متخصص سئو کیست؟ چه وضایفی دارد

متخصص سئو کیست؟ چه وضایفی دارد

هنگامی که شروع به یادگیری سئو می کنید، متوجه یک چیز خواهید شد: اطلاعات زیادی در مورد سئو در اینترنت وجود دارد و چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، و این در نهایت باعث ایجاد آشفتگی می شود.

اگر تصمیم گرفتید این کار را به تنهایی و بدون هیچ کمکی انجام دهید، در نهایت لیست بی پایانی از مقالات برای خواندن و چیزهایی برای امتحان خواهید داشت.

در گذشته زمانی که می خواستید سئو را یادبگیرید، هیچ دوره آموزشی یا راهنمای SEO وجود نداشت که بتوانید آنها را بخوانید و همه اطلاعات را در یک ویدئو اموزشی به صورت step به step داشته باشید.

امروزه همه چیز فرق کرده است. افرادی که مایل به یادگیری سریع سئو هستند، می توانند این کار را با دنبال کردن یک دوره معتبر بدون نیاز به صرف ساعت های بی پایان برای جستجوی اینترنت و خواندن مقاله پس از مقاله انجام دهند.

سئو سایت بدون وجود متخصص کاری مایوس کننده و بی ثمر است. بهینه سازی برای موتورهای جستجو، شاید سنگین ترین و پرمعنا ترین واژه ای باشد که پشت سر خود دنیایی مملو از دانش و تجربه را به همراه دارد.

وقتی درباره اکوسیستم صحبت می کنیم، حیات در آن دقیقا مانند طبیعتی است که بر روی زمین سراغ دارید. انسان ها، ابزارها، فرآیند ها و قوانین همه چیز در مصاف با چرخه ای پر سرعت قرار دارند که برای رسیدن و ماندن در بازی، نیازمند تخصص، شناخت و آینده نگری هستید.

حال هرچقدر هم که با مسایل یاد شده آشنا باشید و یا خود را عضوی از جامعه فعالان این عرصه بدانید، بازهم نیازمند دانستن و درک هرچه بهتر هنری هستید که صحنه را برای نمایشی حماسی و خاطره آمیز مهیا می سازد.

این مقاله نگاهی به ماموریت و شرح وظایف اعضا جامعه ای می اندازد که پیش از این آنها را به نام کارشناس سئو می شناسید.

فهرست

متخصص سئو چه کسی است؟

سئوی خود را به یک متخصص برون سپاری کنید، به طور متوسط، 60٪ از کاربران گوگل بیش از سه نتیجه اول کلیک نمی کنند. سه نتیجه اول! اگر آنجا نباشید، فقط 40 درصد شانس دارید که وب سایت شما کلیک شود.
بدون کلیک به معنای عدم بازدیدکننده، بدون درخواست و عدم وجود محصول برای خرید است. اگر در موتور جستجو پیدا نشوید، گردش مالی قابل توجهی را از دست خواهید داد. هر جستجوی آنلاین شروع می شود! یک متخصص سئو خوب می داند که برای وب سایت شما چه کاری باید انجام شود و روی کدام کلمات کلیدی باید تمرکز کنید.

بررسی، تجزیه و تحلیل و همچنین تصمیم برای تغییر در برنامه های اجرایی که با تدوین استراتژی سئو صورت می گیرد، از جمله اقداماتی است که یک فرد متخصص برای رتبه بندی و کسب ترافیک از طریق موتورهای جستجو بدان عمل می کند.

این کار از طریق بهینه سازی صفحات و ساختار وب سایت صورت می پذیرد تا ضمن بدست آوردن تجربه کاربری خوب در نتایج جستجوی مرتبط، باعث رتبه بندی و سبب رشد، جذب ورودی و آگاهی از برند شود. یک متخصص سئو عضو تیم دیجیتال مارکتینگ است زیرا همگی در تلاش هستند تا فروش بیشتری را برای کسب و کار ایجاد کنند.

تحقیق کلمات کلیدی و تسلط به ابزارهای حوزه فعالیت مانند گوگل آنالیتیکس و کنسول های جستجو، از اولین وظایف یک متخصص سئو است تا قادر باشد دید بهتری را برای وب سایت در نتایج جستجو رقم بزند. شاید بهتر باشد بگوییم که بهینه سازی برای موتورهای جستجو و همینطور کاربران، یک کار تیمی در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ است و همه برای تعالی این نقش با هم در تلاش هستند.

وظایف متخصص سئو چیست؟

به عنوان یک متخصص سئو، استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی را برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک وب‌سایت و کسب رتبه بالا در صفحه نتایج موتورهای جستجو شناسایی خواهید کرد. با ایجاد سرنخ های بیشتر برای کسب و کار، فرصت های جدیدی برای رشد و سود ایجاد خواهید کرد.

یک کارشناس سئو می تواند عضوی از آژانس خدمات دیجیتال مارکتینگ، فریلنسر و یا نیروی تمام وقت شما باشد. در هر صورت این جایگاه به هر شکلی که در اختیار شما باشد، وظایف متخصص سئو به ترتیب زیر است:

  • تدوین استراتژی‌ بهینه سازی سایت و توسعه برنامه اجرایی برای رتبه بندی مستمر در نتایج جستجو.
  • تجزیه و تحلیل کمپین های پولی و جمعاوری اطلاعات و ترندها برای دستیابی به حداکثر بازگشت سرمایه.
  • مدیریت بودجه کمپین‌های سئو و برآورد هزینه ها بر اساس حداکثر بازدهی.
  • تعامل با تیم توسعه جهت رعایت بهترین شیوه ها برای پیشبرد اهداف و KPI ها (برای شناخت kpi های پر اهمیت در سئو به مقاله مهم ترین KPI ها در سئو رجوع کنید)
  • همکاری و تعامل با تیم تولید محتوا برای پیشبرد سئوی محتوایی
  • بهینه سازی ساختار سایت برای درک بهتر موتورهای جستجو
  • تحقیق کلمات کلیدی مستمر و بهبود کلیدواژه های مهم به همراه شناسایی گپ ها جهت استفاده از فرصت های رقابتی
  • اطلاع از آخرین تغییرات الگوریتم ها و آگاهی از بروزرسانی های موتورهای جستجو
  • تدوین استراتژی لینک سازی و اجرای صحیح لینک بیلدینگ
  • بهبود معماری وب سایت، محتوا، لینک ها برای ارتقا جایگاه در کلمات کلیدی هدف
  • ایجاد اهداف قابل اندازه گیری نشان دهنده اهداف بازاریابی
  • تجزیه و تحلیل گزارش های کنسول موتورهای جستجو برای ارزیابی عملکرد برنامه های سئو
  • مشورت به کارفرما و برگذاری جلسات برای ارایه گزارش های سئو
  • برنامه ریزی برای پیشبرد استراتژی های آف پیج و تصمیم برای رپورتاژ آگهی و لینک سازی خارجی

چگونه می توان یک کارشناس سئوی موفق بود

فبل از وقت گذاشتن بر روی مهارت‌های فنی، باید بر روی برنامه های جانبی وقت گذاشت. در واقع هیچ متخصص سئوی از ابتدا به این سطح نرسیده است و نتنها هیچ مدرک دانشگاهی مستقیما با سئو مرتبط نیست، بلکه برنامه بازاریابی چهارساله‌ ای را هم نخواهید یافت که مهارت‌ های خاصی را که برای پیشرفت در زمینه سئو به شما ارایه دهد.

اکثر متخصصین سئو، بنوعی یک دوره بلند مدت را برای یادگیری و کسب تجربه گذرانده تا به خود و جامعه نشان دهند که مهارت‌های لازم و مورد نیاز برای اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را دارند. آنها نشان می دهند که می‌توانند ترافیک طبیعی موتور های جستجوی را با جلی رضایت کاربران افزایش و بر روی نرخ تبدیل تاثیر مثبت بگذارند. مانند یک ویکیل که قبل از هر چیزی بصورت آزمایشی در دفتر وکیل دیگری کار می کند، دوره‌ هایی مانند آموزش های تخصصی سئو به شما این امکان را می‌دهد تا تحت نظر و کارآموزی کارشناس سئویی خبره، آمادگی لازم را بدست آورید.حتی اگر تمام دارک سئوی دنیا را هم داشته باشید، چیزی که در یک روز تجربه بدست می آید را نمی توان با هیچ آموزش آنلاین یا پکیج سئویی مبادله کرد.

مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

بیایید با هم نگاهی به مهارت های لازم برای تخصص در سئو بیاندازیم. ویژگی هایی که یک فرد موفق برای حضوری قدرتمند در دنیای بازاریابی دیجیتال بدان نیازمند است.

۱. درک کافی از سئو و بهینه سازی

مهم ترین سطوح سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو شامل:

  • دانش فنی یا سئو تکنیکال که به عناصر غیر محتوایی وب سایت اشاره دارد و شامل برنامه هایی برای بهبود ساختار وب سایت است.
  • انجام تجزیه و تحلیل برای کسب فرصت‌هایی در جهت بهبود سرعت، خزش، ایندکس و سازگاری با تلفن همراه و معماری وب سایت.
  • بهبود تجربه کاربری و مهارت برای تسهیل سفر مخاطب در سایت که بر بستر لینک سازی حرفه ای به افزایش نرخ تبدیل می انجامد.

سئو داخلی و بهینه‌ سازی سایت برای موتورهای جستجو در درک موضوع محتوا و دیده شدن به عنوان یک منبع ارزشمند کمک می کند. سئوی داخلی به نحوه استفاده از کلمات کلیدی، متا تگ‌ها، لینک‌های داخلی و تگ‌های سئو و هرآنچه در داخل سایت در جریان است ارتباط دارد و شامل روش‌هایی است که به افزایش ترافیک موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بهترین رتبه در نتایج بدست آید.

سئوی آف پیج یا خارجی – به ایجاد رابطه ای ارزشمند میان وب سایت شما و سایر وب سایت‌ ها از طریق انواع تکنیک های روز می پردازد. این نوع بهینه سازی شامل استراتژی‌ هایی برای شهرت یک برند است تا در موتورهای جستجو اعتماد و اعتبار را به ارمغان آورد. این جزو مهارت های یک کارشناسان سئو است تا سطوح بهینه‌ سازی برای بهترین نتیجه را به همراه بیاورد.

2. هوش بازاریابی، دانش دیجیتال مارکتینگ

بخش بزرگی از کار به جنبه های فنی سئو اشاره دارد و همچنین توجه به درک مسائلی که می‌تواند باعث شود موتور جستجو وب سایت شما را در نتایج رتبه بندی می کند. کسب و کارها در صنعت سئو شباهت‌ زیادی به سایر برنامه های بازاریابی دیجیتال دارند. در نهایت باید محتوا را به گونه‌ ای ایجاد کرد که منافع کاربر یا مخطاب را مشخص و به نرخ تبدیل نزدیک تر کند.

برای ایجاد ارتباط میان عنوان متخصص سئو و بازاریابی دیجیتال نیازمند تخصص و بینشی در سطح عمیق هستیم. در واقع برای موفقیت در این نقش، باید بازاریابی محتوا را بصورتی دقیق تر از جمله روانشناسی مخاطبان هدفی که برای آنها به بازار یابی مشغول هستید، به سرانجام برسانید. چشم‌انداز شبکه‌ های اجتماعی، طراحی و توسعه وب سایت، استراتژی‌ های بازاریابی و اهداف کلی کسب و کار همگی به افزایش آگاهی از برند کمک می کنند و هرجا که مردم درباره شما صحبت و به هم توصیه کنند، موتورهای جستجو نیز متوجه این مهم خواهند شد.

۳. بزرگ فکر کردن، هوشمندانه قدم برداشتن

سئو را نمی‌توان از دنیای دیجیتال مارکتینگ جدا دانست زیرا همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان یک متخصص سئو، هدف شما تمرکز بر روی رتبه‌بندی، افزایش ترافیک و افزایش آگاهی از برند و نرخ تبدیل باشد. تعریف اهداف سازمان به هنگام اجرای استراتژی سئو، شما را برای موفقیت آماده می کند.

۴. مهارت‌های ارتباطی، روحیه همکاری

از مهم ترین وظایف و مهارت های کارشناس سئو، ارتباط با طیف گسترده‌ای از بخش‌ها از جمله فروش، خدمات مشتری، توسعه وب، تجزیه و تحلیل گزارش ها و آمار، فناوری اطلاعات و تیم بازاریابی است. ایجاد تغییر در وب سایت باعث افزایش کیفیت سئو و ترافیک است اما این فرایند همیشه آسان نیست. مهارت‌ های ارتباطی یک فرد متخصص درست در یان قسمت وارد عمل می شود و وی را به چالش می کشد.

توضیح و شرح اینکه چرا تغییرات مربوط به استراتژی سئو ممکن است ضروری باشد و اینکه چگونه این تحولات برای کسب و کار مفید واقع خواهد شد، بخشی از همان تعاملی است که باید با ارکان تشکیل دهنده سازمان در جریان نگاه داشت. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ورود به حوزه محتوا نیامند جذب نیروی حرفه ای است، با اینحال بینش و درک کارشناس سئو از محتوای تولید شده، می تواند نقش سرنوشت سازی در پیشبرد اهداف استراتژی های سایت داشته باشد.

۵. دانش بروز، اطلاع از فناوری های نوین

الگوریتم های موتورهای جستجو مانند گوگل دائما در حال تغییر و آپدیت هستند. بطور میانگین هر 3 تا 6 ماه شاهد یک تحول بزرگ در هسته گوگل هستیم و این در کنار هزاران آزمایش و تست که صورت می پذیرد را به همراه تکنولوژی ها و ویژگی های جدید در نظر بگیرید.

یکی از منابع سودآور در حوزه سئو، یادگیری و بروز بودن اطلاعات است. این چیزی است که بدان نیاز دارید زیرا قادر نیستید با تکیه برای اطلاعات قدیمی به مدیریت سایت و یا پیشبرد اهداف سئو بپردازید. روش ها و تکنیک های زیادی در دنیای بهینه سازی وجود دارد اما لازم است بدانید بسیاری از گایدلاین های گوگل حتی با اینکه مستقیما در استراتژی های کلان نقش دارند، منقضی شده اند.

بهترین راه برای مطلع ماندن این است که چند وب سایت خبری سئو را دنبال کنید که ثابت شده است که اطلاعاتی را در مورد تغییرات سئوی مداوم در زمانی که رخ می دهند و نه بعد از اینکه برای انجام کاری دیر شده است ارائه می دهند.

6. درک کنید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

در حالی که عملکرد درونی هر موتور جستجو متفاوت است، به خاطر داشته باشید که هر کدام یک هدف واحد در ذهن دارند: همیشه بهترین نتایج را برای هر جستجو بازیابی کنید.

عوامل زیادی وجود دارند که می توانند در مورد اینکه یک نتیجه خاص را “بهترین” می کند نقش داشته باشد، اما در بیشتر موارد به سه چیز مربوط می شود:

  • ارتباط با قصد جستجوگر
  • اعتبار وب سایت بر اساس سیگنال های محبوبیت است
  • اعتماد و اطمینان موتور جست و جو دارد که وب سایت می تواند پاسخی واقعی و ارزشمند ارائه دهد
  • تجربه مثبت برای کاربر در هنگام مطالعه محتوا

حتی قبل از شروع به فکر کردن در مورد سئو، اولین قدمی که باید بردارید این است که با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا شوید.

برای بسیاری از مردم، این ممکن است چیزی باشد که قبلاً می‌دانند (یا فکر می‌کنند می‌دانند)، اما همیشه خوب است که از مفاهیم اولیه شروع کنید و سپس به پیچیده‌ترین نظریه‌ها برسید.

به طور خلاصه، موتورهای جستجو دارای سه فرآیند اصلی هستند:

  • خزیدن (Crawling) – به این ترتیب آنها محتوا را در وب کشف می کنند
  • ایندکس (Indexing ) – چگونه آنها محتوا را در فهرست خود اضافه و سازماندهی می کنند
  • رتبه‌بندی (Ranking ) – چگونه تصمیم می‌گیرند که کدام وب‌سایت‌ها را در نتایج نشان دهند (و به چه ترتیب)، برای یک عبارت جستجوی معین

به عنوان یک متخصص سئو، باید بدانید که چگونه یک وب سایت را برای هر مرحله بهینه کنید تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای یک وب سایت را بدون مشکل بخوانند، فهرست کنند و درک کنند.

7- ابزارهای سئو مناسب را انتخاب کنید

حقیقت این است که شما نمی توانید سئو را به تنهایی انجام دهید. اطلاعات زیادی برای پردازش و تصمیم گیری وجود دارد و اگر سعی کنید همه چیز را به صورت دستی انجام دهید، به جای کار بر روی کارهایی که می تواند نتایج بهتری به شما بدهد، وقت گرانبهای خود را صرف تجزیه و تحلیل اعداد خواهید کرد.

همچنین درست است که ابزارهای سئو خوب هزینه دارند، اما در دراز مدت بازدهی آن بسیار بیشتر از هزینه ماهانه ای است که برای یک ابزار سئو خوب پرداخت می کنید.

8-سئو را در پروژ های واقعی فرابگیرید.

برای جلوتر ماندن از منحنی در هر صنعتی، خواندن آخرین اخبار و تحقیقات بسیار مفید است. اما به عنوان یک سئو، وقتی همه چیز دائما در حال تغییر است، خواندن کافی نیست. برای به دست آوردن تجربه عملی که واقعاً مهارت های SEO شما را به سطح بعدی می برد، باید دائماً فرضیات صنعت و ایده های جدید خود را آزمایش کنید.

سئو تئوری نیست و بیشتر عملی است. نتیجه مطالعه تئوری سئو باید لیستی از اقداماتی باشد که می توانید در وب سایت خود اعمال کنید و قرار گرفتن در معرض دید خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید.

مشکل این است که هر وب سایت منحصر به فرد است و آنچه برای یک وب سایت کار می کند ممکن است بهترین راه حل برای سایرین نباشد. به همین دلیل است که لازم است در واقع سئو را تمرین کنید و فقط تئوری نمانید.

خواندن مطالعات موردی در مورد اینکه چگونه دیگران توانسته‌اند با کمپین‌های سئو موفق شوند، یک راه عالی برای به دست آوردن ایده‌های جدیدی است که می‌توانید از آنها استفاده کنید و الهام‌بخشی است که باید به تلاش خود ادامه دهید تا زمانی که سئو درست را انجام دهید.

9- سرنخ های کارشناسان سئو را دنبال کنید

در مسیر تبدیل شدن به یک متخصص سئو، با تعدادی از مشکلات روبرو خواهید شد. مواقعی وجود خواهد داشت که ناامید، ناامید و آماده تسلیم شدن خواهید بود.

نگران نباشید، این اتفاق طبیعی است. اگر داستان‌های دیگران را بخوانید متوجه می‌شوید که هیچ‌کدام از آن‌ها به این شکل که امروز هستند نشدند، زیرا خوش شانس هستند. این نتیجه کار سخت و ساعت های بی پایان تست و مطالعه در مورد SEO است.

لیست زیر شامل 5 کارشناس سئو است که قطعاً باید برای الهام گرفتن و درک اینکه چگونه سئو را می توان در مقیاس به کار برد، دنبال کنید. هر 5 نفر موفق به ایجاد کسب و کار چند میلیونی شده اند و آنها موفق شدند این کار را انجام دهند زیرا می دانند چگونه از SEO به درستی استفاده کنند.

داستان های آنها را بخوانید و مدتی را صرف تجزیه و تحلیل شیوه های SEO آنها کنید. ممکن است متوجه شوید که گاهی اوقات آنها کارها را متفاوت از سئوهای «سنتی» انجام می دهند و این به این دلیل است که آنها اعتماد به نفس و تخصص لازم را دارند تا چیزهای جدید را امتحان کنند و سئو را بدون ترس از شکست تجربه کنند.

10. صبور باشید

هیچ راهی برای صحبت در مورد سئو و عدم ذکر کلمه “صبور” وجود ندارد. سئو کار به زمان نیاز دارد و نباید خیلی زود در نتیجه گیری عجله کنید.سئو سریعترین راه برای افزایش ترافیک شما نیست. اگر می خواهید نتایج فوری داشته باشید، کمپین های PPC را امتحان کنید. سئو در مورد ایجاد یک کسب و کار پایدار درازمدت با ایجاد یک پایه محکم است که برای سال ها ترافیک ارگانیک را به صورت 24 ساعته و هفت روزه در اختیار شما قرار می دهد.

قبل از ایجاد هرگونه تغییر مرتبط با سئو در وب سایت خود، باید به رتبه بندی و ترافیک خود (برای یک دوره زمانی)، قبل از تغییر توجه داشته باشید و آن را با مدت زمان مشابه (از نظر مدت) پس از تغییر مقایسه کنید.

رتبه بندی و ترافیک خود را زیر نظر داشته باشید و قبل از تصمیم گیری بیشتر به آن زمان کافی بدهید.

11- مهارت های خود را توسعه دهید.

“به دست آوردن شغل در سئو در حالت ایده آل به دو چیز نیاز دارد: مهارت تولید محتوا و مهارت تحلیلی. اکثر متخصصان سئو امروزه یکی از آن ها را دارند و دیگری را توسعه می دهند.

کارشناسان سئو نویسندگان ماهری با غرایز خلاق هستند. برای کسانی که در حرفه سئو هستند داشتن پیشینه نویسندگی قوی مفید است زیرا بهینه سازی محتوا به گونه ای که گوگل و مخاطبان آن را درک کنند نیاز به خلاقیت دارد. در واقع، بکر اشاره کرده است که پیشینه نویسندگی او به او کمک کرد تا در صنعت سئو شروع کند.

سئو شامل چه شاخه هایی است؟

بازاریابی موتورهای جستجو – SEM

به روش هایی که می توان به کمک سئو و تبلیغات برای سایت کسب درآمد کرد SEM گفته می شود. بازاریابی در موتورهای جستجو یا search engine marketing با افزایش تعامل و رتبه بندی بر اساس سئو و تبلیغ، ترافیک بیشتری را متقل و بدین ترتیب درآمدی مستمر را به همراه دارد. فرآیند هدایت ترافیک بازدید از نتایج جستجو با تکیه بر اقدامات مالی به این بستر وابسته است.

بازاریابی موتورهای جستجو شامل موارد زیر است:

  • پرداخت برای تبلیغ در serp
  • پرداخت به ازای کلیک ppc
  • پرداخت به ازای تماس کاربر
  • پرداخت به ازای هر خرید

بازاریابی موتورهای جستجو – SEM بسیار گسترده‌ تر از چیزی است که در حوزه سئو حتی بتوان بدان پرداخت. این تخصص نیازمند مهارت‌ هایی از جمله PPC، تبلیغات و در بعضی مواقع ارتباط با مشتری است. یک متخصص SEM عمداتا فقط در بخش جستجوهای پولی تخصص دارد اما برخی هم می توانند SEO را بخوبی پیاده سازی کنند. تسلط بر ابزارهای مانند گوگل ادوردز، گوگل آنالیتیکس وسایر ادوردزها از موارد سرنوشت ساز در این سیستم است.

مشاور کسب و کار آنلاین و بازاریابی دیجیتالی

یک مشاور بازاریابی باید سابقه موفقیت در زمینه سئو را بهمراه داشته باشد زیرا این مهم وی را ملزم به همکاری با مخاطب برای ارایه راه حل‌ هایی در جهت پوشش نیازهای خاص شان می کند. برای حضوری پررنگ در زمینه یک مشاور سئو کسب و کار آنلاین لازم است استراتژی های بلند مدت را تدوین و مدیریت کنید. برخی بر این باورند قدم نهادن در این مسیر، مستلزم کسب دانش بازاریابی و تجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ است، واقعیتی که قطعا نمی توان آن را کتمان کرد.

بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

در یک سیستم پویا و خلاق، دانش دیجیتال مارکتینگ و تخصص های سئو کاملا به هم مرتبط هستند. یک کارشناس بازار یابی دیجیتال با انواع روش ها از جمله SEO، SEM، PPC و شبکه‌های اجتماعی آشنا است و می تواند آنها را بدرستی مدیریت کند. اجرای استراتژی‌ های بازاریابی و تقویت برنامه های سئو، اطمینان تولید محتوای با کیفیت، بهره وری از رسانه‌ های اجتماعی در جهت افزایش ترافیک و آگاهی از برند جزو وظایف یک کارشناس بازاریابی است.

شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی

یک مدیر رسانه‌های اجتماعی باید با تکیه بر برنامه ریزی مدون و ایجاد محتوای مناسب، تلاش کند تا آگاهی لازم را میان مخاطبان هدف ایجاد کند. بخشی از مسوولیت های کارشناس سوشال مدیا، مدیریت ترافیک شبکه های اجتماعی به سایت از طریق تعامل و ارتباط موثر با مخاطبین است.

کارشناس ایمیل مارکتینگ

برنامه ریزی، تدوین و مدیریت کمپین‌های ایمیل مارکتینگ از جمله تخصص های مورد نیاز در تصدی این جایگاه است. در واقع یکی از مهم ترین حوزه های دیجیتال مارکتینگ، که با ایجاد المان های حرفه ای تلاش می کند تا مشتریان را به کلیک کردن ترغیب کند. ایمیل مارکتینگ یکی از قوی‌ ترین و بهترین روش‌ها برای دستیابی به مخاطبین هدف و نگهداری از آنها است. فرآیندی که بطور مستقیم منجر به نرخ تبدیل و جزوی از استراتژی های کلان بازاریابی دیجیتال بحساب می آید.

تیم دیجیتال مارکتینگ و جایگاه متخصص سئو

کارشناسان سئو همواره به عنوان عضوی از یک تیم بازاریابی دیجیتال مارکتینگ شناخته شده و با اعضای بخش بازاریابی شبکه های اجتماعی، SEM و ایمیل مارکتینگ همکاری دارند. همانطور که گفتیم سئو تمام بخش‌های استراتژی کسب و کار را تحت تاثیر قرار می دهد. بدین ترتیب یک متخصص سئو با تیم‌های توسعه و طراحی، فروش و بازاریابی، ارتباط با مشتریان و غیره می تواند تعامل داشته باشد.

چرا باید یک کارشناس سئو باشیم؟

تولید محتوای با کیفیت

گوگل می گوید محتوایی بنویسید که به ارزش ها تمرکز دارد نه اینکه صرفا کپی کاری کنید. این بدان معنی است که خوب نوشتن و وضوح در پاسخ به نیازهای مخاطبین، جزو هنرهای یک کارشناس سئوی خبره است. جدای از این، تحقیق کلمات کلیدی و بروز نگاه داشتن آنها سرمشق یک محتوای هدفمند است، چیزی که توسط متخصص سئو صورت می پذیرد.

مهارت های نوشتاری یعنی تولید محتوایی که هم برای موتور جستجو قابل فهم و درک باشد و هم اینکه برای مخاطبین شما بهترین نتیجه را به همراه دشاته باشد. تعریف کاملی از محتوای غنی که با تجربه نویسنده همراه می شود و با تجربه کاربر معنی پیدا می کند.

لذت دانستن و دانش بی حد و مرز

موتورهای جستجو دائما در حال پیشرفت هستند. روزانه بیش از 15 درصد جستجو ها در گوگل شامل کوئری هایی است که هرگز جستجو نشده است. فناوری های هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ سرتاسر دنیای وب را در بر گرفته اند و ما با مفهومی به نیت و هدف کاربر در بدو شروع طرف هستیم تا چیزی که در نهایت بدنبال اش می گردد. شناخت این حجم از اطلاعات و بروز بودن داده هایی که همواره در حال تغییر وتحول هستند، حس بی نظیر تسلط بر روی سازوکار عرضه و تقاضا را به فرد القا می کند.

تغییرات بصری فراوان و همچنین آزمایش فیچرهایی که همیشه در سرپ بوقوع می پروندد، نیازمند پیگیری و آگاهی فردی است که به این حوزه علاقه مند است. هرچند مواردی که نام بردیم همگی به عنوان بخشی از مهارت های یک متخصص بحساب می آید، با اینحال لذت دانستن را نمی توان نادیده گرفت، چیزی که به ارزش های استراتژی و تداوم آن حیات می بخشد.

تنوع مهارت و امنیت شغلی

نه تنها در بخش بهینه سازی، بلکه شرکت ها و کسب و کارهای آنلاین همگی بدنبال راه حال هایی برای ارتقا در دیجیتال مارکیتنگ هستند. این شامل سرمایه گذاری های کاملا منصحر بفرد و مستقل در جهت بهینه سازی موتورهای جستجو است که اهمیت بالای این مبحث را می رساند. در واقع برای جذب ترافیک یونیک و طبیعی که به نرخ تبدیل منجر می شود، از جانب حضور یک کارشناس سئو میسر می شود.

اغلب این شرکت ها، بطور اختصاصی دانش SEO و SEM را برای پیشبرد اهداف سایت شان به خدمت میگیرند. بازار عرضه و تقاضا در این بازار بسیار بزرگ است. سازمان ها هزینه های زیادی را برای ارایه خدمات ارزشمند بودجه بندی می کنند که سهم شما به عنوان یک متخصص در این فضا کاملا محفوظ است.

دیگر مزایای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

  • رتبه بندی و ترافیک خود را افزایش دهید – این واضح ترین دلیلی است که چرا یک فرد باید در بهینه سازی موتورهای جستجو متخصص شود.
  • اگر می دانید چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، می توانید از افزایش رتبه بندی و ترافیک موتورهای جستجو برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی یا راه اندازی یک تجارت آنلاین استفاده کنید. توصیه می کنیم مقاله مهم ترین تکنیک های سئو برای جذب ترافیک را حتما مطالعه کنید.
  • وابستگی کمتر به آژانس های سئو – می دانم که این چیزی نیست که شما انتظار دارید در وبلاگ یک آژانس سئو بخوانید، اما این حقیقت است. اگر مهارت های سئو افزایش دهید، می توانید کسب و کار خود را بدون وابستگی به پشتیبانی خارجی توسعه دهید.
  • به شدت برای مدیران بازاریابی توصیه می شود – اگر به عنوان مدیر بازاریابی کار می کنید، داشتن درک خوب از SEO به شما مزیت بیشتری نسبت به سایر مدیران بازاریابی یا همکاران در سازمان شما می دهد.
  • هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون سئو آنلاین زنده بماند – سئو دیگر اختیاری نیست. وب سایت هایی که با در نظر گرفتن سئو ساخته نشده اند، هیچ راهی برای زنده ماندن در دنیای آنلاین بسیار رقابتی وجود ندارد. دانستن سئو و نحوه استفاده صحیح از آن، می تواند تفاوت بزرگی در آینده وب سایت شما ایجاد کند.

مسئولیت های شغلی متخصص سئو و شرح شغل سئو – 45 وظیفه اصلی

  1. اهداف بازاریابی مشتری را درک کند. اهداف و اهداف بازاریابی جستجوی مشتری، موقعیت رقابتی صنعت، جایگاه تجاری، اهداف آگاهی از برند و مزیت های رقابتی برند را بشناسد. اهداف بازاریابی جستجو باید قابل اندازه گیری، واقع بینانه و قابل دستیابی باشند.
  2. بهینه سازی صفحات وب عناصر مکانیکی SEO روی صفحه (برچسب‌های H، تصاویر، ساختار متن و قالب‌بندی) را همزمان با استفاده از مهارت‌ها در سازمان‌دهی محتوای وب‌سایت به صورت سلسله مراتبی اجرا کند. عبارات کلیدواژه، برجستگی کلیدواژه، کلیدواژه های نمایه سازی معنایی پنهان (LSI)، کلیدواژه های بنیادی و مترادف کلمات کلیدی را با هم ادغام کند.
  3. تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی کشف کلمه کلیدی را انجام دهد و استراتژی هدف گذاری کلمات کلیدی را برای عمودهای کلیدواژه اصلی و عبارات long tail طبق یک استراتژی محتوایی پیاده سازی کنئ. اهداف کلیدی بالقوه جدید را با رقابت کم، سودآوری بالا = ارزش تجاری بالا شناسایی کند.
  4. برای تبدیل بهتر، روی تجربه کاربری تمرکز کند. بهینه سازی برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان وب سایت، به حداقل رساندن رها شدن صفحه، افزایش بازدید از صفحه، افزایش زمان بازدیدکننده در سایت، افزایش نرخ کلیک (CTR) در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPS)، بحث در مورد مزایای محتوای غنی یا رسانه های غنی.
  5. مشکلات فنی سئو را تشخیص داده و حل کنید. متعارف سازی، صفحه بندی، خطاهای 404، تغییر مسیرهای 301/302، خطاهای خزیدن، لینک های شکسته، خطاهای سرور، محتوای تکراری، فایل Robot.txt، نقشه های سایت نادرست، محتوای تکراری، ویژگی های Alt از دست رفته، ساختار URL ضعیف، سرعت پایین وب سایت.
  6. سئوی محلی و نشانه گذاری طرحواره. کمپین‌های بازاریابی سئوی محلی را انجام دهد که شامل یک نمایه 100٪ کامل تأیید شده «Google برای کسب‌وکار »، فهرست نقشه‌های Google، صفحات شهری محلی و یک نمایه NAP ثابت (نام، آدرس، تلفن) است. با استفاده از ابزارها و نرم افزارهایی مانند Getfivestars.com، Grade.us یا Trustpilot، روی مدیریت شهرت و به دست آوردن نظرات محلی کسب و کار کار کند. از نشانه‌گذاری طرح‌واره محلی، JSON-LD یا داده‌های ساختار یافته میکرو استفاده کند. نقل قول های کسب و کار محلی را دریافت کنید.
  7. یک تجزیه و تحلیل رقابتی آنلاین را تکمیل کنید. وب سایت های رقبا را مهندسی معکوس کنید تا نقاط قوت و ضعف به همراه سهم مخاطب را تعیین کنید. مقایسه پروفایل های بک لینک از منابعی مانند Spyfu.com، Compete.com و Semrush.com استفاده کنید.
  8. از بهترین روش های سئو کلاه سفید و به روز رسانی های الگوریتم گوگل مانند Rankbrain، کافئین، مرغ مگس خوار، پاندا و پنگوئن مطلع باشد. بداند چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند. از تخصص و دانش پیشرفته برای جلوگیری از هرزنامه استفاده کند. وبلاگ های برتر SEO مانند Search Engine Land، Search Engine Journal، Semrush Blog، Search Engine Watch، Moz را دنبال کند.
  9. با مهارت های کپی رایتینگ عناوین ، متاتگ ها، عناوین فرعی پاراگراف ها اشنایی داشته باشد.
  10. ایده های محتوای جدید تولید کند: توسعه محتوا. مربیگری و آموزش برای نوشتن محتوای مرتبط، اصلی، منحصر به فرد، در مورد الگوریتم ارزیابی‌کننده کیفیت Google و دستورالعمل‌های کیفیت Google که به محتوای تخصص، اعتبار، اعتماد (EAT) منجر می‌شود، شناخت داشته باشد.
  11. بهبودهای Call-to-Action (CTA) را توصیه کند. بر مزایا بر ویژگی‌ها برای افزایش نرخ تبدیل تأکید کند. در صورت نیاز تست تبدیل را انجام دهد. احساس فوریت را برای تسکین نقاط درد مشتری ایجاد کنید. یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد کند. تست A/B و چند متغیره را در نظر بگیرد.
  12. توصیه های استراتژی سئو را ارائه دهد. برای ایجاد صفحات وب بهتر، مشاوره و راهنمایی مداوم برای تصویر بزرگ همراه با تغییرات تدریجی جزئیات ارائه دهد. استراتژی، تاکتیک ها و جدول زمانی کمپین بازاریابی دیجیتال را پیشنهاد دهد. ارزیابی پیشرفت بر اساس اقدامات انجام شده. در صورت نیاز برای ایجاد یک تیم بازاریابی دیجیتال برتر، کارشناسان شخص ثالث را برای خدمات تخصصی توصیه کند.
  13. بهبود مستمر فرآیند با استفاده از معیارهای داده‌ای مانند اندازه‌گیری ترافیک و تکمیل فراخوان، به طور مداوم ترافیک هدفمند را از طریق همه کانال‌های بازاریابی دیجیتال افزایش می‌دهد که تعامل محتوا را بهبود می‌بخشد.
  14. سیستم های مدیریت محتوا (CMS) و پلتفرم های بازاریابی دیجیتال را بشناسد. درک ویژگی های عملیاتی، مزایا و معایب سیستم های مدیریت محتوا محبوب: WordPress، Drupal، Joomla، Concrete5، DotNetNuke، Hubspot.com، Marketo.com، Raventools.com، Webceo.com، Buzzsumo.com، Sproutsocial.com، Instagram.com ، Linkedin.com. بهترین استراتژی های توسعه وب سایت را برای انواع مختلف بازاریابی مانند b2b، b2c، تجارت الکترونیک، صفحات فرود، قیف های فروش، تولید سرنخ بداند.
  15. طراحی و توسعه مجدد وب درک اساسی از توسعه وب و فرآیندهای طراحی و طراحی مجدد وب سایت، اصطلاحات استفاده شده توسط وب مسترها، و مهارت های اولیه کدنویسی HTML داشته باشید. صفحات سبک آبشاری (CSS)، چیدمان صفحه وب و عناصر طراحی گرافیک را درک کنید.
  16. سیستم های تجارت الکترونیک جنبه‌های کلیدی وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، سبد خرید، خدمات پردازش پرداخت آنلاین، گالری‌های عکس، پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک و راه‌حل‌های ویترین فروشگاه، به‌علاوه گزینه‌های حمل و نقل و مقررات مالیاتی برای مطابقت با قوانین را بدانید.
  17. از تکنیک های پیشرفته سئو استفاده کند. از روش‌های پیچیده برای به حداکثر رساندن دید موتور جستجو استفاده کنید که منجر به موارد زیر می‌شود: قطعه‌های ویژه، نوشتن محتوای همیشه سبز، نمایان بودن پانل دانش Google، جعبه پاسخ‌های سریع Google، بسته محلی. برای پشتیبانی از اهداف بالا، نشانه گذاری HTML را نصب کنید. انتقال HTTPS را انجام دهید.
  18. از ابزارهای سئو و نرم افزار سئو به طور موثر استفاده کنید. داده های نرم افزار را برای ارائه توصیه های ارزشمند تفسیر کنید. اهمیت، هدف ابزار و انواع ابزارها و انواع نرم افزارهای سئو را توضیح دهید. Google Webmaster Tools، Google Analytics، Header Response Checkers، بک لینک ممیزی و تحلیل بک لینک، خزیدن سایت، ردیابی رتبه، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی. ابزارهای مورد علاقه عبارتند از Brightlocal.com، Moz Linkexplorer، Semrush.com، Woorank.com، Ahrefs.com، Alexa.com، Gtmetrix.com، Screamingfrog.co.uk، Sproutsocial.com، Spyfu.com، SEOQuake، Ubersuggest.io ، Hootsuite، Kwfinder.com، Yoast.com، SEObook.com، Neilpatel.com و Backlinko.com. – برخی پولی و برخی رایگان هستند.
  19. بهینه سازی ساختار پیوند داخلی از بهترین روش های پیوند داخلی برای بهبود قابلیت استفاده وب سایت استفاده کنید. از ساختار پیوند قابل خزیدن اطمینان حاصل کنید که ارزش پیوند را در صفحات داخلی توزیع می کند. از قیف های بازاریابی، ویژگی های پیوند مناسب و ناوبری Breadcrumb استفاده کنید.
  20. سئو خارج از سایت و توسعه لینک‌سازی. یک مشاور سئو ارگانیک به مشتریان توصیه می‌کند چگونه با استفاده از انواع استراتژی‌ها و تکنیک‌های ساخت لینک سئو کلاه سفید مانند بلوگر یا اینفلوئنسر، بازاریابی محتوا، و طراحی اینفوگرافیک، یک پروفایل لینک ورودی متنوع ایجاد کنند. انتشار. مسائل مربوط به مدیریت شهرت را که به اعتبار آنلاین آسیب می زند، حل کنید. برای کسب و جذب پیوندهای مرتبط طبیعی به صفحات فرود کلیدی و محتوای قابل پیوند (مثلاً اینفوگرافیک) کار کنید. بک لینک های با کیفیت را از سایت های معتبر دنبال کنید.
  21. عملکرد و کامل بودن وب سایت توصیه هایی برای ناوبری جهانی کارآمد، طرح بندی سایت، منو و سبک پیمایش، ناحیه پاورقی، تصاویر، طرح رنگ، لوگو و فاویکون در صورت نیاز ارائه دهید. کمک به الزامات یا مشخصات برای محتوای جذاب بصری که به صورت حرفه ای ارائه می شود.
  22. یک عیب یاب متخصص باشید. عوامل متعدد، مشکلات بالقوه و مسائل را برای شناسایی موانعی که می‌توانند در یک دوره زمانی (مثلاً 6 تا 12 ماه) بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارند، بررسی کنید. پس از یافتن راه حل، نقاط پیشرفت را اندازه گیری کنید.
  23. شاخص های کلیدی عملکرد (KPI). در مورد معیارهای شاخص های کلیدی عملکرد، نه تنها برای عملکرد وب سایت، بلکه برای ارزیابی اثربخشی کمپین SEO، توافق کنید. به عنوان مثال می توان به اشتراک مخاطب، منابع ترافیک، سود و بازگشت سرمایه، کلیدواژه هایی که به جایگاه 1 تا 3 گوگل رسیدند، اشاره کرد.
  24. کنوانسیون های نامگذاری را ایجاد کنید. قراردادها و طبقه بندی های نامگذاری را برای ساختار URL، سیلوهای محتوا، زیر شاخه ها یا زیر دامنه ها، نام فایل ها، تصاویر گرافیکی، نامگذاری چند رسانه ای یا ویدئویی و عناوین، و نام های کاربری تعیین کنید. در فرآیند کشف نام دامنه کمک کنید.
  25. نقشه URL را ایجاد کنید. نقشه URL نقشه نقشه و سند راه برای معماری اطلاعات است که سلسله مراتب محتوا را به تصویر می کشد. یک مثال شامل URL های وب سایت قدیمی در مقابل URL های وب سایت جدید پیشنهادی هنگام طراحی مجدد یک وب سایت است. این سند شامل رکورد تغییر مسیر 301 است.
  26. روی جستجوی موبایل تمرکز کنید! از طراحی وب ریسپانسیو استفاده کنید و روی دستیابی به نتایج بالاتر در جستجوی موبایل کار کنید. محتوا را بهینه کنید تا در جستجوی صوتی و در فهرست Google Mobile-first رتبه خوبی کسب کنید.
    گزارش های دوره ای ماهانه SEO. گزارش هایی را برای مشتریان سئوی مستمر و گزارش پیشرفت پروژه تهیه کنید. به عنوان مثال می توان به ردیابی تغییرات رتبه بندی کلمات کلیدی، صفحات فرود با بیشترین ترافیک، روندهای ترافیکی، پیوند دادن دامنه ها و لینک های دریافتی، منابع ترافیک اشاره کرد. مقایسه با رقبای آنلاین
  27. بهینه سازی حساب های رسانه های اجتماعی سطح 1. بهینه سازی رسانه های اجتماعی شامل پروفایل های رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب، فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و پینترست است. پیام های برند مشتری را تبلیغ و پخش کنید. دکمه ها و ویژگی های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی را به محتوای دیجیتال اضافه کنید.
  28. استراتژی رسانه های اجتماعی و توزیع محتوا. نحوه پخش و تبلیغ محتوا در کانال‌های بازاریابی دیجیتال را بدانید: پورتال‌های ویدئویی، رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیل، تبلیغات نمایشی، روابط عمومی، گسترش وبلاگ‌نویسان، از طریق تأثیرگذاران صنعت، اشتراک‌گذاری تصویر عکس، و از طریق بازاریابی رسانه‌های اجتماعی.
  29. مشاوره برندسازی و استراتژی های برندسازی برای بازاریابی آنلاین. در مورد اصول اولیه برندسازی کسب و کار خود به صورت آنلاین و چگونگی ایجاد آگاهی از برند از طریق اعتبار و تمایز، اعتبار و دیده شدن صحبت کنید. یک موجودی دارایی دیجیتالی تهیه کنید تا ببینید در مقابل رقبای آنلاین در چه جایگاهی قرار دارید – به عنوان مثال. چه کسی مفیدترین و آموزنده ترین محتوا را دارد؟
  30. کنترل کیفیت تضمین کیفیت. کنترل کیفیت تمام خروجی های تیم بازاریابی دیجیتال. تأیید کنید که وظایف بر اساس نقش ها و مسئولیت های توافق شده با موفقیت انجام شده اند و از مسئولیت پذیری کامل و اجرای برنامه ها اطمینان حاصل کنید. QC پس از راه اندازی سایت جدید. هرزنامه های وب را حذف کنید. در بازیابی جریمه گوگل کمک کنید.
  31. امنیت وب سایت از مشتری در مسائل امنیتی وب سایت محافظت کنید. فعال باشید. گواهی SSL و پروتکل وب سایت امن https:// را در نظر بگیرید. ارتباطات کنسول جستجوی Google را برای بدافزار یا اعلان‌های هرزنامه نظارت کنید. ورود امن و رمز عبور قوی داشته باشید. نرم افزار را به روز نگه دارید. از وب سایت به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  32. میزبانی وب و دامنه. شرکت میزبان وب، تاریخ تمدید دامنه و ثبت کننده دامنه را برای مشکلات کیفیت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که مشتری کاملاً کنترل دارد و وضعیت دامنه وب سایت و تنظیمات DNS خود را درک می کند. اگر سرعت بارگذاری وب سایت کمتر از 3 ثانیه است، یک میزبان وب جدید را توصیه کنید.
  33. پشتیبانی تیم دیجیتال مارکتینگ با تیم بازاریابی دیجیتال مشتری به طور موثر همکاری کنید و یک مشارکت کننده موثر باشید. اعضای تیم معمولاً شامل صاحب کسب و کار، طراح وب یا مدیر وب سایت، آژانس بازاریابی، تیم رسانه های اجتماعی و احتمالاً یک کپی رایتر یا فریلنسر هستند. در جلسات شرکت کنید.
  34. تبلیغات جستجوی پولی در ارزیابی نیازهای مشتری برای تبلیغات جستجوی پولی، پرداخت به ازای کلیک، PPC، Adwords مهارت داشته باشید. برای کمپین های تبلیغاتی آنلاین مانند یک آژانس تبلیغاتی خدمات کامل، توصیه هایی برای کلمات کلیدی ارائه دهید.
  35. مزایا و مزایای سئو. مشتری را از مزایای بی‌شمار سئو آگاه کنید و توضیح دهید که چرا این استراتژی بازاریابی در بلندمدت، در مقابل تبلیغات پولی یا مدل‌های بازاریابی تبلیغات آفلاین که ارزش ویژه ایجاد نمی‌کند و بازدهی پایدار را به همراه دارد، سود ایجاد می‌کند (یعنی بازده سرمایه‌گذاری بالا) دارد.
  36. تظاهرات بازاریابی آنلاین در مناطقی که شرکت های بازاریابی اینترنتی به شدت بر رتبه بندی مشتریان تأثیر می گذارند، تظاهرات آنلاین زنده برگزار کنید. آموزش دهید و آموزش دهید. نشان دهید و بگویید (هر دو.) جلسات ماهانه SEO، ارائه مشتری، بررسی کار، ارائه مدرک، جلسات شخصی و تماس های کنفرانسی را برگزار کنید.
  37. تعمیر وب سایت قدیمی در مقابل ساخت یک تجزیه و تحلیل وب سایت جدید. به مشتری در مورد اینکه چه چیزی در کسب‌وکار بیشتر حس می‌کند در مورد جایی که امروز هستند در مقابل جایی که باید در آینده باشند – 1 تا 5 سال بعد مشاوره دهید. آیا آنها در مسیر هستند؟ آیا آنها در بسترهای بازاریابی دیجیتال مناسب سرمایه گذاری می کنند؟
  38. بودجه سئو را در مسیر خود نگه دارید. مدیریت هزینه های بودجه کمپین، حضور مشتری، کمک به تعیین اولویت ها، تغییر مسیر منابع در صورت لزوم، انجام مدیریت پروژه، مستندسازی تمام تغییرات وب سایت.
  39. انتظارات واقع بینانه تنظیم کنید تحت وعده و بیش از تحویل! تمام تعهدات قراردادی را رعایت کنید. جدول‌های زمانی و برنامه‌ریزی‌های تکمیل کار واقع‌بینانه را تنظیم کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید. یک توافقنامه جامع SEO داشته باشید که تعهدات را برای جلوگیری از تفسیرهای نادرست بیان کند.
  40. ارتباطات با مشتری توانایی توضیح مفاهیم پیچیده و مفاهیم مرتبط با یکدیگر را در سطح دانش مشتری بدون استفاده از اصطلاحات پرحاشیه صنعت، پاسخ به سوالات، آموزش و مربیگری داشته باشید. مفاهیم کلیدی را چندین بار توضیح دهید تا زمانی که اهمیت آن را درک کنند.
  41. هم حمله و هم دفاع بازی کنید. با در نظر گرفتن نقش رهبری، در جایی که فرصت‌های جدید هستند، ارتباط برقرار کنید، و به مشتری اطلاع دهید که در کجا آسیب‌پذیر هستند (مثلاً قبل از دیگران، نام‌های دامنه دقیق را بخرید، رقبای جدید احتمالاً به زودی از آنها در SERP پیشی خواهند گرفت). به مشتری اطلاع دهید که آیا باید دلارهای سرمایه گذاری بازاریابی را به حوزه های دیگری مانند سئو کپی نگاری، ایجاد محتوا یا رسانه های اجتماعی هدایت کند. عقلانی سازی
  42. مالکیت دامنه. در مورد نحوه بهترین استفاده از دامنه های تحت مالکیت مشتری مشورت کنید. آیا ترکیب یا ادغام چندین وب سایت در یک وب سایت قاتل منطقی است؟ در مورد نحوه مدیریت چندین مکان تجاری مشورت کنید.
  43. برنامه ریزی استراتژیک. از پیش برنامه ریزی. مراحل بازاریابی را به ترتیب منطقی انجام دهید. ابتدا با سخت‌ترین کار شروع کنید، سپس کمپین را با استفاده از داده‌های تحلیل وب انجام دهید.
  44. گارانتی سئو. برای رتبه بندی کلمات کلیدی گارانتی SEO ایجاد نکنید. فقط آنچه را که در کنترل مستقیم شماست تضمین کنید. از تجربیات گذشته برای تقریب نتایج و سناریوهای آینده استفاده کنید.
  45. برگزاری جلسه مشاوره تاکتیک‌ها و استراتژی‌های سئو در محل یا از طریق کنفرانس تلفنی، نقطه شروع بسیار خوبی برای صاحبان مشاغل است تا در مورد بهبود عملکرد وب سایت و به دست آوردن دید آنلاین بیشتر بیاموزند.

جمع بندی

تبدیل شدن به یک متخصص سئو آسان نیست، اما سخت هم نیست. این فرآیند شامل خواندن، تمرین و تست زیاد است.
اگر اکنون شروع به کار می کنید، بهترین راه این است که یک دوره آموزشی خوب SEO را بگذرانید تا همه اطلاعات را در یک مکان داشته باشید، از ابزارهای سئو مناسب استفاده کنید و مهمتر از همه شروع به تمرین سئو کنید. از اشتباهات خود درس بگیرید و دوباره تلاش کنید.
موتورهای جستجو و سئو اینجا هستند تا برای سال‌های آینده بمانند و این بهترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانید برای کسب و کار و مهارت‌های شخصی خود انجام دهید.

یک متخصص سئو در تولید محتوا مشغول نیست، بلکه هنر UI/UX را با تجربه کاربری خوب بکار می گیرد و خلاقیت را بجای روش های روتین جایگزین می کند. با تکیه بر مهارت و تسلط بر ابزارهای سئو می توانید در عرصه تبدیل شدن به یک فرد متخصص موفق عمل کنید. شما نیاز دارید تا دائما دانش بروز داشته باشید و همینطور از آخرین تغییرات موتورهای جستجو مطلع باشید. مجموعه کارهایی که برای جذب ترافیک و نرخ تبدیل بکار گرفته می شود در نتایج جستجو به جذب مخاطبین هدف می انجامد. این نتیجه همان هنری است که هرچقدر در آن مسلط تر و حرفه ای باشید، نتایج بهتر و ارزشمند تری را بدست خواهید آورد. کسب تجربه در حوزه سئو بسیار برای نوجوانان و جوانان می تواند شغل جذابی باشد که به عنوان یک مهارت بدنبال کسب ان باشند توصیه می کنیم مقاله کار برای نوجوانان را حتما مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *