بدترین زبان های برنامه نویسی برای سئو

بدترین زبان های برنامه نویسی برای سئو

زبان های برنامه نویسی، پایه و اساس شکل گیری پلتفرم ها و برنامه هایی هستند که به واسطه آنها می توان یک کسب و کار را برپا و در دسترس مخاطبین قرار داد. تنوع کاربری این زبان ها بقدری زیاد است که تقریبا هرکاری را می توان با آنها انجام داد. از CMS سفارشی گرفته تا وب سایتی که با asp.net نوشته می شود، حتی وردپرس هم با زبان php میزبان ایده ها و خلاقیت های شما هستند.

با اینحال برای اطمینان از عملکرد سیستمی که آن را نوشته اید، باید با تکیه بر بهترین کارایی ممکن، به انطباق ویژگی ها و فناوری های مورد نیاز موتورهای جستجو نگریست.

نکته : اشنایی و شناخت از مزایا و معایب زبان های برنامه نویسی مسئله ای است بسیار مهم که قبل از گرفتن پروژه سئو و یا سئو سایت باید ان را مد نطر قرار دهید، در این مقاله به بررسی زبان های برنامه نویسی خواهیم پرداخت که انتخاب مناسبی برای خروجی سئوی مورد انتظار نخواهند بود.

نقش زبان برنامه نویسی در سئوی سایت

سایت هایی که بصورت سفارشی نوشته می شوند، با زبان های متنوعی قابل میزبانی هستند. نوع زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت یک چالش به شمار می ورد اما اعتبار و قابل شناسایی بودن کدها، که باید ساختار استانداردی داشته باشند، برای موتور جستجویی مانند گوگل بسیار مهم است.

یک وب سایت در کل دارای دو بخش است که به آن سمت سرور و سمت کاربر گفته می شود.

زبان های سمت سرور:

برنامه نویسی سمت سرور، به تمام برنامه هایی گفته می شود که بر روی سرور اجرا می شوند. برنامه نویسی سمت سرور برای استفاده در طراحی سایت مورد بهره برداری قرار می گیرد و بطور مستقیم تاثیری در سئوی سایت ندارند. منتهی باید در نظر داشته باشید که از منظر سرعت، زبان برنامه نویسی بر روی سئوی صفحات و سایت تاثیر گذار است.

کاربردهای زبان سمت سرور:

  • پردازش ورودی کاربران
  • گرداوری صفحات
  • ساختار اپلیکیشن‌ های وب
  • حافظه دائمی مانند SQL

از زبان های سمت سرور می توان به PHP ،Python ،ASP.Net و C یا Visual Basic اشاره کرد. عمداتا زبان های برنامه نویسی مانند جاوا و سی شارپ و سی پلاس پلاس برای سمت سرور طراحی نشده اند، اما برای بخش خدمات وب کاربردیT مورد استفاده قرار می گیرند.

زبان های سمت کاربر:

زبان های سمت کاربر بر روی سئوی سایت تاثیر مستقیم می گذارند. اینجاست که باید بگوییم یادگیری زبان برنامه نویسی برای یک کارشناس سئو، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عنوان مثال، پلاگین های وردپرسی برای بهینه سازی کدهای جاوا و CSS همان کاری را انجام می دهند که یک برنامه نویس خبره در چک لیستی به این منظور اجرا می کند.

کاربردهای زبان سمت کاربر:

  • صفحات تعاملی تحت وب
  • عناصر پویای قابل اجرا در صفحه
  • تعامل با کوکی ها
  • رد و بدل اطلاعات از سمت کاربر به سمت سرور
  • اپلیکیشن‌ های سمت کاربر مانند ثبت نام، ارایه محتوا و بازی های چند نفره از راه دور

از مهم ترین زبان های برنامه نویسی سمت کاربر می توان به جاوااسکریپت، HTML و CSS اشاره کرد.

زبان های HTML و CSS نقش منحصر بفردی را بر عهده دارند که Client توسط آنها، صفحه را به کاربران تحویل می دهد. این دو را نمی توان با PHP و ASP مقایسه کرد. برنامه نویسی سمت کاربر به رابط کاربری اشاره دارد و با اسکریپت های جاوا قابل اجرا است.

ما می توانیم در چند خط، تعدای زبان برنامه نویسی معرفی کنیم تا وقت تان را صرف آنها نکرده و از آنها دوری کنید، اما تصمیم گرفتیم اطلاعاتی را به شما ارایه کنیم که درک صحیحی از فضای برنامه نویسی سئو بیس – seo base programing language را به ارمغان بیاورد. همراه ما باشید تا کمی بیشتر به این موضوع بپردازیم.

معیار سرعت در زبان برنامه نویسی به مقدار داده های شما بستگی دارد. اگر یک برنامه بتواند به طور موثر دیتا را اجرا کند، مشکلی در سرعت نخواهید داشت. اما برنامه هایی که به طور خودکار حافظه را برای پاک کردن ارزیابی می کنند، باعث کندی سرعت برنامه می شوند.

در واقع هرچقدر که سرعت زبان برنامه نویسی بیشتر باشد، سرعت بارگذاری سایت نیز بالاتر خواهد بود. وقتی کاربران منتظر لود صفحات نباشند، نرخ پرش نیز کمتر خواهد بود. ربات ها نیز با تعامل و تجربه کاربری خوب، سایت شما را کاربر پسند و استاندار می بینند.

اینجا با یک نکته ارزشمند طرف خواهیم بود، سایت شما با هر زبانی که نوشته می شود، باید از استاندارد بودن آن مطمئن شوید، زیرا این مهم بر روی زیرساخت های سئوی سایت تاثیر چشم گیری دارد.

زبان برنامه نویسی C، دارای سرعت بالا و بهینه شده با bytcode است. هرچند می توان تعدادی از زبان های دیگر را با هم درآمیخت و کدهای راحت تری ایجاد کرد، ولی برنامه نویسان به خاطر پیچیدگی زیادی که دارد برای مباحث سئو سراغ اش نمی روند.

جاوا – JAVA یکی از زبان های برنامه نویسی پرکاربرد است که تقریبا می توان گفت در هر وب سایتی می توان آن را یافت. این زبان برنامه نویسی با وجود محبوبیتی که دارد، سرعت اش کم است و مناسب مباحث سئویی نیست. این زبان از اهمیت بالایی برخوردار است اما برای فاکتور سئو به منظور یادگیری آن مناسب نیست. یکی از نکات مهم در جاوا این است که باید دسترسی ربات ها به فایل های آن و منابع سایت باز بگذارید. زبان جاوا در واقعیت بسیار دشوار بوده که با کدهای ناپایدار می تواند بسرعت پیچیده، و در نگهداری بسیار سخت شوند.

بیایید به سراغ php برویم و کار را جایی دنبال کنیم که اکثر کاربران اینترنتی، برای راه اندازی سایت های شان سراغ سیستم مدیریت محتوای وردپرس رفته و یک قالب با ساختار استاندارد نصب می کنند. فانکشن ها در این زبان بسیار مهم هستند و بر روی عملکرد سایت تاثیر مستقیم دارند. در صورتیکه کدنویسی php بهینه نباشد، با یک قالب غیر استاندارد طرف هستیم. علیرغم اینکه php یکی از ساده ترین زبان ها از گذشته تا کنون بوده، اکثر برنامه نویسان آن را دوست ندارند زیرا از نظر فنی یک زبان ناسازگار است و می تواند به طراحی بد بیانجامد. تولید کدهای بد با استفاده از php نسباتا آسان است.

زبان HTML برای ساختار اجزا سایت، شامل متن ها، تصاویر و غیره است که می تواند حاوی کدهای جاوا اسکریپت هم باشد. همینطور با استفاده از زبان css خواهید توانست رنگ ها، ابعاد و فونت ها را تغییر دهید. با زبان css و استاندارد های آن، صفحات وب در تمامی مرورگرها به طور یکسان نمایش داده می شود. بطور خلاصه، زبان HTML به ساختار صفحه و زبان css ظاهر را ساماندهی می کنند. این دو از نظر تعامل کاربر و کیفیت لود عناصر، بر روی سئوی سایت تاثیر می گذارند.

جمع بندی

آینده سئو، دورنمای بسیار سخت و حرفه ای را ترسیم می کند. شما نیاز دارید یا در یک حرفه بصورت کاملا تخصصی هنرمند باشید و یا زبان های برنامه نویسی سمت سئو را بخوبی فرا بگیرید. آموختن یک زبان برنامه نویسی برای رفع رجوع، آن چیزی نیست که مد نظر داریم، شما می بایست در سطح بالا کدنویسی کنید.

در سال 2022 بسیاری از گایدلاین های قدیمی و منقضی تغییر می کند تا جایی که گوگل می گوید، جامعه سئو این حجم از تحولات را نخواهد توانست تفسیر کند. مدتی است با الگوریتم های هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ آشنا شده ایم و فناوری های نوین، درست در سرپ گوگل جلوی چشم تان است.

امروز، درست در همین لحظه باید قادر باشید نام چند پتنت و جزئیات مربوط به الگوریتم های تازه ظهور را کاملا مسلط باشید. لینک سازی در سایت به نیت و هدف کاربران گره خورده است و شما باید نقشه بسیار روشنی از پیوندهای داخلی و خارجی سایت تان داشته باشید. هرچند محبوبیت سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، اما به عنوان یک کارشناس سئو، باید بین کدنویسی یک cms سفارشی و یا بهینه سازی بسیار تخصصی قالب های آماده، بر روی یک حرفه آگاهی داشته باشید.

پرهیز از زبان هایی که برای سئو یک چالش به حساب می آیند و روی آوردن به انتخاب های هوشمندانه، همان نهال کوچک درختی است که باید از امروز در بستر اکوسیستم بکارید. حل مساله خوب به معنای جلوگیری از حلقه های تودرتو است. یک برنامه نویس حرفه ای، مسایل را به تکه های کوچک و قابل هضم تقسیم می کند و آنها را یکی یکی با راه حال های ظریف حل می کند.

سوالات متداول ارتباط سئو و زبان های برنامه نویسی

معایب زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟

در کنار خوبی های پایتون، این زبان با مشکلاتی از جمله، سرعت کم، مشکل تشخیص خطا در کدها، وابستگی به مفسر بجای کامپایلر، ضعف در دستگاه های تلفن همراه و مصرف زیاد حافظه.

تفاوت میان جاوا با ++C چیست؟

زبان جاوا میان میان توسعه دهندگان بسیار محبوب است اما از آنجایی که کدها باید تفسیر شوند، سرعت آن نیز کندتر می شود. ++C به دلیل وابستگی به کامپایلر از سرعت بسیار زیادی برخوردار است.

آیا برنامه نویسی بر روی سرعت سایت تثیر دارد؟

بله، اگر یک برنامه بتواند به طور موثر داده ها را اجرا کند، مشکلی در سرعت نخواهید داشت. اما برنامه هایی که به طور خودکار حافظه را برای پاک کردن ارزیابی می کنند، باعث کندی سرعت برنامه می شوند.

آیا برای سئو باید زبان برنامه نویسی یاد داشت؟

اگر به فکر پیشرفت وتداوم حیات تخصص تان هستید، بله. آینده سئو، دورنمای بسیار سخت و حرفه ای را ترسیم می کند. شما نیاز دارید یا در یک حرفه بصورت کاملا تخصصی هنرمند باشید و یا زبان های برنامه نویسی سمت سئو را بخوبی فرا بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *