نقش ساخت ویدیو در سئو برای رتبه گیری در گوگل چیست ؟

What is the role of video making in Google SEO ranking

ویدئو در سئو، به تنهایی می تواند مهر تأییدی بر کیفیت بالای محتواهای یک سایت باشد. مشتریان و کاربران ویدئوها را دوست دارند، از آنها استفاده می کنند و آنها را به خاطر می سپارند. این سه دلیل می توانند ترکیب مناسب و موفقیت آمیزی برای استراتژی های سئو در دیجیتال مارکتینگ باشند. اما ویدئوها چطور می توانند ما را به رتبه های برتر گوگل برسانند؟ در این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ این سؤال را باهم ببینیم.

فهرست

سئو ویدئویی چیست ؟

سئو ویدئو، به زبان ساده بهینه سازی یک ویدئوی خاص است به گونه ای که آن ویدئو ایندکس و رتبه بندی شود. در این صورت وقتی کاربران عبارت مربوط به این محتوا را سرچ می کنند، این ویدئو به آنها نمایش داده می شود.

نمایش ویدئوها در SERP نیز دو روش دارد. یا این که لینک صفحه ویدئو مثل صفحه محتواهای متنی نمایش داده شود؛ یا این که تصویر Thumbnail ویدئو نمایش داده شود و کاربر بتواند مستقیماً روی آن کلیک کند. طبیعتاً روش دوم برای کاربران جذاب تر و احتمال کلیک روی آن، بیشتر است.

ویدئوها در دنیای وب چه اهمیتی دارند؟

اهمیت ویدئو ها در اینترنت به چه صورت است 2

در حال حاضر حدود 85% از دیجیتال مارکترها از قدرت ویدئو در سئو استفاده می کنند که این عدد دائماً در حال افزایش نیز هست! دلیل این حجم از محبوبیت نیز چیزی نیست جزو استقبال فوق العاده کاربران.

طبق گفته “eMarketer،  در سال 2015  مبلغی حدود ۷.۷۷ میلیارد دلار صرف تبلیغات ویدئویی شده و این هزینه تا سال 2019 رشد فوق العاده ای داشته و به رقم ۱۴.۳۸ میلیارد دلار رسیده است. این عدد تا به امروز نیز دارای رشد روز افزون بوده است.

ضمناً اساس کار سئو هم این است که محتوای سایت ها را با چیزی که موتورهای جست و جو می خواهد هماهنگ کنند. هرچند که گوگل معمولاً خیلی شفاف نمی گوید که دنبال چه محتواهایی است؛ اما چیزی که واضح است، این است که ویدئوها همیشه محبوب گوگل بوده اند، هستند و خواهند بود.

تا جایی که سئوکاران سرتاسر دنیا معتقدند که گوگل ویدئوها را بالای محتواهای متنی در SERP نشان می دهد. یعنی گاهی صرف این که یک محتوای ویدئویی دارید، می تواند شما را بالاتر از رقبایتان ببرد.

آمار بازدید ویدیو در ماهه 2019

نحوه ی تغییر ویدئو ها نسبت به گذشته و تاثیر آن بر سئو

در سال های اخیر، استفاده از ویدئوها برای رسیدن به سئو حرفه ای شکل جدیدی به خود گرفته است. برای مثال امروزه دیگر برای تولید محتواهای ویدئویی، نیازی به صرف هزینه های هنگفت یا حتی دوربین حرفه ای نیست! بلکه فقط با داشتن یک گوشی که دوربین خوبی دارد، می توانیم استارت تولید این محتواها را بزنیم.

از طرف دیگر، از آنجایی که تعداد کاربران موبایل رشد روز افزون داشته است، اکثر مخاطبان ویدئوها، کاربران موبایل هستند. بنابراین وقتی پای ویدیو در سئو در میان است، باید کاربران موبایل را در اولویت قرار دهیم.

ویدئوها چطور به افزایش رتبه سایت کمک می کنند؟

قطع به یقین، استفاده از عکس ها و ویدئوها می تواند سبب بهبود سئو سایت شود. حتماً شنیده اید که “یک عکس، مثل هزار کلمه است”؛ خب تأثیر ویدئوها خیلی بیشتر از این حرف هاست. به گفته Forrester:

“تأثیر یک فیلم یک دقیقه ای، با محتوایی که شامل یک میلیون و هشتصد کلمه است، برابری می کند!”

اما اگر بخواهیم پاسخ این سؤال را دقیق تر بدهیم، باید به 8 دستاورد ویدئو در سئو اشاره کنیم:

  1. افزایش ترافیک
  2. افزایش زمانی که کاربران در سایت صرف می کنند
  3. جذب بک لینک
  4. ارتقای UX
  5. افزایش نرخ تبدیل
  6. کاهش نرخ پرش
  7. داشتن نمایشی متفاوت در SERP
  8. هدف قرار دادن کلمات کلیدی به روشی قدرتمندتر

هر 8 مورد از اولویت های گوگل برای افزایش رتبه سایت های محسوب می شوند. بنابراین با دستیابی به هر یک از این موارد، یک قدم بزرگ به سمت رتبه های برتر گوگل برمی دارید. در ادامه این 8 مورد را دقیق تر بررسی می کنیم.

تاثیر ویدئو ها در سئو

1- افزایش ترافیک

احتمالاً نیازی به اشاره نیست که ترافیک بالای یک سایت، گوگل را تشویق می کند که آن سایت را به رتبه های برتر خود ببرد. حالا نکته اینجاست که بر اساس گزارش ” Cisco”، ویدئوها درصد زیادی از ترافیک وب را به خود اختصاص داده اند. به طوری که حدوداً 81% از کل ترافیک وب، صرف مشاهده ویدئو می شود. پس اگر ویدئوهای کاربردی و باکیفیتی داشته باشید، می توانید سهم خود را از این 81% دریافت کنید.

2- افزایش زمانی که کاربران در سایت صرف می کنند

اگر بخواهیم دو فاکتور سئو را نام ببریم که برای گوگل مهم تر از فاکتورهای دیگر هستند، باید به “بک لینک ها” و “زمانی که کاربران در سایت می مانند” اشاره کنیم. در ادامه در مورد بک لینک بیشتر صحبت می کنیم. اما در مورد زمان صرف شده توسط کاربر، واقعاً چه چیزی می تواند بهتر از ویدئو در سئو جواب بدهد؟

وقتی کاربر با یک محتوای ویدئویی مواجه می شود، زمانی را صرف می کند تا آن ویدئو را ببیند. اما کار اینجا هم تمام نمی شود؛ اگر لینک سازی داخلی درستی داشته باشید، کاربران از صفحه این ویدئو به صفحات دیگر شما هم سر می زنند. هر یک ثانیه ای که کاربران در سایت شما می مانند، برای شما حکم طلا را دارد.

3- ویدئو در سئو؛ برگ برنده ای برای دریافت بک لینک

گوگل بک لینک های سایت ها را چک می کند تا ببیند منابع دیگر چه قدر این سایت را قبول دارند. به همین دلیل است که دریافت بک لینک، بخش بسیار مهمی از استراتژی های سئو محسوب می شود. خوشبختانه ویدئوها می توانند مثل یک آهنربا، بک لینک ها را جذب کنند. بک لینک هایی از سایت های دیگر یا از اکانت های سوشال مدیا.

4- ارتقای UX سایت

هر چیزی که طبق خواست و میل کاربران باشد، تجربه کاربری سایت را ارتقا می دهد. باتوجه به آمارهایی که بالاتر اشاره کردیم، ویدئوها از محبوب ترین محتواهای کاربران هستند. بنابراین اگر حرف خود را به جای محتواهای متنی، در قالب ویدئو بزنید، درواقع UX سایتتان را حرفه ای تر کرده اید.

تجربه کاربری خوب از دو نظر حائز اهمیت است؛ اول این که گوگل آن را مستقیماً رصد می کند و به UXهای خوب پاداش می دهد. دوم این که کاربران در چنین سایت هایی بیشتر باقی می مانند. باقی ماندن کاربران در سایت، سیگنال های مثبتی را به گوگل می دهد تا راحت تر به شما اعتماد کند.

5- افزایش نرخ تبدیل

اگر با قیف بازاریابی آشنا باشید، می دانید که بعد از مرحله آگاهی دادن به مخاطب، باید به روش های مختلف او را ترغیب کنید که به مشتری تبدیل شود (جایی که این قیف تنگ تر و کار شما سخت تر می شود). ویدئوها ازجمله ابزارهایی هستند که کاربران به سمت پایین قیف هُل می دهند.

کاربران با سایت هایی که محتواهای ویدئویی دارند بیشتر درگیر می شوند و به آنها راحت تر اعتماد می کنند. تا جایی که طبق بررسی های انجام شده، گنجاندن ویدئو در صفحات فرود، می تواند نرخ تبدیل را تا 80% بیشتر کند.

“52% از کاربران وب می گویند که ویدئوها آنها را متقاعد می کنند که از این کسب و کار خرید کنند”

6- کاهش نرخ پرش

نرخ پرش (Bounce Rate)، یعنی چه نسبتی از کاربران وارد سایت شما می شوند، اما فقط چند لحظه بعد سریعاً به SERP برمی گردند تا وارد سایت دیگری شوند. طبیعتاً این پرش زمانی اتفاق می افتد که کاربر نتوانسته محتوای دلخواهش را در این سایت پیدا کند. به همین خاطر، گوگل سایت هایی را که نرخ پرش بالایی دارند را در رتبه های بالا جای نمی دهد.

اما ویدئوها اینجا هم معجزه می کنند! طبق گزارش های ارسالی، ویدئوها می توانند نرخ پرش را یک تنه تا 34% کاهش دهند. چرا؟ چون ویدئوها به سرعت توجه کاربران را جلب می کنند و حس اعتماد و اعتبار را نزد کاربر ایجاد می کنند.

7- داشتن نمایشی متفاوت در SERP

حتماً دیده اید که وقتی بعضی عبارت ها را سرچ می کنید، قبل از محتواهای متنی، یک سری ویدئو نمایش داده می شود؛ حالا این ویدئوها یا مربوط به پلتفرم های خارجی مثل یوتیوب است، یا متعلق به پلتفرم های داخلی مثل آپارات.

شما هم اگر بتوانید ویدئوهایتان را به درستی سئو کنید، می توانید آن را مستقیماً در گوگل نشان دهید (یعنی حتی نه در صفحه Video گوگل، بلکه در همان صفحه اصلی نتایج جست و جو).

8- هدف قرار دادن کلمات کلیدی به روشی قدرتمندتر

در میدان سئو و رتبه بندی سایت ها، آن سایتی برنده است که بهتر از دیگران کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد. یعنی محتوایی را منتشر می کند که حق مطلب را برای آن کلمه کلیدی ادا می کند و دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

با محتواهای متنی و تصویری هم می توان کلمات کلیدی را به درستی هدف قرار داد؛ اما ویدئوها کار را چند پله بالاتر می برند. کافیست یک کلمه کلیدی محبوب را انتخاب کنید. بعد ویدئویی تولید کنید که دقیقاً به نیاز یا سؤال های کاربران (درباره همان کلمه کلیدی) پاسخ می دهد. در این صورت گوگل دلیلی برای نمایش ندادن این ویدئو در رتبه های برتر نخواهد داشت!

آمارهایی از تأثیر ویدئو در تبلیغات…

طبق اعلام اتحادیه ” Online Publisher”، ۸۰% کاربران تبلیغاتی که در یک ماه گذشته در قالب ویدئو دیده بوده اند را هنوز به یاد دارند. حدود 46% از این کاربران نیز اقداماتی نسبت این تبلیغات نشان داده اند؛ مثلاً وارد سایت آن تبلیغ شدند، از آنها خرید کرده اند، آنها را به دیگران معرفی کرده اند و … .

به علاوه، ویدئوها 1200% بیشتر از محتواهای ترکیب متن و تصویر به اشتراک گذاشته می شوند! بنابراین با ویدئوها، شانس شما برای دیده شدن تا حد چشمگیری بیشتر خواهد بود.

تبلیغات ویدئویی تا چه میزان می تواند بر کاربران تاثیر گذارند

سهولت تولید ویدئوهای آنلاین نسبت به گذشته

Jon Barocas مدیر “bieMEDIA” تولیدکننده ویدئوهای آنلاین در زمینه محتواست. او اعتقاد دارد که بیزنس هایی که به فکر تولید محتوای ویدئویی هستند، باید بدانند که هزینه تولید این ویدئوها روز به روز در حال کاهش است. چراکه با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن تجهیزات فیلم برداری و ادیت، افراد می توانند با هزینه کم یا حتی بدون نیاز ب برون سپاری وظایف، محتواهای ویدئویی خلاقانه ای را تولید کنند.

سهولت تولید ویدئوهای آنلاین نسبت به گذشته

آیا می توان از انیمیشن در سئو استفاده کرد ؟

بله؛ حتماً! استفاده از انیمیشن ها به عنوان ویدئو در سئو سایت از هوشمندانه ترین تصمیم هایی است که می توانید برای کسب و کارتان بگیرید. انیمیشن ها امروزه محبوبیت زیادی دارند. مخاطبان شما به راحتی حاضرند دقیقه هایی را در سایت شما بمانند و انیمیشن هایتان را ببینند؛ اتفاقی که باعث کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ تعامل کاربران خواهد شد. همین دو فاکتور به تنهایی می توانند سئو سایت شما را تا حد زیادی ارتقا دهند.

انیمیشن ها می توانند آموزشی، معرفی محصول و حتی سرگرمی باشند. البته منظور از انیمیشن، درواقع موشن گرافیک است. چراکه موشن گرافیک ها، به نسبت انیمیشن ها کوتاه ترند و کاراکترهای محدودتری دارند. بنابراین می توانید با یک موشن گرافیست همکاری کنید تا مثلاً برای نمایش روند ثبت سفارش در سایت، معرفی محصولات و … یک موشن گرافیک بسازد.

آیا میتوان از انیمیشن در سئو استفاده کرد

استفاده از فتومونتاژ ها برای ساختن ویدئو ها

از فتومونتاژها در ویدئوهای سایت خود استفاده کنید، استفاده از تکنولوژی های پارالاکس میتواند از عکس های ثابت شما را متحرک کند و به جذابیت ویدئوی شما بیافزاید.

مدت زمان ایدئال برای یک ویدئو اط نظر سئو چقدر است؟

در تحقیقی که توسط “Microsoft” ارائه شده، اکثر کاربران ویدئوهای کوتاه را ترجیح می دهند. دلیل این امر قطعاً اهمیت “سرعت” در زندگی مدرن امروزی است. بنابراین توصیه می کنیم که ویدئوی خود را (برای هر هدفی که ساخته شده) تا جای ممکن مختصر و مفید نگه دارید. معمولاً زمانی بین 30 تا 90 ثانیه، می تواند ایدئال باشد.

آیا ویدئوهایمان باید فیلمنامه داشته باشند؟

وقتی صحبت از ویدئوهای معمولی معرفی محصول، آموزشی و … است، هیچ نیازی به فیلمنامه ندارید. بلکه کافیست یک مقدمه خیلی کوتاه داشته باشید (که بتواند کاربران را برای تماشای ادامه ویدئو ترغیب کند)، بعد به اصل مطلب بپردازید و در آخر یک جمع بندی جمع و جور ارائه دهید (درست مثل ساختار محتواهای متنی).

اما در مورد موشن گرافیک ها، داستان کمی فرق می کند. موشن گرافیک ها هم نیازی به فیلم نامه ندارند؛ اما در آنها “صحبت کردن” کمتر است و این “اتفاقات” هستند که پیام را می رسانند. بنابراین باید یک سناریوی ساده داشته باشند. لازم به ذکر است که اکثر موشن گرافیست ها، به نوشتن سناریوهای ساده تبلیغاتی، آموزشی و … هم مسلط هستند.

13 راهکار برای دیده شدن هر چه بیشتر ویدئو در سئو

راه حل هایی که سبب دیده شدن ویدئو ها در اینترنت می شوند کدام اند

1- بهینه سازی ویدئوها

همانطور که می دانید، سرعت لود شدن صفحات وب، از اولویت های گوگل است. کافیست سری به رقبای برتر خود بزنید تا به این باور برسید که فقط سایت های سریع می توانند به رتبه های برتر گوگل برسند.

این امر در مورد محتواهای ویدئویی هم صدق می کند. به همین خاطر اگر بهترین ویدئوی دنیا را داشته باشید، اما این ویدئو نتواند سریع برای کاربران Play شود، هیچ دستاوری نخواهد داشت.

پس ویدئوهایتان را قبل از انتشار، بهینه کنید. یعنی حجم آنها را تا جایی که آسیبی جدی به کیفیت نزند، کم کنید. با همین کار ساده، می توانید سرعت بارگذاری آنها را تا حد زیادی افزایش دهید.

2- ادغام ویدئوها با محتوای متنی

برای دیده شدن یک ویدئو، باید آن را سئو کنید. خب روش هایی برای بهینه سازی خود ویدئوها هم وجود دارد؛ اما می توانیم از قدرت سئوی متن هم برای دیده شدن ویدئویمان استفاده کنیم. چگونه؟ کافیست قبل یا بعد از ویدئویتان، چند پاراگراف محتوای متنی بنویسید.

برای نوشتن این محتوا، به چند نکته دقت کنید. اول این که این محتوا کمتر از 300 کلمه نباشد. در مورد حداکثر تعداد کلمات، محدودیت خاصی وجود ندارد. به طور کلی گوگل محتواهای جامع و کامل را ترجیح می دهد. بنابراین می توانید یک محتوای متنی بیش از 1000 کلمه تولید و آن را چاشنی ویدئوتان کنید تا حسن نیت خود را به گوگل نشان دهید.

یادتان باشد که هرگز به فکر پر کردن محتوا نباشید؛ در عوض متنی را بنویسید که واقعاً برای کاربران مفید باشد. مهم تر از همه این که حتماً از آن کلمه کلیدی که برای این صفحه در نظر گرفته اید، در محتوای متنی استفاده کنید.

3- استفاده از تگ ها برای ویدئو در سئو

اگر از تگ ها روی ویدئوی خود استفاده کنید، با این روش می توانید به گوگل موتورهای جست و جو بگویید که موضوع ویدئوتان چیست. با این کار ربات های گوگل هم راحت تر می توانند محتوای شما را بررسی و ایندکس کنند.

تگ هایی که روی ویدئوها می زنید، مثل لیبل هایی هستند که روی تصاویر سایت می زنید (که برای مثال شامل آدرس سایت هستند). دقت کنید که تگ های روی ویدئوها، باید شامل کلمه کلیدی مد نظر هم باشند. ضمناً هرگز و هرگز به سراغ کلمات کلیدی بی ربط با موضوع ویدئوی خود نروید. این کار تمام زحمات شما را به باد خواهد داد.

سایت مپ ویدئویی چیست

4- سئو کردن اطلاعات ویدئو

ویدئوی خود را با چیزی مثل ” Video.1″ نامگذاری نکنید! در عوض، اسمی را انتخاب کنید که شامل کلمه کلیدی این صفحه باشد. می تواند خود کلمه کلیدی را هم بدون پس و پیش، به عنوان نام ویدئو انتخاب کنید.

به علاوه، متادیتاهای ویدئو را هم طبق کلمه کلیدی ای که انتخاب کرده اید، بهینه کنید. مثلاً یک توضیح متای واضح و شامل کلمه کلیدی برای ویدئو بنویسید. با این کار هم احتمال این که کاربران در SERP، روی شما کلیک کنند بیشتر است و هم گوگل راحت تر می فهمد که ویدئوی شما درباره چیست. همچنین عنوان ویدئو را هم طوری انتخاب کنید که در کنار جذاب بودن، شامل کلمه کلیدی هم باشد.

ویدئوهای خود را در یوتیوب به اشتراک بگذارید

5- استفاده از سایت مپ ویدئویی

کار سایت مپ اصلی سایت، این است که نقشه راه سایت را به ربات های گوگل نشان دهد. سایت مپ ویدئو (Video Sitemap) هم دقیقاً همین کار را می کند. این فایل شاخه ای از سایت مپ اصلی سایت بوده و شامل لیبل هایی که محتوای ویدئوی شما را بیان می کنند.

برای ساخت سایت مپ ویدئوی، می توانید متادیتاهای ویدئو را به Sitemap اصلی سایت اضافه کنید. بعد با ابزاری مثل Google Search Console، این سایت مپ را به صورت دستی ثبت کنید تا مطمئن شوید گوگل آن را مشاهده خواهد کرد.

اهمیت بهینه سازی سرعت لود ویدیوها در سایت ها

6- اشتراک گذاری ویدئوها در یوتیوب

یوتیوب به عنوان دومین موتور جست و جوی معتبر شناخته شده و متعلق به خود گوگل است. بنابراین جای تردیدی نیست که انتشار ویدئو در آن، می تواند مثل شتاب دهنده در پروسه دیجیتال مارکتینگ باشد.

بنابراین می توانید ویدئوهای خود را علاوه بر سایت، در یوتیوب نیز منتشر کنید. کانال های یوتیوب ایرانی، در حال حاضر پتانسیل فوق العاده ای برای رشد دادن کسب و کارها دارند. شاید به این دلیل که تعداد کانال های ایرانی یوتیوب که واقعاً محتواهای باکیفیتی تولید می کنند، انگشت شمار است.

البته اگر به دلیل فیلتر بودن یوتیوب یا … ترجیح می دهید که در پلتفرم های داخلی فعالیت کنید، آپارات و تماشا هم بسترهای خوبی هستند که می توانند باعث بیشتر دیده شدن ویدئوی شما شوند.

7- بک لینک دادن از یوتیوب به سایت

اگر ویدئوهایتان را در یوتیوب منتشر کردید، حتماً در قسمت دسکریپشن ویدئو، به آدرس صفحه ویدئو در سایتتان لینک بدهید. با این کار هم کاربران را مستقیماً به سایت هدایت می کنید و هم برای خود بک لینک ساخته اید که این فوق العاده است.

سیگنال های سوشالی

8- طراحی یک Thumbnail خوب

Thumbnail به عنوان تصویر ویدئوی شما نشان داده می شود. یعنی کاربر قبل از این که ویدئو را Play کند، این تصویر را می بیند. بله؛ این گزینه را دارید که یک تصویر تصادفی (از بخشی از ویدئو) را روی Thumbnail بگذارید؛ اما این کار را نکنید!

یک تصویر ساده را طراحی کنید و سعی کنید برای آن یک تم داشته باشید. این تم را در Thumbnail ویدئوهای دیگرتان هم رعایت کنید. مثلاً می توانید عنوان ویدئو را روی یک تصویر از فضای ویدئو بنویسید و همان را به عنوان Thumbnail به کاربران نشان دهید.

9- قرار دادن زیرنویس روی ویدئو

ربات های گوگل متن محور هستند؛ بنابراین نمی توانند صحبت یا گرافیک های داخل ویدئو را بفهمند. برای این که خیال این ربات ها را از بابت محتوای ویدئو راحت کنید، برای آن زیرنویس قرار دهید.

ربات ها زیرنویس ویدئوها را می خوانند و آنها را مثل محتواهای متنی آنالیز می کنند. از طرف دیگر، درصد زیادی از کاربران ترجیح می دهند ویدئو را بدون صدا ببینند. همینطور کاربرانی هستند که دارای اختلالات شنوایی هستند. با نوشتن زیرنویس، به این کاربران نشان می دهید که چه قدر برای آنها ارزش قائلید.

10- بهتر کردن ویدئوها با تست A/B

وقتی پروسه تولید و انتشار ویدئوها را شروع می کنید، می توانید از تست های A/B کمک بگیرید تا آنها را بهتر و بهتر کنید. برای مثال از یک ویدئو دو نسخه تهیه کنید با طول 60 و 90 ثانیه. به بعضی از کاربران نسخه 60 ثانیه ای را نشان دهید و به دیگران نسخه 90 ثانیه ای را.

بعد از گذشت یک بازه زمانی خاص (مثلاً یک هفته)، چک کنید و ببینید کدام نسخه بازدید بیشتری داشته، توانسته کاربران را بیشتر نگه دارد، کاربران بیشتری را به صفحات دیگر سایت کشانده و … . با انجام این تست ها، می توانید خواست مخاطبان را پیدا کرده و در جهت برآورده کردن آنها قدم بردارید.

11- لینک سازی داخلی برای ویدئو در سئو

بعد از انتشار ویدئو، از صفحات برتر خود به آن لینک بدهید. مثلاً اگر محتوایی دارید که توانسته رتبه خوبی را در گوگل بگیرد، از آن محتوا به این ویدئوی تازه منتشرشده، لینک بدهید. با این کار اعتبار آن صفحه را به ویدئویتان هم می دهید. به علاوه با این لینک سازی داخلی، هم کاربران و هم ربات های گوگل را بهتر راهنمایی می کنید تا پیمایش راحت تری در سایت داشته باشند.

12- تبلیغ در سوشال مدیا

شبکه های اجتماعی (به خصوص پلتفرم هایی مثل اینستاگرام)، معمولاً بصری تر از سایت ها هستند. از طرفی این پلتفرم ها کاربران ثابت و روزانه دارند. بنابراین می توانند ابزاری فوق العاده برای تبلیغ ویدئوی شما باشند.

برای مثال اگر اکانتی در اینستاگرام دارید، حتماً همه یا بخشی از ویدئوتان را در آن پست یا استوری کنید. اگر ویدئوی کامل را پست نکردید، حتماً لینک نسخه کامل ویدئو را در استوری منتشر کنید تا کاربران بتوانند با یک کلیک وارد صفحه ویدئو شوند.

13- قرار دادن فرم های تعاملی و CTA در ویدئوها

فرم های تعاملی  و CTAها توجه ربات های خزنده گوگل را بیشتر جلب می کنند. بنابراین این ربات ها سریع تر و راحت تر سایت شما آنالیز خواهند کرد. از طرف دیگر وقتی فرم ها و لینک های CTA را در ویدئوی خود جای دهید، کاربران را هم از صفحه ای به صفحه دیگر هدایت می کنید. با این کار هم آنها را زمان بیشتری در سایت نگه می دارید و هم مسیر را برای رسیدن آنها به مرحله خرید، هموارتر می کنید.

نقش ویدئو ها در دیجیتال مارکتینگ

مشتریان و کاربران ویدئو ها را دوست دارند، از آنها استفاده می کنند و آنها را به خاطر می سپارند این سه دلیل می تواند ترکیب مناسب و موفقیت آمیزی در استراتژی های موجود سئو در دیجیتال مارکتینگ باشد .

چرا از ویدئو ها در وبسایت ها استفاده می شود ؟

در بیزینس های محلی، استفاده از ویدئو ها می تواند به گسترش کسب کار افراد کمک کند، بدیهی ست که افراد در بیزینس های بزرگ تر که افراد بیشتری با آن آشنایی دارند می تواند نتیجه ی بهتری داشته باشد،استفاده از ویدئو ها در سئو سایت شخصی هم توانسته به افراد زیادی کمک کند.به طور کلی افراد به دو منظور تلاش برای فراهم آوردن ویدئو ها در وبسایت خود می کنند :

  1. استفاده از ویدئو ها برای به منظور ارتقای سئو و افزایش بازدید از وبسایت .
  2. استفاده از ویدئو ها برای رسیدن به یک دیجیتال مارکتینگ موفق .

از یک ویدئو یک بار در سایت استفاده شود؟

باید توجه داشت که از هر ویدئو در وبسایت خود یکبار استفاده کنید، استفاده کردن از یک ویدئو در دو صفحه از وبسایت به معنی رقابت با خودتان است، به زبان ساده تر می توان گفت که استفاده کردن از یک ویدئو در چند صفحه به این معناست که شما وارد یک مسابقه ی تنیس با خودتان شوید.

نکته مهم برای انتشار ویدئو در سئو…

وقتی یک محتوای ویدئویی باکیفیت تولید می کنید، احتمالاً به این فکر می کنید که آن را در دو یا چند صفحه از سایت منتشر کنید؛ اما این کار را نکنید! از هر ویدئو فقط یک بار و در یک صفحه استفاده کنید. استفاده از یک ویدئو در دو صفحه از سایت، به معنی رقابت با خودتان است؛ مثل این که وارد یک مسابقه تنیس با خودتان شوید.

آیا استفاده از ویدئو های کم هزینه می تواند باعث پیشرفت سئو شود ؟

به منظور استفاده از سئو ویدئو در سایت خود از ویدئو هایی استفاده کنید که فرمت و ساختار ساده ای دارند، ویدئو ها حتما نباید مانند یک فیلم سینمایی دارای بازیگر و جلوه های ویژه باشند، شما با فراهم کردن ویدئو های کم هزینه هم می توانید تاثیر این ویدئو ها را در سایت خود مشاهده کنید تنها لازم است که به فاکتور های که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، توجه نمایید .

در آخر

برای بهره گیری از پتانسیل ویدئو در سئو، لازم نیست به سراغ دوربین یا تجهیزات حرفه ای فیلمبرداری بروید. حتی نیازی به بازیگر یا لوکیشن خاصی هم ندارید. چیزی که مخاطبان می خواهند، محتوای خوب و جذاب است. پس فقط کافیست حتی با کمترین امکانات، محتوای خوب را به آنها بدهید و پاداشتان را دریافت کنید.

یادتان باشد که همه ما در سوشال مدیا و پیام رسان ها به ویدئوهای بی شماری دسترسی داریم. بنابراین طبیعی است که تمایلی برای به اشتراک گذاری ویدئوهای تکراری، قدیمی و غیرجذاب نداشته باشیم. ویدئو باید برای بیننده خنده دار، آموزنده، جالب یا حیرت آور باشد تا به او انگیزه ای برای تماشا بدهد.

اگر برای تولید محتواهای ویدئویی جذاب، باکیفیت و سئو شده نیاز به کمک دارید، می توانید صفر تا صد این کار را به تیم ریراکو بسپارید. تولید محتواهای ویدئویی، در کنار تولید محتواهای متنی، تصویری و صوتی، از خدمات تولید محتوا این مجموعه است.

منابع : neilpatel، searchengineland

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *