برترین تکنیک های سئو در سال 2022

برترین تکنیک های سئو در سال 2022

دنیای سئو، دنیایی عجیب و پر از شگفتی است، گوگل هر ساله صدها تغییر در الگوریتم های خود ایجاد می کند تا کاربران را راضی تر از دیروز کند. این موضوع سبب شده تا تکنیک های سئو که در سال گذشته باعث دیده شدن وب سایت شما در نتایج جست و جو می شدند، حالا کارایی نداشته باشند و شاید حتی به ضرر سئو وب سایت تمام شوند، استفاده بی رویه از کلمات کلیدی یکی از همان تکنیک هایی است که در حال حاضر کارایی خود را از دست داده است. با همه این اوصاف اگر وب سایت شما به اندازه قبل ترافیک ارگانیک جذب نمی کند باید به دنبال بهبود استراتژی سئو خود با تکنیک های جدید باشید، ما در این مقاله قصد داریم تا جدیدترین تکنیک های سئو سال 2021 را معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

سئو محتوا را در اولویت قرار دهید

برای بسیاری، سئو به معنای انتشار منظم محتوا، تحقیق کلمات کلیدی و دریافت بک لینک به آن صفحات است. اما سئوکاران حرفه ای می دانند که چک لیست بهینه سازی محتوا تنها شامل این موارد نمی شود، بنابراین آن ها پارامترهای زیر را هم در سئو محتوای خود لحاظ می کنند که شامل مواردی مثل استفاده از  کلمات کلیدی اصلی و ثانویه با تراکم صحیح، محتوا با تعداد کلمات مناسب، خوانایی مناسب محتوا، داشتن متا عنوان و تگ توضیحات بهینه است. داشتن یک محتوای عالی که ترافیک ارگانیک را برای شما به ارمغان می آورد مستلزم پیمودن قدم های زیر است:

  • انتخاب کلمه کلیدی مناسب و چگالی به اندازه آن
  • آزمایش کردن عناوین متای مختلف برای بهینه سازی CTR
  • شناسایی صفحاتی با ترافیک کم
  • شناسایی سوالات مرتبط با کلمات کلیدی

ارائه تجربه کاربری مناسب

ارائه تجربه کاربری مناسب
ارائه تجربه کاربری مناسب

تحولات در سئو بسیار سریع رخ می دهد و گوگل با استفاده از الگوریتم های BERT و MUM تا فاکتورهای رتبه بندی خود را بیشتر به نفع کاربران انسانی تغییر دهد. گوگل تجربه صفحه را اینگونه تعریف می کند: “مجموعه ای از سیگنال ها که نحوه درک کاربران از تجربه تعامل با یک صفحه وب را فراتر از ارزش اطلاعات آن اندازه می گیرند.” اگر بخواهیم ساده بگوییم گوگل هیچ درکی از اینکه کاربران چگونه یک صفحه را می بینند ندارد، بنابراین سعی می کند تا معیارهایی را که با تجربه کاربری متناسب هستند به عنوان فاکتور رتبه بندی در نظر بگیرد. این معیارها شامل LCP، FID و CLS می شود که هر کدام به نحوی سرعت و نحوه صحیح بارگذاری صفحات را مشخص می کنند. سه معیار دیگر نیز وجود دارند که شامل سازگاری صفحه با تلفن همراه، استفاده از پروتکل HTTPS، و عدم  وجود المان مزاحم می شوند.

زمان ماندن کاربر در سایت را افزایش دهید

گوگل اخیرا تصمیم گرفت تا زمان ماندن کاربران در صفحه را به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی لحاظ کند. زمان ماندن مدت زمانی است که یک بازدیدکننده پس از کلیک بر روی لینک وبسایت شما در نتایج جست و جو و قبل از بازگشت به صفحه گوگل به یک صفحه نگاه می کند. بگذارید یک مثال بزنیم، کاربری یک کلمه مثل تکنیک های سئو را جست و جو می کند و در بین نتایج روی صفحه سایت شما کلیک می کند و حدود 5 دقیقه در این صفحه می ماند، سپس از صفحه خارج شده و وبسایت دیگری را بررسی می کند و این بار 2 دقیق در صفحه آن سایت می ماند. این رفتار کاربر به گوگل می فهماند که وب سایت شما احتمالا محتوای با ارزش تری دارد که برای کاربران جذاب تر بوده است.

به جای کلمات کلیدی روی خوشه های موضوعی تمرکز کنید

جای کلمات کلیدی روی خوشه های موضوعی تمرکز کنید
جای کلمات کلیدی روی خوشه های موضوعی تمرکز کنید

گوگل و الگوریتم های  آن در حال تکامل است، بنابراین چک لیست سئو شما نیز باید تغییر کند در حال حاضر هدف گوگل درک نیاز کاربران و ارائه پاسخ مناسب به این نیازهاست. اینجاست که محتوای مفید اهمیت خود را نشان خواهد داد، البته نباید انتظار داشت که تنها با یک محتوای متمرکز بر کلمه کلیدی، وارد نتایج اولیه شوید. دو نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 

  • مخاطب هدف خود را بشناسید:  نوع محتوایی که تولید می کنید کاملا باید با مخاطبان شما سازگار باشد، بنابراین هرچه آنزها را بهتر بشناسید محتوای بهتری ایجاد خواهید کرد و در نتیجه نتایج بهتری هم کسب خواهید کرد.
  • محتوا را در خوشه ها سازماندهی کنید: همانطور که گفتیم به جای تمرکز بر کلمات کلیدی باید محتوای خود را در موضوعات مناسب سازماندهی کنید. اما توجه داشته باشید که کلمات کلیدی و دسته بندی محتوا مکمل یکدیگر هستند.

بهینه سازی برای دستیارهای صوتی را ایجاد کنید

در حال حاضر 4.2 میلیارد دستیار صوتی در تمام دنیا استفاده می شود که این میزان تا سال 2024 به 8.4 میلیارد خواهد رسید. اما این نتیجه فراگیری جست و جوهای صوتی در serp چیست؟ خب ساده است، نحوه جست و جوی کاربران به صورت محاوره ای با حالتی که عبارت خود را تایپ می کنند متفاوت خواهد بود. بنابراین مهم است که محتوای وب سایت خود را برای جست و جوهای صوتی بهینه کنید. اما چطور؟ در مرحله اول باید وب سایت خود را برای کلمات کلیدی دم بلند بهینه کنید چرا که بیشتر جست و جوهای صوتی بیشتر از 3 کلمه را شامل خواهند شد. در مرحله بعد باید از داده های ساخت یافته برای صفحات وب سایت استفاده کنید، استفاده از داده‌های ساخت ‌یافته می‌ تواند به افزایش شانس استفاده از محتوای شما برای پاسخگویی به درخواست صوتی نسبت به درخواست رقیب کمک کند.

سرتیترهای خود را بهینه کنید، نه فقط برچسب های عنوان

سرتیترهای خود را بهینه کنید، نه فقط برچسب های عنوان
سرتیترهای خود را بهینه کنید، نه فقط برچسب های عنوان

اخیرا گوگل اعلام کرد که الگوریتمی به نام  “به روز رسانی عنوان صفحه” را راه اندازی کرده است که در آن تگ های عنوان را بر اساس تگ h1 بازنویسی و تفسیر خواهد کرد. خب این موضوع می تواند ترسناک باشد زیرا شما زمان زیادی را برای پیدا کردن عناوین مناسب صرف کرده اید ولی گوگل بر خلاف شما فکر می کند و تصمیم می گیرد تا آن ها را به شکل دیگری بازنویسی کند. مانند بسیاری از چالش های مرتبط با سئو، هیچ راهی برای دانستن اینکه چه زمانی یا چگونه گوگل تگ های عنوان شما را بازنویسی می کند وجود ندارد. با این حال، به احتمال زیاد یک برچسب را تغییر می‌دهند در صورتی که هدینگ شما بیش از حد طولانی باشد و همچنین از کلمات کلیدی به صورت زیاد و غیرطبیعی استفاده کرده باشید. بنابراین سعی کنید تگ های عناوین خود را کوتاه و کاربردی نگه دارید.

محتوای قدیمی خود را مرتباً به روز کنید

جالب است بدانید محتواهای موجود از اعتبار و حتی خوانندگان ثابتی بهره می برد پس چرا به جای ایجاد یک پست جدید، همان پست های قدیمی را آپدیت نکنیم؟ ایجاد یک پست جدید از ابتدا، افزایش عملکرد یک پست موجود در نتایج جستجو با به روز رسانی آن با اطلاعات به روز و محتوای اضافی می تواند بسیار ساده تر باشد. بهترین نامزدها برای به‌روزرسانی محتوا، محتواهای وابسته به زمان هستند که با توجه به یک تاریخ خاص نگارش شده اند، به عنوان مثال بهترین گوشی های موبایل در سال 2022 و همچنین پست‌هایی که مقداری ترافیک ارگانیک دریافت می‌کنند اما پتانسیل دریافت بسیار بیشتر را دارند. برای بررسی ترافیک صفحات خود می توانید از گوگل آنالیتکس استفاده کنید و آن هایی را که فکر می کنید پتانسیل جذب ترافیک بیشتری دارند را به روز رسانی کرده و گسترش دهید.

محتوای ویدیویی و یک کانال یوتیوب ایجاد کنید

محتوای ویدیویی و یک کانال یوتیوب ایجاد کنید
محتوای ویدیویی و یک کانال یوتیوب ایجاد کنید

همانطور که دیدید یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل زمان ماندن در صفحه است و چه راهی بهتر از استفاده از ویدیو برای افزایش زمان حضور کاربر؟ ویدیوها یک ابزار عالی برای افزایش ترافیک و در عین حال رفع نیاز کاربران هستند. وب سایت Biteable یک نظرسنجی انجام داده که به نتایج جالبی دست یافته است:

  • 60 درصد از کسب و کارها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند.
  • 74 درصد از بازاریابان می گویند که نرخ بازگشت سرمایه در ویدیو نسبت به تصاویر بهتر است.
  • 49 درصد از بازاریابان می گویند که ویدیو به آن ها در جذب مخاطب کمک می کند
  • 52 درصد از بازاریابان می گویند که ویدیو به آن ها در جلب اعتماد مخاطب کمک می کند.

علاوه برافزایش تعامل بازدیدکنندگان، ویدئو همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری را از بخش کلیپ‌های پیشنهادی دریافت کنید.

روی محتوای خود (و بک لینک ها) سرمایه گذاری کنید

لینک سازی همیشه هسته اصلی الگوریتم رتبه بندی گوگل بوده و خواهد بود، بنابراین مهم است که ساختار محتوایی خوبی ایجاد کنید که پتانسیل لینک سازی و دریافت بک لینک بالایی داشته باشد. در تبلیغات سنتی، شرکت‌ ها در تبلیغات رادیویی، روزنامه‌ها و مجلات سرمایه‌گذاری می‌کردند اما حالا این ابزارها دیگر بهره وری سابق خود را ندارند، به همین دلیل شما باید روی ایجاد محتوای کامل، مفید و منحصر به فرد سرمایه گذاری کنید که نیازهای بازدیدکنندگان شما را برآورده کند. این نوع محتوا نه تنها تعامل بازدیدکنندگان شما را افزایش می دهد، بلکه تعداد لینک هایی را که به دست می آورید را افزایش خواهد داد. برای بهبود محتواهای خود از تصاویر و گرافیک هایی استفاده کنید که اطلاعات را برای کاربران توصیف کرده و درک آن ها را آسان تر کنند.  افراد تصاویر را دوست دارند و به راحتی با آن ها ارتباط برقرار می کنند.

محتوای خود را بصری تر کنید

محتوای خود را بصری تر کنید
محتوای خود را بصری تر کنید

به هیچ وجه قدرت تصاویر را دست کم نگیرید. جالب است بدانید که پست‌های فیس‌بوک با تصاویر 230 درصد بیشتر از پست‌های بدون تصویر تعامل ایجاد می کنند، این موضوع برای صفحات سایت نیز صادق است و پست هایی که از تصاویر استفاده می کنند نسبت به محتواهای بدون تصویر، حدود 94 درصد بازدید بیشتری دارند. گرافیک ها، اینفوگرافیک ها، عکس ها وGIF ها المان هایی هستند که بازدید پست های شما را افزایش می دهند بنابراین روی آن ها سرمایه گذاری کنید. البته به یاد داشته باشید که بهینه سازی تصاویر یکی از تکنیک های سئو مهم است که حتما باید انجام شود. متن جایگزین را فراموش نکنید، این برچسبی است که به تصاویر اضافه می کنید تا ربات‌های خزنده گوگل بتوانند موضوع تصویر را درک کنند. همچنین سعی کنید نام و توضیحات تصاویر با محتوای آن سازگار باشد و آن ها توصیف کند.

سئو محلی را فراموش نکنید

یک خبر مهم وجود دارد و آن این است که 46٪ از تمام جستجوهای گوگل از افرادی است که به دنبال اطلاعات محلی مانند، فروشگاه های محلی، ساعات کار یک مکان یا اداره، شماره های تلفن آدرس ها هستند و این یعنی اگر روی سئو محلی خود کار نکنید بسیاری از مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد. سئو محلی یکی از مهم ترین خدمات سئو است که باید به درستی انجام شود و شیوه درست اجرای آن مستلزم اجرای مرحل زیر است:

  • فهرست های دایرکتوری خود را بررسی کنید: این منابع داده ‌های مربوطه را برای کسب وکارهای منطقه جمع‌آوری می ‌کنند.
  • صفحات لندینگ خود را ایجاد و بهنیه کنید: بهنیه سازی صفحات لندینگ همانند دیگر صفحات سایت شما خواهد بود.
  • سئو فنی برای جست و جوی محلی را انجام دهید: استفاده از داده های ساخت یافته یک فعالیت مناسب برای این قسمت خواهد بود.

لینک های داخلی خود را بهینه کنید

لینک های داخلی خود را بهینه کنید
لینک های داخلی خود را بهینه کنید

لینک سازی داخلی همیشه یکی از مهم ترین تکنیک های سئو بوده و در آینده نیز همینطور خواهد بود. بهینه سازی لینک های داخلی برای صفحات اولویت دار شما می تواند یک تکنیک سئو کم هزینه باشد که نیازی به صرف زمان و منابع زیادی ندارد. دو هدف اصلی برای پیوند داخلی وجود دارد که شامل انتقال اعتبار صفحات به یکدیگر و کمک به کاربران برای پیمایش کاربران در صفحات وب سایت می شود. اما نکاتی وجود دارند که در لینک سازی داخلی باید به آن توجه کنید. اولین موضوع این است که باید به شکلی ساختاریافته کاربران را به صفحاتی که آن ها را به خرید یا استفاده از خدمات سوق می دهد، راهنمایی کنید. نکته دیگر این است که باید از انکرتکست مناسب استفاده کنید که کاربر را به کلیک روی لینک مورد نظر تشویق می کند و در آخر به یاد داشته باشید که زیاده روی نکنید.

همگام با سئو

همانطور که در ابتدا گفتیم سئو هر ساله تکامل می یابد و صاحبان مشاغل و سئوکاران را مجبور می کند تا خودشان را با این تغییرات وقف دهند. به عنوان یک متخصص سئو شما باید همیشه از آخرین تغییرات مطلع باشید و با توجه به آن ها، از تکنیک های سئو جدید استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم مهم ترین نکاتی که برای بهبود سئو سایت با توجه به آخرین تغیرات گوگل بدانید را به شما نشان دهیم، اما نکات ریز بسیار زیادی وجود دارند که باید با تحقیق به آن ها برسید. به یاد داشته باشید که قرار نیست در یک شب به بهترین متخصص سئو مبدل شوید، به تحقیق در این حوزه ادامه دهید و اطلاعات خود را هر روز آپدیت کنید تا به بهترین نتایج دست یابید.

منبع: singlegrain

4 نظر در مورد “برترین تکنیک های سئو در سال 2022

  1. حامد

    مواردی که گفتید خیلی عالی بود ولی ای کاش یه کم بیشتر به جزئیات بپردازید این مواردی که گفتید اکثریت اصول اولیه سئو هستن اما باز هم خیلی مفید بود ممنون

    • benyaminkhalili

      سلام حامد جان وقتت بخیر بسیار خوشحالیم مقاله درج شده برای شما مفید واقع شده قطعا نکات جزئی در اپدیت ها و مقالات مجزا بیان میشه

    • benyaminkhalili

      سلام امیررضا عزیز
      چگالی کلمات کلیدی را بر این اساس محاسبه می کنید؟ فرمول ساده است: تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در صفحه شما استفاده شده است بر تعداد کل کلمات صفحه تقسیم کنید.
      در اینجا یک مثال ساده وجود دارد: صفحه شما دارای 1000 کلمه است و کلمه کلیدی شما 10 بار استفاده شده است. این می دهد:
      1000 / 10 = 0.001

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *