خدمات سئو چیست و خدمات شرکت سئو شامل چه مواردی است؟

خدمات سئو چیست و خدمات شرکت سئو شامل چه مواردی است

خدمات سئو چیست؟ خدمات تخصصی سئو، خدمات بهینه سازی یکباره یا مداوم برای موتورهای جستجو هستند که سئوی سایت شما را برای افزایش دید و بازدید جستجوی ارگانیک آن بهینه می کنند. فریلنسرها، مشاوران و آژانس ها همگی خدمات سئو ارائه می دهند.

امروزه، 55 درصد از کسب و کارها در خدمات بهینه سازی موتور جستجوی حرفه ای (SEO) سرمایه گذاری می کنند. قبل از اینکه شرکت شما حتی خدمات سئو را در نظر بگیرد، پاسخ به این دو سوال بسیار مهم است: خدمات سئو چیست و خدمات یک شرکت سئو باید شامل چه مواردی باشد؟

به خواندن ادامه دهید تا در مورد معنای خدمات سئو، به علاوه آنچه در هنگام استخدام یک آژانس سئو باید انتظار داشته باشید، یاد بگیرید.

خدمات سئو چیست؟

خدمات سئو به معنی پیاده سازی استانداردهای مد نظر موتورهای جست و جو روی وب سایت است، به طوری که آن سایت بعد از گذشت مدت زمانی مشخص سئو شود. خدمت سئو معمولاً در گروه های مختلفی دسته بندی می شوند. مثلاً در شرکت ریراکو می توانید بعضی از خدمات را به صورت جداگانه دریافت کنید؛ مثل تولید محتوا، طراحی استراتژی لینک سازی خارجی، بهینه سازی سرعت وب سایت و … . همینطور طرح ها، می توانید از خدمات جامع سئو استفاده کنید. یعنی سایت سئو نشده (یا سایتی که قبلاً کمی سئو شده) را تحویل این شرکت دهید و انجام تمامی امور سئو را به آن بسپارید.

البته جزئیات خدمات سئو هر شرکتی ممکن است کمی با مجموعه های دیگر متفاوت باشند. اما معمولاً کلیت طرح های خدمات شرکت های این چنینی، به همین ترتیب است. برای کسب دقیق ترین اطلاعات در مورد خدمات بهینه سازی هر شرکت، با ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید. آنها اول نیازهای شما را مرور می کنند و بعد لیستی از خدمات لازم را با تعرفه آنها به شما ارائه می دهند.

لازم به ذکر است که اگر در رابطه با طرح های سئو ریراکو سؤالی دارید، می توانید با شماره ۲۶۲۱۵۹۰۳ تماس بگیرید تا با یک استراتژیست مجرب صحبت کنید. همینطور می توانید اطلاعات کسب و کارتان را در صفحه «درباره ما» وارد کنید تا از مشاوره رایگان سئو ریراکو بهره مند شوید.

هدف خدمات سئو چیست؟

خدمات تخصصی سئو همگی با یک هدف انجام می شوند: بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو، به طوری که این سایت برای یک سری عبارات خاص، در صفحه اول گوگل و … قرار بگیرد. این هدف اولیه و کلی خدمات سئوست که نتایج زیر را به دنبال خواهد داشت:

  • افزایش ترافیک ارگانیک سایت
  • افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر
  • افزایش نرخ تعامل
  • کاهش نرخ پرش
  • افزایش اعتبار کسب و کار نزد کاربران
  • پیش بردن کسب و کار در مسیر طراح شده برای دیجیتال مارکتینگ

منظور از مورد آخر این است که به کمک سئو می توانیم مسیری که برای بازاریابی وب سایت خود در نظر داریم را طی کنیم. چراکه سئو بسیار انعطاف پذیر است. برای مثال در طول طراحی استراتژی سئو می توان برای پارامترهای زیر تصمیم گرفت:

  • هر صفحه سایت دقیقاً برای چه عباراتی سئو شوند؟
  • هدف هر صفحه چه نوع تبدیلی باشد؟ (ثبت نام کاربران بیشتر، فروش بیشتر، دریافت ایمیل کاربران یا …؟)
  • کاربران در هر صفحه به چه نوع اقدامی دعوت شوند (با محتواهایی که تولید می شوند و Call to actionهای موجود در صفحه)
  • و … .

بنابراین، اگر یک هدف منحصر به فرد کوتاه مدت یا بلند مدت دارید، می توانید به واسطه سئو به آن دست پیدا کنید.

چرا باید از خدمات سئو استفاده کنیم؟

اما در کنار سؤال خدمات سئو چیست، این پرسش هم مطرح است که اصلاً چرا باید به سراغ خدمات سئو برویم؟ سرمایه گذاری در خدمات سئو مزایای متعددی دارد. از جمله:

  • کمک گرفتن در زمینه های تخصصی سئو؛ مانند سئوی خارج از صفحه، محلی و فنی
  • برون سپاری همه یا بخشی از وظایف سئو؛ مانند تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد محتوا، لینک سازی و … .
  • دسترسی به ابزارهای موجود برای نظارت بر رتبه بندی، ردیابی بازگشت سرمایه و … .

به طور کلی، خدمات یک آژانس SEO به شما کمک می کند که یک استراتژی سئو را پیاده سازی و حفظ کرده و بر عملکرد جست و جوی ارگانیک سایت خود نظارت داشته باشید. مزیت طلایی این کار این است که زمان بیشتری برای تمرکز روی بخش های دیگر کسب و کار خود خواهید داشت.

خدمات سئو وب سایت ها را برای کدام فاکتورها بهینه می کنند؟

این که خدمات سئو بیشتر روی کدام فاکتورهای تمرکز داشته باشند، کاملاً به نوع، اندازه و اهداف کسب و کار شما بستگی دارد.  از طرفی موتورهای جست و جو مانند گوگل، بیش از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی دارند! بنابراین، در مرحله طراحی استراتژی سئو، فاکتورهایی که برای کسب و کار شما در اولویت هستند مشخص می شوند تا هزینه و وقت بیشتری برای آنها صرف شود.

اما شاید بپرسید اصولاً مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی چه هستند؟ در زیر بعضی از مهم ترین آنها را می بینید.

  • نوع لینک سازی شما (کیفیت و کمیت سایت های دیگری که به سایت شما لینک می دهند بسیار مهم است)
  • محتوای شما (که شامل هدف گذاری کلمات کلیدی، ادغام کلمات کلیدی، مفید بودن محتوا و موارد دیگر است)
  • تجربه کاربری شما (که شامل سرعت صفحه، قابلیت استفاده، سازگاری با موبایل و موارد دیگر است)

اینکه آیا شما از کدام پلن سئو در بین خدمات ارائه شده استفاده می کنید و ایا این عوامل رتبه بندی بهینه می شود یا خیر بستگی به ارائه دهنده خدمات سئو شما دارد.

برای مثال، یک فریلنسر ممکن است بر روی حوزه‌های خاصی از سئو تمرکز کند، مانند سئوی خارجی. در مقایسه، یک مشاور سئو ممکن است به مشکلات  سئو on-page تخصص داشته باشد در حالی که یک آژانس ممکن است برنامه هایی را ارائه دهد که شامل سئو داخلی، خارج از صفحه و فنی است.

برای کسب دقیق ترین اطلاعات در مورد خدمات بهینه سازی موتور جستجو، با ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید. آنها می توانند لیستی از خدماتی که ارائه می دهند را همراه با قیمت متناسب با براوری که از کسب و کار شما دارند ارائه دهند.

نمونه ای از خدمات سئو

بد نیست برای این که بهتر درک کنیم که خدمات سئو چیست، یک مثال را باهم مرور کنیم. کسب و کاری را تصور کنید که در حوزه فروش کیک در بستر وب سایت فعالیت می کند. این کسب و کار باید برای کلمات کلیدی زیر سئو شود (یعنی وقتی کاربری این عبارات را در موتورهای جست و جو سرچ می کند، این سایت در صفحه اول گوگل به او نمایش داده شود):

  • خرید کیک
  • خرید کیک عروسی
  • خرید کیک رژیمی

حالا خدماتی که یک شرکت سئو برای رسیدن به این هدف ارائه می دهد عبارتند از:

  • بررسی مشکلات کلی سایت برای تعیین فرصت های موجود
  • تولید و انتشار محتوا برای توسعه صفحات سئودوست که این کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند
  • ایجاد بک لینک های باکیفیتی که در حوزه فروش کیک فعال هستند

دقت کنید که موارد فوق فقط بخشی از اقدامات لازم برای رسیدن به یک هدف کوچک سئو هستند. اکثر برنامه های سئو گام های بیشتری برای بهینه سازی سایت برمی دارند و همچنین شامل موارد تحویلی و گزارش نتایج نیز هستند.

انواع خدمات سئو

از همان ابتدا که موتورهای جست و جو مانند Google و Ask Jeeves راه‌اندازی شدند، الگوریتم‌ های آنها دستخوش به ‌روزرسانی‌ ها و نوآوری ‌های متعددی بودند. تا جایی که اگر الگوریتم های امروزی را با الگوریتم های ابتدایی گوگل مقایسه کنیم، متوجه تفاوت های بسیار واضح و بزرگی خواهیم شد. برای مثال «سئو محلی» در بعضی بازه های زمانی مهم تر از دوره های دیگر بوده است. یا در حال حاضر «سئو برای جست و جوی صوتی» بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

درست به دلیل همین تغییر و تحولات، خدمات سئو نیز بسیار انعطاف پذیر هستند. یعنی شاید اگر شما سال پیش برای رسیدن به یک هدف با یک شرکت سئو همکاری می کردید، استراتژی هایی که برایتان طراحی می شد کمی با استراتژی های امسال متفاوت بودند. پس چه در مورد انواع سئو و چه در هر مورد دیکری که در حوزه سئو به آن می پردازیم، نمی توانیم قطعیتی داشته باشیم و همه چیز متناسب با الگوریتم های روز موتورهای جست و جو متغیر هستند.

چند نمونه از رایج ترین خدمات بازاریابی سئو عبارتند از:

  • سئوی محلی (Local SEO)
  • سئوی صوتی (Voice search SEO)
  • سئوی درون صفحه (On-page SEO) که بر بهینه سازی های داخل خود وب سایت تمرکز دارد؛ مانند تگ های عنوان، محتوا و …
  • سئوی خارج از صفحه (Off-page SEO) که بر بهینه سازی های مربوط به حضور آنلاین شما تمرکز می کند؛ مانند بک لینک سازی برای سایت
  • سئوی فنی (Technical SEO) که بر بهینه سازی های مرتبط با باطن وب سایت شما تمرکز دارد؛ مانند سرعت صفحه، معماری سایت و …

نکته: یک استراتژی کامل سئو، شامل سه نوع سئو داخلی، خارج از صفحه و فنی است. حالا این که آیا سئو محلی یا سئو جست و جوی صوتی هم داخل استراتژی گنجانده شود یا نه، بستگی به نوع و بودجه کسب و کارتان دارد. برای مثال سئو محلی مختص کسب و کارهایی است که می خواهند به طور ویژه به کاربران یک منقطه جغرافیای خاص نمایش داده شوند.

هزینه خدمات سئو چقدر است؟

قیمت خدمات سئو به عوامل مختلفی از جمله اهداف، رقابت و سطح خود آژانس سئو بستگی دارد. از طرفی بسته به این که  نوع خدمات سئو چیست، تعرفه ها متفاوتند. اما به طور متوسط، خدمات سئو هزینه ای حدود ۸ تا بیش از ۳۰ میلیون در ماه دارند. البته خدمات سئو می تواند متناسب با بودجه شما طراحی شوند. بنابراین، می توان گفت هزینه سئو دارای یک حداقل قیمت است؛ اما یک عدد ثابت و غیر قابل تغییر ندارد.

برای اطلاع از نرخ خدمات سئو در شرکت ریراکو، می توانید سری به صفحه تعرفه های سئو بزنید.

چگونه برای خدمات بهینه سازی موتور جست و جو بودجه بندی کنیم؟

بودجه بازاریابی هر سازمانی متفاوت است؛ اما در ادامه به 2 نکته مهم اشاره می کنیم که اگر در بودجه بندی خود آنها را در نظر داشته باشید، نتیجه بهتری خواهید گرفت:

از انتخاب پلن های ارزان سئوی خودداری کنید

این خدمات معمولاً خود را «ارزان» معرفی می ‌کنند و قیمتشان در حال حاضر حتی کمتر از ۳ میلیون در ماه است. اما اتفاقی که میفتد این است که تا جای ممکن از کیفیت و کمیت خدمات خود کم می کنند.

برای سئو برنامه ریزی مداوم داشته باشید

هزینه سئو جزو هزینه هایی است که همیشه با کسب و کارتان همراه است؛ مگر این که بخواهید فقط مدت زمان کوتاهی در اوج باشید و بعد به صفحات کم بازدید گوگل برگردید. بهینه سازی موتور جست و جو یک استراتژی مداوم است. سرمایه گذاری مستمر در سئو به کسب و کار شما کمک می کند تا بازگشت سرمایه بیشتری داشته باشد. بنابراین، اگر برای کسب و کارتان وب سایت دارید، بودجه سئو را دائماً برای آن در نظر بگیرید.

مراحل اصلی سئو سایت چیست؟

اکنون که می دانیم سئو سایت چیست، باید ببینم خدمات سئو شامل چه مراحلی می شود. البته این مراحل می توانند در هر شرکتی متفاوت باشند؛ اما کلیت آنها معمولاً یکسان است. بنابراین بهتر است به عنوان کارفرمایی که می خواهید با یک شرکت سئو همکاری کنید، چشم انداز روشنی نسبت به پروژه داشته باشید.

۱. بررسی سایت و حل مشکلات آن

وب سایت شما بستر اصلی پیاده سازی اصول سئوست. نکته ای که باید بدانید این است که اگر این بستر بهینه و مناسب نباشد، می تواند اختلالاتی را در جریان سئو ایجاد کند. دقیقاً به همین دلیل است که سئوکاران قبل از هر چیزی سایت شما را بررسی می کنند تا مشکلات احتمالی را برطرف کنند.

به عنوان مثال اگر سایتتان وردپرسی است، این احتمال وجود دارد که از قالب سئودوستی استفاده نکرده باشید. پس این موضوع باید در همین نقطه شروع مشخص شود تا در ادامه بتوانید بهترین نتایج را از زحمات سئو خود بگیرید.

علاوه بر این شاید قبل از این کمی سایتتان را سئو کرده باشید. پس شرکتی که می خواهید با او همکاری کنید باید بداند که دقیقاً چه گام هایی را برداشته اید، کدام بخش ها نیاز به اصلاح دارند و کدام بخش ها باید تکمیل شوند؟

۲. تجزیه و تحلیل رقبا

سئو مقوله ای کاملاً رقابتی است و همه سایت ها در تلاش هستند که به رتبه های برتر گوگل برسند. بنابراین بهینه سازی سایت ها بدون توجه به رقبا بسیار سخت خواهد بود. از این رو سئوکاران در همان ابتدای راه رقبای کسب و کار شما را با ابزارهای تحلیل رقبا بررسی می کنند.

البته تحلیل رقبا فقط در شروع سئو انجام نمی شود؛ بلکه همواره در بازه های زمانی مختلف باید مورد توجه باشد. درواقع در هر فاز سئو و برای طراحی هر قدم از استراتژی سئو، باید از رقبا خبر داشته باشیم. برای مثال ریراکو سئو هر ۵۰ روز یک بار رقبای شما را تحلیل می کند.

این رویکرد فعالانه به ما امکان می‌دهد تا استراتژی‌های رقابتی برای مشتریان خود ایجاد کنیم، که منجر به این شده است که تیم ما در پنج سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد برای مشتریانش ایجاد کند.

3. تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی مرحله حذف نشدنی سئو سایت ها محسوب می شود. در این مرحله کلمات کلیدی ای که بیشترین ارتباط را با کسب و کار شما دارند، محبوب هستند و رقابت هم در آنها راحت تر است انتخاب و لیست می شوند. این کلمات در قسمت های مختلفی از سایت استفاده می شوند. از عناوین و متا تگ ها گرفته تا محتواهای بخش مجله.

در تحقیق کلمات کلیدی از یک سری ابزار خاص استفاده می شود. ابزارهایی که علاوه بر ارائه لیست کلمات محبوب، وضعیت هر کلمه را هم بیان می کنند. نکته مهم اینجاست که هر چه این مرحله با دقت و تخصص بیشتری انجام گیرد، استراتژی های پیش رو هم مؤثرتر و دقیق تر خواهند بود.

4. تولید محتوا

اگر خدمات کامل سئو را از شرکت مد نظر دریافت کرده باشید، تولید محتوا هم بخشی از این فرآیند خواهد بود. البته تولید محتوا هرگز از سئو جداشدنی نیست؛ اما شاید ترجیح دهید این بخش را خودتان به عهده بگیرید.

در مرحله تولید محتوا، نیاز کاربران هدف شما مشخص می شود. سپس با کلمات کلیدی ای که در مرحله قب پیدا شده اند، محتواهایی باکیفیت و منحصر به فرد تولید می شوند. اندازه، نوع، لحن و زمان انتشار محتوا از دیگر مواردی هستند که در این مرحله تعیین می شوند.

اهمیت محتوا به اندازه ای است که کیفیت آن به تنهایی می تواند نشانی از اعتبار یا بی کیفیتی خدمات سئو یک شرکت باشد. بنابراین اگر بپردسید یکی از مهم ترین بخش های خدمات سئو چیست، قطعاً باید به محتوا اشاره کنیم.

پیشنهاد می دهیم که قبل از شروع همکاری با یک شرکت، حتماً نمونه محتواهای تولیدی آنها را چک کنید تا از کیفیت این بخش بسیار مهم مطلع شوید.

5. تدوین استراتژی سفارشی

طراحی استراتژی سفارشی نیز از خدمات اصلی سئو است. منظور از استراتژی، یک برنامه است که می گوید قرار است برای سئو چه کارهایی را انجام دهید، ترتیب مراحل چگونه است، هر مرحله چه زمانی باید شروع شود و … .

نکته مهم استراتژی سئو این است که نمی توان از یک فرمول برای همه کسب و کارها استفاده کرد. چراکه تمام مراحل بنا به میزان بودجه، زمان، اهداف و … کاملاً متغیرند. بنابراین متخصصین سئو باید یک استراتژی جدید را به طور خاص برای کسب و کار شما تدوین کنند.

فراموش نکنید که وقتی در حال ارزیابی شرکت های سئو مختلف هستید، حتماً درباره چند و چون استراتژی های آنها سؤال کنید و مطمئن شوید که این شرکت حتماً برای شما یک استراتژی منحصر به فرد و سفارشی تدوین می کند. چراکه بعضی از شرکت ها و به خصوص آنهایی که هزینه های کمی دریافت می کنند، یک استراتژی را برای چندین کسب و کار کپی می کنند.

کپی کردن استراتژی سئو باعث می شود که شما نتوانید به حداکثر نرخ بازگشت سرمایه خود برسید. ضمناً با چنین برنامه ای ممکن است حتی به رتبه های برتر گوگل هم نرسید. این در حالی است که تنها 25% از کاربران از صفحه اول نتایج جست و جو فراتر می ‌روند! باقی کاربران فقط از صفحه اول گوگل دیدن می کنند. بنابراین در این صورت عملاً سئو سایت شما دستاوردی برایتان نخواهد داشت.

6. سئو خارج از صفحه

وقتی در خدمات سئو سرمایه گذاری می کنید، طرح شما باید شامل بهینه سازی خارج از صفحه یا سئو خارجی نیز باشد. در سئو، بهینه سازی خارج از صفحه به بهینه سازی عوامل خارج از وب سایت شما اشاره دارد که بر رتبه شما در نتایج جست و جو تأثیر می گذارد. مهم ترین بخش سئو خارج از صفحه نیز ساخت بک لینک است. بک لینک ها باعث می شوند گوگل سایت را معتبر بداند. بنابراین رتبه بالاتری را هم به شما خواهد داد.

از جمله تکنیک هایی که برای بک لینک سازی استفاده می شوند عبارتند از:

  • تبلیغ محتوای وب سایت برای وبلاگ نویسان و مدیران وب
  • فعالسازی قابلیت به اشتراک گذاری محتواها
  • انتشار رپورتاژ در سایت های دیگر به عنوان پست مهمان
  • بهینه سازی نمایه Google برای کسب و کار
  • کامنت مارکتینگ

7. سئو داخلی

یکی دیگر از مهم ترین گام های خدمات سئو چیست؟ قطعاً بهینه سازی داخلی. با بهینه سازی داخلی یا درون صفحه، تمام محتواهای داخلی سایت شما طبق استانداردهای سئو تنظیم می شوند.

چند نمونه از خدمات سئوی داخلی صفحه عبارتند از:

  • به‌ روزرسانی تگ های عنوان، توضیحات متا و تگ‌های هدر
  • بررسی معماری اطلاعات وب سایت، ریدایرکت ها و ساختار لینک های داخلی
  • ایجاد نقشه سایت (Sitemap)
  • بهینه سازی تصاویر سایت با بهترین روش ها
  • تحقیق و بهینه سازی وب سایت با کلمات کلیدی ارزشمند و مرتبط
  • تجزیه و تحلیل قابلیت استفاده، سرعت و طراحی سایت شما

در اکثر طرح ها، بهینه سازی روی صفحه بخش قابل توجهی از خدمات سئوی شما را تشکیل می دهد. به همین دلیل است که اگر یک شرکت سئو سئو داخلی را ارائه نمی دهد، به این معنی که تیم شما باید آژانس دیگری را پیدا کند!

8. ارائه گزارش های سئو

در خدمات سئو، شفافیت یک عنصر ضروری محسوب می شود. باید به دنبال آژانسی باشید که بتوانید به او اعتماد کنید. از طرفی این حق شماست که بدانید بودجه ای که صرف کرده اید در چه مسیری و چطور خرج می شود و این که تا این جای کار چه قدر توانسته اید در مسیر سئو پیش بروید؟ به علاوه گزارش ها معمولاً شامل ترافیک ارگانیک وب سایت شما، نرخ تبدیل و رتبه بندی در نتایج جست و جو هستند.

حالا این گزارش می تواند بر اساس سیاست شرکت مد نظر در بازه های زمانی مختلفی ارائه شود. مثلاً ریراکو گزارش های خود را به صورت ماهانه ارائه می دهد.

در کنار دریافت گزارش، این امکان هم باید وجود داشته باشد که بتوانید سؤالات خود را در بازه های زمانی مختلف با تیم سئو مطرح کنید. درواقع وقتی جلسات منظمی با شرکت سئو دارید، تیم شما می ‌تواند سؤالاتی بپرسد که او را با شرکت سئو همگام می کند. بنابراین در انتخاب شرکت سئو به این نکته هم دقت کنید که آیا گزارش ارائه می دهند؟ و آیا امکان برگزاری جلسه با آنها دارید یا نه؟

9. بهینه سازی پیش رونده

همانطور که قبل تر هم گفتیم، سئو یک استراتژی مداوم است و شما به طور مداوم با آژانسی که انتخاب کرده اید همکاری می کنید. به همین دلیل است که شرکت های سئو باید دائماً به دنبال توسعه کسب و کار شما باشند. یعنی این روند هیچگاه نه متوقف شود نه حتی کُند شود.

علاوه بر این استراتژی هایی که این شرکت طراحی می کند باید چشم انداز بلند مدت هم داشته باشند. هرچند که اکثر شرکت های سئو از این موضوع آگاه هستند؛ اما هنوز هم هستند شرکت هایی که فقط تا یک قدم جلوتر را می بینند تا بتوانند در کمترین زمان رضایت مشتری را جلب کنند. اما وقتی وب سایت بزرگ تر می شود و نیاز دارد دقیقاً به رتبه اول گوگل برسد، این تیم استراتژی های قدرتمندی برای ادامه مسیر ندارند.

بنابراین حتی پس از اینکه سایت شما استانداردهای سئو را برآورده کرد و به صفحه اول گوگل رسید، باز هم شرکت سئو باید همچنان به یافتن راه هایی برای بهبود و ارتقای استراتژی سئوی شما ادامه دهد.

به عنوان مثال، متخصصین سئوی شرکت مدنظر ممکن است کلمات کلیدی دیگری را برای کسب و کار شما بیابند که در روزهای اخیر به کلمات محبوب تبدیل شده اند. بعد این کشف باید به محتوای جدید تبدیل شود تا از این طریق بتوان به نیازهای روز کاربران پاسخ داد.

به طور کلی مهم نیست که استراتژی سئوی شما چقدر پیشرفته یا موفق است؛ در هر صورت شرکت شما و آژانس سئو می تواند آن را یک درصد بهتر کند. این بدان معنی است که شما همیشه می توانید برای افزایش نرخ تبدیل و فروش، روی این شرکت حساب کنید.

چگونه خدمات سئو را انتخاب کنم؟

اگر به دنبال سرمایه گذاری در خدمات بهینه سازی موتورهای جست و جو هستید، اما نمی دانید چگونه خدمات سئو را انتخاب کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید.

نمونه کارها را بررسی کنید

نمونه کارها می توانند جای سخنگوی شرکت های سئو صحبت کنند. از طرفی تقریباً شرکت های سئو، نمونه کارهای خود را در معرض دید کاربران قرار می دهند. پس نمونه کارهای آنها را بادقت بررسی کنید. بهتر است نام هر یک از این وب سایت ها را در گوگل سرچ کنید تا ببینید وضعیت سئوی آنها چگونه است.

طرح ‌های سئو را بادقت مرور کنید

گاهی تفاوت بین دو شرکت سئو، جزئیاتی در طرح های پیشنهادی آنهاست. بنابراین اول بودجه خود را مشخص کنید و بعد ببیند طرح دقیقی که هر یک از شرکت ها برای سئو سایت شما ارائه می دهند شامل چه مواردی است.

با کارشناسان شرکت ارتباط برقرار کنید

اکثر شرکت های سئو این امکان را به شما می دهد که قبل از شروع کار، یک مشاوره رایگان از آنها داشته باشید. اولین چیزی که از این مشاوره دستگیرتان خواهد شد، نوع برخورد و رفتار حرفه ای پرسنل شرکت است. علاوه بر این می توانید در این جلسه مشاوره (که معمولاً تلفنی یا آنلاین است) تمام ابهامات خود را مطرح کنید. برای مثال می توانید درباره نوع پشتیبانی آنها، راه های ارتباط با آنها و … سؤال کنید. این اطلاعات می توانند گزینه ایدئال را برایتان روشن کنند.

آیا می توانم سئو را به تنهایی انجام دهم؟

البته! اما دلیلی که کسب و کارها روی خدمات سئو سرمایه گذاری می کنند این است که:

  • صرفه جویی در زمان
  • بهره مندی از تخصص و تجربه سئوکاران
  • تسریع زمان اجرای SEO
  • بهبود رتبه و بازده کلمات کلیدی با رقابت بالا
  • و … .

اما اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید که سئو سایتتان را خودتان به تنهایی انجام دهید، حتماً همواره به دنبال یادگیری بوده و گوش به زنگ ترندها و آپدیت های روز باشید. مقالات تخصصی سئو سایت ریراکو نیز می توانند شما را با ابعاد مختلف سئو آشنا کنند.

کلام آخر

حالا که می دانید خدمات سئو چیست، احتمالاً درک بهتری از اهمیت آن دارید و می دانید که دقیقاً برای رسیدن به کدام اهداف کسب و کارتان می توانید از سئو کمک بگیرید. ما در ریراکو نیز مشتاقیم تا شما را در این مسیر همراهی کنیم و با افتخار شاهد پیشرفت و موفقیت روزافزون شما باشیم.

یک نظر در مورد “خدمات سئو چیست و خدمات شرکت سئو شامل چه مواردی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *