می شوند و نه از طریق دسکتاپ (کامپیوتر و لپ تاپ). از طرفی قطعاً یکی از بدیهی ترین انتظارات این کاربران این است که با یک طراحی استاندارد و روان رو به رو شوند.

    حالا سایتی را تصور کنید که در موبایل تصاویرش نصفه و نیمه نشان داده می شوند، آیکون ها بسیار نزدیک به هم هستند، فونت محتوایش بیش از حد بزرگ است، چینش گزینه ها به هم می ریزد و از هم بدتر، سرعت کمی دارد. طبیعی است که چنین سایتی به صورت حدودی نیمی از کاربران خود را از دست خواهد داد. از طرفی خود گوگل هم مستقیماً نسخه موبایل سایت را رصد می کند و در صورت استاندارد نبودن، آن را به رتبه های پایین می کشاند.

    خوشبختانه روش های مختلفی هستند که دقیقاً وضعیت موبایل سایت را چک می کنند. تیم ریراکو نیز در مسیر سئو سایت رستوران، ریسپانسیو بودن آن را در موبایل و تبلت بررسی کرده و به اصلاح مشکلات احتمالی می پردازند.

    بهینه سازی
  7. ارتقای جایگاه و اعتبار وب سایت با دریافت بک لینک

    تدوین استراتژی لینک سازی | گوگل برای نظری که سایت های دیگر در مورد شما دارند ارزش زیادی قائل است. درواقع تأیید سایت های دیگر را نشانه ای بر معتبر بودن شما در نظر می گیرد و به واسطه آن، رتبه شما را ارتقا می دهد. اما سایت های دیگر چطور می توانند شما را تأیید کنند؟ با لینک دادن به شما که به آن بک لینک می گویند.

    بهترین حالت دریافت بک لینک، شکل ارگانیک آن است. یعنی این که کیفیت محتواها یا خدماتتان به اندازه ای بالا باشد که سایت های دیگر خودشان و بدون این که از آنها بخواهید به شما لینک بدهند. اما خب این روش کمی سخت است؛ به خصوص برای سایت های تازه کار. اینجاست که تیم سئوی ریراکو با روش هایی مثل راه اندازی و مدیریت کمپین های رپورتاژ آگهی، تعداد استانداردی بک لینک را برای سایتتان فراهم می کنند.

    ارتقا جایگاه
  8. تحلیل نتایج سئو و به روزرسانی استراتژی ها

    سئو یک فرآیند دائمی است که همواره باید پیش رونده باشد. به این معنی که استراتژی های سئو هرگز نباید راکد و یکنواخت باشند و همیشه باید سایت را یک قدم جلو ببرند. تیم ریراکو نیز بعد از پیاده سازی هر فاز استراتژی های خود، نتایج به دست آمده را ارزیابی و تحلیل می کنند. سپس بر پایه داده های جدید، به آپدیت کردن استراتژی های سئو می پردازند.

    تحلیل نتایج

آیکون

چند نکته

  • بک لینک سازی نباید بی محابا و بیش از حد انجام شود. چراکه اگر یک سایت تازه کار تعداد زیادی بک لینک داشته باشد، گوگل دچار شک شده و در نهایت سایت را جریمه می کند.

  • به عنوان یک رستوران، باید توجه ویژه ای بر کیفیت عکس ها داشته باشیم. به علاوه باید آنها را به خوبی سئو کنیم. در این صورت بعضی از کاربران مستقیماً از بخش «Google Images» جذب سایت خواهند شد. البته بهینه سازی تصاویر را هم نباید از قلم انداخت. چراکه همین فایل ها می توانند نقش پررنگی در سنگینی و کُندی سایت داشته باشند.

  • لینک سازی داخلی که در حوزه «سئوی داخلی» قرار دارد، از بهترین روش ها برای شبکه سازی داخلی سایت است. وقتی یک شبکه در سایت داشته باشیم، کاربران را از صفحه ای به صفحه دیگر هدایت می کنیم. همچنین ربات های گوگل راهم در همین مسیر پیش می بریم تا هم کارشان را سریع تر انجام دهند و هم جایی از سایت را از قلم نیندازند.

  • معمولاً منظور از محتوا، محتواهای متنی هستند؛ اما اگر بخواهیم پیرامون موضوعاتی مثل پخت یک غذا محتوا تولید کنیم، ویدئوها می توانند معجزه کنند. گوگل برای محتواهای بصری ارزش ویژه ای قائل است.

  • دریافت پروتکل HTTPS برای سایت (گواهی SSL) اعتبار سایت را بیشتر می کند. این گواهی به اندازه ای مهم است که گوگل به کاربرانی که می خواهند وارد سایت های غیر HTTPS (یعنی HTTP) شوند اخطار می دهد. بنابراین همین تکنیک ساده از ملزومات سئو سایت رستوران محسوب می شود (به خصوص اگر خدمات آنلاین و درگاه پرداخت داریم).

چند نکته

سئو سایت رستوران با ریراکو

ریراکو تا به امروز با چند صد کسب و کار در صنایع مختلف همکاری داشته و حالا آماده است که از تجربه هایی که از این همکاری ها به دست آورده، برای رشد دادن کسب و کار شما استفاده کند. با شروع پروژه سئو سایت رستوران، تیم ما تمام تکنیک های لازم در حوزه های سئوی داخلی، خارجی و تکنیکال را روی وب سایت شما اعمال خواهند کرد.

برای شروع همکاری کافی است فرم مربوطه را که در همین صفحه می بینید تکمیل کنید تا ریراکو در اسرع وقت با شما تماس بگیرد. لازم است اشاره کنیم که برای اطلاع از نحوه قیمت گذاری خدمات سئو نیز می توانید وارد صفحه «تعرفه سئو سایت» شوید.