رپورتاژ آگهی چیست و تاثیر آن در سئو

رپورتاژ آگهی چیست و تاثیر آن در سئو

اگر در حوزه سئو فعالیت داشته باشید مزایای وبلاگ نویسی را می دانید که شامل افزایش ترافیک وب سایت، ایجاد اعتبار و افزایش نرخ تبدیل، دریافت رتبه برای کلمات کلیدی هدف می شود، اما مزایای استفاده از رپورتاژ چیست؟ خب بعضی از مزایای آن مشابه وبلاگ نویسی است، مثل افزایش ترافیک و افزایش اعتبار دامنه، اما برخی از مزایای رپورتاژ آگهی مختص به آن است مثل معرفی برند به عنوان یک مرجع و رهبر و گرفتن بک لینک های قوی است. این دو مزیت منحصر به فرد سبب بهبود سئوی خارج از صفحه وب سایت شما خواهد شد و به شما کمک می کند تا در رتبه بندی نتایج گوگل از رقیبان خود سبقت بگیرید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با رپورتاژ آگهی، مزایای آن و نکاتی که باید در ایجاد یک رپورتاژ بدانید را شرح دهیم، با ریراکو تا انتهای مطلب همراه باشید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی معمولاً به عنوان یک تاکتیک بازاریابی شناخته می شود که به موجب آن شخصی یک مقاله (یا پست وبلاگ مهمان) می نویسد تا در وب سایت یا وبلاگ شخص ثالث پست شود و در متن محتوا یک لینک به وب سایت خود قرار می دهد تا به این ترتیب هم کاربران را به وب سایت خود هدایت کند و هم اعتبار دامنه منتشرکننده رپورتاژ را به دامنه وب سایت خود منتقل نماید. رپورتاژ ها معمولا همانند سایر پست های وب سایت مورد نظر منتشر می شوند تا گوگل پست را به عنوان یک مطلب تبلیغی بی ارزش در نظر نگیرد. زمانی که رپورتاژ شما از نظر کاربران و موتورهای جست و جو یک محتوای کاربردی در نظر گرفته شود، اعتبار و ترافیک وب سایت شما را افزایش خواهد داد.

مزایای رپورتاژ آگهی برای سئو چیست؟

مزایای رپورتاژ آگهی برای سئو چیست؟
مزایای رپورتاژ آگهی برای سئو چیست؟

شناخت مزایای رپورتاژ آگهی برای کسب و کار شما می‌تواند بسیار مهم باشد چرا که این رپورتاژها هستند که معرفی برند شما به صورت گسترده شانس دیده شدن محصولات و خدمات شما را افزایش خواهند داد. از طرفی بهترین راه برای بدست آوردن بک لینک معتبر، انتشار رپورتاژ در وب سایت هایی با اعتبار دامنه بالا است که با قرار گرفتن لینک وب سایت شما در رپورتاژ منتشر شده در آن سایت ها، سبب افزایش اعتبار دامنه شما خواهند شد. البته به جز رپورتاژ راه های دیگری برای دریافت بک لینک وجود دارد که از جمله آن ها می توان به بک لینک pbn اشاره کرد، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از بک لینک های pbn نیازمند دقت و تجربه بالایی است تا شما را از پنالتی های گوگل در امان نگه دارد. در ادامه به مزایای بیشتری از رپورتاژ اشاره خواهیم کرد.

 کسب و کار خود را گسترش دهید

وبلاگ نویسی مهمان در سایت ‌های مرتبط با کسب و کار شما یک تاکتیک عالی بازاریابی محتوا است. با حضور در وبلاگ های خاص، فرصتی برای تعامل با مخاطبانی دارید که ممکن است هرگز به تنهایی به آن ها دسترسی نداشته باشید. هر چه در وبسایت ها و وبلاگ های بیشتری حضور داشته باشید، می توانید به پایگاه های خوانندگان بیشتری دسترسی پیدا کنید. اگر محتوای شما مفید، جذاب و ارزشمند باشد، ممکن است مخاطبانی بدست بیاورید که مستقیماً شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند تا ببینند پست بعدی شما چه زمانی منتشر خواهد شد. از طرفی شما این فرصت را دارید که به طور بالقوه با سایر نویسندگان در سایت های دیگر همکاری کنید. جلب توجه سایر تأثیرگذاران صنعت و نقل قول از آن ها، و متعاقباً واداشتن آن ها به نقل قول از شما، شما را در مقابل پیروان وفادار آن ها قرار می دهد.

بک لینک ها را افزایش دهید

بک لینک ها را افزایش دهید
بک لینک ها را افزایش دهید

بک لینک ها معیاری هستند که توسط موتورهای جستجو برای نشان دادن مرتبط بودن، محبوبیت و اعتبار یک سایت در یک فضای خاص مورد استفاده قرار می گیرند. وقتی صحبت از سئو خارجی سایت می شود، بدست آوردن بک لینک ها در صدر استراتژی های شما قرار می گیرند. بک لینک هایی که از دامنه های مختلف به سایت خود دارید، توسط گوگل مثبت ارزیابی می شود و به عنوان یک فاکتور مثبت در رتبه بندی وب سایت شما در نظر گرفته خواهد شد. اگر بسیاری از سایت های دیگر به سایت شما لینک دهند، موتورهای جستجو فرض می کنند که شما یک سایت معتبر با محتوای قابل اشتراک‌گذاری هستید، بنابراین شما را به عنوان یک مرجع قابل اطمینان در حوزه فعالیتتان در نظر می گیرند. با این اوصاف نکات مهمی در گرفتن بک لینک از وب سایت های دیگر وجود دارد که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

افزایش فالورهای رسانه های اجتماعی

حضور در شبکه های اجتماعی یکی از روش های پیشرو بازاریابی محتوا است که مشتریان را به سمت کسب و کار شما جذب می کند. رپورتاژهای آگهی برای سئو می تواند تعداد چشمانی را که محتوای شما را می بینند افزایش دهد و به تعداد دنبال کنندگان شما کمک کند. اغلب، رپورتاژ به شما این امکان را می دهد که به پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود در مقاله ارائه شده خود پیوند دهید. نه تنها این، بسیاری از سایت ها، محتوای رپورتاژ شما را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی خودشان نیز تبلیغ می کنند و در این فرآیند شما را برجسته می کنند. تعداد اشتراک‌گذاری‌هایی که محتوای شما از طریق رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کند، اعتماد و اعتبار را ایجاد می‌کند. مواردی وجود داشته است که نویسندگان پس از مشارکت در یک وبلاگ با پیوندهای رسانه های اجتماعی خود، روزانه 200 دنبال کننده به دست آورده اند.

کسب اعتبار

کسب اعتبار
کسب اعتبار

اعتبار باعث ایجاد مشتریان وفادار می شود، اگر شما بتوانید اعتبار خود را به عنوان یکی از تأثیرگذاران صنعت در حوزه فعالیت خود افزایش دهید، مخاطبان شما با محتوای شما تعامل برقرار خواهند کرد. رپورتاژها  به شما این فرصت را می دهد تا به صورت مفید در وب سایت های مرح حوزه فعالیت خود ظاهر شوید. ظاهر شدن نام شما در یک پست مهمان در وب سایت هدف ممکن است آگاهی مخاطبان از خدمات شما را افزایش داده و توجه مثبت را به برند شما جلب کند. به همین ترتیب هر چه به صورت فعال تری در وب سایت های مختلف حضور پیدا کنید ، شناخته شده تر می شوید و افراد بیشتری به شما به عنوان یک متخصص اعتماد می کنند. همه این موارد نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را افزایش خواهند داد و زمانی که این موضوع اتفاق بیفتد، نرخ بازگشت سرمایه نیز به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت.

افزایش آگاهی از برند

صدای برند عامل مهمی است که باید هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی به خاطر داشته باشید. هنگامی که به یک صدای قابل تشخیص در یک صنعت خود تبدیل شدید، مخاطبان شما آن صدا را در برند شما جستجو خواهند کرد. این فرصتی است که به مخاطبان خود نشان دهید چه چیزی برای ارائه دارید و چه چیزی کسب و کار شما را متمایز می کند. چیزی تازه و هیجان انگیز را به میان بیاورید! این کمک می کند تا مشتریان به برند شما علاقه مند شوند و به آن ها اجازه می دهد در سطح احساسی با هم ارتباط برقرار کنند. اگر قصد دارید برای نوشتن رپورتاژهای خود یک نویسنده استخدام کنید ، باید مطمئن شوید که یکی را پیدا می کنید که بتواند اطلاعات را به همان روشی که شما می خواهید به درستی منتقل کند.

نکات مهم در تهیه رپورتاژ

نکات مهم در تهیه رپورتاژ
نکات مهم در تهیه رپورتاژ

اشتباهی که بسیاری از مدیران محتوا مرتکب آن می‌شوند این است که بدون توجه به وب سایت مورد نظر، رپورتاژ خود را آماده می‌کنند و هماهنگی لحن و مفهوم محتوای خود را با سایر محتواهای وب سایت هدف در نظر نمی‌گیرند، این موضوع سبب می‌شود تا رپورتاژ شما مصنوعی به نظر رسیده و نتواند اعتماد کاربران را جلب نماید. در ادامه نیز سعی می‌کنیم چند نکته مهمی که در تهیه رپورتاژ آگهی که باید به آن توجه کنید را ذکر نماییم.

اصول سئو را رعایت کنید

برای اینکه رپورتاژ آگهی شما در نتایج گوگل دیده شود باید به چک لیست سئو محتوا مسلط باشید و از آن در محتوای خود استفاده کنید. در قدم اول یک عنوان جذاب بنویسید که کاربر را جذب کرده و او را متقاعد می کند تا مطلب را بخواند و از وب سایت شما بازدید نماید. در قدم بعدی باید از کلمه کلیدی مناسب در طول محتوا، توضیحات تصاویر و عنوان خود استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که نباید در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کنید، پیشنهاد ما این است که از کلمات کلیدی مترادف استفاده کنید. در نهایت به یاد داشته باشید که کپی کردن مطلب می تواند همه انرژی، زمان و هزینه های شما را به باد دهد، پس سعی کنید از یک نویسنده مناسب استفاده کرده و مطالب یونیک ارائه دهید.

ساختار مناسب را بدانید

ساختار مناسب را بدانید
ساختار مناسب را بدانید

همانطور که گفتیم باید بدانید ساختار مناسب هر وب سایت برای انتشار رپورتاژ چیست و از اصول آن ها پیروی کنید. اگر وب سایت هدف شما یک رسانه خبری است، بنابراین محتوای شما باید ساختار خبری داشته باشد و اگر آن وب سایت یک مجله است بنابراین باید مقالاتی هماهنگ با سایر موضوعات آن بنویسید. موضوع دیگر لحن محتوا است، بنابراین ببینید که آن‌ها از چه لحنی برای انتقال مطالب خود استفاده می‌کنند، اگر لحن آن‌ها رسمی است بنابراین شما هم باید همینطور باشید و اگر از لحن عامیانه استفاده می‌کنند پس شما هم باید به آن پایبند باشید. به یاد داشته باشید که در نهایت شما می‌خواهید که اعتماد مخاطب را جلب نمایید تا او از وب سایت شما بازدید نماید، پس استفاده از cta مناسب در طول محتوا را از یاد نبرید.

وب سایت مورد نظر را بررسی کنید

بعد از اینکه وب سایت های احتمالی را برای انتشار رپورتاژ آگهی لیست کردید باید هر کدام را آنالیز کنید، اما چرا؟ بگذارید با یک مثال توضیح دهیم، شما یک فریلنسر هستید که خدمات سئو را ارائه می دهید، بنابراین می خواهید دیده شوید و از افراد مختلف می خواهید که شما را معرفی کنند. در لیست افرادی که شما را به بقیه معرفی می کنند، آن هایی که افراد معتبر و شناخته ای هستند، مخاطبان بیشتری را برای شما به ارمغان خواهند آورد و آن هایی که اعتباری ندارد و فقط تبلیغ  می کنند، حتی سبب بدنامی شما خواهند شد، در مورد وب سایت ها نیز همین موضوع صادق است و وب سایت هایی که دامنه اعتبار پایینی دارند و به همه وب سایت ها رپورتاژ غیرمرتبط می فروشند، ممکن است سبب کاهش اعتبار دامنه شما نیز شوند.

محتوا را جذاب کنید

محتوا را جذاب کنید
محتوا را جذاب کنید

پس از اینکه فهمیدید سایت مناسب و نوع محتوای مناسب برای انتشار رپورتاژ چیست، باید از همه نکات گفته شده به صورت عملی استفاده کنید. زمانی می توانید یک محتوای جذاب داشته باشید که برای کاربر مفید واقع شوید و اطلاعات او را افزایش دهید و یا نیاز او را بر طرف نمایید. زمانی که مطمئن شدید رپورتاژ شما برای کاربر جذاب است باید او را نسبت به برند و محصولات خود کنجکاو کنید تا لینک وب سایت شما را باز کند. برای افزایش جذابیت محتوا از عناصر بصری استفاده کنید، اینفوگرافیک ها یک نمونه عالی از عناصر بصری هستند که در زمان کوتاهی، حجم زیادی از اطلاعات را به کاربر منتقل می کنند. نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید طول محتوای شماست، به اندازه و مفید بنویسید و از زیاده گویی و کم گویی در مورد موضوع اجتناب نمایید.

چطور استراتژی های رپورتاژ خود را بهبود دهیم؟

تا به این جای مقاله متوجه شدید که اهمیت استفاده از رپورتاژ و دریافت بک لینک چیست، اما چگونه می توان استراتژی های انتشار محتوا را بهبود بخشید؟ در این جا چند نکته برای حداکثر سازی بهره‌وری استراتژی های انتشار رپورتاژ را بررسی می کنیم.

  •         ببینید مخاطبان شما کجا به دنبال پاسخ هستند.
  •         وب سایت هایی با اعتبار دامنه بالاتر از 50 را مورد هدف قرار دهید.
  •         دستورالعمل های وب سایت ها برای انتشار محتوا و زمان بندی انتشار را مورد بررسی قرار دهید.
  •         در مورد موضوعات مرتبط تحقیق کنید.
  •         از وب سایت مورد نظر بخواهید اصول سئو محتوا را رعایت کنند
  •         از انکر تکست مناسب برای ارجاع کاربران به وب سایت خود استفاده کنید.
  •         از پیوند به سایر مقالات مرتبط در نشریه استفاده کنید.
  •         پست خود را در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر کنید.

با رپورتاژ رتبه بگیرید!

در این مقاله سعی کردیم به زبان ساده به شما بگوییم که رپورتاژ چیست و چرا سبب توسعه کسب و کار شما خواهد شد. رپورتاژها چیزی هستند که هر کسب و کاری می تواند شروع به سرمایه گذاری در آن کند. کافی است نکات گفته شده در این مقاله را در ذهن داشته باشید و محتوایی جذاب ایجاد کنید و در وب سایت های مناسب انتشار دهید و به یاد داشته باشید هر چه این استراتژی به شکل درست تری ادامه یاد، برند شما سود بیشتری خواهد برد و شانس بیشتری برای افزایش ترافیک، افزایش نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه خواهید داشت.

منبع: blog.hubspot

4 نظر در مورد “رپورتاژ آگهی چیست و تاثیر آن در سئو

    • benyaminkhalili

      سلام محسن جان وقتت بخیر
      فاکتور های متعددی در بهبود رتبه تاثیر گذاراند صرفا یک رپورتاژ به تنهایی نمی تونه جهش های ناگهانی در رتبه شما ایجاد کنه شما در کنار فعالیت های off page باید بر روی ساختار محتوایی و کیفیت محتوای سایت متمرکز بشی تا بتونی شاهد تغییرات مثبتی باشی.

    • benyaminkhalili77

      سلام طاهری جان
      بله معمولا توصیه میشه رپورتاژ توسط یک فرد مجرب که از دانش کافی برای تولید محتوا برخوردار است نوشته بشه. برای انکه بتوانید بهترین نتیجه را از رپورتاژ خود بگیرید باید محتوای رپورتاژ شما توسط یک تیم حرفه ای و فعال تو حوزه محتوا گرداوری و امادi شود.

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *