استفاده از چندین کلمه ی کلیدی در یک صفحه از وب سایت

استفاده از چندین کلمه ی کلیدی در یک صفحه از وب سایت

در بسیاری موارد برای داشتن یک سئوی موفق شما نیاز به استفاده از چند کلمه ی کلیدی در یک صفحه دارید، لذا لازم است لیستی از کلمات و لغات و عبارات داشته باشید که آنها را به عنوان هدف قرار دهید با بهره گیری از آنها در محتوا و در صفحات وب سایت خود به آنچه مد نظر دارید برسید، در اینجاست که استفاده کردن از چند کلمه ی کلیدی به جای استفاده کردن از یک کلمه ی کلیدی و یا یک عبارت کلیدی به شما پیشنهاد می شود.

هدف از قرار دادن چندین کلمه ی کلیدی در وب سایت

وقتی در نظر دارید که کاربران به دلیل وجود برخی از کلمات و عبارات خاص وارد وب سایت شما شوند و به دلیل وجود این کلمات و عبارات توسط گوگل رتبه بندی شوید، استفاده از چند کلمه ی کلیدی در یک صفحه به جای یک کلمه ی کلیدی می تواند برای شما مفید واقع شود، باید دانست که استفاده از ترکیبی از کلمات و عبارات کلیدی باید هوشمندانه و با علم صورت گیرد و استفاده کردن آن بدون دانش می تواند به اعتبار و همچنین رتبه بندی سایت شما صدمه وارد نماید.

منظور و نیت کاربر از جستجو

منظور و نیت کاربر از جستجو

برای استفاده از چند کلمه ی کلیدی در یک صفحه در ابتدا نیاز است مانند کاربر بی اندیشید، در درجه ی اول لازم  است به این فکر کنید شما کاربری هستید که نیاز دارید چیزی را در موتور های جستجویی سرچ نمایید، اگر به نظر شما کاربر برای رسیدن به آنچه شما در حال ارائه ی آن هستید می تواند از چندین کلمه و یا عبارت استفاده نماید در آنجاست که باید بدانید استفاده کردن از چندین کلمه و عبارات کلیدی در یک صفحه ی خاص می تواند برای سایت شما مفید و کاربردی واقع شود.

استفاده از کلمات کلیدی که سنخیتی باهم ندارند

استفاده از کلمات کلیدی که سنخیتی با هم ندارند

بهتر است برای روشن سازی این مسئله مثالی بزنیم، تصور نمایید که شما سایت فروش محصولات دارویی دارید که در آن سعی دارید بر دو عبارت قرص های خواب و محصولات مرتبط با محافظت از مو در یک صفحه ی واحد تمرکز نمایید و آنها را به صورت آنلاین بفروشید، اگر از دید کاربر به این قضیه بنگریم، قطعا فردی که به دنبال خرید داروی محافظت مو است هدفی کاملا متفاوت نسبت به فردی دارد که می خواهد قرص های خواب را بخرد، نتیجه قرار دادن هر دوی این عبارات کلیدی در یک صفحه ی خاص به منظور رتبه بندی بالای و معرفی سایت به کاربر امری عاقلانه نخواهد بود چراکه قطعا مطالبی از سایت برای کاربر که مربوط به داروی خواب است برای وی مفید نخواهد بود و در نهایت  رضایت کاربر از جستجو در سایت جلب نخواهد شد .

کلمات کلیدی دارای تطابق

کلمات کلیدی دارای تطابق

در ادامه ی مثال بالا تصور نمایید همان کاربر مورد نظر که داروهای محافظت از مو را سرچ نموده است و وارد صفحه ی شما شده است به چه چیز های در ادامه ی خرید دارو های محافظت از مو نیاز دارد؟ برای مثال برای این فرد ممکن است دیدن شامپو و نرم کننده ی محافظت از مو خوشایند باشد چرا که در راستای هدف وی از سرچ محصول مورد نظر در موتور های جستجو می باشد. از این رو شما می توانید از دو عبارت کلیدی در این صفحه استفاده نمایید: اولی داروی محافظت از مو و دومی شامپو و نرم کننده ی محافظت از مو.

تذکر: این کلمات کلیدی حتما باید با یکدیگر تطابق داشته باشند تا بتوانند دارای ارزش شوند.

مانع از تبادلات خود نشوید

برای داشتن یک سایت موفق استفاده از محتوا با عوامل خارجی مانند سایت ها و صفحات و سوشال ها  مهم می باشد که نتیجه ی آن وجود تبادلات در یک صفحه ی خاص است در نتیجه نمی توان از ترکیب کلمات کلیدی نادرست به استفاده از تبادلات در وب سایت خدشه ای وارد نمود. برای مثال اگر به این اطمینان رسیدیم که استفاده از دو کلمه ی کلیدی شامپو و نرم کننده در یک صفحه می تواند به ارزش تبادلات شما به نسبت استفاده از این دو کلمه در دو صفحه ی مجزا صدمه ای وارد نماید، در نتیجه بهتر است که دو صفحه برای این کلمات قرار دهید و از استفاده از هر دو کلمه ی کلیدی به صورت ترکیبی در سایت خودداری نمایید. اجتناب از هرآنچه سبب شود رتبه بندی شما کاهش یابد از مهم ترین مواردی است که در سئو به آن تاکید می شود.

یک تمرین مناسب برای استفاده از چندین کلمه ی کلیدی

استفاده از هدلاین ها، تکرار نکردن بیش از اندازه ی کلمات کلیدی، استفاده از انکر تکست ها، استفاده از عبارات کلیدی به صورت جمع می تواند بهترین راه تمرین برای استفاده از چند کلمه ی کلیدی در یک صفحه باشد و به شما کمک نماید تا نتیجه ی بهتری به نسبت داشتن یک کلمه و یا عبارت کلیدی داشته باشید که در ادامه به شرح کامل این تمرین ها خواهیم پرداخت .

 1. هدلاین ها

انتخاب هدلاین های مناسب برای مطالب سایت

برای داشتن یک سئوی موفق و در نهایت داشتن سایتی موفق لازم است که به نسبت استفاده از هدلاین ها و تیتر های محتوای خود هوشمندانه و خلاقانه عمل نمایید و به صورت ماهرانه از ترکیب کلمات استفاده نمایید، مثال بالا را به یاد آورید، در همچنین شرایطی استفاده از چنین عبارتی “شامپو،نرم کننده، محافظت پوست” عاقلانه نخواهد بود چرا که نمی تواند برای خواننده جذابیت و معنی خاصی داشته باشد ولی استفاده از جمله ای این چنینی: ” بهترین شامپو و نرم کننده های ارگانیک با بهره گیری از مواد اولیه ای که مورد اعتماد ماست ” می تواند برای شما مفید واقع شود چراکه در این جمله شما علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی به صورت ماهرانه و جذابی آنها را با یکدیگر در قالبی خاص ترکیب نموده اید. هدلاین  ها و تایتل ها در واقع اولین راه تبلیغی برای کلیک کردن کاربران در سایت شماست .

 2. تکرار بیش از حد عبارت کلیدی نمی تواند مفید واقع شود

البته که وجود کلمات کلیدی می تواند از اولین قوانین اجرای سئو در سایت باشد اما آیا واقعا لازم است که از این کلمات و عبارات بیش از حد استفاده نمود؟ شما در نهایت لازم است که محتوایی با کیفیت برای کاربر فراهم آورید که کاربر را ترغیب برای مطالعه، به اشتراک گذاری، عضویت در سایت،خرید و… نماید. استفاده ی بیش از حد از یک عبارت نمی تواند سبب بی کیفیت شدن محتوای شما شود برای مثال شما اگر محصولات محافظت از مو و شامپو ها و نرم کننده ها را می فروشید تنها لازم است که از این کلمات کلیدی خود در هدلاین و تایتل استفاده نموده و در کل متن متناسب با تعداد کلمات خود از آنها به صورت محدود استفاده نمایید.

 3. انکر تکست

در صورت استفاده از چند کلمه ی کلیدی در یک صفحه در محتوای موجود یک وب سایت لازم است که نسبت به انکر تکست ها محتاط باشید، اگر در آیتم های منو و یا در فوتر هر صفحه ای از سایت از کلماتی همچون : شامپوی ارگانیک و نرم کننده ی ارگانیک استفاده نمایید به احتمال زیاد این صفحه از سایت ابهام ایجاد خواهد کرد که چرا به جای این کلمات از عبارت محافظت مو استفاده نشده است و یا از یک عبارت واحد دیگر استفاده نشده است؟ و این مشکل زمانی می تواند برای سایت شما خطرناک باشد که شما  از انکر تکست های خارجی استفاده می نمایید، این  امر در نهایت می تواند برای موتور های جستجویی به عنوان امری فریبنده تلقی شود در نتیجه باید برای استفاده از آنها بسیار محتاط بود.

استفاده از جمعی از کلمات به عنوان کلمه ی کلیدی

استفاده از جمعی از کلمات به عنوان کلمه کلیدی

استفاده از چند کلمه ی کلیدی در یک صفحه مبحث مفصلی دارد، برای مثال افرادی که به سرچ “مراقبت از مو با شامپوی ارگانیک” می پردازند نقاط مشترکی هم از نظر ترکیب کلمات و هم از نظر بار معنایی، با افرادی دارند که به سرچ “مراقبت از مو با نرم کننده ارگانیک” می پردازند، باید گفت که موتورهایی جستجو امروزه بیش از هر زمان دیگری می توانند ما بین این دو عبارت جستجویی تفاوت قائل شوند و فرد را به صفحه ی درست راهنمایی نمایند. بنا به همین امر، لازم است در هنگام ترکیب این کلمات به منظور داشتن عبارت ترکیبی دقت لازم را داشته باشید .

آیا برای داشتن سئو موفق تنها اکتفا به کلمات کلیدی کافی خواهد بود؟

آیا برای داشتن سئو موفق تنها اکتفا به کلمات کلیدی کافی خواهد بود

یکی از مواردی که باید به آن اشاره داشت این است که دیگر مانند گذشته کلمات کلیدی نمی توانند تنها فاکتور موفقیت در سئو باشند، و در صورتی که شما از یک مشاور سئو برای برطرف کردن مشکلات موجود در سایت خود کمک بخواهید به احتمال زیاد این امر را به شما متذکر خواهد شد که موفقیت در سئو به نسبت قبل (حتی چند سال اخیر) متفاوت شده است و نمی توان تنها با اکتفا به کلمات کلیدی مناسب و کاربردی، انتظار رتبه بندی بالا در موتور های جستجو داشت و لازم است فاکتورهای دیگر در راستای استفاده از کلمات کلیدی مناسب مورد توجه شما قرار گیرد.

در هر صفحه از چند کلمه ی کلیدی می توان استفاده نمود ؟

در خصوص هدف گذاری بر چند کلمه ی کلیدی در یک صفحه ی واحد در وب سایت، معمولا این سوال پیش می آید که چند کلمه ی کلیدی می تواند در یک صفحه ی واحد اجرا شود، باید گفت که نمی توان قانون و عددی در این مورد در نظر گرفت چرا که فاکتور های دیگری نیز باید مورد نظر محتوا نویس سایت قرار گیرد، به طور کلی در سایت ها به منظور بهبود سئو سایت لازم است زنجیره ای خاص را دنبال نمود و تمامی فاکتور های موجود را در نظر گرفت و تنها بهره گیری از یکی از فاکتور ها نمی تواند برای سایت شما مفید و کاربردی واقع شود.

نقش آپدیت الگوریتم های گوگل در اهمیت کلمه کلیدی

آپدیت الگوریتم های گوگل سبب شد کلمات کلیدی تنها سنگ محک گوگل و دیگر موتورهای جستجویی برای رتبه بندی یک وب سایت نباشد، اما با این حال از آنجایی که این کلمات و عبارات توسط کاربران در باکس جستجویی موتورهایی جستجویی مانند گوگل، یاهو و بینگ مورد استفاده قرار می گرید و می تواند راه رسیدن کاربر به وب سایت شما و هر آنچه شما برای ارتقای سایت خود تلاش داشته اید باشد از این رو نمی توان آن را بی اهمیت شمرد،در نتیجه مهم است که در انتخاب این و کلمات و عبارات و استفاده از ترکیبی از آنها در سایت محتاطانه عمل نموده و کار را به دست کاردان (سئوکاران با تجربه) سپرد و با انتخاب کلمات نادرست در محتوا، ریسک نکرده و رتبه بندی سایت خود را به خطر نندازید.

کمک گرفتن از پیشنهادات خودکار موتورهای جستجو

کمک گرفتن از پیشنهادات خودکار موتورهای جسنجو

در مبحث  سئو حرفه ای سایت یکی از آسان ترین روش ها برای اطلاع از اینکه چه کلماتی می تواند در صفحه به وب سایت ما به عنوان کلمات کلیدی جایگذاری شود استفاده از پیشنهادات خودکار گوگل می باشد، برای مثال شما اگر عبارت مارکتینگ محتوا را سرچ نمایید، به آسانی پیشنهادات پر سرچ گوگل را مشاهده خواهید کرد که استفاده کردن از آنها به عنوان کلمات کلیدی و یا ترکیب آنها با لغات دیگر می تواند اولین قدم برای رسیدن به رتبه ی بالا در گوگل باشد.جالب است که حتی اگر شما غلط املایی در سرچ خود داشته باشید موتورهای جستجو سرچ درست را به شما پیشنهاد خواهد داد، البته راه های دیگر برای انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب وجود دارد که قبلا در مقاله ای به صورت کامل و مجزا به آن پرداخته ایم .

کلام آخر

در آخر باید گفت انتخاب کردن کلمات کلیدی که بی ربط با یکدیگر نباشند از مهم ترین عواملی است که در مبحث استفاده از چند کلمه ی کلیدی در یک صفحه باید به آن توجه کرد، چرا که استفاده از کلمات کلیدی که با یکدیگر ارتباطی نداشته باشند و کاملا بی ربط باشند می تواند به اعتبار محتوا، اعتبار صفحه و در نهایت اعتبار وب سایت شما صدمه وارد نماید و سبب شود رتبه بندی شما به راحتی کاهش یابد و به جز صفحات اولیه ی پیشنهادی گوگل نباشید.

منبع: moz

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *