پیش بینی وضعیت سئو در آینده توسط متخصصین سئو

Prediction about the future of SEO by SEO experts

روند رشد سئو در سال های اخیر، این سؤال را به وجود آورد که سئو در آینده به چه صورت خواهد بود؟ بهینه سازی موتورهای جست و جو یا همان سئو، در چند سال اخیر به چیزی فراتر از پر کردن صفحات سایت با کلمات کلیدی تبدیل شد و امروزه به شکل یک علم پیشرفته به آن نگاه می شود. اما پیشبینی آینده سئو چگونه است؟ الگویتم های گوگل در سال های پیش رو چه تغییراتی خواهند داشت و بیشتر روی چه فاکتورهایی مانُور خواهند داد؟ اینجا با ما باشید تا پاسخ این سؤالات را باهم ببینیم.

فهرست

چرا آینده سئو مهم است؟

اصلاً چرا باید از حالا به تغییرات آینده سئو فکر کنیم؟ اجازه دهید پاسخ این سؤال را در قالب چند آمار بدهیم:

  • 53% از ترافیک وب سایت ها از جست و جوهای ارگانیک در موتورهای جست و جو حاصل می شود.
  • 70 تا 80 درصد کاربران، به نتایج جست جوی ارگانیک خود اهمیت نمی دهند و نه به تبلیغات پولی.
  • 28% از ترافیک ارگانیک، تبدیل به خرید می شود.

به عنوان یک بازاریاب یا کسی که صاحب یک کسب وکار آنلاین است، نمی توانید این ارقام را نادیده بگیرید. این آمار نشان می دهد که آینده بازاریابی و برندسازی دیجیتالی، قطعاً در دستان سئو است.

مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو در آینده

مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو در آینده

بهینه سازی موتورهای جست و جو، شامل استراتژی های متنوعی است که توسط گوگل و سایر موتورهای جست و جو طراحی شده اند.  پیاده سازی این الگوریتم ها روی یک وب سایت، آن را به استانداردها و چارچوب های گوگل نزدیک می کند. درنتیجه گوگل آن سایت را بالاتر از رقبا در SERP نشان می دهد.

مفهوم سئو از ابتدا همین بوده و همیشه هم همین خواهد ماند. بنابراین چیزی که ممکن است در این باره متغیر باشد، نوع الگوریتم ها و میزان اهمیت هر یک از آنهاست که در ادامه می بینیم.

سئو امروز به زبان ساده

برای بهبود سئو سایت، اول باید موضوع محتوای خود را به عنوان هدف در نظر بگیرید. سپس به دنبال کلمه کلیدی پرترافیک باشید؛ با اطمینان بر این مسئله که این کلمه می تواند برای شما مفید واقع شود و کاربران را به سمت شما هدایت کند. بعد از آن نوبت به جایگذاری دقیق محتوای شما در صفحه وب شماست. درنهایت هم بک لینک ها و شبکه های اجتماعی، به دیده شدن بیشتر این محتوا کمک خواهند کرد.

دقت کنید که امروزه استفاده از کلمه کلیدی درست به قدری مهم تلقی می شود که حتی سئوکاران مبتدی هم باید برای کلمات کلیدی، استراتژی های دقیقی داشته باشند.

چه فاکتورهایی در سئو در حال تغییر است؟

فاکتورها و الگوریتم های سئو روز به روز در حال تغییر اند. اگر بخواهیم آینده سئو را به طور کلی پیشبینی کنیم، باید بگوییم که احتمالاً کلمات کلیدی در آینده نقش کم رنگ تر و فاکتورهایی همچون خوانایی و یوزر فرندلی بودن، اهمیت بیشتری پیدا کنند. در ادامه به نظرات متخصصین سئو درباره آینده  سئو و همچنین تغییرات مهم اشاره خواهیم کرد.

نظر Anthony De Guzman درباره آینده سئو

"نظر

Anthony De Guzman یک متخصص سئو در Shopify، بر این باور است که در آینده سئو ما شاهد جست جوی صوتی بیشتری خواهیم بود. با گسترش دانش نموداری، سؤال و جواب در گوگل و همچنین تکنولوژی های مورد استفاده در زندگی روزمره مانند گوگل هوم و آمازون اکو، این نوع جست و جو در صدر جدول قرار خواهد گرفت. پایین تر درباره جست و جوی صوتی بیشتر صحبت می کنیم.

Greg Kristan آینده سئو را چطور پیشبینی می کند؟

Greg Kristan مالک TM Blast معتقد است که استفاده از سیستم آنالیزی داده های ورودی در آینده تغییر خواهد کرد. بنابراین اگر وب سایت شما در رتبه بندی موفق نبوده، این سیستم دقیقاً به شما نشان خواهد داد که موتورهای جست و جو کمبود چه چیزی را در وب سایت شما احساس کرده اند.

آینده سئو از نظر Anthony Neal Macri

آینده ی سئو از نظر Anthony Neal Macri

Anthony Neal Macri مؤسس ANM Digital Consulting بر این باور است که آینده سئو، در استفاده بیشتر از هوش مصنوعی است. بیش از یک سال است که گوگل از الگوریتم RankBrain استفاده می کند. در ابتدا به نظر می رسید که این هوش مصنوعی می تواند پایانی بر سئو باشد و راهکارهای متخصصان سئو برای بالا بردن رتبه سایت، دیگر مؤثر نباشند. اما این یک نکته کلی و همیشگی است که ارتقای هوش مصنوعی در موتورهای جست و جو همیشه به متخصصین سئو خواهد بود.

در آینده چگونه باید به عنوان یک متخصص سئو نگریست؟

به عقیده Anthony Neal Macri متخصصان سئو باید نحوه تفکر خود را تغییر دهند. یعنی به جای تمرکز بر فراهم کردن محتوایی که فقط الگوریتم ها و موتورهای جست و جو را راضی کنند، خود را جای کاربران سایت ها گذاشته و ببینند از سایت ها و موتورهای جست و جو چه می خواهند.

بنابراین اگر می خواهید سئوکاری باشید که با خود را با آینده سئو وفق داده، باید بتوانید خواست و رضایت کاربران را در اولویت قرار دهید. این دقیقاً همان چیزی است که هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتالی هوشمند، در رتبه بندی سایت ها مد نظر دارند.

نقش هوش مصنوعی در آینده سئو

"نقش

از نظر Tyler Thursby تحلیلگر ارشد سئو در Zion and Zion،  آینده سئو با هوش مصنوعی گره های تنگاتنگی خواهد داشت. الگوریتم RankBrain  گوگل کمک می کند که ترجمه ای از آنچه کاربر جست و جو کرده و همچنین کوئری هایی با بار معنایی مشابه، در اختیار کاربران قرار گیرد. این دقیقاً مشابه تکنولوژی گوگل هوم و آمازون اکو است. در این سیستم ما شاهد حدس تکنولوژی نسبت به آنچه نیاز ماست خواهیم بود.

باقی کارشناسان سئو نیز بر این باور اند که هوش مصنوعی در 5 سال آینده به مهم ترین تکنیک موتورهای جست و جو تبدیل خواهد شد.

بهینه سازی محتوا در آینده

Greg Secrist بنیانگذار و مدیر عامل شرکت محتوای BKA معتقد است که آینده سئو بر محور جست و جوهای صوتی، RankBrain و هوش مصنوعی خواهد چرخید و اصولی که در سئوی امروزی مورد استفاده ماست، معنای دیگری به خود خواهند گرفت. اما نکته مهم اینجاست که نقش “محتوا” همچنان پررنگ خواهد بود. با این تفاوت که راه های بهینه سازی آن بیشتر مربوط به محبوبیت و مشهوریت محتوا در شبکه های مجازی مختلف خواهد بود.

اهمیت نقش محتوا در آینده ی سئو

"اهمیت

قریب به 50% متخصصان سئوی سرتاسر دنیا، معتقد اند که آینده سئو در بند محتوای باکیفیت است. البته از آنجایی که گوگل اخیراً دوباره روی محتواهای مفید و جامع تأکید داشته، می توان این پیشبینی را قطعی دانست.

اگر می خواهید با محتوای جذاب به استقبال آینده سئو بروید، محتواهای جامع و کامل را در اولویت قرار دهید. یعنی به جای موضوعات کلی، یک موضوع خاص را انتخاب کنید و همان موضوع را از زوایای مختلف بررسی کنید و یک محتوا با تعداد کلمات زیاد داشته باشید. البته فراموش نکنید که پر کردن محتوا با کلمات نامفهوم یا هجو، کمکی به سئو نخواهد کرد.

نظر Antonio Johnson در ارتباط با آینده سئو

از نظر Antonio Johnson ما در آینده سئو شاهد یک رویکرد جامع و منحصر به فرد هستیم که درک تمام رفتارهای جست و جوی آنلاین را در بر می گیرد. در آینده نیز مثل امروز، موفقیت سئو به درک گسترده ای از تجزیه و تحلیل داده ها، رفتار کاربرها و عناصر و در کل آنچه اکنون به عنوان سئو فنی شناخته می شود، نیاز خواهد داشت. باید دانست که جست و جوی کلامی (صوتی) از اهمیت کلمات کلیدی متنی و نقش آنها در سئو خواهد کاست.

سئو روز به روز عمیق تر خواهد شد

سئو روز به روز عمیق تر خواهد شد
سئو روز به روز عمیق تر خواهد شد

از نظر Kent Lewis سئو روز به روز فراتر از آنچه امروز است خواهد رفت. البته مرزهای سئو همیشه حول یک چیز هستند و آن تجربیات کاربران و ارتقای محتواست. این امر بدان معناست که سئو در آینده فقط به بهینه سازی سایت هایی می پردازد که محتوای پر بار و عمیقی دارند. ضمناً در این میان مالتی مدیاها هم نقش بسیار پررنگی را ایفا خواهند کرد.

توجه برندها به کیفیت محتوا

با افزایش تعداد بلاگرها، بازار رقابت تنگ تر شده و حالا سئوکارها در تلاش اند که محتواهایی عمیق و بااصالتی را تولید کنند. از سال ۲۰۱۷ تا به امروز تبلیغات محلی آنلاین، پیشرفت چشمگیری داشته است و برندهای مختلفی که از اهمیت سئو آگاه هستند، توانستند با بهره گیری از سئو سایت شخصی به منافع زیادی برسند.  تلاش برای ایجاد محتوای عمیق و پربار برای پست ها، مقالات و کتاب های الکترونیک از مهم ترین اقدامات این برندها بوده است.

ادغام سئو و بخش روابط عمومی

Kent Lewis مدعی است که روابط عمومی همیشه نقش بزرگی در سئو داشته و در آینده نیز خواهد داشت. او در مقالات خود به این امر مهم اشاره می کند که روند تکامل رسانه ها، به معنی پیشرفت و شیوع یک برند و یا بیزنس (و هر آنچه که فرد در تلاش ارائه آن است) خلاصه می شود. اظهارات او در حالی است که او تجربه کار با تیم روابط عمومی ۱۶ ساله در خصوص ارائه داستان ها، مقالات و انتشارات مطبوعاتی سئوشده را دارد.

سئو از 30 سال گذشته تا به امروز

سئو از سی سال گذشته تا به امروز
سئو از سی سال گذشته تا به امروز

نظر Scott Colenutt  این است که در ۳۰ سال گذشته، ما سعی در یافتن کارآمدترین راه ها برای تولید، توزیع، نمایه سازی، تنظیم و به اشتراک گذاری اطلاعات داشته ایم. بین سال های ۱۹۹۰ که استفاده از موتورهای جست و جو رونق یافت، تا سال ۲۰۰۷ که آیفون ها به بازار آمدند و دنیای تکنولوژی را تغییر دادند، دستگاه های کمتری برای دستیابی به اطلاعات وجود داشت. این بدان معنا بود که ما به سرچ ارگانیک و به خصوص سرچ در گوگل وابسته بودیم که سئو نقش اصلی در این خصوص را ایفا می کرد.

6 تغییر مهم در آینده سئو

اگر بخواهیم تغییرات سئو در آینده را در چند مورد خلاصه کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم. البته درباره آینده سئو (و اصولاً دنیای تکنولوژی) نمی توان پیشبینی دقیقی داشت؛ اما 6 اتفاق زیر، از مهم ترین تغییرات سئو در آینده نزدیک هستند که وقوع آنها از طرف متخصصین سئو تأیید شده است.

1- UX بهتر، رتبه بالاتر

یکی از پیشبینی های سئو، که می توان آن را قطعی دانست، اهمیت بیش از پیش تجربه کاربری (UX) سایت است. هر چه شما UX بهتری داشته باشید، ترافیک بیشتری هم می گیرید. ازآنجایی که ترافیک بالا در سال های پیش رو برای موتورهای جست و جو تعیین کننده خواهد بود، از این طریق می توانیم اعتماد آنها را جلب کنید.

در مقوله ارتقای UX، دو چیز را در نظر داشته باشید: 1. محتوای جذاب و 2. ارتقای مسیر تعامل کاربر با سایت. یادتان باشد که هر چه قدر هم که محتوای باکیفیتی داشته باشید، تا زمانی که برای کاربرانتان جذاب نباشد و چیزی نباشد که آنها می خواهند، نتیجه نخواهید دید. ضمناً با ابزارهایی مانند Google Trends و Google Search Console می توانید الگوری رفتار کاربر و خواست آنها را متوجه شوید تا درست مطابق با آنها قدم بردارید.

2- جایگاه ویژه فناوری AMP

فناوری AMP (Accelerated Mobile Pages) که به آن صفحات موبایل تسریع شده هم می گویند، یک فناوری نسبتاً جدید است که می تواند صفحات وب را به بهترین شکل ممکن در موبایل نشان دهد. در سال های پیش رو، سایت های بیشتری از این فناوری بهره می گیرند و فاکتور ریسپانسیو بودن سایت هم برای گوگل مهم تر خواهد شد. تا جایی که قرار است گوگل نسخه های دسکتاپ و موبایل سایت ها را جداگانه آنالیز و ایندکس کند.

بنابراین بی شک سایت هایی که از AMP برای سایت خود استفاده کنند، یک قدم از رقبایشان جلوتر خواهند بود. البته از جایی که امروزه کاربران موبایل بیشتر از کاربران دسکتاپ هستند، این امر جای تعجبی هم ندارد.

3- سئو، هوشمندتر از همیشه

گوگل سال به سال هوشمندتر از قبل می شود. حالا نیز پیشبینی می شود که این موتور جست و جو، با تکیه بر علوم هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء (IOT) و فناوری های دیگر، به جایی برسد که دقیقاً بداند هر کاربر به دنبال چیست!

همین حالا هم الگوهای رفتاری، نوع محتوای مورد علاقه، روند خرید و … هر کاربر به صورت مجزا ارزیابی می شود. اما در آینده این مسئله به قدری قوی تر می شود که دیگر کاربران ناچار نیستند چندین صفحه را زیر و رو کنید تا به خواسته خود برسید؛ بلکه گوگل خودش می داند که شما دقیقاً دنبال چه هستید.

قابلیت هایی مثل نشانه گذاری داده های ساخت یافته، نقشه برداری XML، تگ گذاری، جست و جوی داده های سازگار با صدا و … به این فرآیند کمک خواهند کرد. بنابراین شما، سایت ها شاید فقط تنها یک فرصت برای جذب کاربران داشته باشند. چون دیگر قرار نیست یک کاربر بارها به سایت های مختلف سر بزند و اگر به هدفش نرسید به سراغ سایت بعدی برود.

درنتیجه این پیشبینی سئو باید گفت که قبل از تولید محتوا و سئو کردن سایت، باید مخاطبان هدف خود را به طور واضح و شفاف پیدا کرده و بعد از دست به کار شوید.

4- صدای کاربران، ابزار اصلی جست و جوی آینده

Siri از اپل، Alexa از آمازون اپلیکیشن دستیار گوگل برای گوگل، گواه این هستند که جست و جوی صوتی در آینده جای جست و جوی متنی را خواهد گرفت. در این صورت قطعاً الگوریتم ای گوگل هم از قافله عقب نخواهند ماند.

در آینده سئو، احتمالاً باید عناوین صفحات و بخش های مهم محتواها را به صورت صوت قرار دهیم. گوگل همین حالا ابتکار عمل خود را با “گوگل دایرکت” به نمایش گذاشته است. با این فناوری، مرتبط ترین محتواها پس از جست جوی صوتی کاربر بررسی شده و آنهایی که سئوی بهتری دارند، بالاتر نشان داده می شوند.

Rhys Wynne مدیر Winwar Media هم در این باره معتقد است که در آینده افراد برای سرچ کردن کوئری خود نیازی به تایپ کلمه کلیدی با کیبورد را ندارند. بلکه فقط با صدای خود می توانند به موتورهای جست و جو اعلام کنند که به دنبال چه هستند. درواقع در آینده صدای هر فرد، جانشینی برای کلمات کلیدی متنی خواهد بود.

5- اسنیپت ها، ابزاری برای جلب اعتماد گوگل

در فناوری امروز گوگل، اسنیپت هایی در SERP وجود دارند که محتوای مرتبط با نیاز کاربر را پیدا می کنند. در آینده، این فناوری ارتقا می یابد؛ تا جایی که محتواهای نامرتبط با نیاز کاربران، به طور خودکار از SERP حذف می شوند.

درنتیجه، اگر می خواهید در آینده سئو و رتبه خوبی داشته باشید، باید به برای اسنیپت ها اهمیت ویژه ای قائل شوید.

6- محتوا، محتوا و باز هم محتوا

بالاتر هم به اهمیت محتوا چه در سئوی امروزی و چه در سئو آینده اشاره کردیم. گوگل بارها و بارها بر این موضوع تأکید کرده که کیفیت محتوا در رتبه بندی سایت ها تعیین کننده است. بسیاری از الگوریتم های این کمپانی هم برای تشخیص مرتبط ترین و مفیدترین محتواها طراحی شده اند.

باید بدانید که گوگل، این غول موتورهای جست و جو، از معیاری به نام EAT برای ارزیابی محتواها استفاده می کند. EAT، مخفف کلمه های Expertise (تخصص)، Authoritativeness (اعتبار) و Trustworthiness (قابل اعتماد بودن) است. یعنی گوگل در محتواهای سایت ها به دنبال این سه ویژگی است. حالا هر محتوایی که این ویژگی ها را بیشتر تأمین کند، جایگاه برتری برای گوگل خواهد داشت.

به عنوان مثال، گوگل نگاه می کند که آیا یک محتوا دقیق است؟ آیا به نظر می رسد نویسنده این محتوا در این موضوع تخصص داشته است؟ آیا سایتی که این محتوا را منتشر کرده قابل اعتماد است؟

آینده سئو؛ آیا سئو به همان اندازه که الان هست موثر خواهد ماند؟

سئو در حال حاضر موثرترین ابزار بازاریابی است. شرکت ها و کسب و کارها مقدار قابل توجهی پول برای بهبود سئو وب سایت خود سرمایه گذاری می کنند. وقتی در مورد بازاریابی سئو صحبت می کنیم، موتور جستجوی اصلی که مردم می خواهند وب سایتشان در آن دیده شود گوگل است. گوگل در دو دهه گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. هر چه جستجو در گوگل بیشتر باشد، کاربران بیشتری از طریق نتایج جستجوی گوگل وارد وبسایت ها می شوند. با این حال، اخیراً تغییرات ترسناکی در گوگل رخ می دهد که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد، زیرا این تغییرات مربوط به کاهش استفاده کاربران از گوگل نیست، بلکه سهم وب سایت در جذب این کاربران کاهش یافته است.

وجود کاربران در وب‌سایت‌ها از طریق Google اکنون دشوارتر است و پرش به رتبه اول گوگل ارزش قبلی را ندارد. در صورت بدتر شدن این وضعیت در آینده، طرح ب چه خواهد بود؟ چگونه برای چنین شرایطی آماده شویم؟

از آنجایی که دانش بازاریابی سئو به طور مداوم در حال به روز رسانی است و ما باید زمان و هزینه خود را برای مقابله با تغییرات صرف کنیم، سوال اینجاست که آیا ارزش آن را دارد؟

تغییرات گوگل چگونه بر مفهوم سئو تاثیر می گذارد؟

تعدادی ویژگی جدید توسط گوگل ارائه شده است که ممکن است بر استراتژی بازاریابی سئو تأثیر منفی بگذارد. در اینجا، ما در مورد آنها بیشتر بحث خواهیم کرد.

پاسخ فوری

برخی از سؤالات وجود دارد که Google در یک کادر جداگانه در بالای SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) به آنها پاسخ می دهد. این ویژگی برای کاربران بسیار جالب است، اگرچه به نظر می رسد تهدیدی برای صاحبان وب سایت باشد، زیرا کاربران دیگر نیازی به ورود به وب سایت ها ندارند.

به عنوان مثال، اگر “جام جهانی 2018” را جستجو کنید، تمام اطلاعات تیم ها و نتایج در جدولی در بالای SERP نمایش داده می شود، بنابراین کاربران قصد ورود به وب سایت هایی که چنین اطلاعاتی را ارائه می دهند را نخواهند داشت.

تبلیغات گوگل؛ قاتل خاموش سئو

گوگل این روزها فضاهای بیشتری را به تبلیغات پولی اختصاص می دهد. Adwords قبلا در نوار کناری صفحه قرار داشت، اما اکنون به بالای SERP منتقل شده است و تعداد تبلیغات به 4 در بالا و 4 در پایین صفحه افزایش یافته است. علاوه بر این، افزودن ویژگی های بیشتر مانند تماس مستقیم، لینک های مرتبط و غیره به Adwords باعث می شود تا کاربران بیشتری جذب تبلیغات پولی گوگل شوند.

در حال حاضر، هنگامی که به رتبه اول گوگل در یک کلمه کلیدی خاص برسید، در واقع معادل پنجم است، زیرا در حال حاضر 4 تبلیغ پولی در بالای صفحه وجود دارد! داستان غم انگیز این است که تعداد کلیک های رتبه 5 تقریبا 16 برابر کمتر از آن چیزی است که برای رتبه 1 است.

چنین شرایطی برای نمایش این نوع اطلاعات به ویژه در گوشی های تلفن همراه با صفحه نمایش کوچکتر باعث شده است تا کاربران کمتری وارد وب سایت های دیگر شوند.

عجیب ترین ویژگی؛ جستجو بدون نتیجه

یکی دیگر از ویژگی هایی که گوگل برای کاربران ارائه کرده است، پاسخگویی مستقیم به سوالات کاربران است. در واقع، هیچ وب سایتی پس از جستجو برای برخی اطلاعات خاص نشان داده نمی شود. برای مثال، اگر نرخ تبدیل دلار به یورو را جستجو کنید، گوگل مستقیماً پاسخ می‌دهد و وب‌سایت‌های مربوطه در پایین پاسخ گوگل نشان داده می‌شوند. بدیهی است که هیچ کاربری روی وب‌سایت‌های فهرست شده در زیر کلیک نمی‌کند، زیرا از قبل اطلاعات مورد نیاز خود را دارند

حتی اگر چنین ویژگی در حال حاضر به طور گسترده استفاده نمی شود، می تواند برای صاحبان وب سایت نگران کننده باشد، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده برای موضوعات بیشتری مورد استفاده قرار نگیرد.

می‌توانید وبلاگ‌های سئوی آکادمیک ما را بررسی کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر «سئو بیشتر از تکنیک‌ها» را بخوانید.

چگونه برای تغییرات آینده آماده شویم؟

به عنوان یک صاحب وب سایت یا یک مشاور سئو، باید شرایط را جدی بگیرید و در مورد راه های جایگزین برای حفظ مخاطبان و مراقبت از تجارت خود فکر کنید. بیایید در مورد این جایگزین ها بیشتر صحبت کنیم.

برندسازی مهمتر از سئو است

علاوه بر تلاش‌های خود برای بهبود سئو، باید به بهبود برندسازی خود نیز توجه زیادی داشته باشید، بنابراین کاربرانی که به خدمات یا محصول مرتبط با کسب و کار شما نیاز دارند، به جای جستجوی آن در گوگل، به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند. اثربخشی برند در صنعت تبلیغات ثابت شده است. به عنوان مثال در دنیای واقعی، وقتی برای خرید دستمال توالت به فروشگاهی می روید، در بیشتر مواقع برند شناخته شده انتخاب می شود. همچنین، در مورد دنیای آنلاین، کاربران معمولاً به جای جستجوی آن در گوگل، وارد آمازون می شوند و سپس نیازهای خود را جستجو می کنند. اگر به درستی انجام شود، این قدرت تبلیغات و برندسازی است.

قدرت رسانه های اجتماعی را دست کم نگیرید

کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو به وب سایت شما می آیند، به احتمال زیاد کاربران وفادار نیستند و بازگشت مجدد آنها به این راحتی ها نیست. در مقابل، فالوورهای شما در شبکه های اجتماعی برای مدت طولانی تری در تماس خواهند بود. این امر انتقال اطلاعات را از طریق رسانه های اجتماعی محبوب مانند فیس بوک و اینستاگرام آسان تر می کند.

رسانه های اجتماعی در حال حاضر یک ابزار بازاریابی قدرتمند هستند و هرچه جلوتر می رویم قوی تر خواهند شد. به طور دقیق تر، اگر سئو کارایی خود را از دست بدهد، رسانه های اجتماعی قدرتمندترین جایگزین خواهند بود. به شدت توصیه می شود از هم اکنون یک فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی شروع کنید تا برای هر گونه تغییر احتمالی که ممکن است رخ دهد آماده باشید. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، «تجارت الکترونیک خود را از طریق رسانه های اجتماعی بهبود بخشید» بخوانید.

تبلیغات آنلاین؛ راندمان پایین اما همچنان قابل توجه است

وب سایت های خبری و مجلات آنلاین زیادی وجود دارد که تعداد بازدیدکنندگان روزانه بالایی دارند. آنها فقط از طریق تبلیغات کسب درآمد می کنند. در صورتی که سئو کارایی خود را از دست بدهد، ممکن است جایگزین خوبی برای کار با آنها باشند. اگرچه اثربخشی چنین استراتژی های بازاریابی به مراتب کمتر از سئو و رسانه های اجتماعی است، اما در شرایط خاص می تواند جایگزین خوبی باشد. تبلیغات گوگل نیز ایده خوبی است، اگرچه هزینه آن بالا است و ممکن است برای برخی از مشاغل مفید نباشد.

در نهایت، باید به خاطر داشته باشید که سئو و گوگل در حال حاضر موثرترین ابزار بازاریابی دیجیتال هستند. شما باید کار خوب بهبود عملکرد سئو و رتبه گوگل خود را حفظ کنید. با این حال، باید آنقدر باهوش باشید که فعالیت بازاریابی خود را فقط به یک استراتژی محدود نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت خدمات سئو، هزینه سئو را بررسی کنید.

استفاده از روابط عمومی سنتی در سئو

از نظر Bradley Shaw که یک مالک دیجیتال مارکتینگ و همچنین مشاوره آنلاین در SEO Expert Brad Inc است، سئو و دیجیتال مارکتینگ در آینده به سمت بهره گیری از روابط عمومی سنتی خواهد رفت. بنابراین کم کم لینک سازی ها و ترفندهای امروزی سئو، شکل دیگری به خود خواهند گرفت. امروزه سئو جایگذاری دقیق محتوا و عکس ها و ویدئوها و … را برای ما مشخص می کند؛ اما در آینده نیاز است که به تمام این فاکتورهای سئو، فاکتور نحوه رفتار کاربران نیز اضافه شود.

آیا در آینده سئو اهمیتی مانند امروز خواهد داشت ؟

"آیا

Bryce Liggins به اهمیت سئو در آینده این چنین اشاره می کند که در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده سئو به عنوان یک مأموریت بحرانی برای هر بیزینسی تلقی خواهد شد. هر آنچه که ما در آینده به آن نیاز داشته باشیم، به صورت آنلاین پیدا خواهد شد. از طرفی واژه آنلاین شکل و اندازه جدیدی به خود خواهد گرفت. بنابراین در آینده هر نوع بیزینسی نیاز به سئو دارد و بدون سئو رو به افول خواهد رفت.

نکته مهم دیگر این که در حال حاضر فقط 30% کسب و کارهای کوچک، استراتژی سئو دارند! اما این عدد به طرز چشمگیری در حال افزایش است. پس قطعاْ میدان رقابت سئو، در آینده بسیار داغ تر از امروز خواهد بود و دیگر نمی توان با سئوی متوسط به رتبه های برتر رسید.

صدای هر فرد برای سرچ آنلاین کافی ست

Rhys Wynne مدیر Winwar Media بر این باور است که در آینده افراد برای سرچ کردن کوئری خود نیازی به تایپ کلمه ی کلیدی بر کیبورد را ندارند و با صدای خود می توانند به موتورهای جستجو اعلام کنند که به دنبال چه هستند. امروزه مشابه این تکنولوژی را در آمازون اکو مشاهده می کنیم. در حقیقت صدای هر فرد در آینده جانشینی برای کلمات کلیدی به هنگام سرچ کاربران خواهد بود .

الگوریتم های هوشمند در آینده چطور عمل خواهند کرد؟

الگوریتم های هوشمند در آینده چطور عمل خواهند کرد؟

Chris Hornak  مالک Blog Hands درباره آینده اعتقاد جالبی دارد. او معتقد است که سرچ آنلاین در آینده دیگر به معنی تایپ آدرس یک وب سایت یا تایپ یک کلمه کلیدی نخواهد بود. در عوض در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده اطلاعات مورد نظر ما به صورت روز به روز توسط تکنولوژی ذخیره خواهند شد و قبل از اینکه خودمان اقدام به پرسیدن سؤالی کنیم، پاسخ آن سؤال در اختیارمان قرار خواهد گرفت. درواقع الگوریتم ها در آینده اطلاعاتی که شما به آن نیاز خواهید داشت و حتی زمانی که به آنها نیاز خواهید داشت را می شناسند.

در آخر

طبق پیشبینی آینده سئو و جایگاهی که وب سایت ها خواهند داشت، سئو نه تنها اهمیت خود را از دست نمی دهد؛ بلکه ارزش آن چند برابر امروز نیز خواهد بود. جالب است بدانید که باوجود محبوبیتی که در حال حاضر شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها دارند، پیشبینی می شود که در آینده، درصد استفاده مردم از وب سایت و وب اپلیکیشن ها، بسیار بیشتر از پلتفرم های دیگر خواهد بود.

باتوجه به گفته های بالا، هر کسب و کار آنلاینی که می خواهد آغوش بازی برای تکنولوژی و ترندهای آینده داشته باشد، بی شک باید سئو وب سایت خود را در اولویت قرار دهید. ما نیز در ریراکو، آماده ایم تا خدمات سئو چندجانبه ای را به با تکیه بر تجربه و دانش متخصصین خود، به شما همراه ارائه دهیم. برای ارتقای سئو سایت خود، می توانید همین حالا همکاری خود را با ریراکو شروع کنید.

منبع: futureofeverything

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *