اهمیت چک لیست سئو برای سایت

اهمیت چک لیست سئو برای سایت

روزانه بیش از ۵ میلیون جست و جو در گوگل انجام می‌ شود و این یعنی اگر روی بهبود سئو وب سایت خود کار نکنید، بزرگ ترین شانستان را برای دیده شدن از دست داده اید. اینجاست که استفاده و داشتن یک چک لیست سئو اهمیت خود را نشان می دهد. وقتی می دانید چه چیزی موقعیت شما را در نتیجه جست و جو بهبود می دهد و چه چیزی باعث کاهش رتبه شما می شود، اتخاذ استراتژی های سئو آسان تر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا اهمیت چک لیست بهینه سازی سایت و آیتم های آن را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

چرا داشتن چک لیست سئو مهم است؟

هدف اصلی از سئوی وب سایت چیست؟ بله، این که در وهله اول موتورهای جست و جو سایت ما را به راحتی شناسایی و آنالیز کنند. در قدم بعدی نیز سایت ما را نزدیک به استانداردهای خود ببینند و رتبه خوبی به آن بدهند. به این ترتیب سایت ما درست جایی که کاربران هدفمان به آن احتیاج دارند نمایش داده خواهد شد.

حالا این هدف چگونه محقق می شود؟ فقط در صورتی که بدانیم که موتور جست و جویی مثل گوگل چه آیتم هایی را برای رتبه بندی مد نظر قرار می دهد و اینکه چگونه باید وب سایت خود را برای این معیارها بهینه کنیم. اما از کجا شروع کنیم و چطور مطمئن باشیم که همه آیتم های مهم را بهینه سازی کرده ایم؟ بهترین راه حل استفاده از یک چک لیست سئو است که به شما کمک می کند هیچ چیز را از قلم نیندازید.

اما اگر بخواهیم نگاه دقیق تری داشته باشیم، باید به 8 مورد زیر برای اهمیت چک لیست سئو اشاره کنیم.

1- افزایش اعتبار برند راحت تر می شود

چک لیست اعتبار برند را افزایش می دهد
چک لیست اعتبار برند را افزایش می دهد

سایت هایی که از نظر گوگل کیفیت بالایی دارند و قابل اعتماد در نظر گرفته می شوند، رتبه بالایی در صفحه نتایج گوگل خواهند داشت و این به نوبه خود اعتبار کسب و کار شما را افزایش می دهد. با داشتن یک چک لیست، وقتمان را صرف کارهای حاشیه ای که در اولویت نیستند نمی کنیم و زودتر به نتیجه می رسیم.

2- هزینه ای ندارد، اما تأثیرش فوق العاده ای است

نوشتن چک لیست سئو کار سختی نیست. از آنجایی که آیتم های کلی و مهم آن را در ادامه باهم می بینیم، می توانید از همین موارد استفاده کنید و جزئیاتی را که مختص وب سایت خودتان هست هم به آن اضافه کنید. بنابراین گذشته از زمانی که برای تهیه یک چک لیست صرف می کنید، نوشتن آن و حتی مدیریتش هزینه ای برای شما در پی نخواهد داشت.

3- از بازاریابی محتوا پشتیبانی می کند

از بازاریابی محتوا پشتیبانی می کند
از بازاریابی محتوا پشتیبانی می کند

سئو و محتوای باکیفیت، دو روی سکه موفقیت در دنیای وب و دیجیتال هستند و دست به دست هم می دهند تا به بهترین شکل دیده شوید. با ایجاد محتوای مفید برای بازدیدکنندگان (از جمله متن، تصویر و ویدئو) سایت شما در نتایج جست و جو رتبه بهتری خواهد داشت.

خوشبختانه با نوشتن یک چک لیست، می توانید بازاریابی محتوا را هم لا به لای استراتژی هایتان بگنجانید. به این ترتیب در کنار رسیدگی به اصول پایه ای سئو، بازاریابی محتوا را هم از قلم نخواهید انداخت.

4- به شما در رقابت کمک می کند

همه ما می دانیم که در حال حاضر رقابت تنگاتنگی در دنیای وب جریان دارد؛ به خصوص وقتی صحبت از رسیدن به صفحه اول و به ویژه 5 رتبه اول آن است. این رقابت به اندازه ای جدی است که قطعاً رقبایتان دائماً در حال برنامه ریزی و طراحی استراتژی هستند. پس بدون شک بدون برنامه ریزی نمی توان حریف این رقبا شد.

برای داشتن برنامه ریزی، در اولین قدم باید چک لیست سئو خود را تنظیم کنید. در طول نوشتن چک لیست نیز رقبایتان را لیست کرده و نقاط قوت و ضعف آنها را آنالیز کنید.

5- به مخاطبان بیشتری دست می یابید

به مخطبان بیشتری دست می یابید
به مخطبان بیشتری دست می یابید

در حالی که بسیاری از کمپین ‌های بازاریابی تمایل دارند که روی دسته خاصی از مخاطبان هدف تمرکز کنند، سئو می ‌تواند طیف وسیع تری از مشتریان بالقوه را هدف قرار دهد. البته به شرط این که با برنامه پیش بروید! قدم اول برای برنامه ریزی چیست؟ بله، نوشتن چک لیست.

6- بودجه خود را به بهترین شکل صرف می کنید

سئو کردن وب سایت با هزینه هایی همراه است؛ به خصوص وقتی نوبت به سئوی خارجی و بحث بک لینک سازی می رسد. اما در کنار بک لینک ها برای مراحل دیگری مثل تولید محتوا، رفع ایرادات فنی سایت و … نیز باید هزینه کرد. مگر این که صفر تا صد کارهای سئو را خودتان به تنهایی انجام دهید که معمولاً سخت و زمانبر است.

حالا نکته اینجاست که بسیاری از وب سایت ها بعد از گذشت چند ماه به خود می آیند و می بینند در این مدت فقط هزینه کرده اند و نتیجه ای هم نگرفته اند. در اکثر قریب به اتفاق مواقع، این موضوع وقتی رخ می دهد که برنامه ریزی نداشته باشیم. یعنی فقط یک سری کارهای پراکنده را بدون در نظر داشتن اولویت ها و درجه اهمیت هر بخش سئو انجام داده ایم.

وقتی چک لیست سئو می نویسیم، اولویت ها را مشخص می کنیم. بنابراین می دانیم باید از کجا شروع کنیم و کم کم چه کارهایی را به سئویمان اضافه کنیم. بنابراین خیالمان راحت است که بودجه خود را فکرشده و با برنامه خرج می کنیم.

7- به نتایج قابل اندازه گیری می رسید

زمانی که از چک لیست سئو استفاده می کنید، می توانید میزان تأثیر هر یک از معیارهای رتبه بندی و ترافیک وب سایت را تحلیل کنید. به این ترتیب با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مثل گوگل آنالیتیکس، می توانید میزان بهره وری هر یک از استراتژی های خود را بررسی کنید. به عنوان مثال می توانید بفهمید که آیا ساختار لینک سازی داخلی شما مؤثر بوده یا اینکه باید روش دیگری را اتخاذ کنید؟

8- می توانید نرخ تعامل با کاربران را بهبود ببخشید

بهبود نرخ تعامل با کاربران
بهبود نرخ تعامل با کاربران

زمانی که به اندازه کافی روی تمامی آیتم های موجود در چک لیست تمرکز کنید، ترافیک باکیفیتی به دست می آورید. اگر سایتی با محتوای مفید دارید که با نیاز کاربر مطابق است، احتمالاً او زمان بیشتری را برای تعامل با سایت صرف می ‌کند. این امر در نهایت می‌ تواند منجر به تبدیل بیشتر و افزایش بازگشت سرمایه شود.

مشتریانی که مدت طولانی تری با یک وب سایت ارتباط برقرار می کنند، تمایل بیشتری به ارتباط با برند دارند و  این می تواند به توسعه کسب و کار شما کمک کند.

مهم ترین آیتم های چک لیست سئو

و اما می رسیم به موارد مهمی که باید در چک لیست سئوی وب سایتمان بگنجانیم. لازم است اشاره کنیم که تمرکز ما اینجا بر اشاره به این موارد است و نه توضیح آنها. هر چند که سعی می کنیم درباره هر آیتم توضیح مختصری بدهیم؛ اما برای یادگیری دقیق تر پیاده سازی هر یک از این موارد، باید بیشتر تحقیق کنید. می توانید از محتواهای آموزشی سئو در وب سایت ریراکو سئو نیز استفاده کنید.

1- راه اندازی ابزارهای سئو

اگر هنوز ابزارهای ضروری سئو را برای سایتتان راه اندازی نکرده اید، اولین مورد چک لیست را به همین کار اختصاص دهید. اول از همه Google Search Console را فعال کنید. این ابزار رایگان، دید بسیار باارزشی از وضعیت سئوی سایتتان ارائه می دهد. وقتی آن را برای اولین بار فعال می کنید هیچ داده ای نمایش نمی دهد، اما بعد از چند ساعت شروع می کند و سایتتان را زیر نظر می گیرد.

مهم ترین کاربردهای گوگل سرچ کنسول عبارتند از:

  • مشاهده این که کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را به سایتتان آورده اند.
  • مشاهده این که کاربرانتان از چه دستگاه هایی استفاده می کنند و از کجا هستند.
  • ارسال نقشه سایت برای گوگل.
  • ایندکس کردن صفحاتی که خودشان ایندکس نشده اند.
  • مشاهده خطاهای سایت.
  • و … .

بعد به سراغ ابزارهایی مثل SEMRush و Google Analytics بروید. همین ابزارها می توانند برای شروع کافی باشند. البته گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار گسترده ای است که دیجیتال مارکترها هم از آن استفاده می کنند. شما برای سئوی وب سایت فقط به بعضی از اطلاعات آن نیاز خواهید داشت (اطلاعاتی مثل این که کاربران از چه طریقی وارد سایت شده اند، بیشتر در چه سنی هستند و …).

نکته: قبلاً در مجله ریراکو سئو به آموزش گوگل آنالیتیکس پرداخته ایم که می توانید از آن استفاده کنید.

2- نصب افزونه های لازم برای سئو

اگر وب سایتتان از نوع وردپرسی است، باید افزونه های لازم برای سئو را روی آن نصب کنید. مهم ترین این افزونه ها Yoast SEO و WPRocket هستند. یوآست سئو برای آنالیز وضعیت سئوی هر صفحه سایت با توجه به کلمه کلیدی است که انتخاب کرده اید. WPRocket نیز بیشتر برای ارتقای سرعت سایت است و می تواند قابلیت های زیر را برای سایت فراهم کند:

  • کش مرورگر
  • Lazy Loading
  • بهینه سازی فایل کدهای سایت
  • و … .

3- جست و جوی کلمات کلیدی

سئو بدون کلمات کلیدی بی معنی است! کلمات کلیدی در وهله اول به ما می گویند که کاربران بیشتر به چه چیزهایی علاقه دارند. بعد وقتی صفحات سایت را با آنها سئو می کنیم، از طرف ما به موتورهای جست و جو می گوید که موضوع این صفحات چیست و دقیقاً کجا باید آنها را به کاربران نشان دهید.

مهم نیست در چه مرحله‌ ای از قیف تبدیل هستند؛ لیستی از کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی شوید را ایجاد کنید. سپس از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای گسترش آن استفاده کنید. در مرحله بعدی هم باید رقیبانتان را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید و ببینید برای چه کلمات کلیدی خاصی رتبه بندی شده اند.

اگر سایتتان صفر است، اول باید کلمات کلیدی صفحات اصلی خود را پیدا کنید و بعد کم کم به سراغ محتواهای وبلاگ بروید. در هر صورت می توانید از ابزارهای زیر برای جست و جو کلمات کلیدی استفاده کنید:

  • KWFinder
  • io
  • SEMRush Keyword Tool
  • Soovle

البته از قابلیتGoogle Suggest  خود گوگل هم می توانید استفاده کنید. به این ترتیب که کلمه مد نظرتان را وارد کنید و ببینید خود گوگل چه پیشنهاداتی می دهد.

4- سئوی داخلی

منظور از سئوی داخلی یا On-Page SEO تمام کارهایی است که داخل سایت انجام می دهید. برای مثال سئو کردن صفحات با کلمات کلیدی (که بالاتر اشاره کردیم) یکی از تکنیک های سئوی داخلی است.

از آنجایی که سئوی داخلی پایه سایر آیتم های سئو محسوب می شود، در این قسمت به چند تا از مهم ترین مراحل آن اشاره می کنیم.

نکته: می توانید از راهنمای «چک لیست سئو داخلی سایت» در مجله ریراکو سئو استفاده کنید تا لیست کامل تری را از مهم ترین تکنیک های این حوزه سئو مشاهده فرمایید.

عنوان صفحه / عنوان متا

عنوان صفحات و محتواها از مهم ترین عناصر صفحه هستند. عنوان صفحه یا عنوان مِتا همان عنوانی است که می ‌خواهید موتورهای جست و جو در صفحه نتایج نمایش دهند. بنابراین این عبارت اولین چیزی است که کاربران از سایت شما در صفحه نتایج می بینند.

توصیه های ما برای بهینه سازی عنوان صفحه عبارتند از:

  • عنوان صفحه خود را بین ۵۰ تا ۷۰ کاراکتر نگه دارید.
  • از کلمه کلیدی در عنوان صفحه و در صورت امکان در ابتدای آن استفاده کنید.
  • عنوان صفحه خود را در تگ h1 قرار دهید.

توضیحات متا

توضیحات متا
توضیحات متا

توضیحات متا هم مثل عنوان صفحه در نتایج جست و جو نمایش داده می شود. توضیح متا باید به صورت کوتاه به کاربران در مورد محتوای صفحه توضیح دهد. توجه داشته باشید توضیحات متای ضعیف که با محتوای شما همخوانی ندارد، منجر به نرخ پرش بالا و رتبه ‌بندی پایین می شود.

بنابراین برای افزایش زمان ماندگاری کاربران در صفحه، تطابق بین توضیحات متا و صفحه خود را حفظ کنید. همچنین سعی کنید توضیحات متا خود را حداکثر تا ۱۶۰ کاراکتر نگه دارید تا متن آن به صورت ناقص در صفحه نتایج گوگل نمایش داده نشود. به عنوان یک راهنمای کلی، توضیحات متای خود را به شکلی بنویسید که انگار در حال نوشتن چکیده مقاله برای یک نشریه معتبر هستید.

استفاده مناسب از هدرها

تگ‌های هدر برچسب های کوچکی از کد HTML هستند که به موتورهای جست و جو نشان می دهند که هر بخش از صفحه چقدر برای شما مهم است. تگ های هدر از نظر اهمیت از H1 تا H6 متغیر است که در این بین، تگ های H1 بیشترین اهمیت و تگ های H6 کمترین اهمیت را دارند.

برای استفاده از هدرها نکات زیر را در ذهن داشته باشید:

  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را حداقل در یک هدر قرار دهید.
  • از تگ های H2 برای بخش های بزرگ استفاده کنید.
  • از تگ های H3 برای ایجاد زیر بخش هایی در بخش های بزرگ تر خود استفاده کنید.

استفاده از کلمه کلیدی در url

استفاده از کلمه کلیدی در url
استفاده از کلمه کلیدی در url

شاید این مورد از چک لیست سئو تفاوت قابل توجهی در دیده شدن محتوای شما ایجاد نکند؛ اما در هر صورت قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در URL هر صفحه، می تواند کمکی هر چند برای رتبه بندی بهتر باشد.

به خاطر داشته باشید که وقتی می‌خواهید به اوج برسید، هر بهبود کوچکی می تواند شما را یک قدم در رقابت پیش بیندازد. بنابراین سعی کنید از همین حالا کلمات کلیدی را در آدرس صفحات خود قرار دهید.

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر از آن اقداماتی است که مرز مشترک سئوی داخلی و سئوی تکنیکال (که در ادامه درباره آن صحبت می کنیم) محسوب می شود. به طور کلی در بهینه سازی تصاویر دو نکته باید رعایت شود:

  1. استفاده از متن جایگزین
  2. بهینه سازی حجم تصاویر

متن جایگزین تصویر: ویژگی متن جایگزین یا Alt Text در اصل برای کمک به کاربرانی است که به دلیل اینترنت ضعیف، تصاویر برایشان لود نمی شود. اما در کنار این، متن جایگزین تصویر یک راه عالی است برای توضیح دادن به موتورهای جست و جو که تصویر شما در مورد چیست.

بهینه سازی حجم تصاویر: سرعت باز شدن یک صفحه عاملی مهم در رتبه بندی آن است. بسیاری از وب سایت ها از تصاویر بزرگ استفاده می کنند و به آنها نیاز دارند که زمان بارگذاری صفحات آنها را افزایش می دهد. با این وجود باید بدانید که هرچه بارگذاری صفحه شما بیشتر طول بکشد، احتمال این که کاربران به سرعت از وب سایت شما خارج شوند بیشتر می شود.

لینک های داخلی و خارجی

لینک های داخلی و خارجی
لینک های داخلی و خارجی

یکی دیگر از مهم ترین گام های سئوی داخلی، لینک سازی داخلی و خارجی است. تحقیقات نشان می دهد که موتورهای جست و جو، صفحات را نه تنها از نظر ارتباط جستجو، بلکه از نظر ارتباط موضوعی نیز رتبه ‌بندی می کنند. بگذارید این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم.

فرض کنید محتوایی با عنوان خدمات سئو نوشته اید و می خواهید برای این مقاله رتبه مناسبی کسب کنید. شما تمامی مراحلی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم را رعایت کرده اید، ولی هنوز هم به نتیجه دلخواه نرسیده اید؛ اما چرا؟

به احتمال زیاد گوگل محتوای شما را پیدا کرده اما نمی تواند آن را به درستی رتبه بندی کند. چراکه سیگنال مناسبی برای این کار در اختیار ندارد. منظور از سیگنال مناسب، همان لینک ها هستند. لینک ها به عنوان راهنماهایی عمل می کنند که به گوگل می گویند کدام صفحات مهم تر هستند و هر صفحه با کدام یک از صفحات دیگر از نظر محتوایی ارتباط دارد.

بنابراین صفحات سایتتان را بر اساس ارتباطی که با هم دارند به هم لینک کنید. حواستان باشد که در این لینک سازی هیچ صفحه ای یتیم یا Orphan نماند (درباره صفحات یتیم بیشتر بخوانید). همچنین از هر صفحه به اندازه یک لینک به صفحات خارج از سایت خود لینک بدهید. حواستان باشد که این صفحات به موضوع همان صفحه مرتبط باشند و ترجیحاً به رقبایتان نیز لینک ندهید.

6- بازاریابی محتوایی

درست است که بازاریابی محتوایی را جزو اولین موارد چک لیست سئو نیاورده ایم. اما این اصلاً به این معنی نیست که تولید محتوا اهمیت کمی دارد؛ بلکه برعکس، سئو بدون محتوا شدنی نیست! چرا که در نهایت چیزی که کاربران با آن تعامل خواهند داشت محتوای تولید شده توسط شماست.

محتواها نقطه اتصال سایت ها با موتورهای جست و جو محسوب می شوند. بنابراین سایت هایی که از لحاظ محتوایی قوی نیستند، اتصال ضعیف تری با گوگل و … خواهند داشت.

تولید محتوا هم از آن مراحلی است که باید برای آن هزینه صرف کنید و در موردش سختگیر باشید. دنیای وب پر از محتواست! پس باید به این فکر کنید که چرا کاربران باید محتوای من را انتخاب کنند؟ چون کامل تر است؟ دقیق تر است؟ روان تر و واضح تر است؟ از لحاظ بصری جذاب است؟

اول باید برای تولید محتواهای صفحات اصلی خود وقت بگذارید. اما بعد از آن به سراغ محتواهای وبلاگ بروید و تا جای ممکن محتواهایی سئوشده با موضوعات متنوع تولید کنید.

لازم به ذکر است که بازاریابی محتوایی به اندازه ای ارزشمند است که معمولاً در کنار استراتژی سئو، یک استراتژی محتوا هم داریم. در این استراتژی تعیین می کنیم که چه نوع محتوایی (متنی، تصویری، ویدئویی یا …) یا چه موضوعاتی تولید کنیم و مثلاً هر هفته یا هر ماه چند محتوا منتشر کنیم.

اگر مایلید که این بخش از سئوی وب سایت خود را برون سپاری کنید، می توانید از خدمات بازاریابی محتوایی ریراکو سئو استفاده کنید.

7- سئوی تکنیکال

سئوی تکنیکال به معنی رسیدگی به خطاهای فنی سایت است؛ اما مهم ترین بخش این نوع سئو، ارتقای سرعت سایت است. افزایش سرعت سایت از مهم ترین آیتم های چک لیست سئو است. چراکه هم کاربران تحمل سایت های کُند را ندارند و هم گوگل مستقیماً رتبه سایت های کُند را کم می کند.

نکته: در راهنمای «چک لیست سئوی تکنیکال» می توانید تکنیک های این نوع سئو را مشاهده فرمایید.

8- بهبود تجربه کاربری

تجربه کاربران را بهبود می دهد
تجربه کاربران را بهبود می دهد

بخش زیادی از فرآیند سئوی تکنیکال صرف بهبود تجربه کاربری می شود. اما از آنجایی که تجربه کاربری یا UX جزو اولویت های گوگل است، بهتر است آن را در یک آیتم جداگانه بیاوریم. هدف از ارتقای تجربه کاربری این است که یک سایت عالی را هم برای کاربران و هم برای گوگل فراهم کنیم.

در بحث تجربه کاربری دو تکنیک بسیار مهم داریم. اول ارتقای سرعت سایت و دوم ریسپانسیو کردن سایت برای دستگاه های مختلف. در مورد سرعت سایت هر چه قدر هم از اهمیتش بگوییم باز هم کم است! ارتقای سرعت سایت بدون تردید از مهم ترین آیتم های این چک لیست است که کاملاً ارزش صرف هزینه (مثلاً برای خرید هاست قوی تر) را دارد.

در بحث ریسپانسیو و واکنش گرا بودن صفحات، بیشتر باید روی موبایل تمرکز کنید. در حال حاضر بیش از نیمی از جست و جوهای گوگل در موبایل انجام می شود. خودتان هم می توانید بعد از مدتی در Goole Search Console ببینید که چه قدر از مخاطبانتان از موبایل استفاده می کنند. بنابراین اگر صفحاتتان در موبایل به هم ریخته باشند یا پیمایش در آنها سخت باشد، احتمالاً بخش زیادی از کاربرانتان را به همین راحتی از دست خواهید داد.

البته باید اشاره کنیم که در حوزه بهبود تجربه کاربری، موارد دیگری هم مثل ساختار قوی سایت و ناوبری راحت برای کاربران از نظر گوگل معیارهای مهمی محسوب می شوند.

9- بک لینک سازی

بک لینک سازی در حوزه سئوی خارجی یا Off-Page SEO قرار دارد. این تکنیک جزو اولین آیتم های چک لیست سئو برای سایت های صفر نیست. اما وقتی کمی روی غلتک افتادید و احساس کردید آنقدر ساختار و محتوای خوبی دارید که میزبان ترافیک بیشتری باشید، به سراغ بک لینک سازی بروید. البته امتیاز اصلی بک لینک ها افزایش ترافیک نیست؛ بلکه افزایش اعتبار سایت شما نزد گوگل است که باعث می شود گوگل برای افزایش رتبه شما مشتاق باشد.

نکته: می توانید در راهنمای «اهمیت بک لینک ها» و همینطور در «چک لیست سئوی خارجی» درباره بک لینک ها و افزایش اعتبار سایت از طریق بیشتر بخوانید.

10- سئو کردن وب سایت برای جست و جوی محلی

جست و جوهای محلی روز به روز رایج تر می شوند. در حال حاضر نزدیک به 80٪ از جست و جوهای محلی تلفن همراه، منجر به جذب مخاطب شده اند. استراتژی های سئوی محلی می تواند به شما کمک کند این جست و جوگران را که اغلب آماده خرید هستند جذب کنید.

اولین قدم برای شروع استراتژی های سئو محلی، ایجاد یک حساب Google My Business است. در این حساب اطلاعات کسب و کارتان را به گوگل می دهید. با این کار زمینه برای ثبت محل فیزیکی کسب و کارتان در گوگل مپ هم فراهم می شود (البته اگر محل فیزیکی دارید).

اما سئوی محلی (Local SEO) به همینجا ختم نمی شود. باید به سراغ کلمات کلیدی محلی بروید؛ عباراتی مانند «خرید شیرینی موچی در تهران». سپس محصولات یا بعضی از لندینگ پیج هایتان را با این کلمات کلیدی سئو کنید. همینطور محتواهایی را با همین موضوعات برای وبلاگ تولید کنید.

چک لیست خود را بسازید

همانطور که دیدید استفاده از یک چک لیست سئو به شما در اجرای استراتژی های بهینه سازی کمک خواهد کرد و می توانید از آن به عنوان یک نقشه راه استفاده کنید.

البته به یاد داشته باشید که پارامترهای معرفی شده در این مقاله فقط به همین ها محدود نمی شوند و تعداد فاکتورهای سئو به ۲۰۰ تا می رسد(برای شناخت این فاکتور ها شما می توانید مقاله 200 فاکتور مهم سئو را مطالعه کنید). اما ما سعی کردیم که به صورت خلاصه و مفید، مهم ترین پارامترهایی که برای کسب رتبه خوب نیاز دارید را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید و مثمر ثمر واقع شود.

اگر شما هم مورد مهم دیگری به ذهنتان می رسد که باید به این چک لیست اضافه شود، خوشحال می شویم که آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

3 نظر در مورد “اهمیت چک لیست سئو برای سایت

دیدگاهتان را بنویسید

امتیاز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *