سایت محتوایی یا محتوا محور چیست

در سایت های محتوا محور همانطور که از نامش پیداست، تمرکز بر تولید بهترین و مفیدترین محتوا ها خواهد بود. زیرا کاربران علاقه به دریافت محتوا و به اشتراک گذاری محتوا دارند و اگر محتوای یکی وب سایت به درستی تنظیم و نوشته شود می تواند یک شرکت را در صدر قرار دهد.
اگر محتوای یک وب سایت خوب باشد در شبکه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذارده می شود و همین امر تبلیغ مهمی برای ان وب سایت خواهد بود.
ضمناً از منظر خدمات سئو سایت موتور های جستجو نیز از محتوای جدید و مفید را در رتبه های بالاتری شاخص بندی خواهند کرد. موتور های جستجو و سایت هایی را که به طور پیوسته محتوای جدید تولید می کنند بیشتر اسکن خواهند کرد.
سایت های محتوا محور این قابلیت را دارند که کاربران را دفعات بیشتری به خود بازگردانند. زیرا کاربران همواره منتظر مطالب جدید و به روزی هستند که به وب سایت اضافه می گردد.

 

سئو سایت محتوایی

در مبحث سئو سایت محتوایی نویسندگان محتوا مهمترین نقش را ایفا می کنند. در واقع نویسندگان زیر بنای محتوایی هستند که قرار است یک سایت را بالا ببرد. البته تولید محتوا باید بر مبنای کلمات کلیدی پر جستجو باشد. در سئو سایت محتوایی اولین گام یافتن کلمات کلیدی از طریق ابزار های موجود است.
راه های مختلفی برای تعیین کیفیت کلمات کلیدی وجود دارد. اولین راه سنجش حجم جستجو است. اما این تنها راه نیست و نباید در اینجا متوقف شد. گوگل ترند گزینه ی دیگری است که به خوبی می تواند روند محبوبیت کلمات کلیدی در گذر زمان را به شما نشان دهد.

چند نکته

  • یکی دیگر از پارامتر های مهم در یافتن کلمات کلیدی درگیری کاربران با عبارت مورد نظر است. هر چه تعداد نظرات و کامنت ها در فروم ها در مورد یک عبارت بیشتر باشد، یعنی آن عبارت رتبه بندی سئو سایت محتوایی را می تواند بالاتر ببرد.
  • قانون ۸۰/۲۰ در محتوا می گوید، ۸۰% از محتوای موجود باید یک عبارت کلیدی مورد نظر را پوشش دهد و ۲۰% بقیه صرف پیوند ها و لینک ها شود.
  • دقت به شبکه های اجتماعی و پیام هایی که از ان ها صادر می شود، مشخص می کند که کدام کلمات کلیدی ارزش پیگیری و تولید محتوا بر آن مبنا را دارند.
  • رقابت نیز در این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد. پس از انتخاب بهترین کلمات و عبارت های کلیدی، باید دید که آیا یک وب سایت قابلیت کسب رتبه بر اساس آن عبارت را داراست یا خیر؟
  • استراتژی و راهبرد تولید محتوا برای سئو سایت محتوایی باید شامل استفاده از انواع رسانه ها، دقت در تعداد کلمات، منحصر به فرد بودن محتوا، خوانایی و عنوان بندی، طراحی سایت و … باشد و پیوستگی در تولید محتوا حفظ شود تا موتور های جستجو را به بهترین شکل به خود جذب کند.