نمایش در پیشنهادات اولیه گوگل و راهکارهایی برای رسیدن به آن

نمایش در پیشنهادات اولیه گوگل و راهکارهایی برای رسیدن به آن

 

می دانیم که راه و رسم زندگی و البته کسب درآمد عوض شده و امروزه همه ی ما تقریبا قسمت اعظمی از زندگیمان وابسته به اینترنت شده است. اگر شما هم یک کسب و کار را هدایت و رهبری می کنید، احتمالا شما هم این را می خواهید که وقتی کاربر ها کلمه کلیدی خاصی را در گوگل سرچ می کنند سایت شما را در اولین نتایج موتورهای جستجو نشان داده شوید. همراه ما باشید تا به شما بگوییم چه کارهایی می تونه شما را به نتایج اولیه به هنگام سرچ کاربر برساند.

فهرست

اصلا چرا باید در اولین نتایج جستجو ی گوگل باشیم؟

خب بگذارید یه مثال ساده برای شما بزنیم تا بتونید کامل درک کنید که چرا نمایش سایت شما در اولین پیشنهادات گوگل تا این حد برای کسب و کارتان مهم است : فرض کنید که شما تعمیر لپ تاپ انجام می دهید. حتما خواسته ی شما این است با سرچ کاربران برای تعمیر لپ تاپ، شما جزء پیشنهادات اولیه گوگل برای آنها باشید. مسلما نمایش شما در رتبه های اول ترافیک بیشتری برای شما خواهد داشت که در نهایت به جذب مشتریان بیشتری برای شما ختم خواهد شد. پس شک نکنید که باید تمام تلاش خودتان را بکنید تا در اولین پیشنهاد ها برای کاربران به نمایش در بیاید و در این راه حتی باید از افرادی کمک بگیرید که در این خصوص تخصص لازم دارند.

رقابت بر سر رتبه ی بالا تر در نتایج جستجو

رقابت بر سر رتبه ی بالا تر در نتایج جستجو
رقابت بر سر رتبه ی بالا تر در نتایج جستجو

باید این گونه در نظر بگیرید که تمامی کسب و کارهای مرتبط به شما برای رسیدن به رتبه ی بالاتر خودشان را برای رزم آماده کرده اند حالا آیا شما به آمادگی مبازره با آنها را دارید؟ دلیل این رقابت همین است که کاربران توجه بیشتر به سایت هایی می کنند که در پیشنهاد های اولیه باشند و اطمینان کردن به سایتی که اولین پیشنهاد گوگل است برای آنها منطقی تر از سایتی است که در پیشنهاد پانزدهم گوگل قرار دارد.

چرا سایت من در پیشنهاد های اولیه ی گوگل نیست؟

برای اینکه بدانیم چرا سایت ما در پیشنهاد های اولیه ی گوگل نمایش داده نمی شود، راه حل های زیادی وجود دارد اما برای اینکه راحت تر بتوانیم به جواب برسیم می توانیم در ابتدا 4 فاکتور زیر را مورد بررسی کنیم :

  • اول اینکه بعد از سرچ کلمه کلیدی تان، آیا پیشنهادات اولیه ی گوگل در قالب گوگل ادز هستند؟ اگر پاسخ مثبت است پس بهتر است ما هم به فکر پرداخت هزینه برای گوگل ادز باشیم.
  • دوم اینکه آیا پیشنهادی بر اساس موقعیت مکانی وجود دارد با خیر.
  • سوم اینکه featured snippet مشاهده می کنید یا نه. ( در ادامه توضیحی در این خصوص خواهیم داشت)
  • و چهارم اینکه آیا لینک های آبی که نشان از ترافیک ارگانیک می باشند را مشاهده می کنید یا خیر ؟

چگونه به نقطه ی اوج پیشنهادات گوگل با استفاده از گوگل ادز برسیم؟

چگونه به نقطه ی اوج پیشنهادات گوگل با استفاده از گوگل ادز برسیم؟
چگونه به نقطه ی اوج پیشنهادات گوگل با استفاده از گوگل ادز برسیم؟

اگر به هنگام جستجوی کلمه کلیدی هدف خود، پیشنهاد هایی که از گوگل ادز استفاده کردند را در لیست پیشنهادی موتور های جستجو می بینید، تنها راه برای رسیدن به نتایج اولیه استفاده از گوگل ادز است چرا؟ چون رقبای شما سوار بر موشک شده اند و  در فراز پیشنهادات گوگل نشسته اند و شما بدون استفاه از گوگل ادز، حکم ژیانی را دارید که می خواهید با آن موشک مسابقه دهید، شانس رسیدن شما به آن بالا تقریبا محال است. پس بهتر است تا هر چه زودتر کمپین تبلیغاتی درست کرده و از آن بهره ببرید و اگر راه و رسم این کار را نمی دانید، مسئولیت آن را به افرادی بسپارید که در این زمینه تخصص و تجربه دارند.

طعمه گذاری با گوگل ادز

تبلغات گوگل بر پایه ی کلیکی در نظر گرفته می شود  (PPC) و این بدان معناست که شما از کلمات کلیدی خود به عنوان طعمه استفاده می کنید و بر روی همان ها سرمایه گذاری می کنید تا نسبت به سرچ همان کلمات در نتیجه ی اولیه ی گوگل نشان داده شوید. پس اگر شما تعمیر کار لپ تاپ در شهر تهران هستید می توانید کلمه ی کلیدی تعمیر لپ تاپ در تهران را طعمه ی خود قرار دهید و به گوگل برای این کلمه پرداخت داشته باشید تا شما رابه کاربران نمایش دهد.

تعیین موقعیت جغرافیایی برای گوگل ادز

در تبلیغات گوگل می توانید از لحاظ جغرافیایی انتخاب کنید که چه جاهایی مد نظر شما هستند. از این رو بیشتر کسانی وارد سایت تعمیر لپ تاپ شما می شوند که از تهران هستند و احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان شما شوند. شما نیاز ندارید تا صفحه ای که بابت تبلیغ آن، هزینه پرداخت کرده اید به کسانی نشان داده شود که در کرمانشاه به دنبال خدمات تعمیر لپ تاپ هستند. پس بهتر است تا برای هدفمند تر کردن نوع تبلیغات خود از این گزینه بهره گیرید.

مناقصه ی گوگل ادز

مناقصه ی گوگل ادز
مناقصه ی گوگل ادز

باید بدانید که تنها با پرداخت هزینه برای گوگل ادز، تضمینی  وجود نخواهد داشت که شما در بلوک اول پیشنهادات گوگل قرار گیرید. این امکان وجود دارد که رقبای شما هزینه ی بیشتری برای این تبلیغات داده باشند پس آنها در اولویت شما قرار دارند. می توان گفت که در صورتی که در مناقصه رقبای شما برنده شوند حتی در صورت پرداخت هزینه برای گوگل ادز هم این سایت ها در اولویت نمایش گوگل نشان داده می شوند. به قول معروف هرچه پول بیشتر بدی آش بیشتر میخوری!

آیا گوگل ادز می تواند منجی سایت ما باشد؟

خب این سوال تا اینجا باید برای شما هم پیش آمده باشد که اگر گوگل ادز اینقدر خوب است، پس دیگر سئو و اقداماتی که برای بهینه سازی موتور های جستجو این همه به آن تاکید شده است می تواند بی معنی و کار بی هوده ای باشد اما باید این مسئله را در نظر بگیرید که مادامی که شما پرداخت برای گوگل ادز داشته باشید، می توانید برای کاربرانتان در اولین صفحه و در پیشنهادات اولیه نمایش داده شوید و موضوع دیگر این است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند وارد صفحه هایی شوند که ترافیک ارگانیک آنها سبب بالا بودن رتبه ی سایتشان شده است و نه به خاطر هزینه ای که به گوگل پرداخت کرده اند. در نتیجه تمام پیشنهادات که به واسطه ی ادز موجود است را رد می کنند تا به گزینه ای برسند که اعتبار آن وابسته به هیچ نوع تبلیغاتی نیست.

چگونه به بالاترین رتبه با بهره گیری از سئو محلی برسیم ؟

چگونه به بالاترین رتبه با بهره گیری از سئو محلی برسیم
چگونه به بالاترین رتبه با بهره گیری از سئو محلی برسیم

Google My Business یک لیست بیزینسی رایگان از گوگل می باشد که با استفاده از آن می توانیم به اهداف خود برسیم و با بهره گیری از آن می توانیم جزئیات ضروری مربوط به کسب و کار خود را مانند زمان شروع کار، آدرس، شماره تلفن، وب سایت و موارد کاربردی دیگر از این قبیل را لیست کنیم. در این قسمت حتی می توان نظرات کاربران را مشاهده کرد شما با استفاده از سئو محلی شانس بیشتری برای به نمایش گذاری سایت خود دارید. باید دانست که تنها نام نویسی کردن در این قسمت نمی تواند برای شما کافی باشد و شما برای اینکه رتبه ی درخوری را اذعان سایت خود کنید لازم است تا سئو ی محلی و تکنیک های آن را به خوبی بشناسید.

نکات مهم در سئوی محلی

  • لیست موجود در Google My Business را بهینه سازی کنید.
  • استناد های موجود در سئو ی محلی خود را با کیفیت قرار دهید.
  • تلاش کنید تا از کاربرانتان نظرات بیشتری دریافت کنید
  • برای صفحاتی از وب سایتتان که برای شما ارزش بیشتری دارند، لینک هایی در نظر گیرید

featured snippet راهی برای نمایش بهتر شما به کاربرانتان

featured snippet ها باکس هایی هستند که به هنگام سرچ برخی از کلمات کلیدی در بالا ترین پیشنهاد نتایج جستجوی گوگل قرار می گیرند. این قسمت، از بهترین سایت ها که دارای ارزش زیادی هستند و جواب افراد زیادی را داده اند گرفته شده است. اگر متن شما در این باکس ظاهر شده است باید بدانید که با اندکی توجه به سئوی داخلی سایتتان، این قطعیت وجود دارد که رتبه ی بالایی از گوگل بگیرید و از تک تک رقبای خود پیشی گیرید.

راهی برای اطلاع از رتبه ی فعلی ساییتان

راهی برای اطلاع از رتبه ی فعلی ساییتان
راهی برای اطلاع از رتبه ی فعلی ساییتان

اگر می خواهید موقعیت رتبه ی فعلی سایت خود را ببینید می توانید وارد Ahrefs’ free rank checker شوید و با وارد کردن سه مورد زیر به راحتی رتبه ی فعلی خود را مشاهده کنید و در صورت نیاز راه حلی برای ارتقای رتبه ی خود بی اندیشید.

  • وارد کردن کلمه ی کلیدی
  • وارد کردن موقعیت مکانی (کشور) خود
  • وارد کردن دامین

چطور بفهمیم سایت ما مناسب برای نمایش در باکس featured snippet می باشد؟

برای اطلاع از اینکه آیا محتوایی که ما در سایت خود گذاشته ایم مناسب برای نمایش در featured snippet می باشد یا خیر  به دو مورد زیر توجه کنید :

شما اول باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی را فراهم کرده اید که گوگل به آن نیاز دارد و می تواند برای کاربران مفید باشد و دوم اینکه محتوای شما باید دارای فرمت هایی باشد که مورد قبول گوگل می باشد البته از نقش کلمات کلیدی نباید غافل شد.

چگونه با استفاده از سئو به رتبه ی بالا برسیم؟

اگر لینک های آبی رنگ ارگانیک را در نتیجه ی جستجوی گوگل مشاهده می کنید، پس باید بدانید که باید بر روی سئو ی سایت خود متمرکز شوید و به واسطه ی بهینه سازی موتور های جستجو به کاربران بیشتری نمایش داده شوید پس نیاز است سایتی داشته باشید که :

  • موبایل فرندلی باشد
  • سرعت لود بالایی داشته باشد
  • به راحتی بتوان از آن استفاده کرد ( توجه به UX سایت)
  • امنیت بالا ( برای مثال سایت های HTTPS نه HTTP)
  • ساختار قوی سایت
  • فارق از مشکلات تکنیکی سئو باشد

برای شروع چه باید بکنیم ؟

اگر به دنبال سئوی سایت خود هستید و نمی دانید در ابتدا چه باید بکنید، پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدا رقبای خود را بسنجید و بعد اهدفی برای سایتتان در نظر گیرید و در تمامی قسمت های مختلف سایت، نیاز و هدف خود را در اولویت قرار داده و در نهایت برای سایت خود بک لینک و لینک های داخلی در نظر گیرید. باید دانست که موارد ذکر شده تنها مسائل مهم در سئو نیستند اما اگر به فکر شروع هستید این فاکتور ها می توانند نقطه ی مهمی برای شروع شما باشند. در ادامه آسان ترین راه ها را برای شروع قدم به قدم  سئوی سایت برای شما خواهیم شمرد.

قدم اول: رقبای خود را آنالیز کنید

قدم اول رقبای خود را آنالیز کنید
قدم اول رقبای خود را آنالیز کنید

کلمه ی کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را سرچ کنید، هر سایتی که به عنوان اولین پیشنهادات شما به نمایش در آورده شود از رقبای شما هستند و شما لازم است تا آنها را موشکافانه مورد بررسی و آنالیز قرار دهید و از نقاط ضعف و قوت آنها بهره گرفته و از آنها پیشی گیرید.

نکته :

اگر می بینید که رقبای بزرگی دارید و برای رقابت با آنها زمان زیادی نیاز دارید، متاسفانه بهتر است برای اینکه زودتر به نتیجه برسید از کلمات کلیدی دیگر استفاده کنید، مثلا می توانید کلمات کلیدی طولانی تری را حول محور هدف خود انتخاب کنید. یادتان باشد برای نمایش در نتایج اولیه ی گوگل باید جسورانه عمل کنید و از تلاش خسته نشوید و به قول معروف اگر از در بیرون انداخته شدید باز هم امید خود را از دست ندهید چون هنوز هم راه ورود از پنجره برای شما ممکن است!

قدم دوم: هم ترازی سایت و صفحاتش با اهداف شما

قدم دوم هم ترازی سایت و صفحاتش با اهداف شما
قدم دوم هم ترازی سایت و صفحاتش با اهداف شما

هدف از سرچ کاربران باید جواب کوئری باشد که در موتور های جستجو آن را سرچ کرده اند.  برای مثال اگر کاربر در باکس جستجوی گوگل عبارت الکسا چیست و یا نحوه ی استفاده از الکسا و یا چگونه از الکسا استفاده کنیم را تایپ کرده است، نیاز دارد لیستی از پیشنهادات گوگل را مشاهده کند که بتواند راهنمای جامعی در خصوص الکسا داشته باشد به صورتی که تمامی سوالاتش پاسخ داده شود. پس اگر شما هم در صفحه ای از وب سایت خود شرح کاملی از الکسا دارید، باید تمام تلاش خود را داشته  باشید تا گوگل برای این موضوع شما را بشناسد و به کاربرانی که به دنبال این موضوع هستند شما را نمایش دهد.

برای هماهنگی اهداف کلی و محتوای موجود در صفحات سایت

برای این منظور شما باید محتوای نوشتاری خود را از سه طریق کنترل کنید :

  1. نوع محتوای سایت هایی که جزء  پیشنهادهای  اولیه گوگل در راستای کلمه ی کلیدی  خود را مورد بررسی قرار دهید آیا این پیشنهادات در قالب لندینگ پیچ هستند یا صفحات محصول و دسته بندی و یا حتی صفحات بلاگ مانند هستند.
  2. فرمت محتوای پیشنهادات اولیه را در نظر گیرید. این فرمت ها می توانند در قالب راهنمای قدم به قدم، لیست پیشنهادی راهکار ها، نقد و بررسی، نظرات و یا محتوای مقایسه ی دو موضوع یا دو کالا با یکدیگر باشد. پس در استراتژی تولید محتوا شما باید فرمت محتوای صفحات وب سایت خود را در نظر گیرید.
  3. محتوای انحصاری و در نظر گیری یک موضوعیت که می تواند برای کاربران جذاب باشد می تواند به سایت شما کمک کند. مثال های زیر می توانند نمونه هایی برای منحصر کردن یک محتوا و جذابیت هر چه بیشتر آن باشند:
  • نقش الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2021
  • آموزش سئو برای افراد مبتدی
  • چگونه در یک ماه از شر چربی های شکم خلاص شویم !

قدم سوم : هدف نهایی تان را به طور کامل پوشش دهید

قدم سوم هدف نهایی تان را به طور کامل پوشش دهید
قدم سوم هدف نهایی تان را به طور کامل پوشش دهید

ماموریت گوگل بر این است که به سایت هایی امتیاز بالا دهند که بتوانند سوالات کاربران و سرچ کنندگان را پاسخ دهند. خب حالا چطور بفهمیم این سوالات کدام اند که بتوانیم پاسخ آنها را برای کاربران فراهم کنیم؟ نگران نباشید کار سختی نیست، تنها لازم است چشم از روی سه پیشنهاد اولیه ی گوگل برای کلمه و عبارات کلیدی مد نظرتان بر ندارید. این سه سایت به شما خط فکری می دهند که سوالات احتمالی کاربران که به دنبال جواب آنها هستند چه می تواند باشد. یادتان نرود که شما باید جامع تر و گستر ده تر و البته جذاب تر به پاسخ این سوالات برای کاربران بی اندیشید تا بتوانید حرفی جدید با پوشش کامل سوال داشته باشید.

سایت هایی کلمات کلیدی مشابه با شما دارند را پیدا کنید

برای این منظور می توانید از Ahrefs کمک بگیرید، تک تک سایت های رتبه اول کلمه کلیدی مد نظرتان  را در  Content Gap tool سایت Ahrefs وارد کنید تا بتوانید کلمات کلیدی مشابه آنها با خودتان را بیابید. فقط URLs سایت مد نظر را کپی و در این  قسمت پیست کنید و از اطلاعات کاربردی که می تواند به شما در تهیه ی محتوا برای کاربر کمک کند، استفاده کنید. شما حتی  می توانید کلمات کلیدی جدید را حول محور مقصود خود بیابید و از آنها در راستای بهبود سایت خود استفاده کنید.

قدم چهارم: بک لینک های قوی بسازید

قدم چهارم بک لینک های قوی بسازید
قدم چهارم بک لینک های قوی بسازید

بک لینک ها فاکتوری مهم برای رتبه بندی سایت محسوب می شوند و گوگل به وجود آنها اهمیت ویژه ای می دهد. اگر در زمینه اطلاعاتی ندارید پیشنهاد ما به شما این است که مقاله ی بک لینک چیست را مطالعه کنید تا بتوانید از نقش این لینک ها در سئوی سایت آگاه شوید.

چه مواردی را برای وجود بک لینک ها باید در نظر بگیریم؟

اگر بخواهیم به صورت مختصر به چند مورد اساسی در خصوص بک لینک ها اشاره کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم :

  • چند بک لینک برای محتوای من نیاز است ؟
  • از چه بک لینک هایی برای صفحات سایت خود استفاده کنم؟
  • آیا بک لینک ها با محتوای من مرتبط هستند ؟
  • کیفیت بک لینک های من در چه حد می باشد؟

قدم پنجم: لینک های داخلی برای صفحات سایت خود در نظر گیرید

قدم پنجم لینک های داخلی برای صفحات سایت خود در نظر گیرید
قدم پنجم لینک های داخلی برای صفحات سایت خود در نظر گیرید

بک لینک ها تنها راه کنترل اختیارات شما در سایت نمی باشند وجود لینک های داخلی مرتبط که از صفحه ای به صفحه ی دیگر کاربر را منتقل می کند می تواند راهی مفید در این خصوص محسوب گردد. وجود چند لینک داخلی مرتبط و با کیفیت می تواند بر سئوی داخلی سایت شما تاثیر چشمگیری داشته باشد پس از اهمیت آنها غافل شدن چندان کار عاقلانه ای نخواهد بود.

سخن نهایی و نتیجه گیری به سبک ریراکویی ها

ما ریراکویی ها تعصب عجیبی نسبت به سئوی سایت داریم و تا به امروز در تمامی مقاله های خود، اهمیت بهینه سازی موتور های جستجو را به گونه های مختلف متذکر شده ایم. شما هم اگر عضوی از خانواده ی ما باشید و مقالات و آموزش هایی که در خصوص سئو سایت داشته ایم را مطالعه کرده باشید حتما با خواندن این مقاله که در ابتدا اصلا حرفی از سئو زده نشده است، احتمالا شکه شده اید ولی خب باید این را بگوییم که با حقایق باید روبرو شد، بله درست است ما همچنان می گوییم سئو راز بقای سایت ها می باشد اما چشم مان را بر روی حقایق هم نمی بندیم و می دانیم تبلیغات در گوگل ادز می تواند نقش بزرگی در مطرح شدن سایت ها داشته باشد پس با ترکیب گوگل ادز و سئو می توان به نتیجه ای بلند مدت دسترسی پیدا کرد.

 

منبع: ahrefs

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *