‎⁨تکنیک های قدیمی سئو که در رتبه بندی تاثیر منفی میگذارند⁩

روش های منسوخ شده در سئو

با روی کار آمدن فناوری ها و تکنولوژی های مبتنی بر هوش مصنوعی و الگوریتم هایی که موتورهای جستجو را برای هرکاری پشتیبانی می کنند، پرداختن به روش های قدیمی و منقضی بهینه سازی نتنها هیچ تاثیری ندارند، بلکه باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری نیز خواهند بود.

گوگل صراحات عنوان کرده که قصد دارد تا گایدلاین های کنونی را نیز بروز کند زیرا بسیاری از مفاد آن کارایی لازم برای پشتیبانی از کیفیت کنونی نتایج جستجو را ندارند. جدای از این، محدودیت ها از نتایج جستجو بطور کامل برداشته خواهد شد و دیگر چیزی به نام تعصب که از اینترنت آزاد جلوگیری می کند وجود ندارد.

دنیای دیجیتال مارکتینگ هم زمان با دانش و علم روز دنیا در حال ارتقا و بروزرسانی است. اینجاست که نقش کارشناسان خبره و زیرساخت های بروز، می تواند نقش بسزایی را برای رشد و شکوفایی وب سایت های پیشرو ایفا کند.

موتورهای جستجو با رویکردهای سمانتیک می توانند منظور و مفهوم محتوا را درک کنند و این دیگر چیزی برای تشخیص دادن نیازهای مخاطبین فقط نیست. هدف از جستجو به همراه نیت و خواسته اولیه جستجوگران در چرخه عظیمی از داده ها و ایندکس ها به حرکت در می آیند تا بهترین و منطبق ترین نتیجه را به ارمغان بیاورند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با موضوعاتی آشنا کنیم که دیگر جایی در سئو ندارند و عدم رسیدگی به انها می تواند باعث مشکلات بیشتری نیز شود.

انبوه کلمات کلیدی در محتوا

محتوایی منحصر بفرد بنویسید که بر روی ارزش های بخصوص تمرکز دارد و برنامه ای طولانی مدت را پیش روی خود متصور است. این چیزی است که گوگل همواره در توصیه های کارشناسان خود بکار می برد. مهم این است که هر صفحه یا محتوا بر روی موضوع بخصوص خود مانور دهد نه اینکه با انبوهی از کلمات و عبارات مترادف برای تمام ماهی های دریای آزاد طعمه گذاری کند.

سابقا اکثر افراد بر این عقیده بودند که استفاده از انبوه کلمات کلیدی در محتوای سایت، برای اهداف سئو و افزایش رتبه بندی تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر شما یک فروشگاه عرضه ملزومات بهداشتی و آرایشی داشته باشید، آیا در یک مقاله نام تمام محصولات و کالاهای مرتبط با بهداشت و آرایش را خواهید آورد؟ پاسخ طبیعاتا خیر است زیرا هر مقاله و نشوته ای ماموریت مختص خودش را دارد.

استفاده از کلمات کلیدی و تحقیق در خصوص کلیدواژه ها از ارکان اساسی استراتژی سئو است اما نه به این معنی که می توان هر کلیدواژه ای را در هر نوشته ای قرار داد. وقتی مخاطبین شما به صفحه ای مملو از کلمات کلیدی مواجه می شوند، فضای اسپم و یا محتوای بی کیفیت بر روی تجربه کاربری شان تاثیر بدی می گذارد و همین نکته برای موتورهای جستجو نیز روشن و واضح است.

جستجوگرانی که با کوئری های متنوع به یک صفحه می رسند، به مرور زمان اعتماد شان را از سایت و برند شما از دست می دهند و این امر باعث می شود تا برندینگ شما محو و دیگر هیچ کس حاضر نباشد بر روی نتایجی که شما حضور دارید کلیک کند. کاهش نرخ کلیک یعنی از دست رفتن نرخ تبدیل و ریزش ترافیک پایداری که شما را در نتایج جستجو نگاه میداشته است.

اما پرداختن به دغدغه و نیازهای مخاطبین باعث می شود تا شما نیز در مطالب و محصولات از کلمات حساب شده به همراه واژه های هدفمند بهره ببرید. بدین ترتیب هر کاربری برای هر خواسته ای به صفحه ای که در آن اطلاعات کامل و مشخص وجود دارد می رسد که شاخص ترین مزیت آن جلوگیری از سردرگمی است.

تیتر و شرح متای صفحه نقش سرنوشت ساز را برای محتوای سایت ایفا می کنند. بجای پرداختن به جملات و عبارت های آرمانگرایانه و شعارهایی که دیگر گوش همه را پر کرده است، می توانید با هوشمندی و تدبیر درست، کلمات کلیدی درست را یافته و در گستره این دو قسمت استفاده کنید.

استفاده از انکر تسکت های فراوان در لینک سازی

استفاده از anchor text برای بهینه سازی محتوا کار مفیدی به حساب می آید اما بهره گیری بیش از حد برای لینک بیلدینگ و غیره باعث جریمه شدن توسط موتور جستجو می شود. علت این موضوع ایجاد شرایطی می تواند باشد که الگوریتمها تصور کنند یا در حال تولید اسپم هستید و یا برگه ای برای مقاصد فریب و تبلیغ ایجاد کرده اید. بدین ترتیب چیزی وجود نخواهد دشات تا برای نیاز مخاطب نمایش داده شود و بمرور بر روی کل سایت سایه می افکند.

بجای اینکه برای هر کلمه ای یک انکر بسازید و به صفحه ای لینک سازی کنید می توانید در انتهای محتوا توضیحات مختصری را برای هریک بنویسید. این روش هم پوشش کلمه کلیدی که نتوانستید انکر بزنید را پیش می برد و هم برای کارب تجربه خوبی را به همراه دارد.

دایرکتوری سایت ها، لینک های خارجی بی کیفیت

مدتی نگذشته که هرکسی تلاش می کرد تا سایت خود را به بهانه بهتر دیده شدن در لیست های آنلاین قرار می داد و یا آگهی می کرد. کار جایی خراب می شود که این منابع بی نام و نشان باشند و شما نیز در صبت دامنه تان از هیچ چیزی فروگذاری نکرده باشید.

گوگل بر روی سایت های اینچنین بسیار حساس است و همانطور که گفتیم اصل کار بر روند شیوه های طبیعی اشاره دارد. سرویس هایی که ادعا می کنند سایت شما را در سایر موتورهای جستجو و دایرکتوری های معتبر ثبت می کنند، نقشه نابودی کسب و کارتان را در جیب دارند. لینک های بی کیفیت و نامرتبطی که به سایت شما وارد می شود همگی توسط موتور جستجو قابل شناسایی است که زمینه ساز جریمه سایت تان نیز می گردد.

بک لینک ها و پروتاژ ها نیز از حساسیت موجود در این قاعده خارج نیستند. در واقع اگر پیوندهای ورودی را از مجاری تهیه کنید که فقط اعتماد مرز بین شما و وی را تعریف می کند، پیشنهاد می کنیم تا حتما رفرنس ها و اعتبار لینک ها را طی بازه های زمانی مختلف بررسی کنید که مبادا ضربه را از جایی بخورید که تصور اش را هم نکرده اید.

پارک دامنه و ساب دامین

گاهی ممکن است قصد داشته باشید تا حجم وسیعی از محتوا را با موضوعات متفاوت در حوزه های مختلف قرار دهید. در اینصورت احتمالا به فکرتان می رسد که دامنه های مختلفی را ایجاد و به دامین اصلی پارک کنید. این شیوه بقدری اشتباه است که گاها مشاهده شده حتی با وجود پیوند و آدرس مشخص، دیگر دامنه اصلی محتوا برای نتای جستجو خوانده نمیشوند.
بدین ترتیب موتور‌های جستجو نخواهند توانست تمام دامنه‌های شما را شناسایی و بررسی کنند. اینکه با هر ساب دامین محتوای مشابهی را منتشر کنید تا برای دامنه های مختلف رتبه بگیرید، باعث می شود محتوای اصلی نمایش داده نشده و در صورت وجود ایندکس و رتبه بندی، تمام آنها را نیز از دست بدهید.

رتبه بندی بیشتر با تبلیغات کوکل

هرچقدر هم که یک سایت بی کیفیت داشته باشید، بازهم ممکن اس با تبلیغات مدتی را در نتایح باشید اما به محض بازگشت به مراحل اولیه، یعنی درست جایی که تصمیم به هزینه گرفتید، دوباره این همان سایت شماست که به رتبه قبلی خود بازگشته است.

تبلیغات CPC هرگز موجب افزایش رتبه طبیعی سایت تان نخواهد شد. اما تبلیغات کلیکی در معرفی برند و ایجاد ذهنیت برای مشتریان بسیار مفید و تاثیرگذار خواهد بود اما تصمیم درستی برای نیازهای شما نیست. در واقع هر کلیکی که بر وی یک بنر انجام می شود، ابتدا کاربر را به سایت آژانس تبلیغاتی و سپس به وب سایت شما ریدایرکت می‌ کند. بدین ترتیب شما برای یک بک لینک، وب سایت خود را نخواهید داشت زیرا آژانس تبلیغاتی تمامی بک لینک های وب سایت‌ های نمایش دهنده را دریافت ورتبه خود را بالا نگاه می دارد.

به همین دلیل است که اکثر سرویس‌ های تبلیغات کلیکی سابقا در الکسا پیشتاز بودند. اگر قصد دریافت بک لینک برای سایت خودتان را دارید، بهره گیری از این سرویس ها مناسب نیست. همه چیز باید شفاف و مرتبط با موضوع محتوا و یا سایت شما باشد.

تولید محتوا بدون برنامه و استراتژی

یک شیوه قدیمی وجود داشت که به سایت ها اجازه می داد به یکباره برای تمام موضوعات ممکن دست به تولید محتوا بزنند تا از طریق انبوهی از مطالب در نتایج رتبه بندی شده و لینک های داخلی را برای مقاصد خاص پیکربندی کنند. ایده این کار به شکل بسیار ضعیفی باب شده بود و هر زمان که مثلا کاربری برای یک کوئری به جستجو می پرداخت، شاید به مطلب مورد نظر ما نمی رسید، اما لینک های سایدبار بی ارتباط با محتوای جاری وجود داشت که از آنها می خواست کلیک کنند.
اعتقاد مدیران چنین سایت هایی بر این پایه استوار است که محتوا باید فقط موجب جذب اولیه کاربر برای بازدید از سایت شود و کیفیت یا رضایت از مطلب هیچ اهمیتی نداشت. حتی بر روی اینکه عنوان یک محصول یا خبر و مقاله منطبق با نیاز وی باشد هم کار نمیشد و صرفا ترافیک ورودی مد نظر بود. بدین ترتیب کار به جایی می رسید که ورودی های سایت فقط یک بار و در جهت نابودی تجربه کاربری شکل می گرفت.

اگر بدنبال تولید محتوای هدفمند هستید می توانید به بخش خدمات تولید محتوا ریراکو سئو مراجعه کنید و تیم مجرب ریراکو سئو در این زمینه کمک بگیرید.

جمع بندی

کاربران در عصر کنونی نیاز های شان را بهتر از هر وقت دیگری می دانند. در این بین نقش موتورهای جستجو را نتنها نباید نادیده گرفته بلکه حتی لازم است با یک رویکرد حرفه ای تر به توانمندی هایی که برای شناسایی و نشر نتایج منطبق با نیت و هدف کاربر است، نگریست.
در کنار متن ها و نوشته ها، مبحث یونیک بودن به سراغ عکس و کلیپ ها نیز آمده است. الگوریتم های گوگل می خواهند در یک صفحه شرح محصول، علاوه بر محتوایی عمیق، عناصر بصری منحصر بفرد را نیز در خود جای داده باشند. این خصوصیات بقدری با جزئیات بالا پرداخته می شوند که به عنوان مثال در فناوری Monk Skin ton با مجموعه ای از 10 طیف مقیاس پذیر، تمام رنگ پوست ها و نزادها برای هر جنسیتی پوشش داده می شود. همین داده های ریز نگرانه اکنون به عنوان یک سیگنال رتبه بندی در جهت رفع تعصب و محدودیت هایی که در آن عکس ها صرفا مرتبط با یک جستجو بودند، کنار گذشته می شود.
تمام همت و سعی خود را بگذارید تا روش های قدیمی را کنار زده، از شیوه نامه های جدید آگاهی داشته باشید. آینده سئو و دیجیتال مارکتینگ بسیار سخت پیچیده است، به نحوی که حتی با شگردها و تکنیک های بروز هم دست یابی به نتایج جستجو برتر بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود

یک نظر در مورد “‎⁨تکنیک های قدیمی سئو که در رتبه بندی تاثیر منفی میگذارند⁩

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *