نحوه افزایش نرخ تبدیل در سایت

نحوه افزایش نرخ تبدیل

سئوکاران به شدت برای نشان دادن وب سایت خود در نتایج برتر برای همه پرس و جوهای مرتبط تمرکز می کنند، اما حضور در نتایج جستجو کافی نیست و کاربر باید از وب سایت شما بازدید کند، با محتوای شما تعامل برقرار کند و در نهایت از محصول و خدمات شما استفاده کند. در دنیای ایده آل سئو، وب سایت هایی که در نتایج بالاتر هستند، کلیک بیشتری هم دریافت می کنند و فروش بیشتری هم خواهند داشت اما در واقعیت حضور در صفحه اول لزوماً بازدید و فروش را تضمین نمی کند و این جاست که بهینه سازی نرخ تبدیل یا cro اهمیت پیدا می کند، اما منظور از cro چیست و چطور باید اینکار را انجام داد؟ این ها سوالاتی هستند که قرار است در این مقاله به آن پاسخ دهیم، پس اگر به دنبال افزایش tفروش هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

نرخ تبدیل چیست؟

نرخ تبدیل به تعداد خریدها (یا اهداف دیگر مانند کلیک بر روی صفحه خاص) وب سایت شما ، تقسیم بر تعداد نمایش‌های وب سایت شما به افراد است و از این رو می‌توان آن را با نرخ کلیک یا ctr مقایسه کرد. به دلیل تشابه زیاد نرخ تبدیل و نرخ کلیک برای وب سایت ها، فعالیت هایی که برای بهینه سازی این دو انجام می شود بسیار شبیه به هم هستند. به طور منطقی، هر چه پست شما رتبه بالاتری داشته باشد، کلیک های بیشتری دریافت می کند، اما آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. تمام نتایج اولیه گوگل برای جلب توجه کاربر با یکدیگر رقابت می کنند و وب سایت هایی که چک لیست سئو و بهنیه سازی ctr را به درستی انجام می دهند به راحتی می توانند ترافیک بیشتری را  جذب کنند حتی بدون اینکه در نتایج اولیه بهبود رتبه را تجربه کنند.

مراحل افزایش نرخ تبدیل در سایت

اهداف سایت خود را مشخص کنید

قبل از شروع بهینه سازی نرخ تبدیل، مهم است که اهداف وب سایت خود را تعیین کرده و برای آن ها بهینه سازی کنید. این اهداف می تواند هر اقدام خاصی باشد که می خواهید بازدیدکننده در سایت شما انجام دهد که ارزش خاصی برای کسب و کار شما ایجاد کند. هنگامی که این اهداف را ایجاد کردید، باید رفتار بازدیدکنندگان را در برابر این اهداف تعریف شده ارزیابی کنید. در زیر فهرستی از برخی از متداول ترین اهداف تبدیلی که می توانید برای صفحات وب مختلف تعیین کنید آمده است:

  • بازدید از صفحه
  • ارسال فرم
  • کلیک روی لینک
  • کلیک روی عناصر
  • تست A/B را انجام دهید

CTR فعلی خود را بررسی کنید

همانطور که گفته شد در صورتی که شما نتوانید نرخ کلیک خوبی داشته باشید، نرخ تبدیل چشم گیری هم نخواهید داشت.  قبل از تلاش برای بهبود وضعیت، ایده خوبی است که در مورد وضعیت موجود اطلاعات کسب کنید. خوشبختانه، به عنوان صاحبان وب سایت، ابزارهای قدرتمندی برای بررسی این موارد وجود دارد. شما به راحتی می توانید به سرچ کنسول وب سایت خود مراجعه کرده و در قسمت Performance میانگین نرخ کلیک برای سایت و هر صفحه از وب سایت را مشاهده کنید. ابزار کاربردی دیگر گوگل آنالیتکس است که اطلاعات بیشتری را در اختیار شما می گذارد، از کاربران جدید گرفته تا میزان ترافیک دریافتی از رسانه های دیگر. در این مرحله باید نقاط قوت و نقاط ضعف وب سایت خود را مشخص کنید و نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنید.

از تست a/b استفاده کنید

از تست a/b تایتل و عناوین خود استفاده کنید

هرچه قیف شما بهینه تر باشد، نرخ تبدیل بالاتر خواهد بود . تست A/B محبوب ترین شکل بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت (CRO) است که 56 درصد از بازاریابان از این روش استفاده می کنند. تست A/B یک راه عالی برای بهینه سازی قیف وب سایت شما است. معیارهای تبدیل برای هر وب سایت منحصر به فرد است. برای وب سایت های ارائه محصول، فروش محصولات ممکن است همان معیار هدف باشد، در حالی که برای وب سایت های واسط فروش، کلیک بر روی لینک هدف بهینه سازی خواهد بود. با آزمایش تغییرات متعدد یک عنصر وب سایت تا زمانی که بهترین نسخه ممکن را پیدا کنید، نرخ پرش را کاهش دهید. این تجربه کاربری شما را بهبود می بخشد و باعث می شود بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند و نرخ پرش را کاهش دهند و به طور محسوس roi را بهبود دهید.

وب سایت خود را برای موبایل بهنیه کنید

دستگاه های تلفن همراه بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره هستند و  کاربران موبایل 56 درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده اند. برای صاحبان وب سایت، چنین تغییری در نحوه تعامل مردم با وب کاملاً طبیعی است. اما این امر اهمیت بهینه بودن وب سایت برای موبایل افزایش می دهد. اگر بازدیدکنندگان تلفن همراه شما هنگام ورود به وب سایت شما تجربه خوبی نداشته باشند، احتمالاً بخش عظیمی از ترافیک بالقوه خود را از دست می دهید. از ابزارهای موجود مانند page speed insight و mobile friendly checker برای بررسی بهینه بودن، صفحات وب سایت خود با موبایل بررسی کنید و تا جای ممکن بهینه سازی برای گجت های همراه را انجام دهید. تکنولوژی amp یک راه حل عالی برای بهنیه سازی محتوای وب سایت شما برای تلفن های همراه است که سبب افزایش سرعت و بهبود تجربه کاربری برای دستگاه های همراه می شود.

عناوین را بهینه کنید

عنوان شما شاید مهمترین مؤلفه برای بهنیه سازی ctr باشد. اما در عین حال می تواند پیچیده ترین گام بهینه سازی باشد، زیرا عنوان شما نه تنها باید برای انسان جذاب باشد، بلکه برای موتور جستجو نیز باید کاملا قابل درک بوده و برای آن بهینه شود. به همین دلیل مهم است که روی عنوان خود با احتیاط کار کنید و سئو را در نظر داشته باشید و بدانید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند. در اینجا چند نکته مفید آورده شده است.

  • عناوین را کوتاه نگه دارید گوگل عنوان بیش از 60 کاراکتر را قطع خواهد کرد.
  • عناوین مرتبط را حفظ کنید کلمه کلیدی مورد نظر را تا حد امکان نزدیک به ابتدا قرار دهید
  • جذابیت عاطفی را به عناوین خود اضافه کنید.
  • عناوینی با ارزش پیشنهادی منحصر به فرد کسب و کار خود بنویسد
  • کنجکاوی را در آنها افزایش دهید، اما به سؤالات مستقیماً در عنوان پاسخ ندهید.

بهینه سازی Google My Business را انجام دهید

بهینه سازی Google My Business را انجام دهید

آیا از Google My Business استفاده می کنید؟ اگر پاسخ شما منفی است، فرصت های زیادی برای جذب ترافیک را از دست داده اید. کسب و کار خود را در Google My Business ثبت کنید و همه جزئیات کسب و کار را وارد کنید.  نتایج Google My Business معمولاً در نتایج جست و جو نشان داده می شوند. مزیت دیگر استفاده از Google My Business این است که به شما امکان می دهد نظرات و رتبه‌بندی های مشتریان را جمع‌آوری کنید و همچنین به کسب وکارتان اجازه می دهد به سؤالات کاربران پاسخ دهید. هر دو می توانند به شما در ایجاد اعتماد و جذب مشتریان جدید و افزیش نرخ کلیک کمک کنند. همچنین برخی از ویژگی های مفید مانند به اشتراک گذاری اطلاعات کسب و کار با دیگران یا تماس مستقیم با کسب و کار را به مشتریان ارائه می دهد.

علائم نگارشی مناسب استفاده کنید

از علائم نگارشی و نمادهایی استفاده کنید که CTR را افزایش می دهند. بازاریابان دیجیتال از قدرت و تاثیر ترندهای سالانه و انواع فهرست ها را می دانند. یکی از ترفندهای نگارشی در بهینه سازی عناوین استفاده از اعداد است، به عنوان مثال 10 مورد از بزرگ ترین اشتباهات سئو ترافیک بیشتری نسبت به نکات سئو برای شما به ارمغان خواهد آورد. به طور کلی افراد مستعد کلیک بر روی نتیجه ای هستند که به راحتی می توانند آن را ارزیابی و درک کنند و به همین دلیل ذهن آن ها، اعداد را دوست دارد. آن ها به روزترین اطلاعات را می خواهند، به همین دلیل افزودن تاریخ به روز رسانی جدید ضروری است. براکت ها نیز توجه را جلب می کنند و CTR را افزایش می دهند. همچنین استفاده از خط تیره های متوالی در عنوان تاثیر مثبتی به همراه ندارد و توصیه نمی شود.

توضیحات متا را بهینه کنید

توضیحات متا در نتایج جست و جو طولانی ترین قطعه متن است. اگر با عنوان خود توجه جستجوگر را به خود جلب کردید، توضیحات مکان مناسبی برای تقویت بیانیه شما است. اما بهتر است دو نکته را رعایت کنید:

  • از متای مختصر استفاده کنید: اطمینان حاصل کنید که توضیحات شما کمتر از 155 کاراکتر است چرا که گوگل توضیحات بیشتر از این تعداد کاراکتر را به صورت ناقص نشان می‌دهد، بنابراین به یاد داشته باشید که قبل از تغییر آن، پیش نمایش آن را مشاهده کنید.
  • جسور باشید: بهترین توضیحات متا با یک یک فراخوان قوی شروع می شود. به جای اینکه صرفاً محصول خود یا محتوای پست وبلاگ خود را در توضیحات توضیح دهید، به جستجوگر خطاب کنید و آنها را از مزایای پیمایش به صفحه خود، انتخاب محصول یا خدمات خود و غیره مطلع کنید. آیا پیشنهادهای فصلی دارید؟ آیا فروش دارید؟ ارسال رایگان چطور؟

از اسنیپت استفاده کنید

جایگاه شماره یک دیگر هدف بازاریابان دیجیتال و آژانس های بازاریابی دیجیتال نیست، با توجه به مطالعه Ahrefs، 12.3٪ از نتایج از اسنیپت ها بهره می برند. موتورهای جستجو مانند گوگل داده های اسنیپت و اسکیما را بررسی می کنند و در صورتی که محتوای صفحه ارزشمند باشد، اسنیپت را به صورت یک قطعه برجسته و یا ستاره دار نشان می دهند، بنابراین  اگر وبلاگ یا وب سایت شما در صفحه اول گوگل قرار دارد، فرصت خوبیست که از اسنیپت استفاده کرده و خود را بین نتایج دیگر برجسته نمایید. توجه داشته باشید، اسنیپت ها اغلب برای کلمات کلیدی طولانی یا پرس و جوهای مبتنی بر سؤال نمایش داده می شوند، بنابراین  تمرکز بر روی ارائه پاسخ‌های کوتاه و دقیق و اگر صفحه شما بتواند اینکار را انجام دهد، شانس نمایش لینک شما به صورت برجسته افزایش پیدا می کند.

سرعت وب سایت را افزایش دهید

یکی از موارد مهم برای افزایش نرخ کلیک ارگانیک شما این است که مطمئن شوید سایت شما در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری می شود. به یاد داشته باشید، یک کلیک تنها زمانی به حساب می آید که بازدیدکننده واقعاً به محتوای صفحه شما دست یابد. اگر سرعت بارگذاری سایت شما خیلی کند باشد، ممکن است این اتفاق نیفتد، به خصوص در دستگاه های تلفن همراه که اغلب اتصالات اینترنتی کندتری دارند. به علاوه، رتبه جستجوی گوگل به طور مستقیم با سرعت بارگذاری در ارتباط است. در نتیجه، اگر می‌خواهید CTR ارگانیک را برای وب‌سایت وردپرس خود بهبود بخشید، سرمایه‌گذاری روی سرعت سایت عامل مهمی است.

تبلیغات PPC را به شکل صحیح اجرا کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای غلبه بر کاهش ترافیک ارگانیک، سرمایه‌گذاری در تبلیغات PPC است. بله، آن ها ممکن است در صنایع خاصی گران باشند و ممکن است حتی در بسیاری از کسب و کارها بهره وری کافی را نداشته باشند، اما اگر به دنبال کسب نتایج سریع هستید، تبلیغات PPC بهترین گزینه برای شماست، مشروط بر اینکه استراتژی هدف گذاری PPC شما ارزشمند باشد. تبلیغات PPC را روی کلمات کلیدی با ارزش اجرا کنید. وقتی تبلیغات PPC را اجرا می کنید، ترافیک هدفمندی را جذب می کنید که احتمال تبدیل شدن به مشتریان بالفعل را افزایش می دهد. این بدان معنی است که نه تنها نرخ کلیک شما افزایش پیدا می کند، بلکه نرخ تبدیل شما را نیز بهبود می یابد. کلید موفقیت در تبلیغات PPC این است که نوع تبلیغ مناسب را با توجه به حوزه کسب و کار خود انتخاب کنید.

از کدهای اسکیما برای صفحات استفاده کنید

موتورهای جستجو از ربات ها برای خزیدن و بررسی  صفحات وب و ایجاد فهرستی از تمام آن صفحات استفاده می کنند. هر چه موتورهای جستجو راحت تر به بررسی وب سایت شما بپردازند، سریع‌تر وب سایت شما را درک می کنند و احتمال اینکه وب‌سایت شما ایندکس و رتبه بندی شود بیشتر می ‌شود. با افزودن نشانه گذاری طرحواره به وب سایت خود، می‌توانید به موتورهای جستجو بفهمانید که وب سایت شما چیست. انواع مختلفی از نشانه گذاری های طرحواره وجود دارد و پیاده سازی نوع مناسب در وب سایت شما می تواند معجزه کند. به عنوان مثال، نشانه گذاری طرح بازبینی به موتورهای جستجو امکان می دهد میزان محبوبیت محتوا و یا امتیاز محصول را در نتایج ارگانیک شما نمایش دهند. اگر این امتیاز خوب باشد، سبب افزایش اعتبار، جلب اعتماد و جذب مشتریان جدید می شود و در عین حال سبب بهنیه سازی نرخ تبدیل شود.

بهینه سازی تصاویر و ویدیوها

همانطور که قبلا ذکر شد، نتایج اولیه دیگر محدود به نمایش نتایج ارگانیک نیستند. آنها همچنین تصاویر، ویدیوها و اسنیپت ها را نشان می دهند. نکته جالب‌تر این است که تعداد نتایجی که تصاویر و ویدیوها را نشان می دهند در حال افزایش هستند. این بدان معنی است که شما می توانید تصاویر و ویدیوهای خود را برای افزایش شانس رتبه بندی خود در این جست و جوها بهینه کنید. در اینجا راه هایی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی تصاویر برای سئو استفاده کنید.

  • از کلمات کلیدی هدفمند در عنوان، توضیحات و متن جایگزین استفاده کنید
  • تصویر و ویدیو را در قسمتی از صفحه یا در محتوایی قرار دهید که به بهترین وجه با هدف کلمه کلیدی مطابقت دارد
  • فشرده سازی تصاویر و فیلم ها در اندازه بزرگ
  • استفاده از عنوان مناسب برای تصاویر
  • از اندازه های رایج تصویر و فرمت های تصویری بهینه استفاده کنید.

چگونه cro سایت خود را انجام خواهید داد؟

نرخ کلیک یک عامل مهم در بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت است که اغلب دست کم گرفته می شود، شما می توانید به شکل انبوه محتوا تولید کنید و یا تبلیغات گسترده انجام دهید اما اگر بازدیدی دریافت نکنید به تدریج به رتبه های پایین تر سقوط خواهید کرد. از طرفی زمانی که بازدید دریافت کردید باید بتوانید مخاطبان را به سمت خرید و یا اقدام مورد نظر شما هدایت کنید. به همین دلیل است که نرخ تبدیل و نرخ کلیک دست به دست هم می دهند تا به شما در توسعه کسب و کارتان کمک کنند. خوشبختانه کنترل این وضع تا حد زیادی به خودتان بستگی دارد، در این مقاله سعی کردیم تا مهم ترین نکاتی که برای بهینه کردن نرخ تبدیل باید بدانید را به شما بگوییم، شروع کنید و وب سایت خود را برای افزایش نرخ تبدیل بهینه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *