اهمیت انکر تکست ها در سئو

اهمیت انکر تکست ها در سئو

اگر کمی با دنیای سئو آشنایی داشته باشید حتما عبارت انکر تکست به گوش شما خورده است اگر نه، نگران نباشید در این مقاله هر آنچه در خصوص این انکر تکست ها باید بدانید مانند این که انکر تکست چیست و انواع آن کدام اند و چگونگی تاثیر آن بر سئوی یک سایت را به شما خواهیم گفت، چراکه این انکر تکست ها در سئو به عنوان فاکتوری مهم شناخته شده اند و استفاده از این متون قلاب شده می تواند برای شما مفید واقع گردد.

انکر تکست چیست ؟

برای درک درست از اینکه انکر تکست چیست باید گفت که متن لینکی که کاربر را به صفحه ی هدف ارجاع می دهد را انکر تکست می گویند، در واقع کلمات و عبارات موجود در یک لینک را انکر تکست می گویند.

انکر تکست به زبان ساده

فرض کنید در یک پاساژ برای خرید یک کتونی در حال قدم زدن هستید، اولین چیزی که شما را جذب مغازه ای خواهد کرد قطعا ویترین آن مغازه خواهد بود. بدون شک شما وارد مغازه ای که ویترین آن دارای کفش های بی کیفیت و نازیبا می باشد نخواهید شد، یکی دیگر از عواملی که شما را از وارد شدن به یک مغازه ی کفش فروشی باز خواهد داشت این است که نوع و سبک مد نظر شما در ویترین موجود نباشد، شما در واقع به دنبال یک کتونی هستید و دیدن یک کفش مجلسی پاشنه بلند نمی تواند دلیلی قانع کننده برای ورود شما به مغازه باشد، کاربران هم در سایت ها دقیقا مانند شما به هنگام خرید کتونی عمل خواهند کرد و کلیک کردن بر لینک هایی که دارای انکر تکست نامناسب می باشد را اتلاف وقت می پندارند و به صفحات هدف سایت وارد نخواهند شد.

مشخصه های اصلی انکر تکست ها کدام اند ؟

مشخصه های اصلی انکر تکست ها کدام اند

در این خصوص که مشخصه های اصلی انکر تکست چیست باید گفت که وجود یک متن که از لحاظ رنگی با متن های دیگر متفاوت است و می توان بر روی آن کلیک نمود مشخصه ی اصلی یک انکر تکست ها در سایت ها می باشد. پس اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم که چطور می شود انکر تکست ها را در یک متن تشخیص داد، باید بگوییم که انکر تکست ها دارای دو مشخصه ی بارز هستند:

  1. رنگ متفاوتی به نسبت متون اطراف خود دارد
  2.  قابل کلیک کردن هستند و کاربران با کلیک بر روی آنها وارد صفحه ای جدید خواهند شد

ضرورت آشنایی با اهمیت انکر تکست ها

هر سئو کار و وب مستری بر اهمیت لینک ها در صفحات سایت به عنوان فاکتوری مهم برای رتبه بندی، واقف است و می داند که چشم پوشی کردن از باید و نباید های مرتبط بر این لینک ها می تواند سبب افت نزول رتبه ی آنها در نتایج جستجوی گوگل شود. اما آیا این افراد اهمیت انکر تکست ها را می دانند و با عواقب بی اهمیت شمردن این تکست ها را می شناسند؟

اهمیت انکر تکست ها برای گوگل

بسیاری بر این باورند که گوگل از انکر تکست ها برای درک بهتر محتوایی که به آن پیوست شده است استفاده می نماید، همین امر می تواند گواهی در این باب باشد که گوگل و موتورهای جستجویی دیگر به انکر تکست ها اهمیت می دهند و آنها را مهم می شمارند در نتیجه عاقلانه ترین و هوشمندانه ترین کار این است که شما هم به عنوان یک سئو کار و وب مستر بدانید که انکر تکست چیست و به وجود آنها در سایت خود اهمیت دهید.

انواع انکر تکست ها کدام اند ؟

انواع انکر تکست ها کدام اند

به طور کلی انکر تکست ها را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود که در ادامه به شرح کامل آنها خواهیم پرداخت این دسته بندی عبارتند از:

  1. تطابق عینی (Exact Match)
  2. تطابق نیمه کاره (Partial Match)
  3. استفاده از نام برند (Branded)
  4. URL عریان ( Naked URL)
  5. عبارات رندمی (Random)
  6. بهره گیری از تصاویر (Image Links)

تطابق عینی (Exact Match):

هنگامی که انکر تکست شما شامل کلمات و عبارات عینی از کلمات و عبارات کلیدی باشد شما از تطابق عینی در سایت خود استفاده نموده اید، برای مثال شما برای معرفی صفحه ای از سایت خود که در آن مطلبی آموزشی در خصوص سئو کلاه سفید دارید می توانید از انکر تکست « آموزش سئو کلاه سفید » استفاده نمایید .

تطابق نیمه کاره (Partial Match):

هنگامی که انکر تکست شما شامل کلمات و عبارت موجود در کلمات وعبارات کلیدی شما باشد ولی نه به صورت دقیق و عینی، برای مثال اگر کلمه ی کلیدی شما « طراحی تجربه کاربری سایت User Experience » باشد شما می توانید در انکر تکست، تنها از عبارت تجربه ی کاربری سایت استفاده نمایید .

استفاده از نام برند (Branded):

هنگامی که انکر تکست شما حاوی نام برند شما باشد، برای مثال استفاده از عبارت «ساندویچ هایدا» در لینک موجود در صفحات می تواند نمونه ای از استفاده ی نام برند در انکر تکست باشد.

URL عریان « Naked URL» :

استفاده از این URL عریان برای زمانی است که هدف شما این است که کاربران URL شما را ببیند و آن را به حافظه بسبارد.

عبارات رندمی Random :

استفاده از عبارات رندمی در انکر تکست ها به این گونه است که شما نیازی نمی بینید که از کلمات و عبارات کلیدی و یا حتی لغت هایی استفاده شده در عنوان متن صفحه ی مورد نظر استفاده نمایید، مثلا اگر سایتی آموزشی در خصوص سئو دارید و در صفحه ی هدف شما، مقاله ای با عنوان و یا کلمه کلیدی « بیش بینی وضعیت سئو در آینده» موجود می باشد، می توانید از عباراتی رندمی هم مانند «اینجا»، «بیشتر بخوانید» و «این صفحه»، «این مقاله»، «این وب سایت » استفاده نمایید .

بهره گیری از تصاویر (Image Links):

هنگامی که انکر تکست شما در واقع Alt lext موجود بر روی عکس های شما باشد می توان گفت که شما از این مورد برای انکر تکست خود استفاده نموده اید .

چگونگی تاثیر انکر تکست ها بر رتبه بندی موتورهای جستجو

برای درک بهتر از اینکه در موتورهای جستجو تاثیر انکر تکست چیست باید گفت که گوگل از انکر تکست ها به عنوان یک راه کمکی برای درک بهتر از اینکه محتوای شما حول چه محوری تهیه شده است و اینکه نسبت به چه کلمه ی کلیدی ای باید به صفحه ی وب سایت شما رتبه دهد، استفاده می نماید، در نتیجه نمی توان آنها را بی اهمیت شمرد .

تعریف لغوی از انکر تکست

اگر بخواهیم تعریفی لغوی از عبارت انکر تکست داشته باشیم باید این عبارت را به « متون لنگری» ترجمه نماییم، حالا چرا برای کلمات موجود در لینک ها از واژه ی انکر یا همان لنگر استفاده شده است؟ چون این واژه شما را یاد رهایی از طوفان ها و ناآرامی دریاها و اقیانوس ها می اندازد و در واقع در سئو، استفاده از این انکر تکست ها می تواند راه ادامه ی حضور در دنیای اینترنتی و همچنین ماندگاری در نتایج جستجوی کاربران را برای افراد میسر سازد. از طرف دیگر این واژه، برای افرادی که در تلویزیون و یا رادیو مطلبی را برای مخاطبان شرح می دهند استفاده می شود، در واقع می توان گفت که انکر تکست ها نمایانگر شرح مطلبی برای کاربران خواهند بود دقیقا مانند مجریان تلویزیون و رادیو که آنها را با واژه ی انکر می شناسیم.

چگونه انکر تکست ها برای وب سایت شما اعتبار می آفریند؟

چگونه انکر تکست ها برای وب سایت شما اعتبار می آفریند؟

فرض نمایید که شما در سایت خود از انکر تکست «مشاوره سئو» استفاده نموده اید و افراد با کلیک بر این انکر تکست، توانسته اند به سوالات خود در این خصوص پاسخ دهند و در واقع محتوای شما برای آنها مفید بوده است و صفحات دیگر و یا افراد دیگری نیز از این انکر تکست استفاده نموده اند، مسلما گوگل هنگامی که متوجه شود انکر تکست شما توانسته در خصوص مشاوره سئو برای افراد مفید واقع شود، رتبه بندی بالاتری برای شما در نظر خواهد گرفت چرا که گوگل و دیگر موتورهای جستجو تنها به رضایت کاربران و هدر نرفتن زمان آنها برای پیدا کردن پاسخ سوالاتشان اهمیت می دهد.

حاشیه رفتن در انکر تکست ممنوع

یکی از مواردی که در مبحث انکر تکست چیست باید به آن اشاره نمود این است که شما به عنوان یک سئو کار از حاشیه رفتن برای انکر تکست ها خودداری نمایید، لزومی ندارد اشاره های نامستقیم به موضوع و محوریت محتوای خود داشته باشید مستقیم به محوریت خود و آنچه مد نظر دارید بپردازید.

گوگل با انکر تکست های تقلبی و فریبنده خواهد جنگید

در آوریل سال 2012 گوگل با مطرح کردن الگوریتم جدید خود به نام پنگوئن، تمامی انکر تکست هایی که برای فریب گوگل ساخته شد بود را مورد حمله قرار داد و جنگ را با آنها آغاز نمود، می توان گفت که یافتن انکر تکست های نامعتبر و فریبنده یکی از چندین وظایف و ماموریت های الگوریتم پنگوئن بود که این الگوریتم، به خوبی از پس آن بر آمد و بعد از آن همانند تمامی الگوریتم های گوگل، در ساختار این آن آپدیت هایی صورت گرفت تا نحوه ی عملکرد آن ارتقا یافته و تمام فاکتور های فریبنده ی که سئو کاران از آنها برای ارتقای رتبه ی سایت خود استفاده می کردند را شناسایی نموده و با آنها مبارزه نماید.

تاثیر مثبت عبارات تطبیقی طولانی برای انکر تکست ها در سئو

تاثیر مثبت عبارات تطبیقی طولانی برای انکر تکست ها در سئو

باید دانست که انتخاب عباراتی که در انکر تکست استفاده می نماییم باید هوشمندانه باشد و دقیقا به همین دلیل است که برخی از سایت ها در انتخاب انکر تکست ها موفق و برخی دیگر ناموفق هستند و رتبه بندی خود را با این فاکتور مهم تحت تاثیر قرار می دهند برای مثال در صورتی که کلمه ی کلیدی شما «ابزارهای سئو » می باشد، برای انتخاب انکر تکست صفحه ی خود می توانید از عباراتی مانند « بهترین ابزارها برای سئو» و یا « ابزار سئو مورد علاقه ی من » استفاده نمایید و تنها به عبارت «ابزار سئو بسنده نکنید.

انکر تکست بک لینک چیست ؟

در صورتی که یک سایت مطلبی که به شما اشاره دارد را در سایت خود بگذارد و در آن از عبارات و واژه هایی استفاده نماید که کاربران با کلیک بر آن به صفحه ای از سایت شما ارجاع داده شوند که هم راستای نیاز آنها می باشد می توان انکر تکست بک لینک را مشاهده نمود. از این رو باید دانست که انتخاب این لغات و عبارات مورد استفاده در این انکر تکست ها می تواند مهم و با اهمیت باشد چرا که کاربران به واسطه ی آنها به شما متصل خواهند شد. در نتیجه استفاده از عبارات و واژه هایی که بتواند حق مطلب را ادا کند و کاربر را برای کلیک کردن بر روی آن کلمات مشتاق نماید می تواند مهم و حائز اهمیت باشد.

انکر تکست اسپمی چیست و عواقب استفاده از آن کدام اند ؟

همه ی ما تکنیک های سئو ی کلاه سیاه را می شناسیم و می دانیم که استفاده از این تکنیک ها چه عواقبی دارد. در واقع گوگل بر این باور است که یک شبه نمی توان ره صد ساله را پیمود و برای افرادی که از این متد استفاده می کنند جرایمی در نظر خواهد گرفت، از نظر گوگل این کار، خلاف قوانین می باشد و با این افراد مانند مجرم برخورد خواهد کرد، یکی از تکنیک هایی که کلاه سیاه از آن استفاده می نماید در نظر گیری انکر تکست اسپم برای لینک های موجود است، به صورتی که هنگامی که کاربر بر این لینک ها کلیک می نماید محتوای مرتبطی را مشاهده نخواهد کرد، باید دانست استفاده از انکر تکست اسپم از دید ریز بین گوگل و الگوریتم هایش پنهان نخواهد ماند و عواقب آن دامن افرادی که از این تکنیک استفاده کرده اند را خواهد گرفت.

کلام آخر در خصوص انکر تکست ها

در سئو فاکتور هایی زیادی وجود دارند که می تواند سبب ارتقای رتبه بندی سایت شما شود که وجود انکر تکست های مناسب یکی از همین فاکتور ها می باشد، بعد از خواندن مقاله ی ما، مطمئنا تا الان به طور کامل می دانید که انکر تکست چیست و چه اهمیت هایی دارد اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که انکر تکست، تنها یکی از صد ها فاکتور ارتقایی می باشد که به تنهایی نمی تواند برای شما مفید واقع شود و شما برای ارتقای سئو سایت خود نیاز دارید که تمام فاکتور ها را به صورت زنجیره ای دنبال کنید و همواره به قوانینی که گوگل برای شما در نظر گرفته است متعهد باشید.

منبع: ahrefs

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *