اهمیت سئو خارجی سایت و فاکتور های مهم آن

اهمیت سئو خارجی سایت و فاکتور های مهم آن

سئو خارجی سایت یکی از ضروری ترین بخش‌ هایی است که برای داشتن یک استراتژی موفق و رسیدن به رتبه بندی بالا در گوگل باید با آن آشنا باشیم. بنابراین تا انتهای این راهنما از ریراکو سئو همراه ما باشید تا باهم ببینیم که سئوی خارجی چیست و چه تکنیک هایی دارد. بهینه سازی موتورهای جست و جو نکات بسیار ریزی دارد که دانستن هر کدام از آن ها می تواند موفقیت ‌های چشمگیری را برایمان در پی داشته باشد و توجه به سئوی خارجی هم یکی از همین نکات است.

 سئوی خارجی چیست؟

همانطور که از نام خارجی یا اصطلاحاً «خارج از صفحه» مشخص هست، این نوع سئو که به آن Off Page هم می گوییم، به هر کاری اشاره دارد که شما در خارج از فضای وب سایت خود برای سئو شدن انجام می دهید. یعنی هر کاری خارج از سایت که باعث معرفی بیشتر و شناساندن هر چه بیشتر سایت شما به موتورهای جست و جو می شود، در این حوزه سئو قرار می گیرد.

فرض کنید شما فروشنده یک کالای خاص هستید. تبلیغ دهان به دهان از طریق کسانی که از وجود مغازه شما باخبر شده اند، یکی از مهم ترین جنبه های تبلیغی برای فروشگاه شما خواهد بود. در مورد وب سایت ها هم همینطور است.

در سئو خارجی، شما از سایت های دیگر کمک می گیرید تا به برای شما تبلیغ کنند. مهم ترین روش تبلیغاتی در سئوی آف پیج چیست؟ لینک هایی که این سایت ها به شما می دهند یا همان بک لینک ها.

مزایایی که سئوی خارجی برای سایت شما خواهد داشت چیست؟

مزایایی که سئوی خارجی برای سایت شما خواهد داشت چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، در سئو خارجی سایت در واقع سایت شما توسط دیگران به کاربرها معرفی می شود. بنابراین مزایای این نوع سئو شامل موارد زیر است:

  • موتور جست و جوی هوشمند گوگل باور می کند که وب سایت شما محتواهای باکیفیتی برای کاربرها تولید کرده که توانسته توجهشان را جلب کند. به همین دلیل سعی می کند محتواهایتان را بیشتر به کاربران نمایش دهد.
  • باورمندی گوگل به سایت شما یک چرخه هم افزایی مثبت برای سایت ایجاد می کند. یعنی وقتی گوگل سایت شما را به کاربران معرفی می کند، کاربرها نیز بیشتر به این باور می‌رسند که محتوای خوبی در سایت شما وجود دارد.
  • افزایش تدریجی بازدیدکنندگان، باعث شناخته شدن هر چه بیشتر سایت و جلب اعتماد کاربران می شود.

ارتباط اثبات کیفیت محتوا و سئوی خارجی چیست؟ا

به تازگی موتور جست و جوی گوگل مفهومی به نام امین بودن را جزو پارامترهای یک وب سایت خوب اعلام کرده است. امین بودن یعنی یک وب سایت مهارت و توانایی لازم را برای تولید محتوای باکیفیت و معتبر داشته باشد.

گوگل این موضوع را از راه های مختلفی مثل استمرار ارتباط کاربران با سایت و همینطور از طریق سئو خارجی سایت (یعنی تأیید شدن توسط سایر وب سایت ها) می سنجد.

برای گوگل خیلی مهم است که شما در نظر دیگران به عنوان یک متخصص در یک حوزه یا موضوع شناخته بشوید. بهترین حالت هم این است که سایت های دیگری که در حوزه شما فعال هستند، با بک لینک دادن به شما، معتبر و متخصص بودنتان را تأیید کنند.

ایجاد لینک در سئو خارجی یعنی چه؟

ایجاد لینک در سئو خارجی یعنی چه؟

لینک سازی یکی از مؤثرترین و البته پرطرفدارترین روش هایی است که در سئوی خارجی مد نظر قرار می‌ گیرد. معمولاً سایت های شناخته شده و افراد متخصص خود به خود از سوی دیگران معرفی می ‌شوند. اما وقتی شما کسب و کار نوپایی دارید و هنوز شناخته شده نیستید چه؟

در این صورت لازم است از سایت‌ های دیگر بخواهید که با نوشتن یک متن جذاب، لینکی به سایت شما بدهند. این کار دو مزیت بزرگ برای شما دارد. مزیت اول جلب اعتماد گوگل و مزیت دوم جلب اعتماد کاربران است.

بک لینک ها با سئوی وب سایت من چه می کنند؟

بک لینک ها برای گوگل حکم همان تبلیغات دهان به دهان را دارند. وقتی سایتی به شما لینک می دهد، گوگل فرض را بر این می گذارد که شما را تأیید کرده است. البته که بک لینک ها زمانی بیشترین ارزش را دارند که از نوع Follow باشند. اما بک لینک های Nofollow هم در سئوی سایت بی تأثیر نیستند.

از آنجایی که گوگل تمام تلاشش را می کند که سایت ها را بر اساس استحقاق آنها رتبه بندی کند، از بک لینک ها به عنوان نظر مثبت سایر سایت ها درباره شما استفاده می کند. به همین دلیل هم هر چه بک لینک های یک سایت بیشتر باشد، گوگل تمایل بیشتری به ارتقای رتبه آن سایت دارد.

از طرف دیگر، درصدی از کاربران وقتی که لینک سایت شما را در سایت های دیگر می بینند، از طریق آن لینک وارد وب سایت شما می شوند. به این ترتیب شاهد رشد ترافیک سایتتان خواهید بود.

نکته: اگر مشتاقید درباره بک لینک ها بیشتر بدانید، می توانید سری به راهنمای «نقش بک لینک در سئو سایت» بزنید.

تفاوت سئو داخلی و سئوی خارجی چیست؟

برای دانستن تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی سایت، کافی است معنا و تعاریف این دو را در کنار هم ببینیم. در سئوی داخلی یا On page SEO تمرکز روی اصول، ابزارها و فاکتورهای مهمی است که تمام آن داخل وب سایت است و شما کنترل کاملی روی آن ها دارید.

مثلاً انتخاب کلمات کلیدی یا لینک سازی داخلی، انتخاب آدرس URL و هر کاری که در جهت بهینه سازی داخلی سایت در داخل خود سایت انجام می دهید، در این حیطه قرار می گیرد. اما برای سئوی خارجی تقریباً شما کنترل و اختیاری ندارید و وضعیت محتوای سایت شما از نگاه دیگران مورد بررسی قرار می گیرد.

لینک خوب در سئوی خارجی چیست؟

لینک خوب از نظر گوگل لینکی است که به طور طبیعی به سایت شما داده می شود. یعنی دیگران بنا به سلیقه و پسند خودشان به سایت شما ارجاع می دهند و نه در ازای دریافت پول یا انواع دیگر تبادل.

اما کسب و کارها می توانند دور از چشم گوگل با سایت های دیگر همکاری کرده و طوری لینک سازی کنند که طبیعی به نظر برسد. تهیه بک لینک از سایت های مرتبط و نگرفتن تعداد زیادی بک لینک در یک زمان کوتاه، از بهترین راه های طبیعی جلوه دادن بک لینک هاست.

علاوه بر این، بعد از شروع دریافت بک لینک ها، باید تمام تلاش خود را به کار ببندید تا بهترین محتوا را برای این کاربران تازه وارد ارائه دهید. وقتی کاربری از طریق لینک ها وارد سایت شما می شود، اگر نتوانید محتوای جذابی به او ارائه دهید و در سایتتان نگهش دارید، احتمالاً نرخ پرش بالایی خواهید داشت که این یک پرچم قرمز برای گوگل است.

فاکتورهای ارزشمند در لینک سازی چیست؟

فاکتورهای ارزشمند در لینک سازی چیست؟

فاکتورهای متعددی هستند که به بالا بردن ارزش لینک سازی کمک می کنند. منظور از «ارزش» در این مورد امتیازی است که گوگل به سایت می دهد. وقتی می گوییم باارزش، یعنی از نظر گوگل مورد تایید باشد.

از جمله فاکتورهای لینک های باارزش شامل موارد زیر هستند:

  • هر چه قدرت دامنه و صفحه سایت بیشتر باشد، امتیازگیری آن از گوگل نیز بهتر خواهد بود.
  • تعداد لینک های خارجی یک صفحه خاص از وب سایت مهم است.
  • دامنه سایت باید دارای اعتبار باشد (مفهوم Domain Authority که می توانید درباره آن در راهنمای «توضیح اعتبار دامنه به زبان ساده» بیشتر بخوانید).
  • متن لینک شده مهم است و باید برای کاربران جذاب باشد.
  • بهتر است لینک تازگی داشته باشد.
  • مرتبط بودن لینک ها با سایتی که آن را معرفی می کند نیز مهم است. یعنی سایت معرفی کننده باید با محتوای شما مرتبط باشد.

اگر سایت لینک دهنده اسپم محسوب شود، امتیاز منفی برایتان خواهد داشت.

چگونه لینک های با کیفیت و طبیعی برای سئو خارجی انتخاب کنیم؟

چگونه لینک های با کیفیت و طبیعی برای سئو خارجی انتخاب کنیم؟

از آنجایی که لینک های طبیعی از نظر گوگل بیشترین ارزش را دارند، باید سعی کنید که تا جای ممکن به ویژگی ‌های یک لینک طبیعی نزدیک شوید. با راهکارهای زیر می ‌توانید هر چه بیشتر به پارامترهای یک لینک طبیعی نزدیک شوید:

  • محتواهای باارزش و مناسب برای لینک دادن تولید کنید و در معرض دید کاربرها قرار دهید؛ مثل پژوهش های دست اول یا تفکرات ناب یا محتوای عمومی و منحصر به فرد.
  • نوشتن محتوا به عنوان نویسنده مهمان را در سایت هایی که این امکان را برای شما فراهم می کنند غنیمت بدانید و در متن خود به سایتتان لینک بدهید.
  • لینک دادن به سایت های مرتبط و تعقیب آن ها برای جبران این لطف هم می تواند راهکار خوبی باشد. اگر کسی هم به شما بی خبر لینک داد، لطفش را جبران کنید.

مهم ترین تکنیک های سئوی خارجی

اگر از ما بپرسید که مهم ترین تکنیک سئوی خارجی چیست، می گوییم به حوزه فعالیت و اندازه سایتتان بستگی دارد؛ درست است که بک لینک سازی با روش هایی طبیعی بهترین تکنیکی است که می توانید انتخاب کنید، اما تکنیک های دیگری هم هستند که هم خارج از سایت محسوب می شوند و هم می توانند تأثیر قابل توجهی در سئو و رتبه بندی آن داشته باشند.

در ادامه 6 تکنیک برتر سئو خارجی سایت را باهم مرور می کنیم.

1- چاپ رپورتاژ آگهی را در استراتژی هایتان بگنجانید

یکی از راه های بک لینک سازی، چاپ رپورتاژ آگهی در سایت های دیگر است. شما یک مقاله مرتبط با حوزه خود می نویسید، در آن به صفحه یا صفحات سایت خود لینک می دهید و به سایت های دیگر هزینه ای پرداخت می کنید تا این مقاله را منتشر کنند. درست است که این روش طبیعی نیست، اما اگر با احتیاط انجام شود، می تواند حُکم همان لینک سازی طبیعی را داشته باشد.

مهم ترین نکته در چاپ رپورتاژ آگهی، داشتن استراتژی است. اگر بدون برنامه ریزی فقط شروع به انتشار رپورتاژ در سایت های مختلف کنید، احتمالاً حسابش از دستتان در می رود و گوگل متوجه مصنوعی بودن لینک هایتان می شود.

بنابراین قبل از هر کاری یادتان باشد که برای چاپ رپورتاژهایتان یک برنامه و حد و حدود داشته باشید. اگر یک سایت تازه کار هستید که بک لینک های زیادی ندارد (یا اصلاً بک لینک ندارد)، رپورتاژها را در تعداد بسیار کم شروع کنید. سپس به صورت تدریجی و ماه به ماه بودجه رپورتاژها را بیشتر کنید. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که ناگهان تعداد زیادی بک لینک را به سایت خود هدایت کنید. این کار فقط شک گوگل را برمی انگیزد و احتمالاً باعث می شود جریمه شوید.

تکنیک بسیار مهم دیگر نیز در طبیعی تر کردن این روش لینک سازی، همکاری با سایت هایی است که در حوزه شما فعالیت می کنند. مثلاً اگر در حوزه تکنولوژی هستید، در سایت هایی رپورتاژ منتشر کنید که در همین حوزه هستند.

نکته: اگر برای برنامه ریزی رپورتاژهایتان به کمک نیاز دارید، می توانید از خدمات تدوین استراتژی رپورتاژ آگهی ریراکو سئو استفاده کنید.

2- کامنت مارکتینگ را دست کم نگیرید

اصلاً کامنت مارکتینگ در سئوی خارجی چیست؟ در این روش شما در قسمت نظرات سایت های دیگر یا حتی در کامنت های شبکه های اجتماعی، متنی می نویسید که مرتبط با همان محتواست. سپس از این کامنت خود به یکی از صفحات سایتتان لینک می دهید.

برای مثال شما فروشنده موبایل هستید. یک مقاله درباره «بهترین موبایل اقتصادی» در فضای وب پیدا می کنید. سپس در بخش نظرات چنین متنی می نویسید: “مقاله مفیدی بود. می توانید فهرستی از موبایل های میان رده مقرون به صرفه برند سامسونگ را هم در این راهنما مشاهده کنید”. سپس از این کامنت به مقاله «موبایل های میان رده مقرون به صرفه برند سامسونگ» خود لینک می دهید.

نکته: کامنت شما معمولاً زمانی به کاربران دیگر نمایش داده می شود که صاحبت آن سایت کامنتتان را تأیید کند. نکته اینجاست که شاید از هر 5 یا حتی 10 کامنتی که در سایت ها و پلتفرم های مختلف می نویسید، یکی از آنها توسط صاحب سایت پذیرفته شود! شاید هم کامنت را قبول کند؛ اما لینکی که قرار داده اید را از آن حذف کند. در هر صورت ارزش امتحان کردن را دارد.

3- از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

در دنیای امروز شبکه های اجتماعی یا Social media حرف اول را می زند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ۹۷% از کاربرانی که در دنیای وب حضور دارند، در شبکه های اجتماعی هم فعال هستند. به همین دلیل هم این شبکه‌ ها نقش بسیار پررنگی در دنیای دیجیتال ایفا می کنند.

حتی بعضی از افراد برای جست و جوی پاسخ سؤالاتشان، در کنار موتورهای جست و جو از این رسانه ها هم استفاده و نیازشان را برطرف می کنند؛ به خصوص وقتی صحبت از خرید اینترنتی باشد.

در نتیجه وقتی باقدرت در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنید، می توانید این شبکه ها را به یک گذرگاه برای معرفی وب سایتتان تبدیل کنید. بنابراین تعامل با کاربران از این طریق راحت تر می شود و تمام اینها یعنی افزایش بازدید سایت که باعث افزایش رتبه سایتتان نیز خواهد شد.

4- یک شبکه وبلاگ خصوصی برای خود بسازید

یکی از حرفه ای ترین و البته پرریسک ترین تکنیک های سئوی خارجی چیست؟ راه اندازی شبکه های وبلاگ خصوصی که به اختصار به آن PBN می گویند. این شبکه یکی از روش های غیرطبیعی ساخت بک لینک است. در این روش خودتان چند سایت می سازید و وانمود می کنید که این سایت ها متعلق به شما نیستند. سپس طبق یک زمانبندی منظم، از آن سایت ها به سایت اصلی خود لینک می دهید.

این روش اگر با احتیاط پیاده شود می تواند سکوی پرتابتان باشد. اما اگر گوگل بویی از وجود این شبکه ببرد، به مشکل خواهید خورد. اگر مشتاق انجام این روش هستید، پیشنهاد می دهیم که نگاهی به راهنماهای «PBN چیست» و «تأثیر BPN روی سئو» بیندازید.

5- از پتانسیل محتواهای ویدئویی برای بهبود سئو خارجی سایت بهره ببرید

همانطور که می دانید پلتفرم های مختلفی در فضای مجازی هستند که به طور ویژه ویدئوها را به اشتراک می ‌گذارند. این تصمیم بسیار هوشمندانه ای است که از این ظرفیت برای بهبود سئوی خارجی و معرفی سایت خودتان بهره ببرید.

شاید در دنیای امروز تأثیر ویدئوها و عکس ها خیلی بیشتر از محتواهای متنی باشد. به همین دلیل باید سعی کنید که ویدئوهای مربوط به کسب و کار خودتان را در سایت های معروفِ اشتراک گذاری ویدئو، منتشر کنید.

برای مثال می توانید یک کانال یوتیوب راه اندازی کرده و ویدئوهای آموزشی یا معرفی محصول خود را در آن منتشر کنید. بهترین مکان برای لینک دادن به سایتتان هم قسمت دسکریپشن است (متنی که پایین ویدئو قرار دارد). البته می توانید از پلتفرم هایی مانند اینستاگرام نیز استفاده کنید و لینک سایتتان را در Bio پیج یا استوری هایتان قرار دهید. سپس در پست ها و استوری هایتان کاربران را ترغیب کنید که وارد لینک مربوطه شوند.

سعی کنید این محتواهای تصویری آنقدر جذاب باشند که کاربران را ترغیب کنند که از طریق لینکی که داده اید وارد سایتتان شوند. اگر در مورد تولید محتواهای ویدئویی یا گنجاندن این محتواها در استراتژی سئوی خود به راهنمایی نیاز دارید، خدمات مشاوره سئو می توانند برایتان کمک کننده باشند.

6- در فروم ها و انجمن ها فعال باشید

احتمالاً تالارهای گفت و گو را دیده اید که کاربران مختلف درباره یک موضوع خاص باهم تبادل نظر می کنند. خب چرا یک موضوع مرتبط را در این تالارها پیدا نکنید و از آنجا به سایت خود لینک ندهید؟

دقت کنید که وقتی کاربران دیگر لینک شما را می بینند فقط در صورتی روی آن کلیک می کنند که موضوعش مرتبط و به نوعی تکمیل کننده موضوع گفت و گوی آنها باشد. بنابراین سعی کنید که سایتتان را آنقدر از نظر محتوا غنی کنید که دستتان همیشه برای کامنت مارکتینگ یا لینک گذاشتن در تالارهای گفت و گو باز باشد.

سئو خارجی سایت، برگ برنده ای برای رشد کسب و کارهای آنلاین

وقتی نگاهی به فاکتورهای گوگل می اندازیم، می توانیم درک کنیم که ارزش و اهمیت سئوی خارجی چیست. این بک لینک ها هستند که نقطه طلایی سئوی Off Page محسوب می شوند. داشتن بک لینک های طبیعی یا حداقل بک لینک هایی که طبیعی به نظر می رسند، می تواند همان برگ برنده ای باشد که شما را بین رقبای متعددتان برجسته می کند.

به ویژه اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، به کمک بک لینک ها می توانید کاربران را به فروشگاه خود دعوت کنید. در این صورت اگر محصولات و خدمات باکیفیتی داشته باشید، کاربران نیز از ورود به سایت شما احساس رضایت کرده و با خرید کردن، از کسب و کار شما استقبال می کنند.

منبع: reliablesoft

2 نظر در مورد “اهمیت سئو خارجی سایت و فاکتور های مهم آن

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *