نکات سئویی مهم برای نویسندگی در فضای وب

Important SEO writing tip for web space

فهرست

نویسندگی در سئو به چه معناست ؟

نویسندگی در سئو به معنی نویسندگی در بهینه سازی موتورهای جستجویی است، یک سئو موفق نیاز به توجه به نکات سئو در نویسندگی دارد. باید دانست که در این نوع نویسندگی هدف تنها جلب توجه موتورهای جستجو با تمرکز بر روی یک معقوله ی خاص و پرمحتوا برای رضایت کاربران این موتورهای جستجویی است که اساسا با بهره گیری هوشمندانه از کلمات و یا عبارات خاص (کلمات کلیدی و عبارات کلیدی) تحت چهارچوب های خاص به هدف نهایی سئو نزدیک شد .

هدف نهایی از نویسندگی در سئو چیست ؟

هدف نهایی یک نویسنده ی سایت، افزایش ترافیک و افزایش بازدید سایت و جلب توجه کاربرانی ست که از موتورهای جستجو استفاده می کنند، میتوان گفت که این پروسه برای تمامی وبسایت ها یکسان است. به منظور هدایت کاربر به سمت سایت شما و بازدید کاربر از دیگر صفحات وبسایت شما و رضایت هر چه بیشتر کاربر توجه به نکات نویسندگی به شما پیشنهاد میشود .

نقش کلمه یا عبارات کلیدی در نویسندگی سئو

طبق آنچه گوگل اظهار داشته است برای بهبود سئو سایت باید بر خلق متنی کارآمد به همراه اطلاعات غنی در محتوا با بهره گیری از مناسب ترین کلمه کلیدی، تمرکز داشت . وجود کلمات و عبارات کلیدی می تواند به گوگل برای درک بهتر محتوای شما کمک کند و به کاربران اجازه ی دسترسی به وبسایت شما را دهد، ولی در نهایت باید دانست که استفاده از این کلمات کلیدی باید هوشمندانه باشد چون در اصل شما محتوا را برای کاربر فراهم می کنید نه صرفا برای استفاده از کلمات کلیدی در متن .

منبع : seocopywriting

جایگذاری کلمه یا عبارت کلیدی در محتوا

در گذشته نویسندگان محتوایی سئو فقط سعی می کردند که از کلمات و عبارات کلیدی خود در متن استفاده کنند و به جایگذاری دقیق آن در متن توجه آنچنانی نداشتند، اما باید گفت که آن روزها گذشت وامروزه موتورهای جستجو زیرکانه تر به آنالیز وب سایت شما می پردازند. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان و در میان 300 کلمه ی اولیه ی شما و یا استفاده از آن در H1 وH2 و همچنین استفاده از کلمات مترادف  با بار معنی مشابه کلمه ی کلیدی شما، از اولین نکات سئو در نویسندگی است که باید نهایت توجه را به آن داشت .

نوشتن محتوایی که برای کاربر حائز اهمیت باشند

به عنوان یک نویسنده ی سئو قبل از اقدام به نوشتن هرگونه مطلبی از خودتان این سوال را بپرسید که آیا این مطلب اهمیتی برای کسی دارد؟ افراد زیادی تلاش به نوشتن یک مطلب با رعایت قوانین سئو می کنند در حالی که  علیرغم تلاش های آنها ، متن آنها جذابیتی برای کاربران نخواهد داشت و استراتژی منحصر به فردی در پشت ایده ی کل محتوای متن آنها وجود ندارد، در اینجاست که باید به نویسندگان سئو هشدار داد که مطالب آنها در اصل برای افراد حقیقی باید نوشته شود، نه برای الگوریتم های گوگل .

چند نکته مهم قبل از نوشتن متن برای نویسندگان سئو

برای داشتن یک وبسایت موفق توجه به نکات سئو در نویسندگی ضروری است، به جهت تقویت عوامل موثر در پیشرفت یک نویسنده ی سئو ضروری ست به طور مداوم تلاش در فراهم کردن مطالبی داشته باشید که از دید کاربر با ارزش و مهم تلقی شود، این مطالب بهتر است مطالب نابی باشند که تا به حال به فکر کسی نیفتاده و می تواند وبسایت شما را منحصر به فرد کند. همچنین توجه به فراهم آوردن دانش و اطلاعاتی در محتوای شما که وبسایت های رغیب نتوانسته اند به طور جامع آن را پوشش دهند، میتواند از قدم های بزرگ در این راستا باشد .

راهکار های شناخت و معرفی یک بیزینس از طریق نویسندگی در سئو

هیچ کس به اندازه ی شما از بیزینس شما شناخت ندارد، با استفاده از سئو و نکات سئو در نویسندگی میتوان به راحتی آنچه مد نظر شماست به کاربران معرفی گردد، استفاده از کلمه ی کلیدی مناسب در این معقوله میتواند به شما را در راه معرفی بیزینس یا برندتان یاری رساند اگر درمورد کلمه ی کلیدی خود شک دارید به لیست کلمات پیشنهادی توسط ابزارهای سئو در خصوص کلمه کلیدی اصلی خود توجه کنید.

نکته ی کاربردی در معرفی یک بیزینس

توجه داشته باشید که برای معرفی بیزینس خود شما می توانید از افراد معروف در زمینه ی مرتبط مصاحبه به عمل آورید و با نقل قول از آنها مطلبی را در وبسایت خود به اشتراک گذارید در صورت منشن کردن نام فرد این امکان وجود دارد که فرد مصاحبه شونده لینک شما را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک گذارد و از این طریق کاربران بیشتری وارد وبسایت شما شوند.

تجزیه و تحلیل آنچه نویسنده سایت برای سایت فراهم کرده است

باید در نظر داشت که نویسندگی در سئو امری نیست که نویسنده یک بار اقدام به نوشتن و خلق متن کند در مرحله ی بعد آن را  در سایت خود قرار دهد و برای همیشه کار سئوی آن متن به پایان رسد،باید دانست، شما به عنوان یک سئو کار باید مدام اقدام به چک کردن مطالب آپلود شده ی خود توسط Google Analytics کنید و زمان سپری شده در سایت توسط کاربر ،میزان گزاف گویی، عوامل وابسته به کلمه و یا عبارت کلیدی و دیگر عوامل موثری ست که باید حتما به عنوان یک سئوکار زیر نظر شما چک شود .

تفاوت میان یک نویسنده سئو حرفه ای و نویسنده ی معمولی سایت

بدون شک میتوان مدعی بود که به طور پیوسته ویرایش آنچه شما به عنوان یک نویسنده خلق کرده اید میتواند شما را از از یک نویسنده ی معمولی و آماتور به یک نویسنده ی حرفه ای در سئو تبدیل کند، توانایی زیبایی شناسی شما در متون و قدرت ویرایش متن میتواند در این مقوله به شما کمک فراوان کند،لازم به ذکر است داشتن پاراگراف های طولانی و خسته کننده قطعا چیزی نیست که بتواند توجه کاربر را به متن شما جلب کند .

تبدیل شدن به یک نویسنده ی قهار در سئو زمان بر است

بدیهی ست که نویسندگی در سئو یک مهارت است، و مانند هر مهارت دیگری باید دانست که ماهر شدن در یک شب در این راستا امکان پذیر نیست. بازگشت شما به عنوان نویسنده به آنچه در سایت فراهم آورده اید به منظور ویرایش و ارتقای آن میتواند شما را به یک نویسنده ی حرفه ای تبدیل کند، حتی اگر در تلاش های اولیه ی خود موفق نبودید باید بدانید که تا زمان رتبه بندی شما توسط گوگل مهلت دارید که محتوای خود را ویرایش کرده و مطلب پرباری برای کاربر به ارمغان آورید.

آیا تبدیل شدن به یک نویسنده ی ماهر در سئو برای همه امکان پذیر است ؟

هرکسی نمی تواند ادعا کند که یک نویسنده ی قهار سئو است، اگر شما پیش زمینه ای در زمینه ی نویسندگی نداشته باشید قطعا فراهم آوردن یک محتوای سئو برای شما امر آسانی نخواهد بود، پیشنهاد ما به شما مثبت اندیشی و تلاش بی وقفه در این زمینه است، به طور پیاپی در یک بازه ی زمانی چند ماهه به تلاشهای خود ادامه دهید و اگر بعد از این چند ماه به نتیجه ی دلخواهی نرسیدید به دنبال افراد یا گروه هایی باشید که بتوانند به صورت حرفه ای برای شما تولید محتوا کنند و شما را به هدفتان نزدیک کنند .

منبع : contentfac

چرا نویسندگی سئو برای ما پر اهمیت است؟

هرچه وب سایت شما در گوگل یا بینگ رتبه ی بالاتری داشته باشد، افراد بیشتری از سایت شما بازدید می کنند. این بازدید کنندگان بر مبنای آنچه شما در وب سایتتان ارائه می دهید میتواند برای شما سود آور باشد برای مثال اگر شما در وبسایتتان کالایی را برای فروش عرضه میدارید با نویسندگی درست تحت قالبهای سئو میتواند به بالاتر رفتن فروش محصول خود کمک کنید.

4 سوال اساسی که هر نویسنده سئو باید قبل از اقدام به تولید محتوا به آن پاسخ دهد

برای فراهم آوردن یک محتوای پر بار با بازدید بالا و هدایت کاربران بیشتری به سمت وبسایت شما باید توجه داشته باشید که پاسخ به 4 سوال زیر از اولین و ابتدای ترین راه هکارهایی ست که میتواند شما را در مسیر درستی قرار دهد .

  1. بخش اعظم مخاطبان شما را چه کسانی تشکیل میدهند ؟
  2. چه نوع اطلاعاتی مورد نیاز این مخاطبان است ؟
  3. چرا مخاطبین شما به این نوع اطلاعات نیاز دارند؟
  4. مخاطبین شما از چه نوع کلمات کلیدی برای برای رسیدن به محتوای مورد نظرشان استفاده می کنند؟

اهمیت سرعت صفحه ی وبسایت شما

یکی از راههای خیلی آسان برای پیشرفت محتوای سئو در سال 2019 سرعت صفحات وبسایت شناخته شده است. ضروری ست نسبت به سرعت لود پیج خود حساسیت به خرج داده و برای لود هر چه سریعتر اقدامات لازم را به عمل آورید چرا که انتظار در وبسایت برای کاربر به هیچ وجه خوشایند نیست هرچند که وبسایت شما از لحاظ محتوایی قوی باشد، در اخبار BBC گزارشی اعلام شد که نشان می داد کاربران عموما بیش از 3 ثانیه برای لود صفحه ی وبسایت وقت نمیگذارند و این آمار در تحقیقات گروه Nielsen Norman نشان از کمتر بودن میزان صبوری افراد داشت و نشان میداد که زمان انتظار هر کاربر برای لود پیج بین 10 تا 20 ثانیه است .

استفاده عکس های مرتبط در محتوا

تحقیقات نشان داده است که علاوه بر محتوای درست توجه به نکات سئو در نویسندگی، استفاده از عکس های مرتبط با متن شما می تواند موجب بازدید در حدود 94 درصد بیشتر از متن های بدون عکس گردد. در استفاده از عکس ها باید هوشمندانه عمل کرد،استفاده از عکسهایی که به وفور در اینترنت و سایت های مختلف ارز ان استفاده شده و کیفیت پایینی دارند می تواند تلاشهای شما در این زمینه را بی اثر کند .

منبع : Searchenginejournal

نحوه ی نویسندگی خودتان را نسبت به سایر سایت ها متمایز سازید

تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که به صورت میانگین در روز چند پست در بلاگ ها نوشته و منتشر می شود؟ باید گفت که در روز در حدود 2 میلیون مقاله در وبسایت ها منتشر می شود و این رغم روز به روز در حال گسترش است، ضروری ست که به عنوان یک نویسنده ی سئو تلاش کنید که خودتان را نسبت به سایر نویسنده ها از نظر محتوایی متمایز کنید، این امر می تواند از مهم ترین نکات سئو در نویسندگی باشد .

استفاده از جملات و پاراگراف های کوچک

برای هر سئوکار روشن است که مقاله باید دارای مقدمه ای کوتاه ولی در عین حال جذاب باشد، اما در مبحث نکات سئو در نویسندگی، اهمیت این امر که یک نویسنده ی حرفه ای سئو باید تلاش در حفظ این استراتژی در تمامی محتوای خود کند از لزومات است. با استفاده از جملات کوتاه و پاراگراف های کوتاه به راحتی می توانید مخاطب را مشتاق برای خواندن ادامه ی محتوای خود کنید و حتی دعوت به بازدید از دیگر صفحات وب سایت شما کند .

خوانایی محتوای خود را چک نمایید

باید توجه داشت که به منظور جلب رضایت کابران نسبت به محتوا لازم است که متن شما تا حد ممکن ساده نوشته شود، برای اینکه بتوانیم میزان خوانایی یک متن را در سئو مشخص کنیم میتوانیم به Readable.io مراجعه کرده و علاوه بر میزان خوانایی متن رتبه بندی سایت خود را ببینیم البته توجه داشته باشید که این وب سایت برای مطالب انگلیسی درنظر گرفته شده است.

ویژگی های یک نویسنده ی سئو موفق

ویژگی های یک نویسنده ی سئو موفق
ویژگی های یک نویسنده ی سئو موفق

1- نوشتن محتوایی که از نظر گرامری بدون نقص و واضح و مختصر باشد .

2- خلق محتوایی که متناسب با نیاز خواننده باشد .

3- استفاده از کلمه ی کلیدی در متن به صورت خیلی طبیعی .

4- تحقیق نویسنده در مورد مسائلی که با آن آشنایی ندارد با بهره گیری از منابع موثق .

5- استفاده ی هوشمندانه از لغات به گونه ای که جذابیت برای کاربر داشته باشد .

استفاده از کلمات بزرگ و ناشناخته ممنوع

یکی از بزرگترین تصورات غلط در رابطه با سئو استفاده از کلمات بزرگ و ناشناخته است که مفهموم آن برای عموم مردم روشن نیست. در سئو ما به هیچ وجه سعی در به رخ کشیدن لغات درشت در متن خود نداریم، استفاده از این کلمات می تواند خواننده را گمراه کند.توجه به این موضوع به عنوان آخرین نکته از  نکات سئو در نویسندگی  به شما پیشنهاد می شود.

منبع : Expresswriters

یک نظر در مورد “نکات سئویی مهم برای نویسندگی در فضای وب

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *